2019-03-25, 17:57
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=oGFo0ULDm94 he know what he is doing
Citera
2019-03-25, 18:21
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa74
Jag tror hon tog livet av sig , jag uppfattar det så iaf...

Jag finner det du skriver väldigt intressant! Expressen skriver följande:
-"Systern Marie Nilsson Lind berättar att den folkkära artisten gick bort till följd av ett förstorat hjärta, dåliga värden och en missbedömd dos receptbelagd medicin."
Låter inte riktigt som självmord när jag läser detta men om du hävdar att det verkligen var självmord så får du gärna hänvisa till en källa.

Det intressantaste du skriver är dock inte din åsikt att du tror att hon tog livet av sig utan din bisats dvs "... jag uppfattar det så iaf... ". Du är inte ensam. För egen del trodde jag att hon blivit mördad innan jag via en enkel googling fann skäl att tro annat. Det är lätt att få uppfattningen som att hon antingen begått självmord eller blev mördad när man läser mediahysterin. Jag tror inte heller att du och jag är ensamma utan jag får känslan av att mer eller mindre alla tror att hon antingen begick självmord eller blev mördad. Jag tror faktiskt inte att det spelar någon roll att det dels var över 20 år sedan Josefin blev misshandlad och dels att det vare sig var mord eller självmord som gjorde att Josefin dog. Den allmänna känslan är ändå att så och den kommer att förstärkas för ingen vågar/orkar säga hur det egentligen var för det skulle uppfattas som okänsligt.
Citera
2019-03-25, 18:40
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Josefin hade ju förhållanden med flera snälla män efter Ramberg, bla Hannes Holm. Vad vet vi om dessa förhållanden, varför tog de slut så snabbt, vilken lämna vem osv.
Citera
2019-03-25, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Josefin hade ju förhållanden med flera snälla män efter Ramberg, bla Hannes Holm. Vad vet vi om dessa förhållanden, varför tog de slut så snabbt, vilken lämna vem osv.
Hoppas Totta Näslund var snäll mot henne...
Citera
2019-03-25, 18:47
Medlem
fornamn.efternamns avatar
En anledning till att media låtit Ramberg vara ifred skulle kunna vara att om man mer ingående skulle börja gräva i deras förhållande så skulle man tvingas gå till botten med Josefins mörkare sidor.
Citera
2019-03-25, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Jag har träffat Ö.R -inte nyligen, dock.
Att han sitter med hög feber, är det en fantasi eller vet du?
http://nyheter-sverige.ga/noje/skade...mt-i-det-har-/
Citera
2019-03-25, 19:05
Medlem
När gick den omtalade, i media, dokumentären på SVT? Går den i repris?
Citera
2019-03-25, 19:09
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
När gick den omtalade, i media, dokumentären på SVT? Går den i repris?
Finns på svtplay: https://www.svtplay.se/video/2154918...for-den-jag-ar

Jag blev gråtmild av att se på/lyssna till henne redan då hon levde, fan också
Citera
2019-03-25, 19:13
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Jag finner det du skriver väldigt intressant! Expressen skriver följande:
-"Systern Marie Nilsson Lind berättar att den folkkära artisten gick bort till följd av ett förstorat hjärta, dåliga värden och en missbedömd dos receptbelagd medicin."
Låter inte riktigt som självmord när jag läser detta men om du hävdar att det verkligen var självmord så får du gärna hänvisa till en källa.

Det intressantaste du skriver är dock inte din åsikt att du tror att hon tog livet av sig utan din bisats dvs "... jag uppfattar det så iaf... ". Du är inte ensam. För egen del trodde jag att hon blivit mördad innan jag via en enkel googling fann skäl att tro annat. Det är lätt att få uppfattningen som att hon antingen begått självmord eller blev mördad när man läser mediahysterin. Jag tror inte heller att du och jag är ensamma utan jag får känslan av att mer eller mindre alla tror att hon antingen begick självmord eller blev mördad. Jag tror faktiskt inte att det spelar någon roll att det dels var över 20 år sedan Josefin blev misshandlad och dels att det vare sig var mord eller självmord som gjorde att Josefin dog. Den allmänna känslan är ändå att så och den kommer att förstärkas för ingen vågar/orkar säga hur det egentligen var för det skulle uppfattas som okänsligt.

Ja, det är vad jag tror också. Hon dog väl pga sitt missbruk. Så har jag fattat det ialf. Hon blev inte mördad av Örjan Ramberg. Men det är så folk reagerar nu...
Citera
2019-03-25, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Ja, det är vad jag tror också. Hon dog väl pga sitt missbruk. Så har jag fattat det ialf. Hon blev inte mördad av Örjan Ramberg. Men det är så folk reagerar nu...
Hon gick ju på tung medicinering för sina ryggsmärtor orsakat av Grisen. Hur fan kan man tycka att han inte är skyldig. Utan honom hade hon inte haft ett missbruk och därmed levt idag!
Citera
2019-03-25, 19:35
Medlem
Messerschmittzs avatar
Stackars arma Josefin och här går det djävla svinet till kvinnomisshandlare kvar på dramaten tydligen av vad jag hört och spelar allan.Precis en sådan ligist som man skulle kunna tänka sig att offra sin frihet för.Djävlar vad ilsken man blir över detta pack.
Citera
2019-03-25, 19:43
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Men hon o Hannes var väl långt innan Örjan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in