2019-03-26, 18:10
Medlem
Varför fick renskötaren straffet? Sa dem att han som inte tävlade skulle få straffet eller vadå? Kärringen som inte ens kan balansera ska ha det ju.
Senast redigerad av zezzyy 2019-03-26 kl. 18:20.
Citera
2019-03-26, 18:11
Medlem
Calle gubben lider av extremt dålig självkänsla. Har aldrig varit omtyckt som Calle, utan har med mycket hög sannolikhet haft hård press från familj och släkt att det är prestation som räknas. Inte! huruvida du är en god människa eller ej. Calle gubben har försökt och försökt men aldrig riktigt lyckats. Vad göra? Hata alla men allra mest dom som är omtyckta trots att dom presterar 0. Tycker, på riktigt, synd om Calle gubben. Kommer inte att sluta väl. Sprit, hustrumisshandel, skulder, ensamhet och pissig hälsa är vad som väntar honom..
Citera
2019-03-26, 18:12
Medlem
cl3aners avatar
Moget med personangrepp
Citera
2019-03-26, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Av någon anledning så tillåter TV4 just nu kommentarer på klippet där CS slängs ut vilket dom i vanliga fall aldrig tillåter, så in och kommentera och gör eran röst hörd innan möjligheten försvinner.
TV4-Robinson: https://www.youtube.com/watch?v=zOPzAeeDt8w

Sjukt osympatisk. Och varför begära just Pund och inte Sek? Så himla löjligt.
Han är förra årets Jan (en person man spekulerar över huruvida de är ett inhyrt troll eller ej) fast resan blev väldigt kortvarig för den här.

"Någon" verkar ha tagit illa upp av alla flintskalle- kommentarer för de flesta är nu borta.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-26 kl. 18:26.
Citera
2019-03-26, 18:28
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Måste fråga, blev du erbjuden att komma till "gränslandet"? När producenten gav dig 15 olika förslag för att du skulle stanna kvar.

Nej det var min önskan redan före örådet och det godkändes initiellt av produktionen. Jag bad om att få ge min imunitet till Anna innan vi röstade. Men innan vi steg in till örådet så ändrade produktionen sig och Gustaf kom springandes och sa att jag inte fick ge den till Anna.

Det var mycket mellan produktionen och alla assistenter och praktikanter där det blev missförstånd.

Det fanns inget förslag om att jag skulle få åka till gränslandet från produktionens sida, jag bad dock om detta ett flertal gånger.

/C
Citera
2019-03-26, 18:34
Medlem
ostlanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Störd självbild? Vad får dig att tvivla på hans upplevda självbild? Tycker inte vi sett prov på om den är uppblåst eller ej.

Ingen empati kännetecknar en psykopat,absolut. Men det är inte ekvivalent med det.

Som sagt, att vara arrogant och nedlåtande behöver inte betyda att du saknar empati. Det är extremt vanligt att intelligenta personer med mindre social begåvning upplevs som otrevliga, av uppenbara skäl.

Att han ljuger håller jag inte med om, men jag har endast följt programmet, inte sociala medier.

En störd självbild innebär att man ser sig som större och bättre än alla människor man kommer i kontakt med. Carl har en störd självbild. Finns inget som stödjer det han säger i programmen, med hans prestationer mot resterande i gruppen. Jag tycker vi har sett prover på vad han går för.

Nej, så är det. Men man får kolla lite på helhetsbilden. Av det jag listade så stämmer i princip allt in på honom.

Fast, jag har mött väldigt många introverta ”genier” som kan anses otrevliga absolut, och det av anledningen att dessa individer inte pratar mycket, är kortfattade i sina svar, och därmed verkar dryga. Även de som anser sig smartare än andra. Vissa med asperger, andra bara mer introverta. ALDRIG någon som varit medvetet otrevlig som Carl och sedan inte bry sig ett dugg om hur personerna känner. Man märker snabbt att Carl ej har empati.

Att vara otrevlig och rent av trycka ner folk och sedan inte bry sig är på en annan nivå. Carl är empatilös, han kan inte sätta sig in i andra människors känslor. Ser inte Carl som socialt obegåvad, han kan föra ett samtal, han är samlad, och visar ingenting som tyder på dålig social kompetens i tal. Han vet vad han håller på med.

Som jag skrev ovan, med det han gör just nu efter Robinson tror jag absolut att han ljuger. Kommer det bekräftelser från flera håll, då börjar vi snacka. Men en källa - och en källa med den personligheten, kom igen.
Senast redigerad av ostlani 2019-03-26 kl. 19:02.
Citera
2019-03-26, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostlani
En störd självbild innebär att man ser sig som större och bättre än alla människor man kommer i kontakt med. Carl har en störd självbild. Finns inget som stödjer det han säger i programmen, med hans prestationer mot resterande i gruppen. Jag tycker vi har sett prover på vad han går för.

Nej, så är det. Men man får kolla lite på helhetsbilden. Av det jag listade så stämmer i princip allt in på honom.

Fast, jag har mött väldigt många introverta ”genier” som kan anses otrevliga absolut, och det av anledningen att dessa individer inte pratar mycket, är kortfattade i sina svar, och därmed verkar dryga. Även de som anser sig smartare än andra. Vissa med asperger, andra bara mer introverta. ALDRIG någon som varit medvetet otrevlig som Carl och sedan inte bry sig ett dugg om hur personerna känner. Man märker snabbt att Carl ej har empati.

Att vara otrevlig och rent av trycka ner folk och sedan inte bry sig är på en annan nivå. Carl är empatilös, han kan inte sätta sig in i andra människors känslor. Ser inte Carl som socialt obegåvad, han kan föra ett samtal, han är samlad, och visar ingenting som tyder på dålig social kompetens i tal. Han vet vad han håller på med.

Som jag skrev ovan, med det han gör just nu efter Robinson tror jag absolut att han ljuger.
Tycker också att man ska ta det Carl säger efter programmet med en nypa salt. Såvida det inte bekräftas av nån annan Robinson deltagare då är det en annan femma.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-26 kl. 18:46.
Citera
2019-03-26, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Nej det var min önskan redan före örådet och det godkändes initiellt av produktionen. Jag bad om att få ge min imunitet till Anna innan vi röstade. Men innan vi steg in till örådet så ändrade produktionen sig och Gustaf kom springandes och sa att jag inte fick ge den till Anna.

Det var mycket mellan produktionen och alla assistenter och praktikanter där det blev missförstånd.

Det fanns inget förslag om att jag skulle få åka till gränslandet från produktionens sida, jag bad dock om detta ett flertal gånger.

/C

Visste ni då om att gränslandet fanns redan innan?
För hur ska du annars kunna ge det förslaget?
Citera
2019-03-26, 18:44
Medlem
Zoom008s avatar
Carl är verkligen obehagligt empatilös och narcissistisk. Trots allt rör han om i grytan och det blir underhållande. Tycker uppriktigt synd om dom andra i laget men jag tror inte att hans strategi kommer gå hem. I alla fall brukar sånt spricka ganska fort då han kan få en gren som inte alls passar honom vid nästa tävling om immunitet.
Citera
2019-03-26, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zezzyy
Varför fick renskötaren straffet? Sa dem att han som inte tävlade skulle få straffet eller vadå? Kärringen som inte ens kan balansera ska ha det ju.
den som stod över skulle väl få det.
Citera
2019-03-26, 18:58
Medlem
Tilteds avatar
Dessa "kontrakt" med att hot inte är tillåtet verkar ju få högst motsatt effekt. Personer med grandios självbild och noll social kompetens utnyttjar ju denna "regel" genom att reta upp normala människor tills det brister för dem. Hände flera ggr i farmen och CS verkar köra samma "taktik" i Robinson. Kanske detta produktionen vill, men inte speciellt kul att kolla på enligt mig.

Dessa kontrakt är ju dessutom väldigt enkelriktade. Produktionen kan ju välja att se mellan fingrarna om de bara vill. Inte mkt att göra åt.

Förövrigt tycker jag CS har väldigt mkt genemsamt med Richard Nilsson som sitter dömd för trippelmord. Lyssna på "verkligheten i P3" där han medverkar så kan ni avgöra själva:

- IQ över medel
- Har studerat juridik
- Stort intresse för pengar
- Avsaknad av empati
- Avsaknad av självinsikt
- Stort intresse av att synas i media
Citera
2019-03-26, 19:01
Medlem
Vilken skitstorm, verkar som att en del inte förstår att det är på låtsas, en dokusåpa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in