2019-03-28, 08:24
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Pojkvasker? att du är antik och gammal är en sak men jag är tillräckligt gammal för att inte vara en pojkvasker. betydligt äldre än 25. hursom. Hänvisa till koranen att Muhammed var pedofil och krigisk.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Military_career_of_Muhammad
Nu har jag inte läst just den men det borde vara nog för att övertyga dig att han var en krigsherre.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Aisha

Där har du länken som pekar på hans pedofili.

Om du har svårighet att ta in detta så bör du i mänsklighetens bästa, inte skaffa några barn.

Ska du kanske börja tänka självständigt någon gång i ditt liv? Fråga dig själv om det din mor och far bankade in i ditt huvud som sanning, om det verkligen är rimligt.

Over and out.
Citera
2019-03-28, 08:31
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Har du källa på att profeten var pedofil? Presentera dina källor! Helst från koranen och hatither. Har du inga , håll din smutsiga käft.

Al Tabari
Sahih Bukhari
Ibn Ishaq
Sahih Muslim
Abu Dawud
Al Nasa'i
Ibn Majah
Mishkat al-Masabih
Ibn Kathir
Ibn Qayyim
Citera
2019-03-28, 08:49
Medlem
butofcourses avatar
På ett sätt har ju denna svartskallen rätt, tyvärr.
Muslimerna kommer ta över världen tillslut om ingen gör något åt saken, så på så sätt har han ju rätt att islam är "den rätta vägen".

Nu kommer det förhoppningsvis ta väldigt lång tid, men de är mer fertila än vad vi västerlänningar är så detta är ofrånkomligt om ingen gör något som sagt.

Jag ser muslimerna som ett badkar med proppen i, sätt på den rostiga kranen så det bara droppar små små bruna droppar, det tar sin tid men tillslut så rinner det skitiga vattnet över kanten och översvämningen är ett faktum.
Citera
2019-03-28, 08:52
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Om man förstår innebörden av vad det står.
Varför skulle Muhammeds Gudsfruktan vara annorlunda än den Gudsfruktan Bibelns änglar ger när de uppenbarar sig?

Guds änglar ger Gudsfruktan. En fruktan att inte bli helig "nog". Det är Herren Jesus (och/eller budskapet om Hans verk) som tröstar.
Citera
2019-03-28, 08:57
Medlem
ghosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butofcourse
På ett sätt har ju denna svartskallen rätt, tyvärr.
Muslimerna kommer ta över världen tillslut om ingen gör något åt saken, så på så sätt har han ju rätt att islam är "den rätta vägen".

Nu kommer det förhoppningsvis ta väldigt lång tid, men de är mer fertila än vad vi västerlänningar är så detta är ofrånkomligt om ingen gör något som sagt.

Jag ser muslimerna som ett badkar med proppen i, sätt på den rostiga kranen så det bara droppar små små bruna droppar, det tar sin tid men tillslut så rinner det skitiga vattnet över kanten och översvämningen är ett faktum.

Var inte så säker på det. Min teori är att stormakterna utnyttjar länder som Sverige för att ha kontroll på skiten, utan att smutsa ner sina egna länder.
För är de hemma i syrien och dylikt så kan det vara lättare för dom att planera etc. De offrar våra länder för det. Som sagt, en teori bara.

Är det dags för en moderator att låsa tråden tro? Då TS vägrar diskutera.
Senast redigerad av ghosted 2019-03-28 kl. 09:11.
Citera
2019-03-28, 08:59
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Om du Läser Bibeln och Tänker Lite så underlättar det. ☺

Du menar om jag läser bibeln och slutar tänka så underlättar det.
Citera
2019-03-28, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Varför skulle Muhammeds Gudsfruktan vara annorlunda än den Gudsfruktan Bibelns änglar ger när de uppenbarar sig?

Guds änglar ger Gudsfruktan. En fruktan att inte bli helig "nog". Det är Herren Jesus (och/eller budskapet om Hans verk) som tröstar.
Jag talar om skillnaden mellan hur Änglarna I Bibeln presenterar sig och hur demonen som ströp mohamed "visade" sig bakom ett skynke.

Herrens Budskap Är:
Var Inte rädd.

1 Mosebok 15:1

Därefter kom Herrens ord till Abram i en syn.
Han sade: ”Var inte rädd, Abram.
Jag är din sköld. Din lön ska bli mycket stor.”

1 Mosebok 21:17

Då hörde Gud pojkens röst,
och Guds ängel ropade till Hagar från himlen och sade till henne: ”Hur är det, Hagar?
Var inte rädd!
Gud har hört pojkens rop där han ligger.
Senast redigerad av anayla 2019-03-28 kl. 09:29.
Citera
2019-03-28, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Du menar om jag läser bibeln och slutar tänka så underlättar det.
Jag menar precis det jag skrev.
Om du Läser, Tar In, Läser Mer, Tar In osv -
Till sist ska dina ögon Öppnas för den Djupa Meningen i Orden du Läser.
Citera
2019-03-28, 09:12
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jag menar precis det jag skrev.
Om du Läser, Tar In, Läser Mer, Tar In osv -
Till sist ska dina ögon Öppnas för den Djupa Meningen i Orden du Läser.

Självhypnos?
Citera
2019-03-28, 09:23
Medlem
Citat:
Självhypnos?
Nej.
Snarare att man verkligen Läser
och Förstår Vad man Läser
och Förstår Sammanhangen
och Budskapet i det man Läser.
Citera
2019-03-28, 09:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag talar om skillnaden mellan hur Änglarna I Bibeln presenterar sig och hur demonen som ströp mohamed "visade" sig bakom ett skynke.
Nu säger jag INTE hur du ska tänka eller så, men detta ser jag att skynket det talas om är:

"12Då vi nu hava ett sådant hopp, gå vi helt öppet till väga 13och göra icke såsom Moses, vilken hängde ett täckelse för sitt ansikte, så att Israels barn icke kunde se huru det som var försvinnande tog en ände. 14Men deras sinnen blevo förstockade. När det gamla förbundets skrifter föreläsas, hänger ju ännu i denna dag samma täckelse oborttaget kvar; ty först i Kristus försvinner det. 15Ja, ännu i dag hänger ett täckelse över deras hjärtan, då Moses föreläses. 16Men när de en gång omvända sig till Herren, tages täckelset bort. 17Och Herren är Anden, och där Herrens Ande är, där är frihet. 18Men vi alla som med avhöljt ansikte återspegla Herrens härlighet, vi förvandlas till hans avbilder, i det vi stiga från den ena härligheten till den andra, såsom när den Herre verkar, som själv är ande."
https://sv.bibelsite.com/swe/2_corinthians/3.htm

... Men Mose var ingen demon. Täckelset, som jag ser det, tas enbart bort av Gud. Det är inte frågan om att en ängel själv kan bestämma om där är ett täckelse eller ej.
Citera
2019-03-28, 09:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Självhypnos?
Som i att muslimer som anser islam fredligt bara hyptnotiserar sig själva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in