Citat:
Ursprungligen postat av
kattemaks
Det jag fått fram när jag googlat har varit några enstaka spekulationer. Vanligtvis brukar domar offentliggöras på nätet och framförallt här, möjligt den har postats men jag har i alla fall inte sett någon. Feminister och batikhäxor brukar konsekvent hänga ut gubbslem i sina bloggar, Instagram o.s.v. I samband med #Metoo borde något av detta kommit fram, särskilt i och med "tystnad tagning" där kvinnliga skådespelare gjorde uppror, oavsett när i tiden misshandeln skedde.
I detta fall har det varit extremt tyst. Jag har inte sett en enda tidning nämna att Örjan Ramberg har misshandlat någon eller dömts för misshandel, inte ens att någon på Dramaten har åtalats för brottet, namngiven eller ej.
Gemene man hade ingen som helst aning om detta. Tror knappast han hade fått vara med i "Stjärnorna på slottet" om det varit känt. Bara se nu hur Dramaten har agerat. Varför först nu?
Jo folk visste visst om det här, då när det hände men kvällstidningar skrev endast det som finna att läsa här
Vad gäller -Stjärnorna på slottet- så ifrågasatte Johannes Brost hur man kunde ta med en misshandlare, men tv beslutade att bjuda in Örjan. Ingen mer än Johannes Brost reagerade. När programmet sedan sändes så fick Örjan besluta om att inte misshandelshistorien skulle tas upp, utan han berättade bara att han varit dum mot vissa kvinnor..
Ö.R var också med i nåt släktforskningsprogram, Vet du vem du är-
där hans släktingar och bakgrund blev klarlagd, i hans släkt så fanns en mycket våldsam man,
jag tänkte se programmet om Ö.R på svt-play, men då var hans program bortplockad, bara hans släkthistoria var bortplockad. Övriga artisters släktforskningshistorier låg kvar länge och var tillgängliga, men inte hans.
Han måste själv ha fått bestämma, en hel del, både upplägget i Stjärnorna på slottet, och att hans släktinghistoria togs bort direkt.
DÅ förstår man att han styr och bestämmer, och har de rätta kontakterna för att få som han vill.