Citat:
Ursprungligen postat av
Lissa74
Jag tror hon tog livet av sig , jag uppfattar det så iaf...
Jag finner det du skriver väldigt intressant! Expressen skriver följande:
-"
Systern Marie Nilsson Lind berättar att den folkkära artisten gick bort till följd av ett förstorat hjärta, dåliga värden och en missbedömd dos receptbelagd medicin."
Låter inte riktigt som självmord när jag läser detta men om du hävdar att det verkligen var självmord så får du gärna hänvisa till en källa.
Det intressantaste du skriver är dock inte din åsikt att du tror att hon tog livet av sig utan din bisats dvs "
... jag uppfattar det så iaf... ". Du är inte ensam. För egen del trodde jag att hon blivit mördad innan jag via en enkel googling fann skäl att tro annat. Det är lätt att få uppfattningen som att hon antingen begått självmord eller blev mördad när man läser mediahysterin. Jag tror inte heller att du och jag är ensamma utan jag får känslan av att mer eller mindre alla tror att hon antingen begick självmord eller blev mördad. Jag tror faktiskt inte att det spelar någon roll att det dels var över 20 år sedan Josefin blev misshandlad och dels att det vare sig var mord eller självmord som gjorde att Josefin dog. Den allmänna känslan är ändå att så och den kommer att förstärkas för ingen vågar/orkar säga hur det egentligen var för det skulle uppfattas som okänsligt.