Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Vet du. När jag tänker efter så tror jag deras enda fokus var att familjen skulle dö. Strypning går förhoppningsvis fort, kvävning likaså. 5 minuter av lidande. Vad är det mot ett helt livs lidande? Så kanske de tänkte. Lite skräck mot en massa sömn och tillfredsställlande lugn. Undrar hur de tänkte.
Tar inte tillräckligt överhuvutaget med sömntabletter, vaken och vill bli strypt?
Ja, nog vore det ett väldigt udda sätt att vilja dö men well.. det finns de som vill bli strypta i sexlekar så jag får väl försöka tänka som hemma fast annorlunda som han säger.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tey44
Ja, men då måste ju O ha väntat in henne. Och när hon inte dog ströp han henne?
Ok. Jag har skrivit att jag inte ser ett längre tidsperspektiv.
Oskar och Hanna dödar sina barn och har dess innan planerat självmord. Hanna kör female style och tänker intoxikera sig på läkemedel. Oskar hängning.
Han väntar tills hon har tagit tabletterna, tanken kan ha varit att invänta hennes död om man plockar in honom som nån dödsövervakare.
För kännedom kan det gå hur som helst vid stort tablettintag. Om hon nyss varit med och mördat sina barn så skulle jag personligen må så illa att jag skulle kräkas av bara minnesbilden.
Det är även känt att mördare får ett adrenalinpåslag som gör magen i uppror för att lägga till en fysisk komponent.
Hon klarar således inte av det utan kräks efter en stund. Det medför att hon kan ha stor mängd kroppen som absorberats men inte tillräckligt för att vara utslocknad. Samtidigt är tabletterna slut, Oskar har som sagt ätit sådana också och hon inser att det kommer gå åt helvete.
Barnen är döda, hon dör inte. Reaktion?
Högst troligt panik, hysteri, desperation och hon ber Oskar att döda henne.