Citat:
Ursprungligen postat av
Kasla92
Idag är det inte alls accepterat med vänskap mellan barn och vuxna, men på 70-90 talet, så fanns det inte samma paranoia om pedofiler och liknande. Det har ingenting att göra med att han var en kändis.
Har svårt att tänka mig att vänskap mellan barn och vuxna var särskilt socialt accepterat förr. Men det spelar ingen roll eftersom vi inte ska bedöma Michael Jackson efter äldre sociala normer, utan snarare vad han var eller inte var. När jag tittar tillbaka på videoklipp från Michael Jackson's storhetstid, alltså 80-talet (särskilt Motown framträdandet av Billie Jean), ser jag en ung man som visserligen hade fixat näsan, men han såg han rätt bra ut där och då (hans näsoperationer hade inte spårat ur vid det här laget), han kunde sjunga och dansa som ingen annan, och brudarna var helt galna i honom. Ändå var han helt ointresserad av brudar trots att han kunde få de absolut snyggaste kvinnorna på planeten. Som heterosexuell man kan jag säga att detta inte är normalt. Ingen av oss hade tackat nej till att knulla så mycket brudar som Michael Jackson kunde få. Istället spenderade han den absolut största delen av hans fritid med barn.
Den värdelösa "musikern" Drake, är annars ett bra exempel på hur man rockar loss när man är i den positionen. Jag har hört ryktesvägen att Drake drar hem bussar fulla av unga kvinnor till hans mansion och knullar på dem allihop. Det är så man kör när man är ung, rik och känd. Man bygger liksom inte ett barnparadis som man kallar "Neverland" och fyller det med leksaker och tivoli för att locka dit barn osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xfiles
Ska man tro dig eller ska man tro Lisa Maries egna statement efter MJ dog? Svårt val

Fast det säger ju mer om dig än om mig. Som MJ fangirl klarar du tydligen inte av att vara objektiv eller opartisk i den här frågan. Varför har Lisa-Marie Presley någon som helst trovärdighet i den här frågan, menar du? Hon ingick ju i ett äktenskap med Michael Jackson direkt efter att hans skandalrättegång med Chandler var över. Hon fick säkert bra betalt av MJ för äktenskapet och för att låtsas som att MJ och hon hade sex osv. Det är väl fullt möjligt att de hade sex, vem vet, men det äktenskapet var inte ett genuint sådant, utan helt enkelt ett beställt äktenskap för att bättra på Michael Jackson's image efter pedofilanklagelserna. Det ser man på alla intervjuer med MJ och Lisa-Marie, hur hon hela tiden intygar att de hade sex osv. Varför var detta så viktigt att poängtera hela tiden, att de hade sex, stod det i deras avtal?
Citat:
Ursprungligen postat av
Xfiles
"I am going to say now what I have never said before because I want the truth out there for once. I loved him very much. Our relationship was not 'a sham' as is being reported in the press. Nonetheless, I do believe he loved me as much as he could love anyone and I loved him very much. I wanted to 'save him', I wanted to save him from the inevitable which is what has just happened. The hardest decision I have ever had to make, which was to walk away and let his fate have him, even though I desperately loved him and tried to stop or reverse it somehow. After the Divorce, I spent a few years obsessing about him and what I could have done different, in regret".
Jo jag har sett rätt många intervjuer med henne där hon diskuterar MJ, vad är din poäng?
Citat:
Ursprungligen postat av
Xfiles
Detta är sant att hon var besatt av honom. Finns massa bilder på när de umgås långt efter skilsmässan. Hon följde bland annat med på HIstory turnén som slutade oktober 1997. De skiljde sig januari 1996.
Intervju med Oprah 2010
"I was floored," Lisa Marie says when she recieved the text Jackson had died. "Honestly floored."
'Yes, this was a real marriage. But the rest of the world thought it was a big, staged publicity [stunt]. When we were together, we were really in love, and then we had the rough patches."
"He was an incredible, dynamic person," she says. "He had something so intoxicating about him, and when he was ready to share with you and be himself—I don't know if I've ever been that intoxicated by anything. ... He was like a drug for me".
Fast det spelar ingen roll om hon var fullständigt dödskär i honom; det är inte hon som är pedofilanklagad idag. Att unga vackra kvinnor var och i många fall fortfarande är helt galna i Michael Jackson, är det ingen som bestrider. Jag kan själv erkänna -- no homo -- att han såg bra ut i Thriller och Bad eran, och att han kunde dansa och sjunga riktigt bra, så jag har full förståelse för att tjejer gillade/gillar Michael Jackson, och om Lisa Marie Presley var besatt av honom kan jag köpa det. Men frågan är varför Michael Jackson gifte sig med henne? Och tror du att han hade gift sig med henne om Chandlerfallet aldrig blev känt? Dessutom, till och med Lisa Marie's egen mor, Priscilla, trodde att Michael utnyttjade hennes dotter bara för att förbättra hans image efter första pedofilskandalen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xfiles
MJ har varit med kvinnor. Det finns en "lista" på alla kvinnor han har varit involverad med. Hojta till om du vill att jag ska namedroppa kvinnorna.
Varsågod, namndroppa? Efter en snabb research verkar Michael bara ha dejtat Tatum O'Neal, hon är var 12 och han 17... och Brooke Shields, när hon var 15 och han 23... Han verkade gilla unga tonåringar i alla fall, vilket inte direkt är pedofili men börjar gränsa sig åt det hållet. Debbie Rowe är det oklart om han överhuvudtaget hade sex med, och hennes barn verkar hon ha donerat till Michael Jackson, för det där är inte hans biologiska ungar. Dessutom är Debbie Rowe rätt oattraktiv också, så jag kan förstå om Michael Jackson inte hade sex med henne.
Så, vi har tonåringarna Tatum O'Neal och Brooke Shields, samt skenäktenskapet med Lisa Marie Presley, och surrogatmamman Debbie Rowe. Sedan var han bästis med Elizabeth Taylor när hon var typ 60-70 år eller något.
Så vi har alltså en handfull kvinnor här, som Michael Jackson
kanske hade sex med, och några av dem var dessutom ganska unga. Vilken jättelång lista av
vuxna kvinnor har du att namndroppa?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kasla92
Vad har du för belägg för att MJ inte hade sex med kvinnor? Det är inte vad kvinnor i hans liv har sagt om honom. MJ spenderade inte heller hela sitt liv på Neverland. Till exempel påstod Wade att de spenderade mycket tid tillsammans. Men det gjorde de inte. Se tidigare inlägg :
(FB) Leaving Neverland- Mer om Michael Jacksons påstådda pedofili
Mina "belägg" är att han inte verkar ha synts till särskilt mycket bland kvinnor, sedan hade Eddie Murphy en bra poäng om Brooke Shields också:
Eddie Murphy - michael jackson:
https://www.youtube.com/watch?v=hfP7XyMDyCw