2019-03-28, 19:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Du är en vilseledare av stora mått.
Antagligen ersättningsteolog från SVK som förkastar GT och inte förstår den andliga meningen i den Hebreiska Bibeln och tror att islam är samma som Bibelns Gud...
Det menas att syndaren ska dömas av de som tillhör Herren, och det rättfärdiga straffet är döden
- att vara skild från Gud i evighet.
Fariséer är de som inte förstått Andemeningen i Guds Ord.
Du har nog inte förstått hela vägen. EN är Israel, och det är Kristus.
Citera
2019-03-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag säger att Koranen är Guds Ord, och Guds Ord vill jag följa. Jag antar att det gör mig till muslim och kristen.

Koranen nämner inte stening, men jag har hört ordet om stening genom Torah. "En sten" förklaras i Ordet genom Jesus Kristus. Där emot talar hadither om stening, men islam är Koranen.
Du påstår det ja.
Men det är satans verk.
Du kan inte vara både kristen och muslim, det är omöjligt!
Men såna som du vill sudda ut gränserna och ni går djävulens väg.
Som jag sagt förut, islam ÄR INGENTING utan muhammed, det går inte att tro på islam övh utan dess skapare muhammed.
Islam faller som ett korthus utan muhammeds hadither... Allt i islam är byggt på muhammeds sunnah, alltså kan du inte bygga islam på koranen enbart och då är det INTE guds ord!
Citera
2019-03-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du har nog inte förstått hela vägen. EN är Israel, och det är Kristus.
Fel, det är inte enbart Kristus.

Slutdiskuterat med dig.
Du är en orm.
Senast redigerad av anayla 2019-03-28 kl. 19:44.
Citera
2019-03-28, 19:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Fel.

Slutdiskuterat med dig.
Du är en orm.
Jag kommer inte att sluta påpeka när du påstår felaktigheter, nej.
Citera
2019-03-28, 19:48
Avslutad
Citat:
Du påstår det ja.
Men det är satans verk.
Men såna som du vill sudda ut gränserna och ni går djävulens väg.
Som jag sagt förut, islam ÄR INGENTING utan muhammed, det går inte att tro på islam övh utan dess skapare muhammed.
Islam faller som ett korthus utan muhammeds hadither... Allt i islam är byggt på muhammeds sunnah, alltså kan du inte bygga islam på koranen enbart och då är det INTE guds ord!
Du har helt rätt.
Citera
2019-03-28, 20:04
Medlem
NickSonnys avatar
Vore ju kanon om ni religiösa muppar tog er diskussion i relevant underforum.

Gällande ämnet så måste jag säga att jag inte är förvånad. Mohammedanerna gör vad de alltid gör.. Indonesien och Malaysia nästa?
Citera
2019-03-28, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistfullofmetal
Fredens religion mmm, jo jag tackar.
Samma månad som den här vita galningen mejjade ner en massa muslimer i Nya Zeeland så begicks det ca 100 andra terrordåd världen över av icke vita människor, vilket dåd rapporterades det om och hur mycket läste vi om alla andra dåd?
Ska inte Löfven köra presskonferens vid alla terrordåd, eller, tror dom kanske inte på alla människors lika värde?
Varför bankar inte smutstidningarna Aftonbladet Expressen mm på stora trumman gällande alla andra hemska terrordåd, märkligt.

Det är en sjukt land och värld vi lever i.

Bara när det händer i-länder eller vita i u-länder drabbas så är det angeläget, inte annars.
Senast redigerad av Pelle000 2019-03-28 kl. 20:10.
Citera
2019-03-28, 20:08
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Så länge du själv inte tvingas vara med och böga så spelar det väl ingen större roll om de knullar varandra i stjärten..? På vilket sätt skadar deras avvikande lustar oss andra i samhället?
För att det bidrar till dekadens.
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Som när hetero män har samlag med underåriga i Thailand, borde det vara samma strafflängd samt dödsstraff?
Ja absolut.
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Vem har sagt något om att samhället ska uppmuntra det? I Sverige verkar ju i och för sig media fått dille på Pride, men bara för att något inte är olagligt så uppmuntrar man det inte. Det är inte olagligt att cykla in i ett träd. Det betyder inte att samhället uppmuntrar att man cyklar in i träd.

Beträffande HIV (som därefter leder till AIDS), så löser man det problemet lätt genom att använda kondom.
Vilken konstig jämförelse.

Bögar använder inte kondom.

Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Är du kristen det skulle inte förvåna mig.
Inte det minsta, men jag har sunda värderingar.
Citera
2019-03-28, 20:14
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Vilken typ av dekadens - att en massa andra killar blir bögar om de vet/ser att bögar har analsex eller...?
Citera
2019-03-28, 20:19
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Jag skulle hålla med dig här, Om det är fundamentalister vi talar om.
Är man inte fundamentalist så går det dock alldeles utmärkt.
Citera
2019-03-28, 20:20
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Vi har massor av människor i Sverige som tycker att homos skall stenas till döds. Vad jag undrar är varför inte SVT bjuder in till en diskussion ledd av Belinda Olsson där man diskuterar homosexualitet OCH bjuder in en handfull orten-muslimer som får uttala sig? Nej, det kan man inte göra. Där de skulle säga saker som står så långt från värdegrunden att alla pk-ister skulle få rena rama dåndimpen.
Citera
2019-03-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

Ja absolut.

Vilken konstig jämförelse.

Bögar använder inte kondom.

Inte det minsta, men jag har sunda värderingar.

Din livssyn är onekligen begränsad, på vilket sätt skadar homosexuella samhället?
Vad betyder sunda värderingar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in