2019-03-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Polisen är mördaren hack i häl. Det som saknas är sannolika skäl att misstänka SD.
...och som jag tolkade vad du skrev i ett tidigare inlägg, kommer de, alltså Polisen, inte heller att kunna hitta material (motsv) för att få upp ärendet till 'sannolika' när det gäller SD, utan det blir ett 'cold case forever', är detta rätt uppfattat av mig?
Citera
2019-03-27, 23:15
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Det är nog inte uteslutet, men hur ska detta kunna ledas i bevisning? Omöjligt. Uppgiften har funnits rätt länge i utredningen. Det råder som du säkert vet förundersökningssekretess. Polisen har varit väldigt sparsamma med info.

Men eftersom föraren av bärgningsbilen uppenbarligen inte har kunnat ge ett tillräckligt säkert signalement borde polisen väl rimligtvis gå ut och efterlysa fler bilförare som färdades på motorvägen samma tidpunkt och kan dra sig till minnes att de observerat samme man som gick längs vägen. En sådan efterlysning skulle definitivt kunna generera fler vittnen. T.ex. via Efterlyst eller rikstäckande media.

Bärgningskillen var väl troligtvis inte den ende som körde på motorvägen vid den aktuella tidpunkten. Som det är nu kan det mycket väl finnas andra trafikanter som gjort viktiga iakttagelser gällande denne gående man (eller kvinna), men som inte ens vet att det kan ha varit viktigt. Kanske långväga förare på genomresa, boende på annan ort etc. och som hittills inte förstått värdet av sina iakttagelser.

Så varför tiger polisen om detta? Vill de ens lösa fallet? Här finns ju ett ypperligt tillfälle att faktiskt ta hjälp av allmänheten. De sökte ju med ljus och lykta efter diverse gråhåriga tanter och cykelledande tonårstjejer, så problemet ligger uppenbarligen inte i att efterlysa vittnen. Förundersökningssekretess i all ära, men utredarna gör onekligen väldigt märkliga prioriteringar
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-03-27 kl. 23:32.
Citera
2019-03-27, 23:30
Medlem
Citat:
Vi tidpunkten för det inlarmade skriket, som inte polisen tog på allvar, ringer en kille i bärgningsbil in till 112 och medelar att han kommer i södergående körfält och möter en gående man i höjd med bullerplanket, som jag uppfattat det trodde han det rörde sig om ett fyllo som förirrat sig ut på motorvägen. Ponera nu att det är SD som är gärningsmannen och han efter dådet går ner på motorvägen, vandrar bort i höjd med Färdemansgatan och går upp på slänten, nu har SD bara att knata den korta biten till Betesvägen och gå in i huset.
Det här är ju minst sagt intressanta nyheter. Tack för det. Bör väl vara GM bärgaren observerar.

Citat:
Gick på vägrenen så som jag har förstått det, inte mitt på vägen
På motsatta sida av FP eller? Är inte bevandrad med norr och söder, Vivalla eller Örebro.
Senast redigerad av glendale 2019-03-27 kl. 23:33.
Citera
2019-03-27, 23:42
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det här är ju minst sagt intressanta nyheter. Tack för det. Bör väl vara GM bärgaren observerar.

På motsatta sida av FP eller? Är inte bevandrad med norr och söder, Vivalla eller Örebro.

Nej på samma sida .

På den sidan Lena hittades , där går motorvägen mot Göteborg ; alltså söderut , på den andra sidan går färdriktningen norrut ; uppåt mot Stockholm .

Vivalla ligger bredvid nya Hjärsta , den delen av Hjärsta som befinner sig på samma sida som Lena hittades .Gamla Hjärsta ligger på motsatta sidan där de som hörde skriken , bor .

Bara det att Vivalla ligger aningens närmre Stockholmshållet , vägmässigt ...

Svårt att förklara utan karta ...

SD:s bostad är det näst sista huset innan Vivallaskogen börjar , som ligger innan man når själva Vivallas bebyggelse .

Så motorvägen går på ena sidan om Örebro , man måste svänga av från motorvägen genom att ta vänster på ett antal avfarter om man kommer ifrån Stockholmshållet för att komma in till bl.a slottet mitt i centrum .

Där Lena bodde , svänger man höger på motorvägen , om man kommer ifrån Stockholmshållet , norrifrån .
Senast redigerad av landbandy 2019-03-27 kl. 23:56.
Citera
2019-03-27, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
På den sidan Lena hittades , där går motorvägen mot Göteborg ; alltså söderut , på den andra sidan går färdriktningen norrut ; uppåt mot Stockholm .
Tackar. Och SDs hem ligger/låg således på samma sida som LWs av motorvägen? Han behöver inte korsa motorvägen för att komma hem?

Det är sådan här uppgifter som nu dyker upp som jag tror att vi inte har en susning om. Utredarna har förmodligen så mycket mer än vad som allmänheten känner till.
Carina kan sitta och babbla med sig själv och mästra de som orkar svara på hens oförskämdheter, men det betyder ingenting jämfört med såna här nyheter som champagneoclock levererade idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
I så fall, d v s att Örebropolisen kanske är LW:s mördare på spåren, vore väl det i så fall ett önsketänkande även i din smak?

Eller är det bara om Polisen drar nån av SD, HD och/eller JG inför rätta som du skulle bli nöjd?

En fråga till dig: Alltså om det är random personen NN som dödade LW och denne NN döms för mordet, så kommer du ändå att vara besviken och bitter för att det inte var nån av dina tre hatobjekt som blev dömd?
Är det så vi skall uppfatta dig och det du skriver?

Du frågade mig samma sak, jag svarade, men du bemödade dig inte med att kommentera det så
jag föreslår att du lägger ner den här typen av retoriska frågor och skippar din mästrande attityd, ok? Vi har förstått att du inte vill något hellre än att SD är oskyldig, men ditt tjat om det är inte mindre jobbigt idag än vad det var för en månad sen.
Senast redigerad av glendale 2019-03-28 kl. 00:08.
Citera
2019-03-27, 23:58
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Tackar. Och SDs hem ligger/låg således på samma sida som LWs av motorvägen? Han behöver inte korsa motorvägen för att komma hem?

Det är sådan här uppgifter som nu dyker upp som jag tror att vi inte har en susning om. Utredarna har förmodligen så mycket mer än vad som allmänheten känner till.
Carina kan sitta och babbla med sig själv och mästra de som orkar svara på hens oförskämdheter, men det betyder ingenting jämfört med såna här nyheter som champ levererade idag.

Ja det håller jag med om .

Egentligen hände allt på ena sidan enligt vad som kommit fram , det behövdes inte korsas någon motorväg alls , om det är MGM ,

förutom att de vittnen som hörde de fruktansvärda skriken , bor på motsatt sida , och hade behövt ta sig över för att finna henne

....men bullerplanket verkade ju fungera som ett eko så det var ju inte lätt då för dem , eller hur !?

Tjejerna med cyklarna befann sig på motsatt sida också ,
men annars verkar allt ha hänt på den sidan som motorvägen går mot Göteborgshållet .

MGM höll sig på den sida där Lena blev ihjälslagen .De delarna där detta hände kallas för : VÄSTER utav Örebroarna .

Innefattar bl.a oros-områdena : Oxhagen , Vivalla , Varberga och sedan finns villaområdena som Hjärsta , Mellringe , Västhaga, Solhaga etc. alla dessa områdena ligger på den sida om motorvägen där Lena hittades .
Senast redigerad av landbandy 2019-03-28 kl. 00:23.
Citera
2019-03-28, 00:11
Medlem
Citat:
Ja det håller jag med om .

Egentligen hände allt på ena sidan enligt vad som kommit fram , det behövdes inte korsas någon motorväg alls , om det är MGM ,

förutom att de vittnen som hörde de fruktansvärda skriken , bor på motsatt sida , och hade behövt ta sig över för att finna henne

....men bullerplanket verkade ju fungera som ett eko så det var ju inte lätt då för dem , eller hur !?
Ja, absolut. Jag betvivlar inte uppgifterna som dalaan lämnat. Måste varit fruktansvärda skrik.
Vid den tidpunkten är det knäpptyst i Sverige, så det hördes nog mer än tydligt.

Vittnesmålet om cykeltjejerna haltar rätt ordenligt, tycker jag. Tror inte GM var på den sidan av motorvägen, så det kan mycket väl vara ett villospår utlagt av GM, som tidigare föreslagits här i tråden.
Senast redigerad av glendale 2019-03-28 kl. 00:14.
Citera
2019-03-28, 00:19
Medlem
Citat:

Carina kan sitta och babbla med sig själv och mästra de som orkar svara på hens oförskämdheter, men det betyder ingenting jämfört med såna här nyheter som champagneoclock levererade idag.

Du frågade mig samma sak, jag svarade, men du bemödade dig inte med att kommentera det så
jag föreslår att du lägger ner den här typen av retoriska frågor och skapar din mästrande attityd, ok? Vi har förstått att du inte vill något hellre än att SD är oskyldig, men ditt tjat om det är inte mindre jobbigt idag än vad det var för en månad sen.
Vet faktiskt inte hur många gånger jag skall behöva skriva det, men jag har ingen vilja att SD skall vara oskyldig! Det finns inget skäl i världen för mig att vilja nånting annat än att odömda skall slippa bli uthängda som mördare.
Men du anser det vara helt i sin ordning att påstå att nån är mördare utan en dom, alltså på så vis som sker här i tråden?

Tacksam för svar.

OnT: Kan undra vem som är "Motorvägspromenören"? Har du nån tanke kring vem det kan ha varit?
Citera
2019-03-28, 00:28
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Vet faktiskt inte hur många gånger jag skall behöva skriva det, men jag har ingen vilja att SD skall vara oskyldig! Det finns inget skäl i världen för mig att vilja nånting annat än att odömda skall slippa bli uthängda som mördare.
Men du anser det vara helt i sin ordning att påstå att nån är mördare utan en dom, alltså på så vis som sker här i tråden?

Tacksam för svar.

OnT: Kan undra vem som är "Motorvägspromenören"? Har du nån tanke kring vem det kan ha varit?

Ja ibland kommer tanken upp att det kan ha varit en helt random mördare , som i ett tillstånd utav typ förvirring gjort detta ( den som sågs utav bilbärgar’n ) , men full var mördaren nog inte , för då kan man väl inte utföra det som hände ??
Citera
2019-03-28, 00:31
Medlem
Citat:

Tacksam för svar.

Jag har redan svarat på det, men jag förstår att du har svårt att hålla reda på alla dina inlägg.
Du får läsa tillbaka i tråden.
Den som gick vid MP/FP vid aktuell tidpunkt bör väl rimligen vara GM. Det är väl inget populärt motionsspår direkt, som jag förstår.
Citera
2019-03-28, 00:33
Medlem
landbandys avatar
Tänk om mordet är så utfört , att det faktiskt inte går att bevisa vem som gjort detta ?
Den tanken slår mig ofta .....

Att en människa kan göra så mot barnen till offret , gör mig så ledsen ...
Senast redigerad av landbandy 2019-03-28 kl. 00:37.
Citera
2019-03-28, 00:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja ibland kommer tanken upp att det kan ha varit en helt random mördare , som i ett tillstånd utav typ förvirring gjort detta ( den som sågs utav bilbärgar’n ) , men full var mördaren nog inte , för då kan man väl inte utföra det som hände ??
I ungefär hälften av fallen av dödligt våld är GM alkoholpåverkad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in