Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Allt är luddigt. Precis allt. Att KUNNA agera innebär ju inte ATT man agerat. Men det begriper vi ju båda. Vi lär nog aldrig få veta.

När det kommer till en mordutredning via pressträff så kan jag inte se annat via beskrivningen än att de varit kapabla att agera; att aktuell mängd vid dödens inträde varit stor men inte tillräcklig som dödlig dos eller att det gjort nån av dem oföretagsam.
Kan hon agera, kan hon prata - det handlar givetvis om en medvetandenivå när det kommer till förhållandet mängd läkemedel.
När det kommer till FuL:s ordval så var båda föräldrarna tydligen kompetenta att agera.
... och agerat har dom tyvärr gjort å det värsta.
Vem som gjort vad vet vi dock inte eftersom gärningsförlopp inte kommer delges. Av hänsyn till efterlevande.
Det nöjer jag med, deras välmående är viktigare än min tillfredsställelse.
Jag skulle dock inte tro att det går nån längre tid mellan att barnen dödats tills de tänker dö själva - för att det vore nåt så ångestladdat att det väl knappt ens går att leva sig in i. Ett misslyckat su lär placera sig på den desperata nivån likaväl. Man skulle nog vilja somna fortare än kvickt som förälder och aldrig vakna upp.