Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Det har behandlats i mer än de två senaste dygnen. Skyll dig själv då om du inte följt tråden men samtidigt frågar efter uppgifter som folk redan avhandlat. Du får väl tro vad du vill, jag bryr mig inte. Och nej jag tycker inte att han blev ställd till svars eller att anklagelserna var det som ledde till hans överdos.

Han ställdes ju till svars 2005 och blev frikänd på alla anklagelser. Har du missat det??
Citera
2019-03-26, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7
Han ställdes ju till svars 2005 och blev frikänd på alla anklagelser. Har du missat det??

Ge dig, så tjatigt. Hade han på riktigt blivit ställd till svars och rättvisa skapats hade han fått skaka galler. Det är min definition av att bli ställd till svars.
Citera
2019-03-27, 00:17
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Den största anledningen till att hans musik tappat popularitet hittills har ju varit att hans musik inte riktigt håller med tiden. Jämför man bra musik från 80talet med Jacksons musik så inser man att han hade ett billigt sound som mest lockade barn till skivköp. Med åren tappar Jacksons musik mot Toto, Cindy Lauper och annan bra musik.

Nu när pedofilin står klar kommer musiken helt dö ut. Bra för världens sound. Men en tragedi utan gränser för de våldtagna barnen.

Vilket trams, nu har ju alla olika musiksmak med att förminska MJs musik och influenser är uppåt väggarna. MJ är den största artisten av alla mellan 50-90-talet på Youtube. "Thriller" (som är världens mest sålda skiva genom tiderna) har streamats över 1 miljard ggr och "BAD" 600 milj gånger. Vi pratar om plattor som släpptes för över 30 år sedan. Inte tidlös musik sa du? Skämt.

Billboard håller inte riktigt med dig heller om att hans musik har tappat popularitet i och med dokumentären.

"Album sales soar with an increase of millions of fans streaming the King Of Pop on Spotify & Apple Music following Leaving Neverland".

Spotify News Twitter
#MichaelJackson have surpassed 1 Billion streams on Spotify this week. King Of Pop's "Thriller" at 1.3 Billion

"Is Michael Jackson Too Big to Cancel? After 'Neverland,' The Industry Says Yes"
https://www.billboard.com/articles/news/8503366/leaving-neverland-industry-reactions-michael-jackson-cancel
Citera
2019-03-27, 00:23
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Ja, poängen var just att man enkelt kan hitta på en historia för att vinkla det där med Brandi åt olika håll.

Det är inte relevant för dokumentären att slösa tittartid på att ta med en massa ovidkommande fakta om den mer funktionella delen av MJ och Wades relation, som det här med Brandi. Wade tillstod flera gånger att han avgudade MJ och att MJ behandlade honom skitbra i största allmänhet och som en i familjen, det räcker.
Ah visst, det är jätte funktionellt att ha en sexuell relation med sin flickväns farbror.

Leaving Neverland sure did a number on you. Det är lite lustigt och sorgligt att denna film, alltså en per defenition dramatiserad version av verkligheten, har blivit absolut gospel för dig och många andra. Du vet det finns något som kallas internet idag, vilket innebär att man kan del av mer än en utsaga.

Om jag får gissa så du en kärring, alltså sådan kärring där könstillhörighet inte spelar någon roll, som sitter i fikarummet på jobbet och gnäller över om något upprörande du sett på svtplay i helgen. Det kan kanske vara en tröst att veta att du är långt ifrån ensam. Ni finns i massor.

Citat:
Behöver jag verkligen förklara varför MJ:s försvar har skäl att mörka att ett nyckelvittne inte vill ställa upp?
Du säger dig veta att det är en efterkonstruktion, vilket du inte gör. Varför ljuger du? Scott Ross kan säkert ha ett visst bias, men är inte vad jag vet på MJ payroll längre.
Senast redigerad av Azzabrazza 2019-03-27 kl. 00:32.
Citera
2019-03-27, 00:24
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Lita inte på vad Xfiles svarat dig. Hen verkar ignorera allt som det pratats om i tråden. Gå i så fall tillbaka lite och läs själv.

Citat:
Jag tror inte jag vågar det i den här tråden. Orkar inte med kritik angående ens källor osv. Man vågar faktiskt inte lägga upp mer citat eller länkar då vissa bara skriker att det är icke trovärdigt, lögner, dålig källkritik och så vidare.
Men folk får gärna söka mer info om det själva. Ev kan jag skicka länkarna i pm till den som är intresserad.

Stackars dig som inte vågar lägga upp något. Vad för info med substans har du ens lagt upp?
Jag ignorerar ingenting men jag kan inte förmå mig att låta er posta tabloidkällor om ruttna oärliga ex-anställda när det finns andra starkare bevis som talar emot deras berättelser. Favoriten är när ni stolt länkar till att Aaron Carter ska ha påstått något, men det ni inte vet att han bara för 1 v sedan försvarade MJ kraftigt och sa att han ska slå sönder Wade. Jag kan ju inte ignorera en sådan lögn ni kommer med Men NI ignorerar Aarons svar verkar det som. Eller när ni länkar till städerskan Melanie för några dagar sedan. Det ni glömmer att nämna är att hon stal MJs kläder, teckningar, brev och blev sparkad och dömdes att betala 60,000 USD till MJ. Därefter går hon ut i media och påstår att hon har sett opassande saker. Åklagarna tog inte ens med hennes vittnesmål men du vill att vi ska tro på henne? Hur i helvete är hon trovärdig, eller någon av de andra ex-anställda ni har länkat till om jag får fråga?

Citat:
Ett tramsinlägg, sätt in dig i det hela istället. Och vinkla inte till din fördel.

Varför är det ett tramsinlägg? Wade skrev ju att han aldrig någonsin kommer kunna jobba med musik och dans igen pga "övergreppen" och därför söker kompensation men det stämde ju inte. Han hade flera dans och musikprojekt under/efter stämningsansökan vilket jag bevisade. Vad är helheten enligt dig? Det är ju direkt från källan, Wade. Hur har jag vinklat det? Wade är ju så korkad att han själv la upp bilder/länkar på sociala medier om sina dansjobb. Inte mitt fel att den du tror på är ett stolpskott.
Senast redigerad av Xfiles 2019-03-27 kl. 00:40.
Citera
2019-03-27, 00:37
Medlem
loisloiss avatar
Tony Safechuck - James’s bror har skrivit i twitter:

my cuz/I were 2 of the kids that used 2 hang out with him! Great person, it's all bullshit, no settlement happened
https://mobile.twitter.com/showtime16/status/390562076542119936

Det börjar bli riktigt rolig 🤗
Citera
2019-03-27, 00:39
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois

my cuz/I were 2 of the kids that used 2 hang out with him! Great person, it's all bullshit, no settlement happened

Jag vet haha... jag har visat det i tråden men har inte fått reaktion på detta... än

Det är ju lika roligt som Wades morsa som likar positiva MJ bilder efter hennes son gått ut och stämt MJ för sexuella övergrepp. Som man säger i USA: "You can't make this shit up".
Citera
2019-03-27, 01:11
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ge dig, så tjatigt. Hade han på riktigt blivit ställd till svars och rättvisa skapats hade han fått skaka galler. Det är min definition av att bli ställd till svars.

Okej, så han blev åtalad på låtsas menar du? Åklagarna från 1993 lyckades nu äntligen åtala MJ år 2005 efter år som drivit en häxjakt på honom, inkl flera husrannsakningar. Domaren tog även ett ovanligt beslut, vilket fördömdes kraftigt av MJs försvarsadvokater, att tillåta bevis från tidigare utredningar. Dvs all "bevis" åklagarna/polisen hade samlat ihop sedan 1993 fick tas med som bevis 2005 för att visa MJ hade ett såkallat "mönster", det är därför bland annat June Chandler (Jordans morsa) vittnade och även Blanca och Jason Francia. Att du påstår att han inte blev ställd till svars på riktigt är ett hån mot åklagarna/polisen i Santa Barbara.

Anledningen till att MJ frikändes var för att juryn insåg vilken fars detta var. Jag utgår ifrån att du inte har koll på rättegången 2005. Juryn och journalister SKRATTADE åt Arvizo familjen flera gånger. De sa emot varandra och kom med uppenbara psykopatiska lögner och mamman Janet (som senare bytte efternamn till Jackson när hon gifte sig) hade tidigare dömts för försäkringsbrott och bidragsbrott (hon stämde ordningsvakter på JCPenny Store och påstod att de hade misshandlat henne, vilket var falskt och hon fick ut massa pengar genom hävda hennes son inte hade försäkring).

Jay Leno, George Lopez, Christ Tucker och andra kändisar vittnade i rättegången om hur denna familj hade kontaktat dem, varit klängiga och bett om pengar och gåvor och fått dålig vibe från familjen. Larry King skulle även vittna om att han hade ett lunchmöte med familjens advokat Larry Feldman (samma advokat Chandler hade) och att Feldman hade då sagt till Larry King "the mother is a 'wacko'." Men jag antar att varken Jay Leno (som skämtat extremt mycket om MJ) och Larry King inte är trovärdiga?

Vad en journalist skrev om mamman "Courtroom observers gossiped furiously about Janet during the breaks, wondering why the prosecution would have put this witness on at all. Janet had become a joke, and most people thought the woman was out of her mind, people watched with amazement, waiting for the next crazy thing to come out of her mouth.”

En annan journalist skrev följande:
"Janet Arvizo's testimony on 13 April 2005 was so preposterous, so unlikely – what with her allegation that she believed Michael was going to kidnap her children – many of us in the press corps actually began to feel as if we’d been duped. After all, we’d spent months before the trial at court hearings in Santa Maria about evidence that had been sealed. After Janet’s testimony, one CNN reporter came over to me and said, ‘You know what, pal? I feel so…so…used.’ It was as if he’d been promised something by a suitor and been betrayed. A friend of mine named Michael Lawler – an ardent Jackson admirer who had followed the proceedings so closely he knew the evidence better than even I did – had flown in from New York to attend the trial. I helped him get into the courtroom for Janet’s testimony. He was so disgusted by it that he couldn’t help but mutter something derogatory under his breath. Overheard by the officials, he promptly got tossed right out of the courtroom. ‘The next time you help someone get into here,’ a sheriff deputy told me later, ‘you’d better tell him to keep his trap shut even if the witnesses are crazy as freaking loons.’

Morsan verkligen glänste när hon påstod att hon hölls fången på Neverland under en viss period. Att MJs advokater hade filmmaterial och kvitton på när hon fick massage och andra behandlingar UTANFÖR Neverland under denna period hade hon inget svar på. Hon glänste också när hon påstod att hon var så rädd på Neverland att hon ville hyra en luftballong och flyga därifrån, nu kom det ju även fram att det finns inga staket runt marken och att om man vill kan man enkelt traska därifrån. Säg till om du vill ha fler påståenden från psyko-Arvizos.

Anledningen till att MJ frikändes 2005 berodde inte på att åklagarna inte ställde honom till svars på riktigt, det berodde på att han var och är total oskyldig.
Senast redigerad av Xfiles 2019-03-27 kl. 01:14.
Citera
2019-03-27, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois

Du tycker det är bevis på att MJ inte förgrep sig på James? Okej.

Twittern är från 2013. Det kan vara vem som helst bakom nicket. Tony Safechuck är James kusin inte bror som du skriver. Hur vet vi att han inte fick betalt för det där uttalandet? Bara för att det inte hänt ett barn, betyder det inte att det inte hände ett annat barn. suck

Ps man kan säkert hitta saker om Tony Safechuck som sänker hans trovärdighet i likhet med hur MJ fansen brukar göra. Jag tänker dock inte rota i det, jag har ett liv utanför den här tråden.
Senast redigerad av Liljor 2019-03-27 kl. 02:07.
Citera
2019-03-27, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Du har så RÄTT! Titta på den här bilden från 1999 med tränaren Viljo Nousiainen och Yannic Tregaro, de verkar ha hur trevligt som helst - ser det ut som en sexrelation? Tregaro var snarare nån slags betjänt.
https://www.svd.se/viljo-blir-lite-av-ett-monster

Känns mönstret igen?

Finns det någon millimeter i din skalle som kan ta in att Jackson var pedofil? Var du med i sängkammaren eftersom du så tvärsäkert hävdar att det är omöjligt? Är du själv pedofil? Har du träffat en pedofil? Blivit utsatt för pedofili?

Jösses!

Viljo Nousiainen storyn är faktiskt ruskigt lik MJ grejen. Nousiainens offer sa inte ett knyst medan han levde. Tog flera år efter hans död innan det kom fram att han var pedofil. Patrik Sjöberg har även förklarat hur han har ambivalenta känslor gentemot Nousiainen. Han både älskar och hatar honom då han hjälpte honom så otroligt mycket i karriären men samtidigt förgrep sig på honom vilket är oförlåtligt. Hans offer sa även att de inte fattade att de blivit utsatta. Liknar mycket hur Wade Robson och James Safechuck beskrev deras relation med MJ. Beskrivs även hur Nousiainen hade favoritpojkar som han bytte ut då och då (samma sak beskrevs om MJ i Neverland dokumentären).
Citera
2019-03-27, 06:35
Medlem
Citat:
Det är 30 år sen och mycket har ändrat på den tiden och det finns massa konstiga lagar i US och alla stater har många egna lagar.

Lägg gärna upp dina bevis du sitter å håller på som bevisar att MJ var pedofil. Det är passligt nu när hela världen väntar på att få se dom.
Du är helt fel ute här.

I Sverige, ja, men i USA, nej.

Sverige är ett av världens mest sexualliberala extremländer. Här har både barnporr och djurporr varit legalt, p.g.a. historiska liberala snedsteg. Det var en tid i Sverige då man grovt åsidosatte rätten att slippa bli utsatt för övergrepp, för att man stirrade sig blind på den liberala rätten att få göra vad fan man vill mot vem som helst. Nån sorts allemansrätt för kuken.

USA däremot är typ som Iran i jämförelse med Sverige när det kommer till sex. Går du tillbaka i tiden så är det snarare så att bögar fått kämpa för att överhuvudtaget få vara tillsammans utan att bli hängda.

Går du tillbaka till 1800-talet så fick ”barn” i dagens mått ha sex, men då pratar vi heterosexuella relationer och bara inom äktenskapet, i en tid då det var självreglerande eftersom det inte fanns preventivmedel, och dödsstraff delades ut för skitsaker.

Nästan ingenstans i världen, utom i hippie-Sverige, har samhället direkt uppmuntrat någon form av tillfälliga sexuella förbindelser. Vilket pedofili per definition är, eftersom den sexuella attraktionen är begränsad till ett kort tidsfönster när den ena parten fortfarande är barn.
Citera
2019-03-27, 06:45
Medlem
Citat:
Hur ser du på att Robson's fru satt och så ledsen ut och ljög rakt ut om att hon minsann inte hade en aning om barnutnyttjade och vad det innebär osv.
Ser du det som bevis för att Robson, Safechuck och Greedy talar sanningen eller?
Varför pratar du om bevis?

Hon var inte där under täcket. Så hennes medverkan har ingen juridisk vikt.

Hennes roll i dokumentären har inget annat syfte än att dokumentera hur det är att vara närstående till någon som är traumatiserad av sexuella övergrepp. Det är ingen partsinlaga mot Michael Jackson, utan det är intressant för publiken av helt andra skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in