2019-03-26, 20:34
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Han försöker kanske glida under radarn?

Ja han är en riktig fighter också när det blir tävlingar, sånt uppskattas.
Citera
2019-03-26, 20:36
Medlem
dialektikers avatar
Men renskötaren är av klent virke (mer än man trodde att han skulle vara).
Citera
2019-03-26, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Men renskötaren är av klent virke (mer än man trodde att han skulle vara).
Nått annat att vänta? Lönning same som åker terängfordon de få gånger de kollar renarna. Han kan tacka jon-henrik att han fick vara med i Robinsson.
Citera
2019-03-26, 21:06
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
Skydda Herr Nilsson? Det handlar om att skydda sig själva. Varför man ville ha kvar Adnilson till varje pris, kan jag däremot inte svara på.

Om de hade kastat ut Add-Nilsson och behållit Hamilton, då hade Hamilton fortsatt exakt likadant som han gjort tidigare. Detta hade medfört att fler deltagare hade hotat med att ta till våld, eller hade tagit till våld, der vill säga fler deltagare hade då uteslutits.
Hur skulle programmet gå vidare om, säg 4-5 deltagare hoppat av/blivit avstängda?
Då är det bättre att kasta ut den som ligger bakom bråken.
Citera
2019-03-26, 21:10
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Nått annat att vänta? Lönning same som åker terängfordon de få gånger de kollar renarna. Han kan tacka jon-henrik att han fick vara med i Robinsson.

Fordon måste de väl använda allihopa? Såg en renskiljning en gång, och där kom lapparna med helikopter. De kan ju inte promenera ut på fjället för att märka dem?
Citera
2019-03-26, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Det tog en förmiddag innan det var bråk i lag syd igen. Det värsta av allt är att samtliga försöker släta över Adnilsons spel med att "han har en dålig morgon". Märkligt att han kommit undan med sådana saker dag ett. Och Emilio är ju en betahane utan dess like.
Jag fattar inte att inte någon synar hans kort. Det är väl bara att säga "Då kör vi ett rullande köksschema" så att fjanten blir av med "sitt" kök. Eller är folk så jävla lata att de inte orkar med en matlagningsdag typ var tredje dag?
Citera
2019-03-26, 21:26
Medlem
ostlanis avatar
Synd att Jon Henrik Fjällgren är kändis, för jag antar att det utesluter att han skulle söka till vanliga Robinson. Hade varit fint att se honom vara med i år, i samma lag som den andra renskötaren. Det hade varit trevligt att höra joik och se om han kan prata eller om han bara joikar.
Senast redigerad av ostlani 2019-03-26 kl. 21:33.
Citera
2019-03-26, 21:28
Medlem
roels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Nej det var min önskan redan före örådet och det godkändes initiellt av produktionen. Jag bad om att få ge min imunitet till Anna innan vi röstade. Men innan vi steg in till örådet så ändrade produktionen sig och Gustaf kom springandes och sa att jag inte fick ge den till Anna.

Det var mycket mellan produktionen och alla assistenter och praktikanter där det blev missförstånd.

Det fanns inget förslag om att jag skulle få åka till gränslandet från produktionens sida, jag bad dock om detta ett flertal gånger.

/C
En fråga. Dessa "personliga saker" deltagarna har måste väl vara tilldelade av produktionen. Annars så borde det finnas ett antal tändstål, fiskenät och annat krafs på ön. Förstår om du inte kan svara på frågan p.g.a eventuellt kontraktsbrott, men svarar du inte så tar jag för givet att produktionen helt enkelt tilldelade deltagarna en massa skitprylar..
Citera
2019-03-26, 22:05
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roel
En fråga. Dessa "personliga saker" deltagarna har måste väl vara tilldelade av produktionen. Annars så borde det finnas ett antal tändstål, fiskenät och annat krafs på ön. Förstår om du inte kan svara på frågan p.g.a eventuellt kontraktsbrott, men svarar du inte så tar jag för givet att produktionen helt enkelt tilldelade deltagarna en massa skitprylar..

Också funderat på det där. Ingen deltagare hade ju med sig nåt i överlevnadsväg. Och tändstål måste ju varit förbjudet eftersom de nästan direkt hade en tävling där man kunde vinna just tändstål.
Citera
2019-03-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Också funderat på det där. Ingen deltagare hade ju med sig nåt i överlevnadsväg. Och tändstål måste ju varit förbjudet eftersom de nästan direkt hade en tävling där man kunde vinna just tändstål.

Finner den punkten lite märklig ja. Förra året tog Nick med sig en engångsrakhyvel medan Désirée och Henrik hade med sig fiskenät.
Våtservetter, pincett, dagbok och epilator.. Kan ju inte ha varit helt fritt att ta med sig något hemifrån iaf.
Nä de lär ha haft några prylar att välja mellan. Och de fick väl roffa åt sig snabbt och hoppas de inte fick någon överbliven skitsak. T ex att Adnilson som promp behöver en kudde roffade åt sig medan Tobias fick nöja sig med en hårborste.
Citera
2019-03-26, 22:31
Medlem
roels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Finner den punkten lite märklig ja. Förra året tog Nick med sig en engångsrakhyvel medan Désirée och Henrik hade med sig fiskenät.
Våtservetter, pincett, dagbok och epilator.. Kan ju inte ha varit helt fritt att ta med sig något hemifrån iaf.
Nä de lär ha haft några prylar att välja mellan. Och de fick väl roffa åt sig snabbt och hoppas de inte fick någon överbliven skitsak. T ex att Adnilson som promp behöver en kudde roffade åt sig medan Tobias fick nöja sig med en hårborste.
Tror ungefär som dig att det inte är helt fritt att välja personliga saker det fattar jag med annars skulle ju alla ta med sig en 50 kg säck med ris eller tändstål och så vidare
Citera
2019-03-26, 22:36
Medlem
Det är mitt kök
Det är allas kök med det är mitt kök
Jag byggde köket så det är mitt kök
Det är allas kök
Jag lagar mat till er i mitt kök
Ni ska vara nöjda
Ni får skitbra mat som jag lagar
Det är mitt kök jag ger er frukost lunch och middag.
Jag kan det här bäst
Jag är född på en ö
Jag kan fiska
...
Vilken idiot han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in