2019-03-28, 21:53
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Vad jag läste gäller det dock bara muslimer, kanske inte är mer än rätt att man döms under de regler man bekänner sig. Även om det känns väldigt ålderdomligt och bakåtsträvande.
Enligt de lagar som människorna hittat på, så föds man bokstavligen till muslim och det är dödsstraff på att konvertera. Något val lämnas alltså inte egentligen.
Så blir det när människan tar Guds Ord och gör sig till Gud.
Citera
2019-03-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Enligt de lagar som människorna hittat på, så föds man bokstavligen till muslim och det är dödsstraff på att konvertera. Något val lämnas alltså inte egentligen.

Då lät det inte lika bra längre, om man ens kan säga att det lät bra från början.
Citera
2019-03-28, 21:57
Medlem
Citat:
Att det är dödsstraf för att konvertera beror på omständigheterna så länge man inte kämpar mot islam och muslimer efter konverteringen är det inget straff att konvertera.
Citera
2019-03-28, 21:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Att det är dödsstraf för att kovertera beror på omständighterna.
Det spelar ingen roll. Gud har alltid dödsstraff på att vända sig bort från Honom, men det är inte upp till människor att fälla den domen. Ingen människa kan veta om en annan verkligen kan/ska redan känna/känner sin Skapare.
Citera
2019-03-28, 22:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Att det är dödsstraf för att konvertera beror på omständigheterna så länge man inte kämpar mot islam och muslimer efter konverteringen är det inget straff att konvertera.
Man måste säga sanningen om man vet den. Jag skulle säkert få dödsstraff, jag som säger att Koranen är Guds Ord och fullständigt underkänner mänskliga domstolar.
Citera
2019-03-28, 22:21
Medlem
Eastman92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Hur dum är man om man tror att det är ”fredens religion” som ”visar sitt sanna ansikte” när dödsstenningar inträffar?

Rädd, det vet jag att man är då. Dum, det tror jag att man är.

Eller är det jag som är dum?
Står det i al-Qurʾān att det är så man skall göra? Var står det så i sådana fall?

Någon har inte gjort sin hemläxa, du borde läsa Koranen och annan religiös dynga. Islam älskar våld.
Citera
2019-03-28, 22:30
Medlem
Dom gör fel homosexualitet är inte förbjudet i islam utan det är sodomi som är förbjudet så om dom inte kan bevisa sodomi så bryter dom sin egen religions lagar
Citera
2019-03-28, 22:30
Medlem
Sen är stening också förbjudet enligt Koranen dom har ingen kontakt med sin religions lagar och principer
Citera
2019-03-28, 22:35
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Det spelar ingen roll. Gud har alltid dödsstraff på att vända sig bort från Honom, men det är inte upp till människor att fälla den domen. Ingen människa kan veta om en annan verkligen kan/ska redan känna/känner sin Skapare.
Vanföreställningen om att Gud dömer människor kommer från människorna själva - d.v.s. från traditionellt kristna/muslimer - Gud själv däremot ger ALLTID vilsekommna själar/människor en ny chans...
Citera
2019-03-28, 22:42
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Stening finns med som straff men piskrapp är ett vanligare straff ang otrohet, vad gäller homosexualitet och straffet för det så nämns stening några gånger i haditherna.
Okej.. påvisa gärna dina referenser också.
Behöver man anse haditerna som obestridliga för att vara muslim?
Är man inte muslim om man anser det fel med stening?

Straff var ju lite hårdare för en tid sedan..
Även Bibeln nämner stening och kyrkan har förespråkat att bränna människor levande på bål.
Är man inte kristen om man anser det fel att bränna människor levande?
Citera
2019-03-28, 22:44
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Vanföreställningen om att Gud dömer människor kommer från människorna själva - d.v.s. från traditionellt kristna/muslimer - Gud själv däremot ger ALLTID vilsekommna själar/människor en ny chans...
Ja, Gud förblir alltid densamme. Det är människorna som kan vända sig bort, men det är bara om man vänder sig bort från Sanningen sedan man känner den som man har dömt sig själv. Förkastar man Gud förkastar man ju också sig själv så som Guds barn.
Citera
2019-03-28, 22:46
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Och därför bör även vi förbjuda/straffa homosexualitet eller hur menar du..?
Har jag sagt det?
Jag vill mest mena att vi kanske skall sluta förhärliga det.

Jag är för att människor skall få synda bäst dem vill så länge dem inte skadar andra utan samförstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in