2019-03-28, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Funderar mycket på varför familjen hittades döda var för sig i egna rum. Varför inte tillsammans i samma säng eftersom det var en tajt familj?

Skulle aldrig mörda någon och i synnerhet inte mina egna barn. Men om jag hade gjort det av barmhärtighet så hade jag velat vara barnen nära in i döden

Så tror jag man tänker om barnen är döende, eller man själv. Men när man mördar sina barn tror jag man har för mycket självförakt för att tänka så. Att mörda och "somna in tillsammans" är omöjligt.
Citera
2019-03-28, 19:20
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Så tror jag man tänker om barnen är döende, eller man själv. Men när man mördar sina barn tror jag man har för mycket självförakt för att tänka så. Att mörda och "somna in tillsammans" är omöjligt.
Omöjligt vete fan. Men - det handlade ju om föräldrarna och inte om barnen. Sen handlar det lite om filosofi också. När man dör så försvinner själen uppåt, och så ses man däruppe tillsammans. Då är det det inte viktigt hur man ligger när man dör. Men... bara en lite tanke från min sida.
Citera
2019-03-28, 19:21
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:

Ja det är svårt att förstå hur föräldrarna tänkte. Hela händelsen är så absurd.
Citera
2019-03-28, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är omöjligt att kalla sig för högutbildad och ansvarstagande förälder om man inte med planering förstår en kedja av händelser där ”att tro” inte räcker. Man sätter inte en plan i verket som inbegriper ens barn och som är utan återvändo där man först efter det allt avgörande delsteget börjar fundera på dosering av ngt som dödlig dos sömnpiller, som borde kunna ta ansenlig tid att hamstra till sig. H skulle inte stoppa i barnen något (generellt, som förälder) som hon inte visste hade avsedd effekt, och varför skulle hon då göra det med sig själv? Och sen var de två om det, och beroende av varandra för att lyckas. Därtill har inte rättläkarna funnit ens däckande doser i föräldrarnas kroppar. Jag ser inte vitsen.

Det är fortsatt varför, inte hur.

Vad menar du med det fetade? Tror du att mamman hade strypning som förstahandsalternativ?
Citera
2019-03-28, 19:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Funderar mycket på varför familjen hittades döda var för sig i egna rum. Varför inte tillsammans i samma säng eftersom det var en tajt familj?

Skulle aldrig mörda någon och i synnerhet inte mina egna barn. Men om jag hade gjort det av barmhärtighet så hade jag velat vara barnen nära in i döden
För att jag tror att barnen lagt sig för natten som de brukar och dödats i sina sängar. Vilket är vanligt förekommande vid familcide el filicide - vänta tills de somnat och agera.
Citera
2019-03-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
En möjlighet är ju att polisen inte gick in på detaljer men att hypotesen är att föräldrarna åt eventuell medicin efter att de mördat barnen.

Man lägger då till "inte dödliga doser" för att förtydliga att de inte dog av läkemedel och man lägger till det där om att agera för att klargöra att båda vuxna varit "med på noterna".

Oskar kan ju till exempel ha tagit hela sin dos sömnmedel/lugnande när han "stod med fötterna på pallen" (eller hur det nu gick till), det är väl inte alldeles ovanligt att folk super/drogar ned sig innan de skall hänga sig/dränka sig/hoppa?

Det är ju en relativt enorm sak att göra. Först mörda sina barn och sedan två vuxna som samtidigt skall ta steget. Ingen får ju överleva i detta scenario (för dem vore det förstås katastrof, antar jag). Så de pillar väl i sig det som behövs.

Jag utesluter inte heller helt möjligheten att någon av dem (själv)medicinerat en tid redan innan morden.

Om de bara hade sömnmedicin hemma kan de ha tagit det för att bli lite lulliga inför att ta sina egna liv. Hon kanske ville somna och bli strypt när hon dåsat till. Och han tog sina tabletter på pallen.

Jag funderar ibland på varför de inte hängde sig tillsammans i trappen.
Citera
2019-03-28, 19:47
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För att jag tror att barnen lagt sig för natten som de brukar och dödats i sina sängar. Vilket är vanligt förekommande vid familcide el filicide - vänta tills de somnat och agera.

Du har förmodligen rätt. Handlar nog mycket om att det svårt för mig att först deras handling. Man vill liksom få svar på alla grubblerier som gäckar en.

Jag har sett förtvivlade föräldrar vaka vid deras döende barns sjuksängar. Visst var nog Tjoa-Moa och Agnes sjuka men de levde hemma med föräldrarna. Inte i en steril sjukhusmiljö med slangar och pipande apparater.

Vad var det föräldrarna såg och tänkte när de ansåg att det inte fanns någon livskvalitet? Det är frågan jag funderar mycket på bl.a.
Citera
2019-03-28, 19:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Om de bara hade sömnmedicin hemma kan de ha tagit det för att bli lite lulliga inför att ta sina egna liv. Hon kanske ville somna och bli strypt när hon dåsat till. Och han tog sina tabletter på pallen.

Jag funderar ibland på varför de inte hängde sig tillsammans i trappen.
Jag begriper mig inte på resonemanget "ville somna och bli strypt". Vem vill dö på detta sätt? Hon själv ska sova och "dåsa till" men barnen får ingenting. Usch.

Det rimmar heller inte att mängden motsvarar vakenhetsgrad vid dödsögonblicket. Man kan bara agera vid en viss nivå.
Vaknar hon däremot upp (misslyckat su) och är som sagt desperat och vill dö så ser jag ett rimligare scenario. För tabletterna är slut.
Citera
2019-03-28, 19:58
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Jag begriper mig inte på resonemanget "ville somna och bli strypt". Vem vill dö på detta sätt? Hon själv ska sova och "dåsa till" men barnen får ingenting. Usch.

Det rimmar heller inte att mängden motsvarar vakenhetsgrad vid dödsögonblicket. Man kan bara agera vid en viss nivå.
Vaknar hon däremot upp (misslyckat su) och är som sagt desperat och vill dö så ser jag ett rimligare scenario. För tabletterna är slut.
Vet du. När jag tänker efter så tror jag deras enda fokus var att familjen skulle dö. Strypning går förhoppningsvis fort, kvävning likaså. 5 minuter av lidande. Vad är det mot ett helt livs lidande? Så kanske de tänkte. Lite skräck mot en massa sömn och tillfredsställlande lugn. Undrar hur de tänkte.
Citera
2019-03-28, 19:59
Medlem
Citat:

Ja, men då måste ju O ha väntat in henne. Och när hon inte dog ströp han henne?
Citera
2019-03-28, 20:01
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ja, men då måste ju O ha väntat in henne. Och när hon inte dog ströp han henne?
Exakt. Hans ansvarskänsla tog över. Alla skall vara borta innan jag själv tar livet av mig. Ingen skall behöva stå till svars utom jag. Eller nåt. Fan vet.
Citera
2019-03-28, 20:09
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Exakt. Hans ansvarskänsla tog över. Alla skall vara borta innan jag själv tar livet av mig. Ingen skall behöva stå till svars utom jag. Eller nåt. Fan vet.

Ingen ska få veta nåt (något).............

"Den sista tiden förtjänade inte du "

Nu är lika - ömsom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in