2019-03-28, 22:47
Medlem
butofcourses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
IRL är jag faktiskt förvånansvärt omtyckt, uppskattad och respekterad.
Både personligt och proffesionellt.

Det är därför jag inte anser mig nödgas söka bekräftelse av anonyma troll på internet.

Kan säga detsamma, alltid lika underhållande att tangentbordskriga med troll som du. En hycklare av rang, det är de som är mest underhållande med dig. Skål.
Citera
2019-03-28, 22:48
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, Gud förblir alltid densamme. Det är människorna som kan vända sig bort, men det är bara om man vänder sig bort från Sanningen sedan man känner den som man har dömt sig själv. Förkastar man Gud förkastar man ju också sig själv så som Guds barn.
Dock är det ju inte säkert att Bibeln eller Koranen är sanningen - dessa skrifter kanske till en viss del består av irrläror som Gud testar människorna med...
Citera
2019-03-28, 22:52
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Nej.
Det gör det inte.
Då har man inte förstått nånting.

Men "vi kämpar inte mot kött och blod,
utan mot furstarna,
mot makterna,
mot världshärskarna här i mörkret
och mot ondskans andemakter
i himlarymderna."
(Efesier 6:12)
Du kanske inte förstår detta eftersom att du är fundamentalist själv?

Man kan absolut förstå ”nånting” utan att svälja allt som en bokstavstroende.
Om man förstår något alls så är det uppenbart att ”Gud” är densamma i de båda brödrareligionerna.
Citera
2019-03-28, 22:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Dock är det ju inte säkert att Bibeln eller Koranen är sanningen - dessa skrifter kanske till en viss del består av irrläror som Gud testar människorna med...
Ingenting i världen, dvs det människan tar in genom yttre sinnen, är Sanningen. Människan kan inte nå Sanningen genom sig själv. Hade hon kunnat det hade inte Jesus behövt korsfästas.

Både Bibeln och Koranen blir till irrläror, precis som vetenskapen och vilken diet som bör hållas, om nu människan försöker ta sig till himlen själv (eller förstå något av sig själv).

Budskapet är enkelt, men människan vill ju så förtvivlat gärna få rätt, och hon fruktar det hon ser i världen som hon tolkar genom allt världen sagt henne sedan tidigare. Ändå har ju Gud aldrig varit långt ifrån henne, någonsin.

Det är ondska att kasta sten på andra människor tills de dör. Ingen synd kan vara i himlen. Do the math!
Citera
2019-03-28, 22:58
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastman92

Någon har inte gjort sin hemläxa, du borde läsa Koranen och annan religiös dynga. Islam älskar våld.
Jag tolkar det där som att syndare som inte själva kan erkänna att dem är sjuka är hopplösa. Ganska rimligt!
Däremot tycker jag att straffet var i högsta laget.

Islam älskar fred. Det är du som borde få bakläxa.
Citera
2019-03-28, 23:01
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ingenting i världen, dvs det människan tar in genom yttre sinnen, är Sanningen. Människan kan inte nå Sanningen genom sig själv. Hade hon kunnat det hade inte Jesus behövt korsfästas.

Både Bibeln och Koranen blir till irrläror, precis som vetenskapen och vilken diet som bör hållas, om nu människan försöker ta sig till himlen själv (eller förstå något av sig själv).

Budskapet är enkelt, men människan vill ju så förtvivlat gärna få rätt, och hon fruktar det hon ser i världen som hon tolkar genom allt världen sagt henne sedan tidigare. Ändå har ju Gud aldrig varit långt ifrån henne, någonsin.

Det är ondska att kasta sten på andra människor tills de dör. Ingen synd kan vara i himlen. Do the math!
Och sanningen är alltså att Jesus dog för våra synder och om man erkänner honom som sin frälsare så är allt fixat och klart - paradiset nästa..?
Citera
2019-03-28, 23:02
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Vi har massor av människor i Sverige som tycker att homos skall stenas till döds. Vad jag undrar är varför inte SVT bjuder in till en diskussion ledd av Belinda Olsson där man diskuterar homosexualitet OCH bjuder in en handfull orten-muslimer som får uttala sig? Nej, det kan man inte göra. Där de skulle säga saker som står så långt från värdegrunden att alla pk-ister skulle få rena rama dåndimpen.

Dem skulle aldrig våga bjuda in oss. En riktig muslim måste trampa folk på tårna så är det bara speciellt när saker och ting klargörs kring Islam och dess domar.

Hedningar och andra otrogna kommer aldrig vara nöjda med sanningen då deras hjärtan är hårdare än sten så som Gud beskriver dem i Koranen.

Brunei är utan tvekan på rätt väg. Svenska "män" i iklädda i kjol och smink får skälla hur högt de vill men homosexualitet har ingen plats i ett friskt och sunt samhälle.
Citera
2019-03-28, 23:03
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313

Islam älskar fred. Det är du som borde få bakläxa.
Islamister/jihadister är inte äkta Islam då eller...?
Citera
2019-03-28, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Dem skulle aldrig våga bjuda in oss. En riktig muslim måste trampa folk på tårna så är det bara speciellt när saker och ting klargörs kring Islam och dess domar.

Hedningar och andra otrogna kommer aldrig vara nöjda med sanningen då deras hjärtan är hårdare än sten så som Gud beskriver dem i Koranen.

Brunei är utan tvekan på rätt väg. Svenska "män" i iklädda i kjol och smink får skälla hur högt de vill men homosexualitet har ingen plats i ett friskt och sunt samhälle.
Vad ska då straffet för stöld vara, då det faktiskt finns ett offer?
Citera
2019-03-28, 23:07
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Och sanningen är alltså att Jesus dog för våra synder och om man erkänner honom som sin frälsare så är allt fixat och klart - paradiset nästa..?
Nej, och du vet att det inte går till så. Vem är Jesus?

Det är Gud Fader som vittnar om Sonen. Koranen berättar historien, men inte för skriftlösa utan den kallar dem som har skriften.

Inte så att människor därför inte skulle kunna räddas genom Koranen.

Gud, det är Skaparen, och alla är ju skapade till Hans avbilder från början.
Citera
2019-03-28, 23:08
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butofcourse
Kan säga detsamma, alltid lika underhållande att tangentbordskriga med troll som du. En hycklare av rang, det är de som är mest underhållande med dig. Skål.
Hycklare? Tror du att alla spelar och är lika osäkra på sig själva som du?

Är inte här för att visa min förträfflighet.. påstår allt som oftast att jag är en idiot.

Jag är här för att diskutera. Kasta sten i glashus. Spela djävulens advokat. Argumentera fritt.
Skäms aldrig. Söker inte annat än att underhålla min utveckling.

Vad vill du skåla för? Att du lyckats bli anställd?
Eller kanske för att din kyrka vann i hockey?
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-28 kl. 23:13.
Citera
2019-03-28, 23:09
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr

Bor du i fel land kanske... Vilket samhälle anser du vara friskt och sunt om nu inte det svenska är det...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in