2019-03-26, 22:24
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Den enda idioten är nog du. Att du är idiot och okunnig gör inte så mycket men att din idioti leder dig till det lägsta av de lägsta bör du betänka.

När du säger nåt sånt som du säger innebär det att du kan och vet allt men så är det inte du är en människa full av brister och kunskapsluckor och ändå vågar du kalla världdarnas skapare för nedvärdernade ord. Marken kommer att slucka dig när du minst anar det. Det mörker du befinner dig i kommer att förtätas.

Arma människa, anser du att Gud borde ha omvandlat sig till människa sitta på ett berg och ta emot människor som ville observera och höra honom? Vilken hög tanke har du inte om dig själv?! Nej återigen! Vid universums skapare, det mörkert du befinner dig i kommer att förtätas dag för tag, tills du sluckas av marken.
Du lyckas tyvärr inte få din tro/religion att framstå som rimlig, snarare tvärtom.

Du behöver förklara och härleda varför din tro är rimlig, inte högljutt proklamera vad din tro hävdar.
Citera
2019-03-26, 22:46
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Du lyckas tyvärr inte få din tro/religion att framstå som rimlig, snarare tvärtom.

Du behöver förklara och härleda varför din tro är rimlig, inte högljutt proklamera vad din tro hävdar.
Den är rimlig för att den har en unik och logisk syn på Gudsbegreppet.
Innefattar alla andra religioner.
Den förespråkar vad som redan finns nedärvd i människans innersta.
För att ta några exempel
Citera
2019-03-26, 22:48
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
För att ta några exempel
Nej. Ingen människa kan förklara gud, inte ens profeten. I synnerhet inte han, dristar jag mig till.
Citera
2019-03-26, 22:50
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag pratar om äpplen och du om päron. Att journalister fängslas har inte med religion att göra. Edward Snowden är ett gott exempel på att fängslande och tystande och kuvande av journalister, inte har med religion att göra. Inse skillnaden.

Det är intressant att du diskuterar islam utan att fatta att islam är ett politiskt system. Det skulle bara en person som inte läst Koranen göra.
Citera
2019-03-26, 22:56
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Den enda idioten är nog du. Att du är idiot och okunnig gör inte så mycket men att din idioti leder dig till det lägsta av de lägsta bör du betänka.

När du säger nåt sånt som du säger innebär det att du kan och vet allt men så är det inte du är en människa full av brister och kunskapsluckor och ändå vågar du kalla världdarnas skapare för nedvärdernade ord. Marken kommer att slucka dig när du minst anar det. Det mörker du befinner dig i kommer att förtätas.

Arma människa, anser du att Gud borde ha omvandlat sig till människa sitta på ett berg och ta emot människor som ville observera och höra honom? Vilken hög tanke har du inte om dig själv?! Nej återigen! Vid universums skapare, det mörkert du befinner dig i kommer att förtätas dag för tag, tills du sluckas av marken.

Det heter inte sluckas av marken, det heter slukas, utan c. För övrigt befinner jag mig inte i ett mörker min vän, det är det du som gör. Ett mörker som döljer sanningen; gud är påhittad.
Eftersom: alla kulturer har sin egen gud. Om du levt i Egypten under faraonerna hade du helgat på Anubis, tro inget annat. Vissa människor finner stöd i religionen för den ger mening och tröst åt ett obegripligt och jobbigt liv.
Citera
2019-03-26, 23:09
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är intressant att du diskuterar islam utan att fatta att islam är ett politiskt system. Det skulle bara en person som inte läst Koranen göra.
Nja, du har fel. Islam har en andlig (läsrivat) dimension, en religiös dimension och en politisk dimension. Separerade från varandra.
Citera
2019-03-26, 23:12
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Det heter inte sluckas av marken, det heter slukas, utan c. För övrigt befinner jag mig inte i ett mörker min vän, det är det du som gör. Ett mörker som döljer sanningen; gud är påhittad.
Eftersom: alla kulturer har sin egen gud. Om du levt i Egypten under faraonerna hade du helgat på Anubis, tro inget annat. Vissa människor finner stöd i religionen för den ger mening och tröst åt ett obegripligt och jobbigt liv.

WOW! bra, väldigt bra att du påpekar små språkmissar. Jag är ironisk så du vet. Risken är stor att du inte fattar att jag är ironisk så jag måste påpeka det. Som om jag sitter och skriver en doktorsavhandling och tänker på språket.

Nej du lever i ett mörker och det kommer att förtätas. Var så säker på det. Gud är högst verklig och du kommer att möta honom och mötet kommer inte att vara behaglig för din del, minst sagt. I din värld är allt detta sagor tills du överresas av vad du gör narr av.

Lycka till!
Citera
2019-03-26, 23:26
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
WOW! bra, väldigt bra att du påpekar små språkmissar. Jag är ironisk så du vet. Risken är stor att du inte fattar att jag är ironisk så jag måste påpeka det. Som om jag sitter och skriver en doktorsavhandling och tänker på språket.
Jag ville bara hjälpa dig eftersom jag fattar att du är obildad.

Citat:
Nej du lever i ett mörker och det kommer att förtätas. Var så säker på det. Gud är högst verklig och du kommer att möta honom och mötet kommer inte att vara behaglig för din del, minst sagt. I din värld är allt detta sagor tills du överresas av vad du gör narr av.

Lycka till!

Tack! Det låter spännande...
Senast redigerad av proconsul 2019-03-26 kl. 23:29.
Citera
2019-03-27, 00:10
Medlem
Citat:
Den enda som är korkad här är just du som inte fattar det fantastiska med att en analfabet i sig i beviset på att analfabeten inte är författaren till koranen. Nån kunnig i skriftkonst skulle kunna anklagas för att ha författat koranen men nu kom en som var analfabet just för att ingen skulle ha nån anledning att anklaga honom för detta. Men det fattar du inte.

Du är dum nog att inte fatta varför jag frågade om etnicitet var så viktigt. Du föreslog att det skulle vara nån från Europa som skulle ha fått uppgiften att vara Guds sändebud och nån kunnig i skriftkonsten som skulle vara profeten. Du är otroligt dum nog för att förstå att det är inte vem eller var som koranen kom ner som är viktigt utan vad den innehåller och vad den förmedlar.

Det finns en tradition inom islam som säger att Muhammed var analfabet. Faktum är dock att vi inte vet någonting om den saken över huvud taget. Vi vet ingenting om hur Koranen skrevs ner.

För Islampeaceback1 räcker det att det finns en muslimsk tradition som säger att Muhammed var analfabet. För honom räcker det som bevis.

Vi andra måste svara att islam inte har några bevis att komma med över huvud taget.
Senast redigerad av Egnatankar 2019-03-27 kl. 00:18.
Citera
2019-03-27, 00:17
Medlem
Citat:
Kriget i Jemen är bedrövligt men det innebär inte att Islam är orsaken. Rysslands krig i Kiev är bedrövligt men det innebär inte att kristendomen är orsaken. Inser du skillnaden?

Jag noterar att det är väldigt mycket krig och elände i muslimska länder. Och inte bara i muslimska länder, utan i många länder där muslimer är i minoritet har det uppstått krig och elände kring muslimerna. Det gäller till exempel Thailand, Burma (Myanmar), Filippinerna och Kina. För att inte tala om Nigeria, där en vidrigt grym islamistisk sekt härjar i de norra, muslimska delarna av landet.

Citat:
Varför skulle jag flytta till ett muslimskt land? För att jag vill bekämpa Islamofobi? Det finns över 100 muslimska länder, över 1,5 miljarder muslimer. Det är klart att några miljoner muslimer väljer att bosätta sig på andra ställen på jorden än sina egna hemländer, precis som svenskar väljer att bosätta sig i Spanien, Turkiet, Thailand osv.

Nej, du har flyttat till väst därför att rika muslimska länder inte tar emot flyktingar. Hur många flyktingar från krigets Syrien har fått komma till Saudiarabien, Kuwait och Dubai?

Dessutom har du flyttat till Sverige därför att den svenska regeringen, mot den svenska folkmajoritetens vilja, har tillåtit så fruktansvärt många muslimer att komma hit. Tror du att du och din familj skulle ha fått lika självklart uppehållstillstånd i Danmark och Norge som i Sverige? Nej, det kan du glömma.

Men när ni har fått komma till Sverige så är ni inte tacksamma. Ni talar gärna om för oss vilka rasister vi är, och en person som du talar gärna om för oss hur fel vi har i vår syn på världen. För det är bara ni muslimer med er fina religion som vet hur allting ligger till.
Citera
2019-03-27, 00:22
Medlem
Citat:
Att något är unikt gör det inte per automatik rimligt. Att något är logiskt innebär heller inte att det måste vara sant.
Vill du att någon som inte redan är muslim ska hålla med dig, så är det bevis du ska presentera.
Citat:
Vad har det med islams eventuella rimlighet att göra?
Dessutom stämmer det inte. Finns massvis av religioner som islam inte innefattar. Men oavsett så är det som sagt irrelevant.
Citat:
Som vad? Jag tycker inte islam, eller någon annan religion heller för den delen, generellt sett förespråkar mitt ”innersta”.
Citera
2019-03-27, 00:48
Medlem
Citat:
Varför skulle jag flytta till ett muslimskt land? För att jag vill bekämpa Islamofobi? Det finns över 100 muslimska länder, över 1,5 miljarder muslimer. Det är klart att några miljoner muslimer väljer att bosätta sig på andra ställen på jorden än sina egna hemländer, precis som svenskar väljer att bosätta sig i Spanien, Turkiet, Thailand osv.

Alla svenskar som flyttar till Spanien, Turkiet, Thailand osv försörjer sig med sina egna pengar. Inga svenskar som har flyttat till Spanien, Turkiet, Thailand osv får ekonomiska bidrag från staten i dessa länder för att de ska kunna klara sig. Svenskarna får inte bostadsbidrag, barnbidrag, studiebidrag, arbetslöshetskassa, sjukpenning eller pension från de här andra länderna. Alla pengar som svenskarna har med sig har de tjänat ihop själva, eller också får de pengarna utbetalade av den svenska staten.

Men de flesta muslimer som flyttar till Sverige lever på bidrag åtminstone i början. Vi måste alltså betala för er. Hur kan du då säga att ni väljer att flytta till Sverige? Det är svenska staten som har bestämt att ni ska få flytta hit, och staten har också bestämt att vi vanliga svenska skattebetalare måste betala för ert uppehälle.

Men ni är inte tacksamma för fem öre. Ni tycker att ni har en absolut självklar rätt att vara i Sverige och få pengar av oss och utöva er religion, som enligt er är finast i världen. Och så tycker ni att vi svenskar är rasister och "kuffar", en lägre stående människosort som inte tror på rätt religion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in