2019-03-28, 20:09
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Ah.. nice - du e pigg !

För en vecka sen, eller två - påstod / ifrågasatte jag, varför "familjerna" köpt / förkastat polisens slutsatser. Du reagerade - bra. Då.

Har verkligen "familjerna" köpt polisens förklaring - / ar ?

Självmörderi, depressioner "in masse", hängning, barnamord ?
Hade de inte "köpt" förklaringarna, och polisen vägrat lämnat ut, så kan jag garantera dig att media plockat upp detta. Det har inte hänt, och då får man förmoda att anhöriga fått alla uppgifter de behöver för att kunna förstå. Men... INGEN kan förstå fullt ut. Hur många förklaringar som skrivits i de brev som lämnats, hur skall man förstå. Detta är sååååå utanför allt vi känner till.
Citera
2019-03-28, 20:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Vet du. När jag tänker efter så tror jag deras enda fokus var att familjen skulle dö. Strypning går förhoppningsvis fort, kvävning likaså. 5 minuter av lidande. Vad är det mot ett helt livs lidande? Så kanske de tänkte. Lite skräck mot en massa sömn och tillfredsställlande lugn. Undrar hur de tänkte.
Tar inte tillräckligt överhuvutaget med sömntabletter, vaken och vill bli strypt?
Ja, nog vore det ett väldigt udda sätt att vilja dö men well.. det finns de som vill bli strypta i sexlekar så jag får väl försöka tänka som hemma fast annorlunda som han säger.
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Ja, men då måste ju O ha väntat in henne. Och när hon inte dog ströp han henne?
Ok. Jag har skrivit att jag inte ser ett längre tidsperspektiv.
Oskar och Hanna dödar sina barn och har dess innan planerat självmord. Hanna kör female style och tänker intoxikera sig på läkemedel. Oskar hängning.
Han väntar tills hon har tagit tabletterna, tanken kan ha varit att invänta hennes död om man plockar in honom som nån dödsövervakare.
För kännedom kan det gå hur som helst vid stort tablettintag. Om hon nyss varit med och mördat sina barn så skulle jag personligen må så illa att jag skulle kräkas av bara minnesbilden.
Det är även känt att mördare får ett adrenalinpåslag som gör magen i uppror för att lägga till en fysisk komponent.

Hon klarar således inte av det utan kräks efter en stund. Det medför att hon kan ha stor mängd kroppen som absorberats men inte tillräckligt för att vara utslocknad. Samtidigt är tabletterna slut, Oskar har som sagt ätit sådana också och hon inser att det kommer gå åt helvete.
Barnen är döda, hon dör inte. Reaktion?
Högst troligt panik, hysteri, desperation och hon ber Oskar att döda henne.
Citera
2019-03-28, 20:20
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tar inte tillräckligt överhuvutaget med sömntabletter, vaken och vill bli strypt?
Ja, nog vore det ett väldigt udda sätt att vilja dö men well.. det finns de som vill bli strypta i sexlekar så jag får väl försöka tänka som hemma fast annorlunda som han säger.

Ok. Jag har skrivit att jag inte ser ett längre tidsperspektiv.
Oskar och Hanna dödar sina barn och har dess innan planerat självmord. Hanna kör female style och tänker intoxikera sig på läkemedel. Oskar hängning.
Han väntar tills hon har tagit tabletterna, tanken kan ha varit att invänta hennes död om man plockar in honom som nån dödsövervakare.
För kännedom kan det gå hur som helst vid stort tablettintag. Om hon nyss varit med och mördat sina barn så skulle jag personligen må så illa att jag skulle kräkas av bara minnesbilden.
Det är även känt att mördare får ett adrenalinpåslag som gör magen i uppror för att lägga till en fysisk komponent.

Hon klarar således inte av det utan kräks efter en stund. Det medför att hon kan ha stor mängd kroppen som absorberats men inte tillräckligt för att vara utslocknad. Samtidigt är tabletterna slut, Oskar har som sagt ätit sådana också och hon inser att det kommer gå åt helvete.
Barnen är döda, hon dör inte. Reaktion?
Högst troligt panik, hysteri, desperation och hon ber Oskar att döda henne.
Mycket plausibelt. Usch. Mår illa när jag försöker tänka mig in i scenariot.
Citera
2019-03-28, 20:21
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Hade de inte "köpt" förklaringarna, och polisen vägrat lämnat ut, så kan jag garantera dig att media plockat upp detta. Det har inte hänt, och då får man förmoda att anhöriga fått alla uppgifter de behöver för att kunna förstå. Men... INGEN kan förstå fullt ut. Hur många förklaringar som skrivits i de brev som lämnats, hur skall man förstå. Detta är sååååå utanför allt vi känner till.

Media. Du refererar till media - som nåt svar - till mig. Media, struntar väl i om två flickor, i tidiga tonåren, blivit brutalt mördade av en dåre till pappa. Ingen bryr sig - ingen intresserar sig. Same -same. Skolan, akademikervärlden, polisen involverade ---- locket PÅ !
Citera
2019-03-28, 20:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Mycket plausibelt. Usch. Mår illa när jag försöker tänka mig in i scenariot.
Ja, jag gillar inte ens att skriva det - även om det bara är en hypotes utifrån intagna läkemedel. Men jag vill ändå förklara mig bättre kring funderingar.
Barnen orkar jag inte ens tänka på, fy fabian så hemskt.
Citera
2019-03-28, 20:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Du har förmodligen rätt. Handlar nog mycket om att det svårt för mig att först deras handling. Man vill liksom få svar på alla grubblerier som gäckar en.

Jag har sett förtvivlade föräldrar vaka vid deras döende barns sjuksängar. Visst var nog Tjoa-Moa och Agnes sjuka men de levde hemma med föräldrarna. Inte i en steril sjukhusmiljö med slangar och pipande apparater.

Vad var det föräldrarna såg och tänkte när de ansåg att det inte fanns någon livskvalitet? Det är frågan jag funderar mycket på bl.a.
ja, det är sjukt men djup depression ger kognitiv påverkan och svartsyn på tillvaron. Uppförstoring, överdrifter och allt möjligt konstigt. Tolkar barnen genom sina depressiva ögon.
Frågan är väl hur de kan bli så överens, men de påverkar väl varandra negativt.

Jag tror som sagt att de hållit fasaderna uppe även för barnen. Likt föräldrar gör när man inte vill oroa och skydda. Sänkt sinnesstämning har säkert sipprat igenom men skyllt på nåt annat - mamma mår inte bra, pappa är utarbetad, migrän, jag har sovit dåligt, tant Olga är svårt sjuk blaha blaha.
Jag tror fortsättningsvis att de haft fredagsmys, sett på tv, ätit kvällsmat som vanligt (staplade tallrikar) och sen har de sjuka barnen lagt sig, de kanske inte orkade vara uppe mer än en kort stund med tanke på ME. Ett barn har spår av lugnande, normalt intag vid sänggående? Det lyser på övervåningen, indikerar mörkt ute.
21.34 är sista sms med ett kort innehåll. Frågan är om en förälder skriver till den andre: De sover.
Senast redigerad av develi 2019-03-28 kl. 20:51.
Citera
2019-03-28, 21:03
Medlem
Jag har träffat på flera som haft djup depression och dom jag träffat har knappt pratat o inte velat ha mat utan bara vill ligga i sängen . Mycket ångest så klart.

Hur kunde de arbeta i en djup depression?
Är det inte en trådsanning att Hanna hade depression? Hon var med i MIND på facebook och där brukar man vara med om man själv mår dåligt ELLER om en anhörig mår dåligt psykiskt och man kan även vara med om man arbetar med psykiskt sjuka personer.
Citera
2019-03-28, 21:04
Medlem
På något sätt stämmer det inte.
Man kan inte ha planerad att begå självmord med hjälp av sömnmedel.
Hade man planerad, så hade man googlat och då hade man efter en kort stund hittat informationen att det behövs stora mängder. Så man kan inte ha använd ens 5 minuter och googlat. Och då har man inte planerat.
Har man bara tänkt att dö av sömnmedel utan att ens kollat hur mycket det behövs? Det anser jag som osannolikt.

Så jag tror nog man måste ha varit medveten om att det inte fungerar som sätt att dö. Det är inte förklarlig annars. Man kan anta mycket, men inte att O och H inte klarade att hitta infon hur mycket sömnmedel som behövs för att dö.

Och så tror jag att ingen ber om att bli strypt.

Så hur det en har gått till, så tror jag inte sömnmedel var avsedd för att dö.
Och jag tror inte att H ba om att bli strypt.
Citera
2019-03-28, 21:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag har träffat på flera som haft djup depression och dom jag träffat har knappt pratat o inte velat ha mat utan bara vill ligga i sängen . Mycket ångest så klart.

Hur kunde de arbeta i en djup depression?
Är det inte en trådsanning att Hanna hade depression? Hon var med i MIND på facebook och där brukar man vara med om man själv mår dåligt ELLER om en anhörig mår dåligt psykiskt och man kan även vara med om man arbetar med psykiskt sjuka personer.
Det går bra att arbeta med depression - det tar sig många olika uttryck beroende på att det är individuellt. En del håller skenet uppe tills de dör; spelar rollspel och håller fasader utåt.

Ja, det kan ge nästintill katatoni i sin värsta form (psykomotorisk). Däremot är det risk för självmord på väg ner i en djup depression eller på väg upp ur. Däri finns faran för där är det handlingskraft.

Trådsanning eller inte så är depression den enskilt vanligaste markören vid självmord som då familicide/murder-suicide även innefattar.
Citera
2019-03-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det går bra att arbeta med depression - det tar sig många olika uttryck beroende på att det är individuellt. En del håller skenet uppe tills de dör; spelar rollspel och håller fasader utåt.

Ja, det kan ge nästintill katatoni i sin värsta form (psykomotorisk). Däremot är det risk för självmord på väg ner i en djup depression eller på väg upp ur. Däri finns faran för där är det handlingskraft.

Trådsanning eller inte så är depression den enskilt vanligaste markören vid självmord som då familicide/murder-suicide även innefattar.

Ok men om det är en trådsanning så kanske inte Hanna var deppig

Finns ju ingenting, som jag ser det , att detta var en planering, då hade de ordnat mediciner så det räckte både för barnen och för Hanna och Oskar.

Poliserna vet ju inte heller varför det blev just då?

Ingenting stämmer och de går båda två till sina arbeten 21 dec och den 22 dec och är så sitt vanliga jag,
Citera
2019-03-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Man får helt enkelt göra som du - lusläsa vad O skrivit - förhålla sig till det - lägga till - resultera sig själv i en 24/7 återvändsgränd.
O har mördat barnen. Han har mördat sin hustru.

O saknade allt vett o förstånd.

Håller med!

Att Hanna skulle klara av att strypa sin dotter som var nästan 15 år. NEJ, det skulle hon inte klara av.
Citera
2019-03-28, 21:30
Medlem
På Veckans brott, SVT1 tar man upp Bjärred-fallet.
Polisen Hampus pratar just nu om när de går in i
huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in