Citat:
Ursprungligen postat av
Islampeaceback1
Kriget i Jemen är bedrövligt men det innebär inte att Islam är orsaken. Rysslands krig i Kiev är bedrövligt men det innebär inte att kristendomen är orsaken. Inser du skillnaden?
Jag noterar att det är väldigt mycket krig och elände i muslimska länder. Och inte bara i muslimska länder, utan i många länder där muslimer är i minoritet har det uppstått krig och elände kring muslimerna. Det gäller till exempel Thailand, Burma (Myanmar), Filippinerna och Kina. För att inte tala om Nigeria, där en vidrigt grym islamistisk sekt härjar i de norra, muslimska delarna av landet.
Citat:
Varför skulle jag flytta till ett muslimskt land? För att jag vill bekämpa Islamofobi? Det finns över 100 muslimska länder, över 1,5 miljarder muslimer. Det är klart att några miljoner muslimer väljer att bosätta sig på andra ställen på jorden än sina egna hemländer, precis som svenskar väljer att bosätta sig i Spanien, Turkiet, Thailand osv.
Nej, du har flyttat till väst därför att rika muslimska länder inte tar emot flyktingar. Hur många flyktingar från krigets Syrien har fått komma till Saudiarabien, Kuwait och Dubai?
Dessutom har du flyttat till Sverige därför att den svenska regeringen, mot den svenska folkmajoritetens vilja, har tillåtit så fruktansvärt många muslimer att komma hit. Tror du att du och din familj skulle ha fått lika självklart uppehållstillstånd i Danmark och Norge som i Sverige? Nej, det kan du glömma.
Men när ni har fått komma till Sverige så är ni inte tacksamma. Ni talar gärna om för oss vilka rasister vi är, och en person som du talar gärna om för oss hur fel vi har i vår syn på världen. För det är bara ni muslimer med er fina religion som vet hur allting ligger till.