2019-03-28, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Hur fan kan man bete sig så här mot andra människor...?

Ramberg påminner mer om en narcissistisk, hedersbesatt kurdisk eller arabisk man än en vanlig svensk - helt galen, omänsklig och patetisk - gubben borde ha spärrats in för länge sedan och blivit både lobotomerad och kemiskt kastrerad - vilket avskum...

Man frågar sig om han även har våldtagit en del kvinnor - inte för att han verkar ha svårt för att få kvinnor - men våldtagit av rent raseri, galenskap, dominansbehov och sadism kanske...?
Ramberg är en typisk man som har en massa brister inom sig, och därför använder våld mot svagare, söker ständigt efter nya kvinnor att slå, att misshandla och slå, kränka och våldta blir en utlösning, en kick hos dessa personer.
OM du trott att dessa män bara återfinns bland utländska män, så verkar du ha blundat.
Svenska män misshandlar kvinnor, precis som hans gelikar till bröder återfinns bland icke svenskar.
Svaga individer tar ut sin frustration mot sina kvinnor, ibland sina barn och andra levande varelser.Hur man ska förhindra att pojkar växer upp och blir sådana, det är kruxet.
Citera
2019-03-28, 12:47
Avslutad
Det här senaste spektaklet med Ramberg är intressant att beskåda på behörigt avstånd. Vi kan verkligen tala om att pöbelväldet har tagit över. Här har vi en man som slog sin flickvän och dessutom dömdes för detta för mer än tjugo år sedan. Flickvännen bryter upp och går vidare i livet. Tjugo år senare avlider den nu medelålders kvinnan i sviterna av en felmedicinering. Helt plötsligt går MeToo-ande aktivister igång och hänger ut pojkvännen, tjugo år senare. Och pöbeln ropar på blod och beskyller honom för att mer eller mindre ha mördat kvinnan.

Ja, han är säkert ett jävla svin men det här ligger bortom alla rimliga proportioner.

Folk är galna och det är underhållande att beskåda från tryggt avstånd. Det är säkert inte lika roligt för den som för tillfället hamnar i skottgluggen. Vansinnet snurrar på snabbare nu och det är en jävla tur att man inte har mer med samhället att göra än vad man har. Fy tusan att ha mängder med vänner och kollegor och behöva tassa runt på tå och hoppas att ingen plötsligt minns något jag sa på fyllan 1996.
Citera
2019-03-28, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Det här senaste spektaklet med Ramberg är intressant att beskåda på behörigt avstånd. Vi kan verkligen tala om att pöbelväldet har tagit över. Här har vi en man som slog sin flickvän och dessutom dömdes för detta för mer än tjugo år sedan. Flickvännen bryter upp och går vidare i livet. Tjugo år senare avlider den nu medelålders kvinnan i sviterna av en felmedicinering. Helt plötsligt går MeToo-ande aktivister igång och hänger ut pojkvännen, tjugo år senare. Och pöbeln ropar på blod och beskyller honom för att mer eller mindre ha mördat kvinnan.

Ja, han är säkert ett jävla svin men det här ligger bortom alla rimliga proportioner.

Folk är galna och det är underhållande att beskåda från tryggt avstånd. Det är säkert inte lika roligt för den som för tillfället hamnar i skottgluggen. Vansinnet snurrar på snabbare nu och det är en jävla tur att man inte har mer med samhället att göra än vad man har. Fy tusan att ha mängder med vänner och kollegor och behöva tassa runt på tå och hoppas att ingen plötsligt minns något jag sa på fyllan 1996.

Det det handlar om är inte om Josefin för tjugo år sedan, det handlar om vad som pågår nu.

De finns kvinnor som är rädda för män nu.

Det som ska åtgärdas är att det blir bättre efter nu.

Att det finns både män och kvinnor som blivit misshandlade av Örjan är dessvärre sant. Att det talas om detta är ju Örjan skyldig till. Många har inte tidigare vågat säga något då de varit rädda för hans repressalier.
Citera
2019-03-28, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Det det handlar om är inte om Josefin för tjugo år sedan, det handlar om vad som pågår nu.

Att det finns både män och kvinnor som blivit misshandlade av Örjan är dessvärre sant. Att det talas om detta är ju Örjan skyldig till. Många har inte tidigare vågat säga något då de varit rädda för hans repressalier.
Jag tror att du missar att det inte var Ramberg per se som jag pratade om utan om ett mycket obehagligt pöbelvälde som den här affären med Ramberg bara är ett i raden av exempel på. Människor tänker inte innan de ropar på blod. Det var samma sak med teaterchefen Benny Fredriksson. Aftonbladet trummade upp en pöbel och det slutade med att Fredriksson tog sitt liv. Sedan tvådde tidningen sina händer från skuld.

Det är obehagligt när man på håll betraktar hur människor rusar åstad i blindo. Som sagt, umgänge är farligt. Bättre att låsa in sig i bostaden.
Senast redigerad av Arbetsskygg 2019-03-28 kl. 13:50.
Citera
2019-03-28, 14:36
Medlem
Ratads avatar
Intressant att läsa alla gamla inlägg från dödsknarkarnazisterna på Flashback som kallade kuk-Örjan vid hans rätta namn och dissade honom för hans jävla beteende. Kulturkoftorna på Dramaten som säger sig vara så vidsynta, ärliga och moraliskt högtstående höll däremot käften eller lät medberoende kuk-Örjan från Bitterborg hållas och nu när det finns PK-poäng via en film att tjäna ska helt plötsligt en massa kulturkärringar tala ut om manlighet, tystnadskulturer och vikten av att hela samhället ska ställa upp. På detta kan vi lägga till Morgan Alling som alltid verkar dyka upp när det passar.

Pissrännan Flashback och dess skribenter kanske inte är de värsta avarterna i samhället trots allt?

Citat:
Ursprungligen postat av styggvesnygg
Honom lade jag, försiktigt men bestämt, ned i ett buskage då han av någon anledning fått för sig att han skulle ha förtur till att lägra min dåvarande flickvän.
Detta var säkert 20 år sedan, och man kan väl säga att han inte var helt spiknykter, för att uttrycka sig milt.

Om inte miljö-Greta redan var på god väg till Fredspriset hade du varit en stark kandidat. Jag tackar dig för dina insatser för mänskligheten!
Citera
2019-03-28, 14:37
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla

En sådan arbetsplats som är medberoende och backar upp Örjan-typer bör tvångsförvaltas eller läggas ner.
Citera
2019-03-28, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
En sådan arbetsplats som är medberoende och backar upp Örjan-typer bör tvångsförvaltas eller läggas ner.

Det är rimligt. Minst sagt. Att det här redogörs nu har ju sin upptakt i Josefins liv och vad Örjan hade gjort mot henne. Och det öppnade en diskussion om nuvarande Dramaten. Jag undrar om de inte behöver en exorcist för att driva ut Bergmans ande från Dramaten. Den kultur som har funnits där så länge är på väg att krokna och kan man fixa det genom att vädra ut andarna så bör man göra det.
Citera
2019-03-28, 16:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Då framgår det bättre vad du menar.

Jag vet inget som tyder på att Örjan skulle ha ADHD. "Psykopater blir mindre påtaglig från 50-års ålder" ställer jag mig också tvivlande till.

När man som Örjan får vredesutbrott efter älskog och en gemensam dusch är inte problemet "saknad impulskontroll". Det är någon emotionell skada, åt personlighetsstörning till. Han är lättkränkt, måste bli sedd och hörd men ingen får komma nära för även av det hotas han.

Det finns som sagt forskning på detta och flera orsaker till det. Ramberg ligger nog nära till hands för emotionell störning med narcissistiska inslag.
Citera
2019-03-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg

Du vet inte hur post traumatisk stress fungerar och får för effekter hör jag!
Citera
2019-03-28, 20:03
Bannlyst
Visste de andra deltagarna i "Stjärnorna på slottet" om vad han var dömd för när han var med 2014?
Citera
2019-03-28, 21:33
Medlem
rottanottans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agnetax
Visste de andra deltagarna i "Stjärnorna på slottet" om vad han var dömd för när han var med 2014?

Funderade också på det när jag härom dagen såg Stjärnorna på slottet-avsnittet efter hans, där kvinnan som hade sin dag berättar om en våldsam relation hon haft.

https://www.youtube.com/watch?v=4T2QcptEZ8E 33:15 ca.
Citera
2019-03-28, 21:52
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rottanottan
Funderade också på det när jag härom dagen såg Stjärnorna på slottet-avsnittet efter hans, där kvinnan som hade sin dag berättar om en våldsam relation hon haft.

https://www.youtube.com/watch?v=4T2QcptEZ8E 33:15 ca.

Det är ju dock klädsamt att han inte reagerar mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in