Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-27, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Av de som är i tråden nu ser jag loislois som MJ-fan. Hon (visst är du kvinna, förlåt om jag har fel) tycker MJ är snygg, gillar hans musik och citerat texter, lägger in låtlänkar, berättat om filantropi och välgörenhet, ger intryck av att tycka om personen MJ dvs en äkta fan. Skriver med humor och inte ett dugg elak mot de som inte håller med.

X-files vill bara käfta och trycka ner fakta i halsen på oss övriga dumskallar så vi tystnar. Gillar han ens MJ? Inte sett nåt som tyder på det.

Ja, du har rätt.

När jag pratar om ett typiskt fan här i tråden menar jag ett sånt som man måste argumentera mot på internet varje gång man tar upp att det finns tydliga tecken på att Michael var pedofil. X-file är ett typexempel på dem. Vanliga fans är som vanligt folk, de har inte ett bibliotek av fakta om allt som haft med rättegångarna mot Michael att göra, de tycker bara dom du säger att han var snygg och/eller gjorde bra musik. Skulle varit tydlig med det.
Senast redigerad av beyondantares 2019-03-27 kl. 15:24.
Citera
2019-03-27, 15:24
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Ja, du har rätt.

När jag pratar om ett typiskt fan här i tråden menar jag ett sånt som man måste argumentera mot på internet varje gång man tar upp att det finns tydliga tecken på att Michael var pedofil. X-file är ett typexempel på dem. Vanliga fans är som vanligt folk, de har inte ett bibliotek av fakta om allt som haft med rättegångarna mot Michael att göra, de tycker bara dom du säger att han var snygg och/eller gjorde bra musik.

Ok, för mig är det ett krav för att kallas för fan att man gillar MJs personlighet och hans musik.

Människor kan ju faktiskt ha andra skäl att hålla på som de gör.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2019-03-27 kl. 15:49.
Citera
2019-03-27, 16:03
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Om vi börjat posta bevis från bloggar och overifierade Twitteraccounts från okända kusiner så vill jag lägga till foruminläggen från Michaels föredetta publicist. Sjuk läsning!

https://www.mjfacts.com/michael-jackson-unveiled/

Men men... citaten i det forumet är ju från en anonym person som uppger sig vara MJs gamla publicist. Det kan ju i princip vem som helst som utger sig för att vara hans publicist. Du kan inte jämföra det med James kusin som går ut med sitt namn på Twitter och hävdar MJ är oskyldig.

Då kan väl jag lika gärna igen posta posta inlägget från en forumanvändare i USA som hävdade i en post för två år sedan att han år 2013 kom i kontakt med Gavin Arvizo via hans jobb och som berättade att hans föräldrar utnyttjade honom.

https://postimg.cc/hzpgVMXB
Citera
2019-03-27, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7
https://youtu.be/y8M-sORA6Dc

Ja alltså, förutom att Aaron verkar vara lite bimbo så tycker jag det är rätt att han säger att i hans fall hände inget, om det var så. Och mycket tyder ju på det, han var femton och känd, kan tänka mig att Michael inte gjorde nåt och då är det klart han inte ska säga nåt annat. Många älskar Michael och är lojala mot honom, det vet vi redan.

Men kan inte låta bli att tänka på Patrick Sjöberg som andra tagit upp tidigare, det här är ju som att Yannick Tregaro skulle lagt upp en video där han sitter i sin bil och pratar om hur han vill spöa på Sjöberg, blir lite bisarrt. Men lojalt, absolut!
Citera
2019-03-27, 16:37
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Första gången jag lyssnat på denna.

Från MJ defence säger man att den handlar om att Aaron Carter vill slå Wade på käften.

Det stämmer, men efteråt kommer han fråga om han säger sanningen.

Att det sker i den ordningen, tolkar jag som manligt beteende om man kommer från The American South. Han verkar inte avvisa att det skulle kunna ha skett, mest verkar han chockad och förvirrad.

Referat/översättning:

-Aaron Cater idoliserade MJ och fick en massa hjälp av honom. Sen går han på om att Wade kysste MJs röv, vittnade för honom, och sen dör MJ och då stampar Wade på en ikon, stampar på en legends grav. Varför inte göra det medan han levde och när han fick alla de här mo-mo-mo-molestation charges. (här stammar han en hel del så jag hör inte)

- Är det möjligt att vad de säger skulle kunna ha hänt? (reportern frågar)

- Inte enligt min egen erfarenhet. Jag hängde med MJ, jag vistades i hans hus och i hans sovrum.

- Hur gammal var du då?

- Jag var 15. (här funderar jag om Aaron kanske var för gammal för MJ, rimligen borde han gått igenom puberteten då)

Sen pratar de i munnen på varandra. Reportern säger de fick inte betalt för att göra LN men Aaron tror inte på det. Han stammar en hel del, säger han blev erbjuden sexsiffrigt för en intervju men sa åt dem allihopa de skulle gå och fuck themselves.

- Ungefär, Wade, jag är väldigt besviken på dig. Jag förstår inte. (nåt jag inte hör men nåt med shit) Jag är Aaron Carter, en popsångare, men jag är också från the fucking amerikanska södern. Och om du come at me like some sorrow shit, har du tur att jag har nåt att förlora. (? oklart)

Vid 2:30 säger han
-Jag skulle slå dig (Wade) på käften, och sen skulle jag kanske fråga dig: Hey, säger du sanningen. (i Leaving Neverland). Men jag slår dig på käften först. För att vad du gör är att stampa på en grav, nån som var där för dig, hjälpte dig, lärde dig. Och sen sitter ni killar där och pratar om att ni blev a-a-a mo-mo-lested och sånt, Hur ska jag kunna förstå? Det är svårt för mig att förstå. Hur är det meningen att jag ska förstå när min personliga erfarenhet var vacker och kärleksfull och uppiggande... och.... det var det hela.
Citera
2019-03-27, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Men men... citaten i det forumet är ju från en anonym person som uppger sig vara MJs gamla publicist. Det kan ju i princip vem som helst som utger sig för att vara hans publicist. Du kan inte jämföra det med James kusin som går ut med sitt namn på Twitter och hävdar MJ är oskyldig.

Då kan väl jag lika gärna igen posta posta inlägget från en forumanvändare i USA som hävdade i en post för två år sedan att han år 2013 kom i kontakt med Gavin Arvizo via hans jobb och som berättade att hans föräldrar utnyttjade honom.

https://postimg.cc/hzpgVMXB

Jo jag vet, var lågt av mig. Det var appropå fans som postar blogginlägg som bevis på att Jordy Chandler skulle tagit tillbaka anklagelserna mot Michael.

Och Tony Safechucks kusins Twitter är overifierad, men han har visst en bild på sig ser jag nu och har twittrat länge. Så det är säkert han. Ja, då väntar vi väl på att fansen gräver fram all dirt som finns om honom också, så det blir objektivt det här.
Citera
2019-03-27, 16:44
Medlem
Citat:

Sen tycker jag det är taskigt av Aaron Carter att säga så om Wade Robson när han själv (Aaron) bröt ihop 2017 och berättade att han var bisexuell för att han inte längre ville ”live a lie”. Han kan inte tänka sig att detsamma gäller för Wade?

https://www.google.se/amp/s/pagesix.com/2017/08/14/aaron-carter-breaks-down-i-just-cant-live-a-lie/amp/
Senast redigerad av beyondantares 2019-03-27 kl. 16:57.
Citera
2019-03-27, 16:50
Medlem
Citat:
Sen tycker jag det är taskigt av Aaron Carter att säga så om Wade Robson när han själv (Aaron) bröt ihop 2017 och berättade att han var bisexuell för att han inte längre ville ”live a lie”. Han kan inte tänka sig att detsamma gäller för Wade?

https://www.google.se/amp/s/pagesix.com/2017/08/14/aaron-carter-breaks-down-i-just-cant-live-a-lie/amp/

Fast oj, han verkar ha ändrat sig igen. Från en artikel 2018:

”Aaron said he’d “started to find boys and girls attractive” as a teen, and had “an experience with a male” whom he “worked with and grew up with.”

Carter, however, set the record straight March 23, and told Hollywood Life’s Bonnie Fuller he doesn’t see himself in a relationship with another man anytime soon.

“It was more so just a story that happened when I was, like, 17 with somebody,” he said on the podcast.”

https://www.google.se/amp/s/m.huffpost.com/us/entry/us_5aba53aae4b0decad04e4e05/amp

Han verkar inte helt stabil. Men jag anklagar honom inte för att ljuga om Michael bara för att han svängt fram och tillbaka om annat, som ni gör med Wade.
Senast redigerad av beyondantares 2019-03-27 kl. 16:59.
Citera
2019-03-27, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Android2000
Beklagar att du har blivit emotionellt utnyttjad (ej sarkasm).
Emellertid skrev jag inlägget med tanke på att de (eller var det en av killarna?) i rättegången svor på att inget hänt. Min åsikt är i alla fall att det hade varit bäst att berätta vad som hänt.

Det hade såklart varit bäst. Tror dock på honom när han säger att det inte ens var ett alternativ vid det tillfället.
Citera
2019-03-27, 20:21
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Alla tänkande människor förstod att den ”funktionella” delen var att han höll hand med Brandi, inte att han blev molested av Michael Jackson.
Du har hjärngymnastikt snurrat till det här så mycket nu att det är omöjligt att veta vad du vill ha sagt. Hursomhelst vägrar du uppenbarligen förstå att det har en betydelse för filmens och Robsons berättelse att hävda att MJ försökte varna Robson för kvinnor samtidigt som man utelämnar den 7 år långa romansen med Brandi. Detta 'är uppenbart för en tänkande människa oärligt och manipulativt, men inte för dig. Men som sagt verkar du vilja bli lurad och det finns ingen hjälp att få då.

Citat:
Safechuck blev tillfrågad som vittne första gången, och ställde upp. Han påstår sig ha blivit tillfrågad även andra gången, vilket då är logiskt. Samt att han är allmänt känd som en av MJ:s sängpojkar och därför ett relevant karaktärsvittne precis som Robson och Culkin. Så om han säger att han blev tillfrågad men tackade nej, så finns det inga skäl all misstro honom. Däremot finns det extremt goda skäl att tro att försvaret ljuger om skälet till varför han inte vittnade, eftersom ett karaktärsvittne som inte vill ställa upp för försvaret ofta är synonymt med att deras uppfattning om den anklagade är negativ.
Scott Ross har vad jag vet inget ekonomiskt att vinna på att ljuga, det har däremot Safechuck. Bra att veta är att ingen annan ur Jackson klanen förutom hans barn drar någon ekonomiskt vinning från Jackson estate. Det hävdas ju gärna i tråden att de försvarar sin döda släkting med dollartecken i ögonen.

Citat:
Ifall du nu är intresserad så är jag en heterosexuell, konservativ pappa, som i högsta grad är medveten om att det är skillnad mellan pojkar och flickor. Jag fikar nästan aldrig. Mitt intresse av fallet är mer ur perspektivet att jag tycker att mekanisk kastrering är en lämplig åtgärd för pedofiler, och att jag blir förbannad för att varenda kotte såg att något inte gick rätt till på Neverland redan på 90-talet, men ändå tillät man Michael Jackson att få fri tillgång till småpojkar i två decennier till.
Sorry att jag missbedömde dig. Du är självklart en häxbrännare. Någon som sett något upprörande på tv och nu vill gå på korståg med din höggaffel. Inget fel i det. Ni behövs också. Synd bara detta görs genom att pissa på en död mans grav.
Citera
2019-03-27, 20:32
Medlem
Azzabrazzas avatar
Två intressanta videos

Youtubern Razorfist, som tidigare gjort slarvsylta av Leaving Neverland, har gjort en intervju med MJ brorsbarn Taj och Brandi.
https://www.youtube.com/watch?v=tsuxaa3qIzE

Klipp från fransk tv, där filmens regissör Dan Reed medverkar och får det lite hett om öronen. Fransk media är uppenbarligen inte lika hjärndöd och ensidig som svensk.
https://www.youtube.com/watch?v=W93E8jlzivg
Citera
2019-03-27, 21:12
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Idag är det inte alls accepterat med vänskap mellan barn och vuxna, men på 70-90 talet, så fanns det inte samma paranoia om pedofiler och liknande. Det har ingenting att göra med att han var en kändis.
Har svårt att tänka mig att vänskap mellan barn och vuxna var särskilt socialt accepterat förr. Men det spelar ingen roll eftersom vi inte ska bedöma Michael Jackson efter äldre sociala normer, utan snarare vad han var eller inte var. När jag tittar tillbaka på videoklipp från Michael Jackson's storhetstid, alltså 80-talet (särskilt Motown framträdandet av Billie Jean), ser jag en ung man som visserligen hade fixat näsan, men han såg han rätt bra ut där och då (hans näsoperationer hade inte spårat ur vid det här laget), han kunde sjunga och dansa som ingen annan, och brudarna var helt galna i honom. Ändå var han helt ointresserad av brudar trots att han kunde få de absolut snyggaste kvinnorna på planeten. Som heterosexuell man kan jag säga att detta inte är normalt. Ingen av oss hade tackat nej till att knulla så mycket brudar som Michael Jackson kunde få. Istället spenderade han den absolut största delen av hans fritid med barn.

Den värdelösa "musikern" Drake, är annars ett bra exempel på hur man rockar loss när man är i den positionen. Jag har hört ryktesvägen att Drake drar hem bussar fulla av unga kvinnor till hans mansion och knullar på dem allihop. Det är så man kör när man är ung, rik och känd. Man bygger liksom inte ett barnparadis som man kallar "Neverland" och fyller det med leksaker och tivoli för att locka dit barn osv.

Citat:
Ska man tro dig eller ska man tro Lisa Maries egna statement efter MJ dog? Svårt val
Fast det säger ju mer om dig än om mig. Som MJ fangirl klarar du tydligen inte av att vara objektiv eller opartisk i den här frågan. Varför har Lisa-Marie Presley någon som helst trovärdighet i den här frågan, menar du? Hon ingick ju i ett äktenskap med Michael Jackson direkt efter att hans skandalrättegång med Chandler var över. Hon fick säkert bra betalt av MJ för äktenskapet och för att låtsas som att MJ och hon hade sex osv. Det är väl fullt möjligt att de hade sex, vem vet, men det äktenskapet var inte ett genuint sådant, utan helt enkelt ett beställt äktenskap för att bättra på Michael Jackson's image efter pedofilanklagelserna. Det ser man på alla intervjuer med MJ och Lisa-Marie, hur hon hela tiden intygar att de hade sex osv. Varför var detta så viktigt att poängtera hela tiden, att de hade sex, stod det i deras avtal?

Citat:
"I am going to say now what I have never said before because I want the truth out there for once. I loved him very much. Our relationship was not 'a sham' as is being reported in the press. Nonetheless, I do believe he loved me as much as he could love anyone and I loved him very much. I wanted to 'save him', I wanted to save him from the inevitable which is what has just happened. The hardest decision I have ever had to make, which was to walk away and let his fate have him, even though I desperately loved him and tried to stop or reverse it somehow. After the Divorce, I spent a few years obsessing about him and what I could have done different, in regret".
Jo jag har sett rätt många intervjuer med henne där hon diskuterar MJ, vad är din poäng?

Citat:
Detta är sant att hon var besatt av honom. Finns massa bilder på när de umgås långt efter skilsmässan. Hon följde bland annat med på HIstory turnén som slutade oktober 1997. De skiljde sig januari 1996.

Intervju med Oprah 2010

"I was floored," Lisa Marie says when she recieved the text Jackson had died. "Honestly floored."

'Yes, this was a real marriage. But the rest of the world thought it was a big, staged publicity [stunt]. When we were together, we were really in love, and then we had the rough patches."

"He was an incredible, dynamic person," she says. "He had something so intoxicating about him, and when he was ready to share with you and be himself—I don't know if I've ever been that intoxicated by anything. ... He was like a drug for me".
Fast det spelar ingen roll om hon var fullständigt dödskär i honom; det är inte hon som är pedofilanklagad idag. Att unga vackra kvinnor var och i många fall fortfarande är helt galna i Michael Jackson, är det ingen som bestrider. Jag kan själv erkänna -- no homo -- att han såg bra ut i Thriller och Bad eran, och att han kunde dansa och sjunga riktigt bra, så jag har full förståelse för att tjejer gillade/gillar Michael Jackson, och om Lisa Marie Presley var besatt av honom kan jag köpa det. Men frågan är varför Michael Jackson gifte sig med henne? Och tror du att han hade gift sig med henne om Chandlerfallet aldrig blev känt? Dessutom, till och med Lisa Marie's egen mor, Priscilla, trodde att Michael utnyttjade hennes dotter bara för att förbättra hans image efter första pedofilskandalen.

Citat:
MJ har varit med kvinnor. Det finns en "lista" på alla kvinnor han har varit involverad med. Hojta till om du vill att jag ska namedroppa kvinnorna.
Varsågod, namndroppa? Efter en snabb research verkar Michael bara ha dejtat Tatum O'Neal, hon är var 12 och han 17... och Brooke Shields, när hon var 15 och han 23... Han verkade gilla unga tonåringar i alla fall, vilket inte direkt är pedofili men börjar gränsa sig åt det hållet. Debbie Rowe är det oklart om han överhuvudtaget hade sex med, och hennes barn verkar hon ha donerat till Michael Jackson, för det där är inte hans biologiska ungar. Dessutom är Debbie Rowe rätt oattraktiv också, så jag kan förstå om Michael Jackson inte hade sex med henne.

Så, vi har tonåringarna Tatum O'Neal och Brooke Shields, samt skenäktenskapet med Lisa Marie Presley, och surrogatmamman Debbie Rowe. Sedan var han bästis med Elizabeth Taylor när hon var typ 60-70 år eller något.

Så vi har alltså en handfull kvinnor här, som Michael Jackson kanske hade sex med, och några av dem var dessutom ganska unga. Vilken jättelång lista av vuxna kvinnor har du att namndroppa?

Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Vad har du för belägg för att MJ inte hade sex med kvinnor? Det är inte vad kvinnor i hans liv har sagt om honom. MJ spenderade inte heller hela sitt liv på Neverland. Till exempel påstod Wade att de spenderade mycket tid tillsammans. Men det gjorde de inte. Se tidigare inlägg :
(FB) Leaving Neverland- Mer om Michael Jacksons påstådda pedofili
Mina "belägg" är att han inte verkar ha synts till särskilt mycket bland kvinnor, sedan hade Eddie Murphy en bra poäng om Brooke Shields också:

Eddie Murphy - michael jackson:
https://www.youtube.com/watch?v=hfP7XyMDyCw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in