2019-03-28, 06:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Men eftersom föraren av bärgningsbilen uppenbarligen inte har kunnat ge ett tillräckligt säkert signalement borde polisen väl rimligtvis gå ut och efterlysa fler bilförare som färdades på motorvägen samma tidpunkt och kan dra sig till minnes att de observerat samme man som gick längs vägen. En sådan efterlysning skulle definitivt kunna generera fler vittnen. T.ex. via Efterlyst eller rikstäckande media.

Bärgningskillen var väl troligtvis inte den ende som körde på motorvägen vid den aktuella tidpunkten. Som det är nu kan det mycket väl finnas andra trafikanter som gjort viktiga iakttagelser gällande denne gående man (eller kvinna), men som inte ens vet att det kan ha varit viktigt. Kanske långväga förare på genomresa, boende på annan ort etc. och som hittills inte förstått värdet av sina iakttagelser.

Så varför tiger polisen om detta? Vill de ens lösa fallet? Här finns ju ett ypperligt tillfälle att faktiskt ta hjälp av allmänheten. De sökte ju med ljus och lykta efter diverse gråhåriga tanter och cykelledande tonårstjejer, så problemet ligger uppenbarligen inte i att efterlysa vittnen. Förundersökningssekretess i all ära, men utredarna gör onekligen väldigt märkliga prioriteringar
GilGrissom82 har ju helt rätt här. Alltså gäller något av följande två alternativ:

Alt 1:
Champagneoclocks nya uppgifter stämmer inte.

Alt 2:
Polisen saknar den kompetens och/eller vilja som behövs för att kunna klara upp brottet.

Edit: Inser nu att det ena naturligtvis inte utesluter det andra.
Senast redigerad av Draifos 2019-03-28 kl. 07:30.
Citera
2019-03-28, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
I sin geologg skriver SD:

"Jag går var jag vill." (på motorvägen)
"Jag kör var jag vill." (där det är fordonstrafik förbjuden)
"Jag parkerar var jag vill." (mitt i vägen)

Han verkar verkligen tro att han står över
lagar och förordningar.

En länk till det där skulle va bra.
Citera
2019-03-28, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag har redan svarat på det, men jag förstår att du har svårt att hålla reda på alla dina inlägg.
Du får läsa tillbaka i tråden.

Den som gick vid MP/FP vid aktuell tidpunkt bör väl rimligen vara GM. Det är väl inget populärt motionsspår direkt, som jag förstår.
Du är inte särskilt hjälpsam av dig precis.
Att uppmana en som frågar att "läsa tillbaka i tråden" istället bara svara ja eller nej på en enkel fråga visar på arrogans, alltså precis det som jag har beskyllts för här.
Dessutom skriver du att jag skall leta i mina inlägg. Efter svar från dig?

OnT: Eftersom det undan för undan tillkommer nya läsare till den här tråden, så tycker jag att dessa skall kunna få bilda sig en uppfattning hur vi som är aktiva här förhåller oss till olika saker som t ex till fakta och ståndpunkter.
Därför väljer jag att upprepa min fråga från igår, den du hävdar att du redan svarat på,. "tillbaka i tråden"

<Men du anser det vara helt i sin ordning att påstå att nån är mördare utan en dom, alltså på så vis som sker här i tråden?>

Så hjälp nu våra nya trådföljare (och mig) att få ett tydligt, rakt och enkelt svar på den frågan.
Tack!
Citera
2019-03-28, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja ibland kommer tanken upp att det kan ha varit en helt random mördare , som i ett tillstånd utav typ förvirring gjort detta ( den som sågs utav bilbärgar’n ) , men full var mördaren nog inte , för då kan man väl inte utföra det som hände ??
Än så länge kan vi inte helt utesluta en random mördare, nej.

Den enda "mördare" vi med all säkerhet kan utesluta när det gäller LW, det är nog den här sortens "mördare" =>
https://www.expressen.se/nyheter/sa-dodade-algen-agneta/
Citera
2019-03-28, 07:25
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
GilGrissom82 har ju helt rätt här. Alltså gäller något av följande två alternativ:

Alt 1:

Alt 2:
Polisen saknar den kompetens och/eller vilja som behövs för att kunna klara upp brottet.
Alt 1 kan du plocka bort.
Citera
2019-03-28, 07:30
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Men eftersom föraren av bärgningsbilen uppenbarligen inte har kunnat ge ett tillräckligt säkert signalement borde polisen väl rimligtvis gå ut och efterlysa fler bilförare som färdades på motorvägen samma tidpunkt och kan dra sig till minnes att de observerat samme man som gick längs vägen. En sådan efterlysning skulle definitivt kunna generera fler vittnen. T.ex. via Efterlyst eller rikstäckande media.

Bärgningskillen var väl troligtvis inte den ende som körde på motorvägen vid den aktuella tidpunkten. Som det är nu kan det mycket väl finnas andra trafikanter som gjort viktiga iakttagelser gällande denne gående man (eller kvinna), men som inte ens vet att det kan ha varit viktigt. Kanske långväga förare på genomresa, boende på annan ort etc. och som hittills inte förstått värdet av sina iakttagelser.

Så varför tiger polisen om detta? Vill de ens lösa fallet? Här finns ju ett ypperligt tillfälle att faktiskt ta hjälp av allmänheten. De sökte ju med ljus och lykta efter diverse gråhåriga tanter och cykelledande tonårstjejer, så problemet ligger uppenbarligen inte i att efterlysa vittnen. Förundersökningssekretess i all ära, men utredarna gör onekligen väldigt märkliga prioriteringar

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Alt 1:

Alt 2:
För mig känns det konstigt att promenera på motorvägen om man mördat någon. Snacka om att väcka uppmärksamhet och risken att bli sedd (av många) nära mordplatsen vid tidpunkten för mordet.
Citera
2019-03-28, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Än så länge kan vi inte helt utesluta en random mördare, nej.

Den enda "mördare" vi med all säkerhet kan utesluta när det gäller LW, det är nog den här sortens "mördare" =>
https://www.expressen.se/nyheter/sa-dodade-algen-agneta/

Japp, den här gången är det en tvåbening som gäller.
Citera
2019-03-28, 07:33
Medlem
Honan6s avatar
317 dagar och snart 9 timmar har passerat sen mördaren berövade Lena livet.

Kanske mördaren blev av med en pina och njuter sen dess. Bara hen vet eller vet flera?

Igår anhölls en människa i Hallsberg efter hot om grov misshandel med tillhygge. Polisen larmades, de kom och den hotade klarade sig helt utan skador. Händelsen utspelade sig dagtid. Kanske brottsdrabbade har större chans att få hjälp då?

Citera
2019-03-28, 07:34
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
För mig känns det konstigt att promenera på motorvägen om man mördat någon. Snacka om att väcka uppmärksamhet och risken att bli sedd (av många) nära mordplatsen vid tidpunkten för mordet.
Alternativet hade varit att gå på gatan vid husen där SD är igenkänd. Hade nog inte varit angenämt om Greta 68 sagt till polisen vid dörrknackningen att hon såg SD gå på gatan runt 23 tiden i raskt tempo... så att smyga tillbaka hem via motorvägsrenen var nog ett bättre alternativ.
Citera
2019-03-28, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Ja, jag tror det. Men visst, cold case gruppen kanske hittar något så småningom.
Ja, vi får se om det här ärendet kommer framåt -eller om det självdör.

En annan sak: Utan att på minsta vis vilja kritisera dig för att du bidrar med nya uppgifter här i tråden, något som de flesta av oss uppskattar, vill jag ändå fråga dig om det var nåt särskilt skäl till varför du skrev ut att den som ringde 112 var en bilbärgare?
Kunde det inte räckt med att skriva att det var 'en bilist' som såg en person längs motorvägen?
Varför specificera som du gör?
Bara undrar.
Citera
2019-03-28, 07:40
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ja, vi får se om det här ärendet kommer framåt -eller om det självdör.

En annan sak: Utan att på minsta vis vilja kritisera dig för att du bidrar med nya uppgifter här i tråden, något som de flesta av oss uppskattar, vill jag ändå fråga dig om det var nåt särskilt skäl till varför du skrev ut att den som ringde 112 var en bilbärgare?
Kunde det inte räckt med att skriva att det var 'en bilist' som såg en person längs motorvägen?
Varför specificera som du gör?
Bara undrar.
För att trovärdigheten ökar utan att röja källan vilket jag inte kommer göra
Citera
2019-03-28, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby

Så där har jag också tänkt, personen kanske är i chocktillstånd och
vill bara därifrån, eller hem.
Med tanke på intervallvis skrikande i kanske upp emot 5min så hade
mördaren det troligtvis inte så lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här