2019-03-28, 11:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Nja, de struntar väl bara i de avsnitt som handlar om att döda otrogna. Precis som kristna ignorerar passager i bibeln som säger att man ska stena ihjäl barn tex.
Ja ofta ignorerar människan sådant hon själv inte får ihop.
Citera
2019-03-28, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Femte Moseboken 18:18 där Gud talar till Moses:
En profet skall jag låta uppstå åt dem bland deras bröder, en som är dig lik, och jag skall lägga mina ord i hans mun, och han skall tala till dem allt vad jag bjuder honom. Och om någon icke lyssnar till mina ord, de ord han talar i mitt namn, så skall jag själv utkräva det av honom.13
Varken Muhammed eller 600-talet nämns där.
Citera
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag ger dig i alla fall korrekta källor

Nej, det gör du inte.
Citera
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Du är minst lika hjärntvättad som alla andra. Jag ger dig i alla fall korrekta källor och förklarar för dig saker och ting som de verkligen är

Hur kan det vara hjärntvätt att hävda att självförsvar är okej?

Hur kan det vara hjärntvätt att hävda att en enda person ändrade på hela världshistorien hade Gud bakom sig. Ingen man på denna jord har lyckats på samma sätt som Muhammed ändra på världen, INGEN! Han var inte kapabel till detta utan Guds syfte var detta. Öppna dina sinnen för Guds skull. Du lever i ett mörker och förnekelse.
Var det islams gud som höll i svärdet när muhammeds motståndare dödades?
Citera
2019-03-28, 11:33
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
svammel
Har du inget att säga om det här?

Läser man avsnittet bön i islamguiden.com hittar man många bruksanvisningar för hur bönen ska utföras för att islams gud ska godkänna den.

Där visas ett mycket komplicerat schema för hur man måste tvätta sig före bön. Tvagningsritualen föreskriver hur man tvättar händer, fötter, ben och armar. Där föreskrivs hur man stryker vatten på huvudet och hur man sköljer näsan med mera med mera.

Islams gud kräver alltså att man följer ett detaljerat schema för hur man tvättar sig för att han ska godkänna bönen.

Sedan kommer det riktigt stolliga:

Under bönen ska en stor mängd kroppsliga gester utföras för att islams gud ska godkänna bönen och till sist informeras om vad man måste undvika för att islams gud inte ska underkänna bönen.

Det är en enorm massa detaljer som ogiltigförklarar bönen så jag tar bara med en del.

"Följande ogiltigförklarar böneritualens tvättning:
2. Luft som kommer ut ur din bak.
5. Att äta kamelkött.
c. Det bästa är att utföra tvagning efter att ha ätit eller druckit buljong gjord av kamelkött." Exakt återgivit!

Handlar detta om "den rimligaste och mest sanna religionen och tron"?
Citera
2019-03-28, 11:37
Medlem
LadySwedens avatar
[quote=Islampeaceback1|67159830]
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden

Gud har påbjduit självförsvar ..
Ja, och fritagning av förtryckta.

... Men Guds rike är ett evigt rike, och ingen kan föra krig om han inte först blivit inkallad. Man blir inkallad, sedan upplärd, sedan utsänd i heligt krig.

Det heliga kriget förs för Gud och mot Satan och Hans änglar- inte mot människor utan för människor. Människan uppfattar det dock som ett krig mot henne själv så länge hon lever kvar "i världen" som det heter: dvs dömer som människor dömer.

Det heliga kriget där vi själva redan besegrats av Gud och sedan kallas ut i krig mot "denne världens furste" kallas ofta "missionsbefallningen", och ges av Kungen Sebaot (Namnet Herrarnas Herre) i evangeliet, Markus 16:14-20
https://sv.bibelsite.com/swe/mark/16.htm
Citera
2019-03-28, 11:38
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Varken Muhammed eller 600-talet nämns där.
Det är ett stycke tagen ur kontext. Judar och Kristina förstår stycket och känner igen det lika väl som de känner igen sina barn. För de som inte följer den judiska eller kristna tron måste hela texten återges för att de få klart för sig att detta syftar på Muhammed. Men judarna och kristna förstår stycket.

För att förklara för dig skulle ta tid. Jag råder dig att googla detta. Varför säger Gud ''en som är lik dig'' ''bröder'' ''lägga mina ord i hans mun''... sök! Den som söker finner! Guds syfte besannas alltid!
Citera
2019-03-28, 11:39
Medlem
Citat:
Det är ett stycke tagen ur kontext. Judar och Kristina förstår stycket och känner igen det lika väl som de känner igen sina barn. För de som inte följer den judiska eller kristna tron måste hela texten återges för att de få klart för sig att detta syftar på Muhammed. Men judarna och kristna förstår stycket.

För att förklara för dig skulle ta tid. Jag råder dig att googla detta. Varför säger Gud ''en som är lik dig'' ''bröder'' ''lägga mina ord i hans mun''... sök! Den som söker finner! Guds syfte besannas alltid!
Så judar och kristna är rent generellt överens om att det är Muhammed som menas?
Citera
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Har du inget att säga om det här?

Läser man avsnittet bön i islamguiden.com hittar man många bruksanvisningar för hur bönen ska utföras för att islams gud ska godkänna den.

Där visas ett mycket komplicerat schema för hur man måste tvätta sig före bön. Tvagningsritualen föreskriver hur man tvättar händer, fötter, ben och armar. Där föreskrivs hur man stryker vatten på huvudet och hur man sköljer näsan med mera med mera.

Islams gud kräver alltså att man följer ett detaljerat schema för hur man tvättar sig för att han ska godkänna bönen.

Sedan kommer det riktigt stolliga:

Under bönen ska en stor mängd kroppsliga gester utföras för att islams gud ska godkänna bönen och till sist informeras om vad man måste undvika för att islams gud inte ska underkänna bönen.

Det är en enorm massa detaljer som ogiltigförklarar bönen så jag tar bara med en del.

"Följande ogiltigförklarar böneritualens tvättning:
2. Luft som kommer ut ur din bak.
5. Att äta kamelkött.
c. Det bästa är att utföra tvagning efter att ha ätit eller druckit buljong gjord av kamelkött." Exakt återgivit!

Handlar detta om "den rimligaste och mest sanna religionen och tron"?
Om du har kunskap i psykologi, beteende, hygien, andlighet skulle jag förklara men om du saknar kunskap i dessa är det lönlöst att förklara eftersom du kommer inte att förstå.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Femte Moseboken 18:18 där Gud talar till Moses:
En profet skall jag låta uppstå åt dem bland deras bröder, en som är dig lik, och jag skall lägga mina ord i hans mun, och han skall tala till dem allt vad jag bjuder honom. Och om någon icke lyssnar till mina ord, de ord han talar i mitt namn, så skall jag själv utkräva det av honom.13
Fast jag ser inte att kontakten därför skulle brutits.
Citera
2019-03-28, 11:42
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Du bestämmer åt Anders vad han han sett och inte sett? Vad arbetar du med? Jag är beredd med alla flashbacks medlemmar som vittnen att sätta vad som helst på att du inte är högre utbildad och att du är medlem i samhällets lägre skikt.
Du nämnde projektion innan? Det är precis vad du håller på med här.

Citat:
Anders säger att han har sett ett spöke.
DU säger att han tror att han har gjort det?!

Eftersom ingen annan gjort det och spöken är totalt obevisade så ja, han tror att han har sett ett spöke. Ingenting mer än han själv säger att det är annorlunda. Om jag säger att jag sett Yeti, tror du på det då? Om inte, varför?

Citat:
Anders säger att han har sett ett spöke. Anders säger inte att han tror att han har sett ett spöke men du tar dig rätten att avgöra för Anders vad han tror sig ha sett. förträffligt! Vad arbetar du med?

Fast Anders vet inte om det är ett spöke han sett eftersom han inte har några referenser. Dessutom påstår folk de mest befängda saker, tror du på vad som helst?
Citera
2019-03-28, 11:44
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Kristna säger ofta att stycket syftar på Kristus, och det gör det på sitt vis eftersom Kristus ÄR Ordet. Men Kristus är inte Profeten mer eller mindre än Kristus är Elias. Dock är det samma Gud för alla profeternas andar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in