2019-03-26, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hon gjorde mer än Adam och Eva på film.
Filmografi
1996 – Juloratoriet är en svensk film från 1996 i regi av Kjell-Åke Andersson.
1997 – Adam & Eva är en svensk romantisk dramakomedifilm från 1997 i regi av Hannes Holm och Måns Herngren.
2000 – Det blir aldrig som man tänkt sig är en svensk komedifilm från 2000 i regi av Måns Herngren och Hannes Holm.
2002 – Chess på svenska. Musikal hade premiär på Cirkus i Stockholm den 23 februari 2002.

Men musiken var ju Josefins egentliga syssla.

Jag förstår inte..

Josefin och Hannes Holm blev alltså förälskade och ihop 1997 under inspelningen av Adam & Eva.
Men samtidigt var Josefin och Ramberg ihop 1994-1998..

:-o
Citera
2019-03-26, 08:18
Medlem
neuron-drones avatar
Kan inte riktigt fatta hur ett sådant psykopatbarn kunde hamna på Dramaten. De flesta som super, knarkar och slåss lever inte så länge eller också hamnar de till slut i sjukpension eller på en medioker arbetsplats. Han talar om alla sina jävelstyg med helt neutral röst, som om det var självklart. Som om alla gjorde så. Vilket är väldigt långt från sanningen.

Tror hur han nedtonar sitt kroppsspråk medan han talar om jävelstygen får folk att tycka synd om honom istället för att lyssna på orden. Sedan är det som varje sak han säger är helt självklar. Han tar väldigt stor plats med sin utstrålning och jag förstår faktiskt att han varit oemotsagd. Både pga utstrålningen och för att man inte ger sig på folk om man känner av att de bubblar av aggression. Man vill inte komma i hans väg, vare sig som medarbetare eller reporter.

När Josefin blev misshandlad var det ändå 90-tal. Det var inte samma anda som idag. Kvinnor blev fortfarande förlöjligade för att de anmälde våld i nära relationer. Ingen av den psykologin som finns idag fanns då, utan det var kvinnans fel som stannade. Det var väldigt låga straff på kvinnomisshandel.

Tyvärr är det inte alls så enkelt som vissa säger, att sätta in främmande saker i kroppen lyckas bra. Väldigt många blir sämre än innan och de får reda på det innan operation. Men i vissa fall måste man, annars skadas ryggmärgen. I väldigt många fall där man skadat ryggen men har en stabil rygg utan fara för märgen håller man sig restriktiv och opererar ogärna.

Vare sig man blir opererad eller inte så blir man sällan smärtfri. Morfin är en jäkla bov som bryter ner kropp och själ under lång tid. Men med så mycket smärtor finns inget annat alternativ.

Man ska också minnas att Josefin fick hjärtförstoring och tappade allt hår. Man fick aldrig en bra förklaring till detta. Detta kan man inte skylla på Örjan.

Men jag tror ändå att Ramberg slog livsgnistan ur henne. Den mentala tortyren var säkert värre än den kroppsliga. Jag tycker att man ska förlåta förövare som avtjänat sin tid och ångrat sitt brott, men han verkar inte ångra något, verkar snarare vara en fjäder i hatten för honom. Sociopat kallas sådana människor.

De finns överallt bland oss och ger oss mixade vibbar. Och ofta vågar ingen stiga in och bryta något som är destruktivt. De är skitbra på att låtsas vara offer (då får man stå med hundhuvudet att ha anklagat en man det är så synd om), eller också kommer det underförstådda hot om våld. Därför offrar vi våra medmänniskor och ser på när de går under. Vi vill inte också bli offer. Att Dramaten skulle vara vaccinerad mot sådana personer är löjligt, de finns som sagt precis överallt.
Citera
2019-03-26, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Stort TACK för den länken!
Ett klipp på ca 5 min där ÖR sitter i TV4-fåtölj och får bre ut sig om danska skallar och Robyns pappa, medan två, för mig okända kvinnliga TV4-personligheter, låter sig tjusas av honom. Bra där TV4 (NOT!)

(det var det närmaste en dansk skalle jag kunde komma -fast jag är emot våld, skall sägas)

Den ena är Thorsten Flincks barns mamma Annika Jankell som är djupt imponerad av denna "Bad boy".
Tyvärr tycks det vara så här. Till synes förnuftiga och söta tjejer imponeras av knarkande idioter som öppet berättar hur de spöar upp andra människor deras arbetsplatser - dessutom inför flera vittnen.

Och man gör underhållning av detta..

Annika Jankell fick sen själv smaka på hur det riktiga livet tillsammans med en knarkare känns. Tyvärr fick även hennes döttrar lida av mammas dåliga smak.
Citera
2019-03-26, 08:40
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Virtanen om Josefin
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...bara-att-alska

Insinuerar han att hon missbrukar?
Citera
2019-03-26, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHundkex
Vad jag förstått; så dog hon i sviterna av den omfattande grova misshandeln? Hon genomgick väl operationer långt efter själva misshandeln. Hon var ju i viss mån invalidiserad för resten av sitt liv (fysiskt, men också psykiskt) pga den omfattande och återkommande fysiska misshandeln.

Jag är ingen psykolog, och varför kvinnor stannar i destruktiva förhållanden av den här sorten är för mig en gåta. Men jag antar att det finns ett slags universalt svar?

Inte nog med det, de skaffar även avkomma med dessa idioter. Och för då tragedierna vidare till nästa generation.

Josefin var väl också gravid med gjorde abort.
Citera
2019-03-26, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Den ena är Thorsten Flincks barns mamma Annika Jankell som är djupt imponerad av denna "Bad boy".
Tyvärr tycks det vara så här. Till synes förnuftiga och söta tjejer imponeras av knarkande idioter som öppet berättar hur de spöar upp andra människor deras arbetsplatser - dessutom inför flera vittnen.

Och man gör underhållning av detta..

Annika Jankell fick sen själv smaka på hur det riktiga livet tillsammans med en knarkare känns. Tyvärr fick även hennes döttrar lida av mammas dåliga smak.
Tack, jag tyckte nog att det var Annika Jankell, men min lilla Samsung-skärm gjorde mig osäker, så jag ville inte droppa ett felaktigt namn.

Men det skruvade här i sammanhanget är ju att Annika Jankells man, Thorsten Flinck, är ju arbetskamrat med Örjan Ramberg. På Dramaten..
Citera
2019-03-26, 08:51
Medlem
[quote=Carinah78|67138317]Tack, jag tyckte nog att det var Annika Jankell, men min lilla Samsung-skärm gjorde mig osäker, så jag ville inte droppa ett felaktigt namn.

Men det skruvade här i sammanhanget är ju att Annika Jankells man, Thorsten Flinck, är ju arbetskamrat med Örjan Ramberg. På Dramaten..[/QUOTE]

Jag förstår inte varför just det skulle vara så skruvat?

Däremot tycker jag att det Annika Jankell säger är riktigt skruvat. Dvs att Ramberg endast till synes skulle vara en farlig man. Innerst inne är han inte det utan snarare gjord av vispgrädde.

Jag hoppas och tror att Jankell har bytt åsikt sen dess.
Citera
2019-03-26, 09:01
Medlem
[quote=sno|67138363]
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack, jag tyckte nog att det var Annika Jankell, men min lilla Samsung-skärm gjorde mig osäker, så jag ville inte droppa ett felaktigt namn.

Men det skruvade här i sammanhanget är ju att Annika Jankells man, Thorsten Flinck, är ju arbetskamrat med Örjan Ramberg. På Dramaten..[/QUOTE]

Jag förstår inte varför just det skulle vara så skruvat?

Däremot tycker jag att det Annika Jankell säger är riktigt skruvat. Dvs att Ramberg endast till synes skulle vara en farlig man. Innerst inne är han inte det utan snarare gjord av vispgrädde.

Jag hoppas och tror att Jankell har bytt åsikt sen dess.
Nu kanske vi driver offt, men vid inspelningstillfället var då inte AJ ihop med TF?

AJ plockar alltså in ÖR till TV4- programmet som exempel på en 'bad boy', en arbetskamrat till hennes egen 'bad boy' nämligen TF. Lite som "över ån efter vatten".
Det tyckte jag var skruvat..

Edit: Ja, att beskriva ÖR som vore han uppbyggd av mumsig vispgrädde, omöjlig att kunna motstå från att slicka i sig, det är sannerligen en skruvad beskrivning!
Den "grädden" lär Annika Jankell komma att få slicka i sig. Motvilligt.
Senast redigerad av Carinah78 2019-03-26 kl. 09:09.
Citera
2019-03-26, 09:02
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Hon gick ju på tung medicinering för sina ryggsmärtor orsakat av Grisen. Hur fan kan man tycka att han inte är skyldig. Utan honom hade hon inte haft ett missbruk och därmed levt idag!

Ok, det hade jag inte fattat, alltså att det var misshandeln som orsakade ryggsmärtorna. I så fall så kan man väl säga att han var skyldig...
Citera
2019-03-26, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Det är som många redan påpekat inte pöbeln som ska döma ÖR utan domstolarna. Detta är redan gjort och han har avtjänat sitt straff enligt landets lagar. Som så ofta i Sverige så blev straffet alldeles för lågt. Vår främsta ilska för det bör dock vare sig riktas mot Dramaten eller domstolen, utan våra lagstiftare. Höj straffvärdet för misshandel rejält, särskilt skadeståndsdelen. Låt misshandlare gå i tvångsterapi tills de inser sina problem och är redo att ta emot behandling och samtidigt gottgöra sina offer och deras anhöriga. Om de inte klarar det bör de spärras in.

Men å andra sidan så döms tiotusentals personer varje dag utan domstolens inblandning. Det är mänskligt att döma folk, och om du blir snorfull på en jobbfest och pissar ner dig i soffan och spyr, då kan du ge dig fan på att du är dömd i vissa människors ögon.

Dessutom kan man fråga sig om det är rimligt att få villkorligt för det han gjorde. Jag personligen kan tycka att det finns för- och nackdelar med att samhället dömer. Det är ingen regelrätt dom men om personen begått sånt brott att samhället i sig inte vill umgås med personen - då kanske personen borde tänkte efter innan agerandet.
Citera
2019-03-26, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHundkex
Vad jag förstått; så dog hon i sviterna av den omfattande grova misshandeln? Hon genomgick väl operationer långt efter själva misshandeln. Hon var ju i viss mån invalidiserad för resten av sitt liv (fysiskt, men också psykiskt) pga den omfattande och återkommande fysiska misshandeln.

Jag är ingen psykolog, och varför kvinnor stannar i destruktiva förhållanden av den här sorten är för mig en gåta. Men jag antar att det finns ett slags universalt svar?

Men vi måste väl ändå förhålla oss till fakta. Jag bryr mig inte om Örjan R. Men det här är ju ett drev utan sans. Dog hon verkligen av sviterna av att hon levde i ett destruktivt förhållande ? Var det 20 år sedan Örjan R dömdes för att ha sparkat henne i magen ? Resten kunde inte styrkas. Ord mot ord alltså.

Efter Örjan har hon levt i andra relationer. Nu gör SVT ett minnesprogram där man låter en syster till stor del komma till tals. Att Josefine inte mådde bra sista tiden står klart. Jag tycker hela programmet är vinklat. Josefines arbete med boken och en scen när hon talar om sin hemska upplevelse tas med. Sen klipper man in rygg och höftskador, svåra smärtor och starka mediciner och död.

Jag köper inte rakt av att en relation för 20 år sedan var orsaken till hennes död. Mer att systern söker en syndabock. Hur levde Josefine däremellan. Hon hängde med Persbrant under tiden han hade en "vild" period. Jag ser inte J som en renlevnadsmänniska direkt. Systern säger att hon dog av för stort hjärta. Hon var paranoid på slutet och viste inte vad som var verkligt eller ej. Många missbrukare klagar ofta över svåra smärtor och vill ha starka smärtlindrande tabletter. Jag fick uppfattningen att det inte bara var morfin hon åt. Systern säger att hon missbedömt medicinen och led av mycket ångest. Frågan är om inte läkaren som skrev ut allt missbedömde situationen. För det verkar mer vara en cocktail av all medicin som tog livet av Josefine.

Örjan tycks vara ett svin. Men att anklaga en människa för någon annans död och starta ett drev typ 20 år senare som SVT och systern medverkat till borde få juridiska påföljder.
Citera
2019-03-26, 09:04
Medlem
Det är mycket farliga människor som sätter sig över andra både i sin självbild som är högmod, förträfflighet och briljans. Någonstans tar de sig rätten att bryta ner andra som den naturligaste sak i världen. De är ju en speciell klass, har ett övervärde.
Jag arbetade med en sådan person, alla andra uppfattade den personens läggning, men personen själv såg inget av det, såg inte hur synligt det var.
Det pratades om denna person om utfall mot andra, utnyttjande av tjänster, charmerande falskt uppträdande. Ett enormt -EGO- men insåg inget själv. Elak, fula kommentarer om människor som kom i hens väg. jag ser hur de snärjer in människor med först otroligt mycket beröm, presenter som en process att få makt över personer som de kan behöva utnyttja.
Men tro inte att de känner empati för andra, de kan inte det.
Troskyldiga människor ramlar rakt in i boet och blir uppätna. Jag tror att det var precis det som var fallet med JN.
Sådant våld ger skador för livet både själslig och psykiskt. Alla som mobbats som barn vet att man aldrig glömmer själsligt våld. Var det 13.000 fall anmälda varje år, minns inte siffran av anmält våld i nära relation?
Vi ska vara rädda om varandra, bryta de negativa spiralerna av våld mot alla! MD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in