2019-03-28, 09:41
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sursomsatan
När jag var liten och hyrde filmer hos den lokala videobutiken hade de ett rum med frostat glas där det oftast stod äldre män med seriösa miner och omsorgsfullt sållade bland porr på kassett.

Frostat glas. Vilken lyxig butik I min lokala videobutik fanns porrfilmerna på hyllor bakom ett simpelt draperi.

Det som var gemensamt för många av de som hyrde en porrfilm på vhs var att de använde den så kallade sandwichmetoden när de gick mot kassan. Det vill säga tre filmer i en liten trave. En Clint Eastwood-western och en Charles Bronson-action och så porrisen diskret lagd där emellan.
Citera
2019-03-28, 09:42
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Vad menar du? Lämnar folk ifrån sig filmer utan att se klart vad som händer i handlingen?

När filmen väl har uppfyllt sitt syfte och man nått klimax brukar i alla fall jag inte ha någon större lust att titta vidare
Citera
2019-03-28, 09:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Inte fanns det ett särskilt rum på den tiden jag hyrde filmer och en Moviebox när föräldrarna var bortresta. En intressant thriller eller skräckis, en Tom & Jerrry och en porrulle. Eller "naturfilm" som man kallade det. Då fanns hyllan som en del i vanliga butiken, fast i motsatta ändan mot barnfilmerna. Jag vill minnas att det fanns en distributör/producent som hette Max med amerikanska filmer och Ron Jeremy var med i var och varannan rulle. Nu snackar vi andra halvan av 80-talet.

Edit: Och glöm inte Foxy Lady med Teresa Orlowski.
Begreppet "Naturfilm" känns bekant.
Citera
2019-03-28, 09:51
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elenberg
Vad fan är "gladporr"? Är det när alla i filmen ler hela tiden även när de får orgasm så att man ska komma riktigt hårt, eller?

Det är filmer med en viss "glad" och flamsig stämning. Danskarna var (är?) världsledande på gladporr. Själv tycker jag det är fruktansvärt avtändande.

Finns även i spelvärlden. Här ett tidigt exempel:

https://youtu.be/iA3DptMNqi0
(Sex Games på C64)

De inblandade ser glada ut, har FB-dasar med larvig färg som penetrerar i konstig vinkel.
Citera
2019-03-28, 10:05
Medlem
Madgetts avatar
Danskarnas "i tecken"-filmer tillhör också de främsta i genren. Bland annat I skyttens tecken med Ricky Bruch och Anna Bergman (Ingmars dotter). Deras "på sängkanten" likaledes även om det inte kopulerades på riktigt i dessa. Tror att dessa stod i humorhyllan inte i porrhyllan.
Senast redigerad av Madgett 2019-03-28 kl. 10:10.
Citera
2019-03-28, 11:12
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madgett
Danskarnas "i tecken"-filmer tillhör också de främsta i genren. Bland annat I skyttens tecken med Ricky Bruch och Anna Bergman (Ingmars dotter). Deras "på sängkanten" likaledes även om det inte kopulerades på riktigt i dessa. Tror att dessa stod i humorhyllan inte i porrhyllan.

Den ståndaktige kyrkoherden är en riktig Svensk klassiker med Jarl Borsén, Kim Anderzon och Cornelis Vreeswijk. Även kanske Som hon bäddar får hon ligga med Jarl Borsén och Sune Mangs kanske kan räknas till gladporr.
Citera
2019-03-28, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Fanns säkert minst en rulle med Vanessa Del Rio

Hon var gudinnan! Henne minns man klart och tydligt. Måste försöka friska upp minnet, fanns många härliga porrstjärnor förr.
Citera
2019-03-28, 11:29
Medlem
Jafan

Tillräckligt gammal att även ha testat att gå till porrbutikerna för att se vad dom hade. Annonser i dagstidningarna och sen gula sidorna för att lista ut var dom låg.

Där var det ungefär lika klurigt som att titta in i porrhörnan på videobutiken utan att avslöja sig, man fick vänta tills gatan var tom, låtsas gå förbi och sen kasta sig in.
När man gick ut var det alltid svårare, man fick helt enkelt chansa och sen bara gå fort i en riktning utan att titta sig om, skräcken när man öppnade dörren och gick ut och det precis passerade ett tjejgäng som såg precis var man kom ifrån.

Dom finns väl kvar men mer för sexleksaker än filmer kan jag gissa?

Lite kul att det ser ut som befolkningen blivit sedligare men man kan ju gissa att dom bara flyttat porrbutiken in i datarummet.
Citera
2019-03-28, 11:31
Medlem
XtraXs avatar
Praoade (säger man så) på den lokala Statoilmacken när jag i nian sent 90-tal. Det var även där man hyrde film på den tiden. Packade upp varor en dag när en gubbe kom och bad om hjälp service inriktad som jag var gick jag med han, han ledde mig rakt till porrhörnan!! Väl där ville han att jag hjälpte han att hitta nåt tyskt, efter lite letande fann jag nåt som han tillslut godkände
Citera
2019-03-28, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Hör väl kanske inte hit. Men i den lokala tobaksaffären sålde de porrtidningar som stod högst upp på tidningshyllan och man fluktade alltid på Aktuell Rapport och Lektyr när man gick ut efter ha handlat godis eller glass

vid något tillfälle kom någon på att man kunde åka till skärholmens loppmarknad och köpa porrtidningar per kilo istället för de två magasin man hade hemma.

Jag tror det var i klass 4-5 som vi fortfarande bytte porrbilder med varandra, ni minns den sidan med alla omslag till filmer som man klippt ned till sk1tsmå bilder och hade som en kortlek som byttes.

Fanns dom som hade helsidor och mittuppslag och dom var ju värda en jävla massa småbilder.

Sen när vi hittade skärhomlens loppmarknad kunde man släpa hem en hel sopsäck tidningar för en femtiolapp och vi bytte hela tidningar, vilket enormt kliv upp det var
Citera
2019-03-28, 11:37
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Bög eller Hetro Peter är den stora frågan här tycket jag

Nästan alla män inom porrbranschen är bisexuella, till varierande grad så klart. Minns tyvärr inte vilken dokumentär detta var från. Man kan vara bisexuella men ändå dras mer till den ena könet.

Kan ju bara ta mig själv som en bisexuell man, jag attraheras ungefär 70% mot kvinnor och 30% mot män.
Citera
2019-03-28, 11:57
Medlem
Vilka minnen du väcker till liv!

Kommer ihåg hur många vandrade runt bland action, romantik humor, barn i väntan på rätt tillfälle att smita in i den "avskilda hörnan".

Ofta hyrde man TVÅ rullar. En som man plockat åt sig i "familjesektionen" (som man aldrig tittade på) och en från obskyra hörnan.

Vad jag kommer ihåg så var det mest "snälla" amerikanska o svenska "erotikullar".
Ville man låna tuffare (tyska) alster så var det till Göteborgs skummare kvarter man fick dra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in