2019-03-25, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
De måste ta av den här mannen kepsen.

https://drive.google.com/file/d/1u9cExYvH-O-7849eSYzxeHRdhTLtShFc/view?fbclid=IwAR0G2eWQenMGUTqPHTbAPAmFT4xnHy1NhGyG S-Emqkude5-KnuSacwAaujQ

Leif Ljungqvist

Bra grävt. Nu kan vi lägga SE åt sidan och kasta in filters alster i kaminen.
Citera
2019-03-25, 22:27
Medlem
hehehos avatar
Kvalificerar inte SE-diskussionen att flyttas till egen tråd. Den hackar upp allt annat diskuterande.
Citera
2019-03-25, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Det här är ju visserligen många år efter mordet men jag vill minnas att Leif GW i sin bok/film om Palmemordet pekar just på möjligheten att "låna" en revolver i vapenverkstaden utan att någon märkte det.

Röran som beskrivs här är minst sagt upprörande, inkl att skytteföreningen hade fri tillgång till lokalen o vapnen.

DK säger ju också att man lätt kan fixa ett vapen som inte är registrerat..

Kanske vet någon mer om vapenverkstaden 86 ?

Exakt så. I serien/boken så hämtas det ut ett vapen och återlämnas efter mordet. En intressant teori tycker jag, ännu mer så i ljuset av det kaos som verkade råda i vapenverkstaden. Upprörande. Minst sagt.
Citera
2019-03-25, 22:51
Medlem
hehehos avatar
"berisa kujtim" hur vad det med honom, inte var han öststataren....mitt minne sviker mig.
Citera
2019-03-25, 23:36
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
"berisa kujtim" hur vad det med honom, inte var han öststataren....mitt minne sviker mig.
Alban. Ska ha betett sig på Oxen så att Molander ville ha dit CP som någon sorts vakt i december 1985. Vilket gav CP anledning till att dyka upp på Oxen då och då, sitta för sig själv i en halvtimme och sedan gå därifrån. Han var där den 28:e men aldrig efter mordet. Känns lite som planering för CP som fall guy.

Jag kan inte släppa tanken att CP tycks beundra mannen på bilden nedan mycket. CP brukade väl inte hysa liknande känslor för någon?

https://3.bp.blogspot.com/-I0ebSSHBQdg/V-Ocw8tjTwI/AAAAAAAAAtw/3dQKiSTIt00sTzIa6mEbYQSLuKwQIWQpgCLcB/s1600/cp-molander.jpg

Jag skrev på min blogg att det var Paul Molander, för att det verkade troligt men också för att få kommentarer. En person skrev att det inte var Molander utan en skum person som hette Bosse Jonsson eller så. En annan person att det var Reine Jansson, Sigges "kompis" som också var med i Sigges bil nära mordplatsen vid tiden för mordet. På ett förhörsprotokoll med Reine står att han bodde hos en kvinna som hette Bosse i efternamn. Den första uppgiftslämnaren berättade vad hon fått veta via en maskot till "Bosse Jonsson" och antagligen hade denne varit med i lägenheten där det då kanske stod 'Bosse - Jansson' på namnskylten.

Reine Jansson sålde narkotika via ett nätverk av kvinnor som såg ut som prostituerade. Han höll sig med maskotar som gjorde honom tjänster som att agera som privatchaufför. Han betalade alltid för tjänsterna med narkotika som maskoten hämtade hos en av de kvinnliga langarna. På den tiden, innan mobiltelefonerna underlättade för kriminell planering, tycks betalningsmetoden kräva avancerat samband. Reine "Bosse" Jansson hade aldrig själv narkotika på sig.

Det hon berättade om "Bosse" får mig att tro att han var en skicklig värvare, kanske med koppling till narkotikafinansierad underrättelseverksamhet eller till verksamhet med honey traps.

Tillägg: CP fick ju gratis narkotika som han hämtade hos Sigge, kanske betalning för tjänster han gjorde åt Reine?
Senast redigerad av iesho 2019-03-25 kl. 23:50.
Citera
2019-03-26, 00:37
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Jag håller med.
LL känns mer genuint intresserad av mordgåtans lösning oavsett, och håller en något lägre profil i skuldfrågan. Han drivs inte heller av ära, utan mer av övertygelse.
Det är känslan.
Tyvärr har han slarvat på avgörande punkter. Den största fadäsen är att han inte förstod LJ:s förflyttning, utan trodde att han hela tiden stått på samma punkt mellan skotten och tills han tog upp förföljandet.
Det är lätt att tro att SE observerat honom från ett läge som endast gm kan ha gjort.
Även om även den slutsatsen haltar en del.
Filter däremot har förstått detta, men envisas trots allt med att iakttagelsen skett från trappkrönet.
Ensam GM?
För min del skitsamma, men inte SE.

Ja det där med LJ förstod jag inte när de kom med det första gången. Det var ett så konstigt påstående.

Nu i efterhand inser jag varför jag tyckte det var konstigt. De hade ingen koll på fakta.

Nåväl, saken är utagerad för min del. SE visade sig också vara en återvändsgränd. Trots allt självsäkert snack om att Filter löst mordet.

Även jag struntar i vem som mördade Palme. Bara vi får veta vem/vilka som gjorde det.

Som du vet tycker jag att polisen ska utreda WT-männen. Säpos PM pekar mot en komplott. Även det uppslaget måste granskas ordentligt, om inte annat för att bevisa att det också är fel.

Men då ska utredningen vara förutsättningslös och trovärdig. Inga fler dimridåer tack.
Citera
2019-03-26, 08:06
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Alban. Ska ha betett sig på Oxen så att Molander ville ha dit CP som någon sorts vakt i december 1985. Vilket gav CP anledning till att dyka upp på Oxen då och då, sitta för sig själv i en halvtimme och sedan gå därifrån. Han var där den 28:e men aldrig efter mordet. Känns lite som planering för CP som fall guy.

Jag kan inte släppa tanken att CP tycks beundra mannen på bilden nedan mycket. CP brukade väl inte hysa liknande känslor för någon?

https://3.bp.blogspot.com/-I0ebSSHBQdg/V-Ocw8tjTwI/AAAAAAAAAtw/3dQKiSTIt00sTzIa6mEbYQSLuKwQIWQpgCLcB/s1600/cp-molander.jpg

Jag skrev på min blogg att det var Paul Molander, för att det verkade troligt men också för att få kommentarer. En person skrev att det inte var Molander utan en skum person som hette Bosse Jonsson eller så. En annan person att det var Reine Jansson, Sigges "kompis" som också var med i Sigges bil nära mordplatsen vid tiden för mordet. På ett förhörsprotokoll med Reine står att han bodde hos en kvinna som hette Bosse i efternamn. Den första uppgiftslämnaren berättade vad hon fått veta via en maskot till "Bosse Jonsson" och antagligen hade denne varit med i lägenheten där det då kanske stod 'Bosse - Jansson' på namnskylten.

Reine Jansson sålde narkotika via ett nätverk av kvinnor som såg ut som prostituerade. Han höll sig med maskotar som gjorde honom tjänster som att agera som privatchaufför. Han betalade alltid för tjänsterna med narkotika som maskoten hämtade hos en av de kvinnliga langarna. På den tiden, innan mobiltelefonerna underlättade för kriminell planering, tycks betalningsmetoden kräva avancerat samband. Reine "Bosse" Jansson hade aldrig själv narkotika på sig.

Det hon berättade om "Bosse" får mig att tro att han var en skicklig värvare, kanske med koppling till narkotikafinansierad underrättelseverksamhet eller till verksamhet med honey traps.

Tillägg: CP fick ju gratis narkotika som han hämtade hos Sigge, kanske betalning för tjänster han gjorde åt Reine?
Tack, det klart att Sigges attrktionskraft också bestod i att dela ut narkotika, han hade ju flera mycket unga tjejer, som också kom och hälsade på efter det var "slut", knark var ordet.
Citera
2019-03-26, 08:14
Medlem
Fråga angående Sigge Cedergren.

Det verkar som alla kände till att Sigge sålde narkotika till alla möjliga personer, hur kommer det sig att polisen inte agerade hårdare mot honom?
Försökte man vänta ut någon högre i knarkhierarkin eller var man bara lite flata mot Sigge?
Citera
2019-03-26, 09:17
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Tack, det klart att Sigges attrktionskraft också bestod i att dela ut narkotika, han hade ju flera mycket unga tjejer, som också kom och hälsade på efter det var "slut", knark var ordet.
Citat:

Det verkar som alla kände till att Sigge sålde narkotika till alla möjliga personer, hur kommer det sig att polisen inte agerade hårdare mot honom?
Försökte man vänta ut någon högre i knarkhierarkin eller var man bara lite flata mot Sigge?
Spaningen mot Sigge var skum och började ungefär samtidigt med att CP började besöka Oxen. Sedan då att Sigge och Reine befann sig nära mordplatsen ungefär vid tiden för mordet.

Om uppgifterna om Reine "Bosse" Jansson är riktiga så är det också skumt att Reine betalade för tjänster med narkotika på ett omständligt sätt via andra. Några har ju skrivit att det kunde vara amfetamin från någon öststat som Reine och Sigge sålde, vilket ger en viss logik eftersom de östeuropeiska länderna var i stort behov av västvaluta.

Sedan var det väl en KGB-agent i Stockholm som hade sagt till sin fru före mordet att Palme skulle mördas inom kort?
Citera
2019-03-26, 11:31
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Ja, sannolikt det senare.
I nedan PM, framkommer begreppet "Bjurärendet". Här kan man ju med lite fantasi tänka sig att det är någon "Bjur" som det handlar om?

PM:
https://sanningskommissionen.com/wp-content/uploads/2019/01/Kompletterande-underlag-till-PM-8_4-Sigge-Cedergren.pdf

Källa:
https://sanningskommissionen.com/2019/01/spaningarna-mot-cedergren/
Citera
2019-03-26, 11:54
Medlem
Citat:
De måste ta av den här mannen kepsen.

https://drive.google.com/file/d/1u9cExYvH-O-7849eSYzxeHRdhTLtShFc/view?fbclid=IwAR0G2eWQenMGUTqPHTbAPAmFT4xnHy1NhGyG S-Emqkude5-KnuSacwAaujQ

Leif Ljungqvist

Kan du sammanfatta det viktigaste?
Det funkar inte ladda ned. Får meddelandet: Du kan inte visa eller ladda ned den här filen för närvarande.För många användare har visat eller laddat ned den här filen nyss.
Citera
2019-03-26, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ja det där med LJ förstod jag inte när de kom med det första gången. Det var ett så konstigt påstående.

Nu i efterhand inser jag varför jag tyckte det var konstigt. De hade ingen koll på fakta.

Nåväl, saken är utagerad för min del. SE visade sig också vara en återvändsgränd. Trots allt självsäkert snack om att Filter löst mordet.

Även jag struntar i vem som mördade Palme. Bara vi får veta vem/vilka som gjorde det.

Som du vet tycker jag att polisen ska utreda WT-männen. Säpos PM pekar mot en komplott. Även det uppslaget måste granskas ordentligt, om inte annat för att bevisa att det också är fel.

Men då ska utredningen vara förutsättningslös och trovärdig. Inga fler dimridåer tack.
Jag tror att man måste göra ett omtag framförallt när det gäller vittnesförhören. Det är den enda framkomliga vägen.
Det finns mycket att upptäcka för den uppmärksamme.
Jag talar i halvkvädna ordalag, men jag tror att ett litet embryo till lösning kan finnas här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in