2019-03-28, 10:44
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Bara det att Anders inte såg ett spöke, han TROR att han såg ett spöke. Så länge Anders inte kan bevisa att det var ett spöke han såg så är det en hypotes. Det kunde lika gärna vara ett lakan.

Du bestämmer åt Anders vad han han sett och inte sett? Vad arbetar du med? Jag är beredd med alla flashbacks medlemmar som vittnen att sätta vad som helst på att du inte är högre utbildad och att du är medlem i samhällets lägre skikt.

Anders säger att han har sett ett spöke.

DU säger att han tror att han har gjort det?!

Anders säger att han har sett ett spöke. Anders säger inte att han tror att han har sett ett spöke men du tar dig rätten att avgöra för Anders vad han tror sig ha sett. förträffligt! Vad arbetar du med?
Citera
2019-03-28, 10:46
Medlem
Islampeaceback1s avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
"Kämpa mot dem som, trots att de [förr] fick ta emot en uppenbarad Skrift, varken tror på Gud eller på den Yttersta dagen och som inte anser som förbjudet det som Gud och Hans sändebud har förbjudit och inte iakttar den sanna religionens bud - [kämpa mot dem] till dess de erkänner sig besegrade och frivilligt betalar skyddsskatten." (9:29)

Det är i samma sura som handlar om krig. Denna sura förklarar hur muslimer ska agera när de blir attackerade, under kriget, när de tar motståndarna till fånga osv. Hela suran handlar om självförsvar. LÄS! människa, LÄS!

Citat:
Det här är inte självförsvar.

Jo, precis vad det är.

Citat:
Källa på Aishas ålder: Sahih muslim hadith 2548 Sahih Muslim 2579 eller 1422 SahihBukhari, hadith nr 3681

Jag upprepar för hudnrade gången! Hänvisa till koranen, inget annat!
Citera
2019-03-28, 10:47
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoranceIsBliss
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Military_career_of_Muhammad
Nu har jag inte läst just den men det borde vara nog för att övertyga dig att han var en krigsherre.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Aisha

Där har du länken som pekar på hans pedofili.

Om du har svårighet att ta in detta så bör du i mänsklighetens bästa, inte skaffa några barn.

Ska du kanske börja tänka självständigt någon gång i ditt liv? Fråga dig själv om det din mor och far bankade in i ditt huvud som sanning, om det verkligen är rimligt.

Over and out.
Ger du mig wikipedia som källa, samma källa som säger att elvis lever?

Hänvisa till koranen!
Citera
2019-03-28, 10:48
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Al Tabari
Sahih Bukhari
Ibn Ishaq
Sahih Muslim
Abu Dawud
Al Nasa'i
Ibn Majah
Mishkat al-Masabih
Ibn Kathir
Ibn Qayyim
Jag upprepar! Hänvisa till koranen!
Citera
2019-03-28, 10:49
Medlem
o0Halal0os avatar
[quote=Islampeaceback1|67159500]
Citat:
Det är i samma sura som handlar om krig. Denna sura förklarar hur muslimer ska agera när de blir attackerade, under kriget, när de tar motståndarna till fånga osv. Hela suran handlar om självförsvar. LÄS! människa, LÄS!
Islam sista budskap till alla människor i alla tider i alla länder handlar alltså om hur krig skulle bedrivas i Arabien under 600-talet.

Lyckades muhammed så bra med sitt självförsvar så att han erövrade hela den arabiska halvön?
Citera
2019-03-28, 10:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Jag upprepar! Hänvisa till koranen!
De hör inte.

Var säger Koranen att VI ska uttala förbannelser över döva?
Citera
2019-03-28, 10:52
Medlem
LadySwedens avatar
[quote=o0Halal0o|67159528]
Citat:
Islam sista budskap till alla människor i alla tider i alla länder handlar alltså om hur krig skulle bedrivas i Arabien under 600-talet.

Lyckades muhammed så bra med sitt självförsvar så att han erövrade hela den arabiska halvön?
Som jag tidigare skrev:

Människan tror alltid att det är hon själv som ska frälsa världen. Gud är dock inte beroende av oss öht. Gud är Den Allsmäktige.
Citera
2019-03-28, 10:53
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag är intresserad av frågan. Vilken är källan, och om Koranen: I vilket sammanhang?
Vill du ställa frågan så att jag förstår ditt syfte?
Citera
2019-03-28, 10:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Aaah, så man "vet" nånting med hjälp av bibel-viftande.

Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Om man förstår innebörden av vad det står.

Och denna "innebörd" är? (Se iövrigt tråden "Är bibeln sann).
Citera
2019-03-28, 10:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Vill du ställa frågan så att jag förstår ditt syfte?
När Anden är given bedjer vi alltid. "Fem gånger" är till en del, medan tionde är fullkomligt givande.

Mitt syfte är att få höra Ordet.
Citera
2019-03-28, 10:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du bestämmer åt Anders vad han han sett och inte sett? Vad arbetar du med? Jag är beredd med alla flashbacks medlemmar som vittnen att sätta vad som helst på att du inte är högre utbildad och att du är medlem i samhällets lägre skikt.

Anders säger att han har sett ett spöke.

DU säger att han tror att han har gjort det?!

Anders säger att han har sett ett spöke. Anders säger inte att han tror att han har sett ett spöke men du tar dig rätten att avgöra för Anders vad han tror sig ha sett. förträffligt! Vad arbetar du med?

Men nu är koranen redan motbevisad, så vad är din poäng?
Citera
2019-03-28, 10:59
Medlem
Islampeaceback1s avatar
[quote=o0Halal0o|67159528]
Citat:

Suran som diskuteras är väldigt klar som rinnande vatten. Det är denna sura som jag redan har visat. Muslimer får aldrig starta eller föra krig mot andra som inte angriper eller för krig mot muslimer.

Hela suran handlar om självförsvar. Om ni hade någorlunda läsförståelse hade ni förstått detta. Muhammed kom med koranen från Gud och människor anslöt sig självmant.

اللّهَ لاَ يُحِبِّ الْمُعْتَدِينَ
[2:190] KÄMPA för Guds sak mot dem som för krig mot er, men var inte de första som griper till vapen; Gud älskar sannerligen inte angripare.

» RAPPORTERA SKRIVFEL
[2:191] وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُم مِّنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ وَلاَ تُقَاتِلُوهُمْ عِندَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ حَتَّى يُقَاتِلُوكُمْ فِيهِ فَإِن قَاتَلُوكُمْ فَاقْتُلُوهُمْ كَذَلِكَ جَزَاء الْكَافِرِينَ
[2:191] Och döda dem då var ni än möter dem och fördriv dem från de platser varifrån de har fördrivit er; ja, förtryck är ett värre ont än döden. Kämpa inte mot dem i den heliga Moskéns närhet, om de inte själva tar upp striden där; men kämpar de mot er [där], så döda dem. Det är förnekarnas lön.

» RAPPORTERA SKRIVFEL
[2:192] فَإِنِ انتَهَوْاْ فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ
[2:192] Men om de lägger ned vapnen [skall de se att] Gud är ständigt förlåtande, barmhärtig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in