Citat:
Ursprungligen postat av
heheho
"berisa kujtim" hur vad det med honom, inte var han öststataren....mitt minne sviker mig.
Alban. Ska ha betett sig på Oxen så att Molander ville ha dit CP som någon sorts vakt i december 1985. Vilket gav CP anledning till att dyka upp på Oxen då och då, sitta för sig själv i en halvtimme och sedan gå därifrån. Han var där den 28:e men aldrig efter mordet. Känns lite som planering för CP som fall guy.
Jag kan inte släppa tanken att CP tycks beundra mannen på bilden nedan mycket. CP brukade väl inte hysa liknande känslor för någon?
https://3.bp.blogspot.com/-I0ebSSHBQdg/V-Ocw8tjTwI/AAAAAAAAAtw/3dQKiSTIt00sTzIa6mEbYQSLuKwQIWQpgCLcB/s1600/cp-molander.jpg
Jag skrev på min blogg att det var Paul Molander, för att det verkade troligt men också för att få kommentarer. En person skrev att det inte var Molander utan en skum person som hette Bosse Jonsson eller så. En annan person att det var Reine Jansson, Sigges "kompis" som också var med i Sigges bil nära mordplatsen vid tiden för mordet. På ett förhörsprotokoll med Reine står att han bodde hos en kvinna som hette Bosse i efternamn. Den första uppgiftslämnaren berättade vad hon fått veta via en maskot till "Bosse Jonsson" och antagligen hade denne varit med i lägenheten där det då kanske stod 'Bosse - Jansson' på namnskylten.
Reine Jansson sålde narkotika via ett nätverk av kvinnor som såg ut som prostituerade. Han höll sig med maskotar som gjorde honom tjänster som att agera som privatchaufför. Han betalade alltid för tjänsterna med narkotika som maskoten hämtade hos en av de kvinnliga langarna. På den tiden, innan mobiltelefonerna underlättade för kriminell planering, tycks betalningsmetoden kräva avancerat samband. Reine "Bosse" Jansson hade aldrig själv narkotika på sig.
Det hon berättade om "Bosse" får mig att tro att han var en skicklig värvare, kanske med koppling till narkotikafinansierad underrättelseverksamhet eller till verksamhet med honey traps.
Tillägg: CP fick ju gratis narkotika som han hämtade hos Sigge, kanske betalning för tjänster han gjorde åt Reine?