Citat:
Ursprungligen postat av
Memmajemma
Ja du har nog rätt i att det var ngt väldigt personligt. Tänkte mest på att USB-stickan kanske innehöll det praktiska dokumentet? Men vi får nog aldrig veta allt.
Förstår inte hur släkt och vänner orkar gå vidare. Jag skulle iaf ha skuldkänslor, det hade jag ett tag efter att min kusin begick självmord. Tänkte att jag borde ha sett signaler och agerat annorlunda
Familjen måste verkligen ha känt stor hopplöshet och befunnit sig i djup kris eftersom det bara såg det här som en lösning.
Det är tre dokument som beskrivs på pressträffen: avskeds/förklaringsbrev (inleds opersonligt med "till den berör", ses i FUP), testamente samt nåt som kallas "praktisk information".
Krim.protokollet inleds med "ett antal dokument". Sen är det maskade meningar i samband med uppräkningen av det som låg på matbordet i vardagsrummet och som nämndes på pressträffen. Via artikeln framkommer dock att det fanns ett usb.
Maskningen sist är rätt lång så det kan stå mer saker där.
Anhöriga måste ha haft det hemskt - för det lär vara väldigt motsägelsefull sorg, väldigt blandade känslor skulle jag tro och förfärligt chockartat. Skuld hoppas jag inte de har för har de bestämt sig och förmår hålla fasaderna uppe är det lätt att feltolka.