2019-03-27, 16:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är den typen av frågor som departementen måste lösa. Det är jag övertygad om att de klarar av. Men departementen vet ju inte ens om Brexit blir av!

Jag är helt övertygad att politikerna står under påtryckning från vad man kan kalla "NWO". Politikerna gör sig själva till åtlöje och genomför inte folkviljan. De förlorar bara på det. Hade detta enbart involverat folket och politikerna hade Brexit varit klart för länge sedan.

Som jag har sagt flera gånger nu, hade man inte stressat fram något så hade man löst alla problem som går att lösa innan man kliver ut ur unionen.
Citera
2019-03-27, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är den typen av frågor som departementen måste lösa. Det är jag övertygad om att de klarar av. Men departementen vet ju inte ens om Brexit blir av!

Jag är helt övertygad att politikerna står under påtryckning från vad man kan kalla "NWO". Politikerna gör sig själva till åtlöje och genomför inte folkviljan. De förlorar bara på det. Hade detta enbart involverat folket och politikerna hade Brexit varit klart för länge sedan.
Departementen kan inte lösa såna frågor, för de kan bara följa lagar. När det gäller tillstånd för internationellt flyg kan myndigheten som utfärdar såna tillstånd lösa det baserat på överenskommelser från före EU, som ger varje land absolut suveränitet över sitt luftrum och flygplatser. EU måste utfärda såna tillstånd till operatörer baserade i UK.

Allt är kopplat till Mayhem som inte förankrade i parlamentet vad UK skulle förhandla om. Hon trodde att hon hade ensamrätt att förhandla åt UK, men hon bara fortsatte förhandla på sina egna villkor (red lines) trots att parlamentet redan för nåt år sedan beslutade att parlamentet skulle rösta om regeringens deal med EU.

Stubborn räcker inte för att beskriva Mayhems trots av parlamentet, och hon har försatt sig själv och hela UK i denna omöjliga sits för att hon vägrar ge sig och till och med skyller på MPs, även om det är hon som har förhandlat med EU och inte parlamentet.
Citera
2019-03-27, 17:15
Medlem
rostigamazons avatar
Är nog början till slutet för EU, när det största landet lämnar, hade lilla Sverige lämnat hade ingen brytt sig.
Citera
2019-03-27, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Är nog början till slutet för EU, när det största landet lämnar, hade lilla Sverige lämnat hade ingen brytt sig.

Hur är UK det största landet i EU? Och varför är det slutet för EU?
Citera
2019-03-27, 17:23
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exkh
Hur är UK det största landet i EU? Och varför är det slutet för EU?

England är landet med dom starkaste traditionerna, den bästa kulturen och den bästa fotbollen. EU tycks offra Tyskland på grund av deras mörka historia, det tycks snart vara ett muslimskt land, och detsamma gäller Frankrike, så visst är UK störst på alla olika sätt. Kolla upp hur mycket UK har betalat EU, så förstår du vad jag menar. Och nu kommer Sveriges medlemsavgift chockhöjas, för EU politikerna vill inte gå ner i lön för att UK lämnar.
Citera
2019-03-27, 17:28
Medlem
Citat:
England är landet med dom starkaste traditionerna, den bästa kulturen och den bästa fotbollen. EU tycks offra Tyskland på grund av deras mörka historia, det tycks snart vara ett muslimskt land, och detsamma gäller Frankrike, så visst är UK störst på alla olika sätt. Kolla upp hur mycket UK har betalat EU, så förstår du vad jag menar. Och nu kommer Sveriges medlemsavgift chockhöjas, för EU politikerna vill inte gå ner i lön för att UK lämnar.

UK har haft stor muslimsk invandring också. Verkar som du inte vet någonting utan hittar på. UK är knappast störst på fotbollen. Kultur och traditioner är något som inte kan dömas objektivt.

Så hur är UK det största landet i EU? Rent objektivt alltså om du nu förstår detta ord.
Citera
2019-03-27, 17:30
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exkh
UK har haft stor muslimsk invandring också. Verkar som du inte vet någonting utan hittar på. UK är knappast störst på fotbollen. Kultur och traditioner är något som inte kan dömas objektivt.

Så hur är UK det största landet i EU? Rent objektivt alltså om du nu förstår detta ord.

Det är det England ska ändra på, skulle inte förvåna mig om dom skickar dom till Sverige. Okej jag ändrar det till det mest populära landet då, du skulle ju själv välja England före Tyskland och Frankrike på semester.
Citera
2019-03-27, 17:32
Medlem
Citat:
Det är det England ska ändra på, skulle inte förvåna mig om dom skickar dom till Sverige. Okej jag ändrar det till det mest populära landet då, du skulle ju själv välja England före Tyskland och Frankrike på semester.

Hur är det det mest populära landet? Kan du visa några källor eller är det ett rostigt påhitt igen?
Citera
2019-03-27, 17:34
Medlem
Citat:
Jag tror Tyskland är "det största landet" inom EU.
Citera
2019-03-27, 17:38
Medlem
BAB7s avatar
Citat:

Storbritannien är för fan närmast ett "U-land" jämfört med övriga västeuropa!
Landet är omodernt, har dålig standard, mycket sociala problem och dessutom genomsyras deras samhälle av ett "gammaldags tänk" - de lever på många sätt kvar i 60-talet..

Ytterst pinsamt är också att de själva fortfarande tror att de är en stormakt, trots att det enda som återstår av det imperiet är gamla och dammiga minnen, till och industrin är utsåld eller nedlagd..

Storbritannien har egentligen inte i EU att göra, de har aldrig riktigt passat in i vår europeiska gemenskap.
Det ska bli skönt att bli av dom, ju förr desto bättre.
Citera
2019-03-27, 17:40
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jag tror Tyskland är "det största landet" inom EU.

Kanske till ytan, men Tysklands mörka historia, vi ser ju i Sverige hur många partier inte vill samarbeta med andra som har en mörk historia bakom sig, så på det sättet faller Tyskland bort.
Citera
2019-03-27, 17:41
Medlem
Citat:
Kanske till ytan, men Tysklands mörka historia, vi ser ju i Sverige hur många partier inte vill samarbeta med andra som har en mörk historia bakom sig, så på det sättet faller Tyskland bort.

Tyskland är större än UK på många olika sätt. Slutta hitta på nya sätt att mäta länder för det spelar ingen roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in