2019-03-27, 00:57
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Egnatankar|67147308]Jag noterar att det är väldigt mycket krig och elände i muslimska länder. Och inte bara i muslimska länder, utan i många länder där muslimer är i minoritet har det uppstått krig och elände kring muslimerna. Det gäller till exempel Thailand, Burma (Myanmar), Filippinerna och Kina. För att inte tala om Nigeria, där en vidrigt grym islamistisk sekt härjar i de norra, muslimska delarna av landet.

Du är så naiv! Det är krig och elände kring mörka afroamerikaner i USA. Det har länge varit elände kring romer och zigenare i Sverige. Det har länge varit krig och elände kring Ryssland och USA. Du har tunnelseende. Det finns 1,5 miljarder muslimer och det är klart att även muslimer precis som alla andra grupper hamnar i konflikt men aldrig på grund av eller med hjälp av Islam utan på grund av världsliga ting. Förkovra dig!

Citat:
Nej, du har flyttat till väst därför att rika muslimska länder inte tar emot flyktingar. Hur många flyktingar från krigets Syrien har fått komma till Saudiarabien, Kuwait och Dubai?

Dessutom har du flyttat till Sverige därför att den svenska regeringen, mot den svenska folkmajoritetens vilja, har tillåtit så fruktansvärt många muslimer att komma hit. Tror du att du och din familj skulle ha fått lika självklart uppehållstillstånd i Danmark och Norge som i Sverige? Nej, det kan du glömma.

Men när ni har fått komma till Sverige så är ni inte tacksamma. Ni talar gärna om för oss vilka rasister vi är, och en person som du talar gärna om för oss hur fel vi har i vår syn på världen. För det är bara ni muslimer med er fina religion som vet hur allting ligger till.

Du är så naiv och så dum i huvudet så det finns inte! Muslimska länder har tagit emot miljontals flyktingar och invandrare i Saudiarabien bor det minst 5 miljoner arbetskraftsinvandrare men också många invandrare som bor där permanent, I Iran bor det minst 10 miljoner invandrare, i Jordanien bor det minst 3 miljoner invandrare. I Turkiet bor det minst 10 miljoner invandrare. Likaså i alla andra muslimska länder.

Din arma naiva ting, I Norge, Danmark kryllar det av invandrare. Du har uppenbarligen tillgång till internet eftersom du skriver här. Idag finns det all info på internet. Varför söker du inte efter information? Sök bara invandring Norge eller Danmark eller valfritt land.

Sverige tillhör ingen. Sverige är en nation vars gränser egentligen inte existerar i fysisk mening. En grupp människor har bosatt sig här historiskt och valt att prata ett visst språk för att underlätta sin vardag. Lika är det i varje land och nation på denna jord. Inget land kan utestänga och har aldrig gjort det heller andra människor att förflytta sig på jorden.

Jag är född här och jag är fri att förflytta mig vart jag vill precis som alla adra människor. Förkovra dig!
Citera
2019-03-27, 01:50
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghosted
Det är responsen du ger mig? Varför duckar du frågor när du vill sitta där och predika? Patetisk.

Hade den religionen varit något att ha hade du inte behövt sälja den så hårt.
Jag säljer inte den. Mitt syfte är att minimera islamofobi som är grundad på okunskap och en väldigt stor vilsenhet bland hatarna. Hur klarar ni ens er vardags? Hur kan ni hata så mycket på felaktiga grunder? Jag säljer inte Islam. Islam behöver inte säljas. Islam är sig själv nog och var så säker på att Islam kommer växa ju mer den bekämpas. Det är religionens natur. Ju mer den bekämpas ju mer nyfikna blir världens människor av Islam, ju mer ansluter sig.

Jag duckar inte! Jag ger respons på din fråga.
Citera
2019-03-27, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Jag säljer inte Islam. Islam behöver inte säljas. Islam är sig själv nog och var så säker på att Islam kommer växa ju mer den bekämpas. Det är religionens natur. Ju mer den bekämpas ju mer nyfikna blir världens människor av Islam, ju mer ansluter sig.

Att islam och annan vidskepelse lever vidare beror till största del på att religiösa indoktrinerar sina barn.
Att en vuxen, mentalt frisk människa som har tillgång till den kunskap vi har om verklighetens beskaffenhet, läser koranen och finner den rimlig och verklighetsbeskrivande, är väldigt ovanligt, om h*n inte haft oturen att få religionen inpräntad i skallen under sin barndom.
Låt era barn själva avgöra om religionen är rimlig eller ej, i lämplig ålder, så får vi se hur mycket islam växer.
Citera
2019-03-27, 03:01
Medlem
Citat:
Islam är inkluderande. Det spelar ingen roll om du är svart, vit, gul, fattig, rik, lång, smal ful, vin. Tron förenar alla muslimer och de är som syskon. Till skillnad från judendomen som endast accepterar judar.

Inkluderande? Så länge man är heterosexuell och man kanske.

Citat:
Med Islam skulle frågor om rasism, etnicitet, sociala, kulturella, ekonomiska, militära frågor lösas enkelt. Vi skulle få en betydligt fredligare värld och säkra en evighet i lycksaligheter.

Låter ju underbart, då kanske du kan förklara varför inget muslimskt land uppfyller något av det här? Ta bara en sån sak som grundläggande mänskliga rättigheter till exempel.

Islam är ingen lösning, eller rättare sagt religion i sig är aldrig en lösning oavsett vad det handlar om.

Att följa råd från en flera tusen år gammal sagobok och välja bort fakta, känns förövrigt väldigt kontraproduktivt i ett modernt samhälle.
Citera
2019-03-27, 03:23
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Är man religiös och lever med sin gudstro så är det fritt fram, det finns inget brottsligt i det.

Extremismen börjar där missionen blir baktalande, missaktande mot andra, söker nedvärdera och på intolerant sätt sporta med målet att förinta andra männsikors rättigheter och friheter.

I tråden ses en frenetisk vilja att försöka brotta ner dem med andra meningar än den jihadistiska, som världen tyvärr fått smaka på , en jihadism som proklamerats i årtionden och blivit tam i stugvärmen.. för den skull kan dess innanmäte vara falskt och missvisande.

Det finns många som attraheras av sharia, som fötts ur muhammedanism.. som ständigt förändras och finslipas och försöker anpassa sig, men metoderna är alltför kantiga och hänsynslösa utan respekt för förnuftet.

Vore inte koranen så förnuftsvidrig, skulle den kunna fungera som komplement, men så länge koranen utgör källa för terrorism i sådan extrem omfattning med det extrema lidandet som påföljd, kan det nog inte bli lättare att försöka en omgång till i framtiden, med vad muslimska brödraskapet lyckades med - tyvärr är forskning om jihadism och sådant.. tabu för medier att ta in, men i europa finsn väl etablerad forskning som kartlagt betydligt mer än vad som aldrig yppas ens i sömnen här uppe - islamismens avtryck var lite för hård lite för ofta och för länge, det behöver städas upp länge länge, läng länge till...

att bara svälja och tacka, är kanske inte längre gångbart, de sötebrödsdagarna hade man ju med kristendom, som ändå är som en månskenspromenad jämfört med islam, som i denna tid! ännu beter sig som om jorden är en liten matta att leva på.. inte sfärisk , inte i interaktion med någonting fysikaliskt man måste prioritera alls, vällevnad verkar inte vara islamisk missions målsättning - det är söndra och härska.. sedan lite lugn på maktlig premiss förstås.

man kan tro på koranen, inte värre än att ror på gud och bibeln, men man kan vara lite hänsynsfull och inse att det finns många på planeten och alla prioriterar inte en bok , i den civiliserade världen måste man kunna läsa av många böcker, ständigt och kontinuerligt, värdera men omvärdera också, en stor konst att kunna.
Citera
2019-03-27, 03:30
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Är man religiös och lever med sin gudstro så är det fritt fram, det finns inget brottsligt i det.

Extremismen börjar där missionen blir baktalande, missaktande mot andra, söker nedvärdera och på intolerant sätt sporta med målet att förinta andra männsikors rättigheter och friheter.

I tråden ses en frenetisk vilja att försöka brotta ner dem med andra meningar än den jihadistiska, som världen tyvärr fått smaka på , en jihadism som proklamerats i årtionden och blivit tam i stugvärmen.. för den skull kan dess innanmäte vara falskt och missvisande.

Det finns många som attraheras av sharia, som fötts ur muhammedanism.. som ständigt förändras och finslipas och försöker anpassa sig, men metoderna är alltför kantiga och hänsynslösa utan respekt för förnuftet.

Vore inte koranen så förnuftsvidrig, skulle den kunna fungera som komplement, men så länge koranen utgör källa för terrorism i sådan extrem omfattning med det extrema lidandet som påföljd, kan det nog inte bli lättare att försöka en omgång till i framtiden, med vad muslimska brödraskapet lyckades med - tyvärr är forskning om jihadism och sådant.. tabu för medier att ta in, men i europa finsn väl etablerad forskning som kartlagt betydligt mer än vad som aldrig yppas ens i sömnen här uppe - islamismens avtryck var lite för hård lite för ofta och för länge, det behöver städas upp länge länge, läng länge till...

att bara svälja och tacka, är kanske inte längre gångbart, de sötebrödsdagarna hade man ju med kristendom, som ändå är som en månskenspromenad jämfört med islam, som i denna tid! ännu beter sig som om jorden är en liten matta att leva på.. inte sfärisk , inte i interaktion med någonting fysikaliskt man måste prioritera alls, vällevnad verkar inte vara islamisk missions målsättning - det är söndra och härska.. sedan lite lugn på maktlig premiss förstås.

man kan tro på koranen, inte värre än att ror på gud och bibeln, men man kan vara lite hänsynsfull och inse att det finns många på planeten och alla prioriterar inte en bok , i den civiliserade världen måste man kunna läsa av många böcker, ständigt och kontinuerligt, värdera men omvärdera också, en stor konst att kunna.
Anser du att den här tråden är extrem? om ja varför? svara kort snälla får ont i huvudet av din osammanhängande svårlästa långa text.
Citera
2019-03-27, 03:36
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghosted
En eller några få händelser. Du är sjuk i huvudet. islam är ju grunden till att non believers blir våldtagna, då det är okej att det görs det, det predikas. Hade det inte varit så hade det garanterat varit mindre utav dom.
Vad gör ni ''hederliga'' musslor för att få stopp på dessa som halshugger/våldtar/stenar folk likt IS? Eller i Indien där det är kaos bland er schimpanser? Ni sitter tysta som de små fittor ni är.

Eller jag antar allt ni gör är få och enstaka fall?
Det är inte muslimernas uppgift att hålla reda på kriminella även om de tillhör samma religion. Det polisens sak, Har du inte lärt dig det?
Citera
2019-03-27, 03:38
Medlem
Citat:
Endast om du refererar till koranverser. Presentera de så kallade felaktigheter.

Denna är lite småkul tycker jag:

Do they not look at the birds, held poised in the midst of (the air and) the sky? Nothing holds them up but (the power of) Allah. Verily in this are signs for those who believe. 16:79

Numera vet vi hur en fågel kan flyga. Och förklaringen är INTE att en gud håller den uppe i luften.
Citera
2019-03-27, 03:44
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Denna är lite småkul tycker jag:

Do they not look at the birds, held poised in the midst of (the air and) the sky? Nothing holds them up but (the power of) Allah. Verily in this are signs for those who believe. 16:79

Numera vet vi hur en fågel kan flyga. Och förklaringen är INTE att en gud håller den uppe i luften.

Den är kraftfull! Denna är budskapet om flygplan. Jag förstår exakt hur du har tolkat versen. Du tolkar det som att Gud håller fåglar uppe med pelare, eller med sina händer eller nåt i den stilen. Det är inte vad som åsyftas här. Denna vers är väldigt kraftfull. Fåglar kan trotsa gravitation men det kan inte tex ,människor, hästar, kaniner osv. När Gud den vise ger denna vers vill Gud samtidigt säga, ''Jag är förmögen till att skapa detta'' MEN också få oss att vända blicken mot fåglarna och lära oss hur de flyger så att vi kanske kan tillverka nåt som kan flyga. tex flygplan. Car det den enda?
Citera
2019-03-27, 03:47
Medlem
Citat:
Den är kraftfull! Denna är budskapet om flygplan. Jag förstår exakt hur du har tolkat versen. Du tolkar det som att Gud håller fåglar uppe med pelare, eller med sina händer eller nåt i den stilen. Det är inte vad som åsyftas här. Denna vers är väldigt kraftfull. Fåglar kan trotsa gravitation men det kan inte tex ,människor, hästar, kaniner osv. När Gud den vise ger denna vers vill Gud samtidigt säga, ''Jag är förmögen till att skapa detta'' MEN också få oss att vända blicken mot fåglarna och lära oss hur de flyger så att vi kanske kan tillverka nåt som kan flyga. tex flygplan. Car det den enda?

Och där fick vi en ännu roligare efterrationalisering.
Givetvis handlade versen om flygplan, det verkar rimligt!
Citera
2019-03-27, 03:49
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Och där fick vi en ännu roligare efterrationalisering.
Givetvis handlade versen om flygplan, det verkar rimligt!
Bland annat handlar den om det ja.
Citera
2019-03-27, 03:54
Medlem
Citat:
Bland annat handlar den om det ja.

Eller så är det en uppenbar efterrationalisering. En sådan som alltid dyker upp förr eller senare när man pekar ut något som är objektivt fel i en "helig bok".
Jag tycker vi lämnar detta och i stället låter de som läser inläggen i tråden själva få avgöra om de tycker det verkar rimligt att en vers som säger att fåglar inte hålls uppe i luften av något annat än guds kraft, egentligen är en uppmaning till att uppfinna flygplanet.
Senast redigerad av Sir. 2019-03-27 kl. 04:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in