2019-03-28, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tar inte tillräckligt överhuvutaget med sömntabletter, vaken och vill bli strypt?
Ja, nog vore det ett väldigt udda sätt att vilja dö men well.. det finns de som vill bli strypta i sexlekar så jag får väl försöka tänka som hemma fast annorlunda som han säger.

Ok. Jag har skrivit att jag inte ser ett längre tidsperspektiv.
Oskar och Hanna dödar sina barn och har dess innan planerat självmord. Hanna kör female style och tänker intoxikera sig på läkemedel. Oskar hängning.
Han väntar tills hon har tagit tabletterna, tanken kan ha varit att invänta hennes död om man plockar in honom som nån dödsövervakare.
För kännedom kan det gå hur som helst vid stort tablettintag. Om hon nyss varit med och mördat sina barn så skulle jag personligen må så illa att jag skulle kräkas av bara minnesbilden.
Det är även känt att mördare får ett adrenalinpåslag som gör magen i uppror för att lägga till en fysisk komponent.

Hon klarar således inte av det utan kräks efter en stund. Det medför att hon kan ha stor mängd kroppen som absorberats men inte tillräckligt för att vara utslocknad. Samtidigt är tabletterna slut, Oskar har som sagt ätit sådana också och hon inser att det kommer gå åt helvete.
Barnen är döda, hon dör inte. Reaktion?
Högst troligt panik, hysteri, desperation och hon ber Oskar att döda henne.

Precis, det lär ha varit så att de inte var beredda på alla reaktioner, fysiska och psykiska, som mördandet skulle få. Adrenalinet, sorgen, chocken och paniken när de dödat flickorna och gjort det de tänkt på så länge bör ha varit övermäktigt. Att då ta sömnmedel och försöka somna för att bli strypt låter inte troligt, håller med. 😊
Citera
2019-03-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
På Veckans brott, SVT1 tar man upp Bjärred-fallet.
Polisen Hampus pratar just nu om när de går in i
huset.

Starkt att kunna berätta, man såg hur tagen han var. Vilken fruktansvärd upplevelse
Citera
2019-03-28, 21:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
På Veckans brott, SVT1 tar man upp Bjärred-fallet.
Polisen Hampus pratar just nu om när de går in i
huset.

Jag missade det precis. Gavs någon hint om hur föräldrarna hade uppfattat sin situation?
Citera
2019-03-28, 21:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ok men om det är en trådsanning så kanske inte Hanna var deppig

Finns ju ingenting, som jag ser det , att detta var en planering, då hade de ordnat mediciner så det räckte både för barnen och för Hanna och Oskar.

Poliserna vet ju inte heller varför det blev just då?

Ingenting stämmer och de går båda två till sina arbeten 21 dec och den 22 dec och är så sitt vanliga jag,
Olika källor i tråden sammanfaller gällande Hanna som deprimerad och hon skriver att hon vill dö - därav koppling till suicid likaväl.
Fortsättningsvis är det uppenbart planerat så välorganiserat det är på pappersfronten. Det låg dem nog varmt om hjärtat med tanke på yrken.
De medför inte att de per automatik är väl insatta gällande läkemedel och spyr hon som många gör så lär det inte vara värst efffektivt.
En riktig miss, men hon vore inte den första med tanke på många misslyckade su-försök.

Ja, barnen sket mamma Hanna tydligen i att droga ner. Där var det våldsam metod som gällde - dvs effektiv = ytterst liten risk för överlevnad.
Citera
Medlem
Jag missade också det precis. Men här kan man också läsa och höra en del:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/doda-familjen-i-bjarred-polisen-hampus-var-forst-pa-plats

Får kolla Veckans brott på SvT play sen, funkar inte just nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalops84
Starkt att kunna berätta, man såg hur tagen han var. Vilken fruktansvärd upplevelse

Ja, mycket starkt av honom att kunna berätta vad han och
polisen Fredrik tvingades uppleva när de gick från rum till rum i
villan. Först chocken av den hängde pappan, sedan mammans
döda ansikte vänt mot dörren och till sist att öppna dörrarna på
övervåningen med Agnes och Moas namn på och synen av
deras ansikten. De synerna kommer nog länge att finnas kvar
på deras näthinnor.
Citera
2019-03-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ja, mycket starkt av honom att kunna berätta vad han och
polisen Fredrik tvingades uppleva när de gick från rum till rum i
villan. Först chocken av den hängde pappan, sedan mammans
döda ansikte vänt mot dörren och till sist att öppna dörrarna på
övervåningen med Agnes och Moas namn på och synen av
deras ansikten. De synerna kommer nog länge att finnas kvar
på deras näthinnor.

All cred till de båda. Framförallt att han klarade berätta det i tv. Man slungades med i huset i hans berättelse. Usch så hemskt!
Citera
2019-03-28, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag missade det precis. Gavs någon hint om hur föräldrarna hade uppfattat sin situation?

Nej inget sådant. Han berättade det som han tidigare beskrivit i protokollet. Förutom att han sa att kvinnans ansikte låg riktat mot dörren, det står väl inte med...?
Citera
2019-03-28, 22:00
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalops84
All cred till de båda. Framförallt att han klarade berätta det i tv. Man slungades med i huset i hans berättelse. Usch så hemskt!

Ja verkligen strongt att berätta. Han såg tagen ut och jag fick rysningar av rekonstruktionsfilmen.

Även om de är utbildade poliser så är de ju människor med känslor dem också.
Citera
2019-03-28, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Niklas Långström, läkare/forskare/analytiker vid Rättsmedicinalverket
pratade om att familjen tillhörde övre medelklassen och ev depression
hos föräldrarna, samt att fallet var oerhört ovanligt.
(Det var tyvärr allt jag hann uppfatta, fick ett telefonsamtal under
tiden, så jag får kika på programmet senare på SVT Play!)
Citera
2019-03-28, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Olika källor i tråden sammanfaller gällande Hanna som deprimerad och hon skriver att hon vill dö - därav koppling till suicid likaväl.
Fortsättningsvis är det uppenbart planerat så välorganiserat det är på pappersfronten. Det låg dem nog varmt om hjärtat med tanke på yrken.
De medför inte att de per automatik är väl insatta gällande läkemedel och spyr hon som många gör så lär det inte vara värst efffektivt.
En riktig miss, men hon vore inte den första med tanke på många misslyckade su-försök.

Ja, barnen sket mamma Hanna tydligen i att droga ner. Där var det våldsam metod som gällde - dvs effektiv = ytterst liten risk för överlevnad.

Ok, det är det här jag vill veta! Vem visste om att Hanna ville dö! Fy fasen vilka vänner, de verkar vara usla vänner, med såna är ju lika som att ha fiender!! Stackars Hanna , som inte hade normala vänner!

Sicka usla mördare som inte ens vet hur man gogglar.

Ärligt talat gå på skolavslutningarna om ett par tre månader o kolla hur flickorna ser ut.
Citera
2019-03-28, 22:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
På något sätt stämmer det inte.
Man kan inte ha planerad att begå självmord med hjälp av sömnmedel.
Hade man planerad, så hade man googlat och då hade man efter en kort stund hittat informationen att det behövs stora mängder. Så man kan inte ha använd ens 5 minuter och googlat. Och då har man inte planerat.
Har man bara tänkt att dö av sömnmedel utan att ens kollat hur mycket det behövs? Det anser jag som osannolikt.

Så jag tror nog man måste ha varit medveten om att det inte fungerar som sätt att dö. Det är inte förklarlig annars. Man kan anta mycket, men inte att O och H inte klarade att hitta infon hur mycket sömnmedel som behövs för att dö.

Och så tror jag att ingen ber om att bli strypt.

Så hur det en har gått till, så tror jag inte sömnmedel var avsedd för att dö.
Och jag tror inte att H ba om att bli strypt.
Det intressanta är att på pressträffen sas det lugnande, i FUp framträder sömnmedel så vad som intagits vet vi inte. Det är maskat.
Kvarvarande kartor och burkar har väl gett en viss vägledning likaväl.

Folk har inte så god koll som vissa vill ge sken av.
Självmordsförsök kan vara mycket välplanerade med självmordsbrev likaså - men det kan misslyckas. Uppskattningsvis 20 000 per år varav drygt 10 0000 hamnar inom sjukhusvård. 89% är förgiftningsfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in