2019-03-25, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Vad har jag missat!? Har Fröling misshandlat sina barn, de tycks ha god kontakt då hon umgås med både döttrar och barnbarn. Om du menar att Fröling och Ramberg är lika goda kålsupare måste du nog se till din egna värderingar

En förälder som inte orkar ta hand om sina barn, inte är närvarande utan låter någon annan göra jobbet - för att sen sola sig i pressen och låtsas vara en mamma som bryr sig - vinner inget förtroende hos mig enligt mina värderingar. Att lämna sitt barn åt sitt öde och för att "klara sig själv" är psykisk misshandel. Att sen anklaga barnet när det råkar illa ut - är likaväl psykisk misshandel.

Man har ett ansvar över de barn man skaffar och det finns ingen "ångervecka" som skulle kunna ta bort detta hur mycket man sen ville.
Citera
2019-03-25, 13:10
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
En sak känns lite märklig dock, varför är det "alltid" totalt värnlösa försvarslösa våp som dras till män som Ramberg? Eller ligger sanningen nånstans mitt emellan där både Ramberg och hans tidigare kvinnor har slagit och kränkt varandra? Har mycket svårt att tro att Rambergs alla kvinnor genom årens lopp inte gjort nåt dumt själva och till viss del bidragit till den uppkomna situationen?

https://www.aftonbladet.se/relatione...re-an-sina-man

Det är nog också så att fega kräk som Ramberg drar sig till kvinnor de känner de kan sätta sig på. Starka, smarta kvinnor med tjockt skinn på näsan är inte attraktiva för dessa hanar.
Citera
2019-03-25, 13:31
Medlem
Jag har tittat på dokumentären fastän jag tyckte den var tråkig (och bitvis hoppade jag förbi musiken eftersom jag inte gillar hennes musik och stil).
Jag ser en tjej som många andra, som fastnar för fel kille och dras med i ett destruktivt förhållande. Jag kan inte själv förstå hur man kan stanna med någon som är otrevlig, men det är inte det jag vill påpeka nu. Det som är sjukt är ju alla kändisar i dokumentären, som sitter och pratar om att de visste! Vad äckligt! Hennes vänner och pojkvänner hörde hans hotmeddelanden och hennes berättelser och gick inte hem till honom och ställde honom mot väggen? Ynkligt! Riktigt ynkligt!
Hade detta hänt en vän till mig hade jag fan inte accepterat det, i yngre dar har jag skällt ut och jagat bort elaka män från mina tjejkompisar och då är jag en förhållandevis klen liten kvinna. Vilken oerhörd feghet hennes omgivning uppvisade! Äckligt!
Citera
2019-03-25, 13:39
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det som är sjukt är ju alla kändisar i dokumentären, som sitter och pratar om att de visste! Vad äckligt! Hennes vänner och pojkvänner hörde hans hotmeddelanden och hennes berättelser och gick inte hem till honom och ställde honom mot väggen? Ynkligt! Riktigt ynkligt!
Det reagerade jag också på. Alla sitter och berättar och bekräftar att dom visste, men ingen sa att dom gjort något för att hjälpa henne. Ynkliga djävla praktarslen!
Citera
2019-03-25, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag har tittat på dokumentären fastän jag tyckte den var tråkig (och bitvis hoppade jag förbi musiken eftersom jag inte gillar hennes musik och stil).
Jag ser en tjej som många andra, som fastnar för fel kille och dras med i ett destruktivt förhållande. Jag kan inte själv förstå hur man kan stanna med någon som är otrevlig, men det är inte det jag vill påpeka nu. Det som är sjukt är ju alla kändisar i dokumentären, som sitter och pratar om att de visste! Vad äckligt! Hennes vänner och pojkvänner hörde hans hotmeddelanden och hennes berättelser och gick inte hem till honom och ställde honom mot väggen? Ynkligt! Riktigt ynkligt!
Hade detta hänt en vän till mig hade jag fan inte accepterat det, i yngre dar har jag skällt ut och jagat bort elaka män från mina tjejkompisar och då är jag en förhållandevis klen liten kvinna. Vilken oerhörd feghet hennes omgivning uppvisade! Äckligt!

Tack, om du verkligen menar som du säger, så behövs såna som du där ute!
Citera
2019-03-25, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Det reagerade jag också på. Alla sitter och berättar och bekräftar att dom visste, men ingen sa att dom gjort något för att hjälpa henne. Ynkliga djävla praktarslen!

Precis min tanke. Fanns det inte en enda karl med stake nog som kunnat sätta stopp för detta as!? För mig är det fullständigt obegripligt! Att tycka synd om och torka tårar på en misshandlad kvinna är inte tillräckligt! Fanns det verkligen ingen "riktig karl" som lät honom smaka på sin egen medicin?
Citera
2019-03-25, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstamejfan
Precis min tanke. Fanns det inte en enda karl med stake nog som kunnat sätta stopp för detta as!? För mig är det fullständigt obegripligt! Att tycka synd om och torka tårar på en misshandlad kvinna är inte tillräckligt! Fanns det verkligen ingen "riktig karl" som lät honom smaka på sin egen medicin?

Känsliga konstnärer allihop, förmodligen, som inte skulle våga försvara sin egen mor ens. Men även alla tjejkompisar, var var de? Jag har vågat skälla ut idioter och förbjuda dem att visa sitt fula nylle i närheten av mina vänner, det borde väl hennes nära vänner också ha gjort? Jag är inte stor eller fysiskt stark men är man tillräckligt arg bryr man sig inte om sånt. Det verkar som om hon var omgiven av idel fegisar utan temperament. Ingen verkar ju ha stöttat och peppat henne inför hovrättsförhandlingen heller, eftersom hon inte gick dit. Han dömdes ju till fängelse i tingsrätten men fick mildare straff av hovrätten. Hon borde ju ha haft alla sina vänner där som tog henne till hovrätten och stöttade henne.

Herregud vad glad jag är att jag inte är kändis eller mediakåt. En flock fegisar utan ryggrad allihop.
Citera
2019-03-25, 14:58
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
= man hann inte ge ut boken innan Josefins död.

Man kan rimligtvis inte sätta upp en föreställning där man läser ur sin självbiografi - ifall den inte existerar..

Du har inte heller lyssnat på vad systern Marie har sagt om Josefins bok.

Ja, du får väl lyssna själv vad systern Marie säger...att Josefin höll på att skriva en bok.
O:26 i intervjun.Ingenting klart, att läsa stycken ur ett påbörjat arbete är inte,återigen en bok som hon har utgett som du påstår.
Att skriva ned saker är ju också en bra om man vill bearbeta traumatiska händelser,
Josefin hade precis som jag trodde PTSD.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/...en-om-systern/
Senast redigerad av cece123 2019-03-25 kl. 15:27.
Citera
2019-03-25, 15:22
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstamejfan

Nja, kulturgubbar är väl måna om sitt ego eller utseende.
Finns ju vansinnigt många störda narcissister inom den världen.
Det värsta är att det blir mytbildning om dessa personer...
De blåser gärna upp sig, ofta med hjälp av okunniga medlöpare
som beundrar dem.

Dock kan jag säga att det finns denna personlighetstyp bland både
män och kvinnor som får irrationella raseriutbrott,som skrämmer
och intimiderar människor,dessa personer förminskar folk inför andra,
tvekar många gånger inte en sekund att hota och ta till våld,
vilket gör att menlösa chefer inte törs göra något.
Alla är bara glada att de inte var offret denna gång.
Har sett sådana personer in action och det är inte trevligt.
Örjan misshandlade Johannes Brost rejält, som inte polisanmälde..

Metoo är bra, det har gjort en öppning för att man har börjat prata om problemet, sätter
ord på det som händer.
Det gjorde man inte förr,vilket ledde till att det blev svårare för den utsatta att få tillbaka självkänslan som narcissisten stulit.
Att markera tydligt, faktiskt med sparken är ett utomordentligt bra sätt
att hantera en sådan person,det ger även de övriga anställda arbetsro.

Börje Ahlstedt, August Strindberg, Thommy Berggren, Ingmar Bergman osv
same shit but different names och fler finns det.
Citera
2019-03-25, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Men det betyder ju inte att det är ett regelrätt självmord ialf. Smärtor är smärtor
Jag tror hon tog livet av sig , jag uppfattar det så iaf , och jag avskyr herr Ramberg men tycker INTE att det är hans fel att hon är död eller att han tagit livet av henne. Däremot avskyr jag allt han gjorde mot henne!
Citera
2019-03-25, 17:11
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Skulle Persbrandt och Flinck ha tagit avstånd från Ramberg?

Vilka i teatervärlden anser du borde ha tagit avstånd från en hyllad Dramatenskådis? Vem ska döma sig själv till arbetslöshet pga att någon brud vill dela säng med en idiot?

Persbrandt har spöat upp Örjan en gång. Verkar varit i tiden då det hände Josefin, han och Josefin var ju vänner. Så Persbrandt ger nog inte 5 öre för Örjan Ramberg. Flink däremot är kompis med alla som kan låna han 500 spänn så han skiter nog i vilket.
Citera
2019-03-25, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa74
Jag tror hon tog livet av sig , jag uppfattar det så iaf , och jag avskyr herr Ramberg men tycker INTE att det är hans fel att hon är död eller att han tagit livet av henne. Däremot avskyr jag allt han gjorde mot henne!
Det är ju bra att du kan skilja på personen och personens handlingar.
Men vad gäller handlingarna/Beteendet , så har det uppenbaligen färgat hela personligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in