2019-03-26, 23:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Ja du har nog rätt i att det var ngt väldigt personligt. Tänkte mest på att USB-stickan kanske innehöll det praktiska dokumentet? Men vi får nog aldrig veta allt.

Förstår inte hur släkt och vänner orkar gå vidare. Jag skulle iaf ha skuldkänslor, det hade jag ett tag efter att min kusin begick självmord. Tänkte att jag borde ha sett signaler och agerat annorlunda

Familjen måste verkligen ha känt stor hopplöshet och befunnit sig i djup kris eftersom det bara såg det här som en lösning.
Det är tre dokument som beskrivs på pressträffen: avskeds/förklaringsbrev (inleds opersonligt med "till den berör", ses i FUP), testamente samt nåt som kallas "praktisk information".
Krim.protokollet inleds med "ett antal dokument". Sen är det maskade meningar i samband med uppräkningen av det som låg på matbordet i vardagsrummet och som nämndes på pressträffen. Via artikeln framkommer dock att det fanns ett usb.
Maskningen sist är rätt lång så det kan stå mer saker där.

Anhöriga måste ha haft det hemskt - för det lär vara väldigt motsägelsefull sorg, väldigt blandade känslor skulle jag tro och förfärligt chockartat. Skuld hoppas jag inte de har för har de bestämt sig och förmår hålla fasaderna uppe är det lätt att feltolka.
Citera
2019-03-26, 23:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Skulle gärna vilja veta hur du vet att det fanns en usb-sticka med viktig info. Eller du gissar väl?
Tror du det innehöll oviktig information?

Ur tidningen svensk polis:
"När poliser från grova brott i Lund kom till villan, hittade de bland annat ett testamente, ett usb-minne och sammantaget tydde fynden på att allt var planerat sedan en lång tid tillbaka."
Citera
2019-03-26, 23:42
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Vet man att det ens fanns en sån om man inte jobbade med fallet? Eller är det kanske en trådsanning? ;-)

Det stod i artikeln som länkades till tidigare i tråden, svensk polis, att de hittades ett USB-minne i huset.

Jag antar att den innehöll ngt viktigt. Annars hade nog den beräkneliga familjen gjort sig av med det. O raderade ju bla sina sociala medier.
Citera
2019-03-26, 23:50
Medlem
Citat:
Det stod i artikeln som länkades till tidigare i tråden, svensk polis, att de hittades ett USB-minne i huset.

Jag antar att den innehöll ngt viktigt. Annars hade nog den beräkneliga familjen gjort sig av med det. O raderade ju bla sina sociala medier.

OK då. Men ingen av oss har en susning om vad som fanns på den där USB-stickan i så fall. OM man inte är polis och känner till utredningen och inte har begripit vad tystnadsplikt innebär - förstås ;-)
Citera
2019-03-26, 23:57
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
OK då. Men ingen av oss har en susning om vad som fanns på den där USB-stickan i så fall. OM man inte är polis och känner till utredningen och inte har begripit vad tystnadsplikt innebär - förstås ;-)

Ja det är sant, vi som inte har med utredningen att göra har ju ingen aning om vad som fanns på USB-stickan. Kan vara något av betydelse eller inte. Men jag personligen tror det fanns något som familjen ville förmedla, ngt som förklarade det hemska kanske?

Tror ingen läcker från polisen, isåfall hade mer konkret kommit fram. Så tror de vet vad tystnadsplikt innebär och vad de kan bli för konsekvenser om man bryter mot det
Citera
2019-03-26, 23:57
Medlem
Citat:

Men att nån här på skethålet Flashback säger sig veta vad som står i detta usb-minne är ju bara för mycket! En sista desperad åtgärd, kanske?
Citera
2019-03-26, 23:58
Medlem
develis avatar
Citat:

Ja, det lär ha varit av vikt om man ser till formuleringen i artikeln. Det nämns i sammanhang om lång planering.

"När poliser från grova brott i Lund kom till villan, hittade de bland annat ett testamente, ett usb-minne och sammantaget tydde fynden på att allt var planerat sedan en lång tid tillbaka."
Citera
2019-03-26, 23:59
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Men att nån här på skethålet Flashback säger sig veta vad som står i detta usb-minne är ju bara för mycket! En sista desperad åtgärd, kanske?

Vem påstår sig veta vad som finns på usb-minnet? I så fall har jag missat det.
Citera
2019-03-27, 00:01
Medlem
Citat:
Ja det är sant, vi som inte har med utredningen att göra har ju ingen aning om vad som fanns på USB-stickan. Kan vara något av betydelse eller inte. Men jag personligen tror det fanns något som familjen ville förmedla, ngt som förklarade det hemska kanske?

Tror ingen läcker från polisen, isåfall hade mer konkret kommit fram. Så tror de vet vad tystnadsplikt innebär och vad de kan bli för konsekvenser om man bryter mot det

Kanske har du rätt...Men det vore ju urjävligt om nån snacksalig snut har pratat bredvid mun - bara för att få en aning star quality för ett ögonblick i ett skithål som Flashback och därmed strunta i sin tystnadsplikt.....eller hur?
Citera
2019-03-27, 00:02
Medlem
Citat:

Troligen föräldrarnas personliga meddelande till resp familj. Därav högsta integritet.
Citera
2019-03-27, 00:05
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Kanske har du rätt...Men det vore ju urjävligt om nån snacksalig snut har pratat bredvid mun - bara för att få en aning star quality för ett ögonblick i ett skithål som Flashback och därmed strunta i sin tystnadsplikt.....eller hur?

Ja det vore lågt om någon polis pratat bredvid mun. Men inget som tydligt kommit fram i tråden i så fall. Då hade nog denna ”polis” gett smaskiga detaljer som inte går att få fram på annat sätt.
Citera
2019-03-27, 00:08
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Troligen föräldrarnas personliga meddelande till resp familj. Därav högsta integritet.

Troligtvis är det så
Vete 17 hur man förklarar och säger hej då till släkten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in