2019-03-25, 22:38
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Kan lova dig att Islam inte är våld, hot, terror. Islam är renare än vatten.

Det "vatten" som IS och andra militanta islamistgrupper försökt tvinga västvärlden att dricka i Islams namn var i alla fall förgiftat med hat och hämnd. De har smutsat ner Islams varumärke för lång tid framåt så det behövs verkligen ett tålmodigt jobb från sanna muslimska missionärer som du, för att rena det igen.
Citera
2019-03-25, 22:41
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Ge ett par exempel.

Där ser man. Kan du nämna två länder i världen som är muslimska och där det varit obruten fred i, låt säga, de senaste 20 åren?
Kuwait, Turkiet, Iran, Saudiarabien, Qatar, Indonesien, Marocko, Tunisien, Algeriet... osv. Oroligheterna i dessa och många andra muslimska länder är inte större än roligheterna i tex Frankrike, Storbritannien, Sverige osv... Irak, Syrien, Afghanistan, Libyen drabbades av krig de senaste 20 åren på grund av naturresurser och väst har ett finger med i spelet. Dock har varken väst eller öst vunnit nåt på detta. Smida planer kan alla göra men Gud omintetgör alla planer som leder till fördärv.

Googla på valfritt muslimskt land förutom Irak,Syrien, Afghanistan, Libyen så får du med egna ögon observera att muslimska länder ÄR paradiset på denna jord. Känn dig välkommen att söka på ovanstående länder också dock lägg till före kriget. Mellanöstern Nordafrika är en pärla
Citera
2019-03-25, 22:41
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Du påstår massa saker om Islam men enligt vilka källor? Dina påståenden räcker inte. Hänvisa hat, terror och krig till koranen. Några verser?

Ex uppmaning till mord på apostater:

https://wikiislam.net/wiki/Al-Qaradawi_-_Waging_War_Against_Allah_-_Qur%27an_5:33_-_Refers_To_Apostasy

Här är några av mina favoriter:

https://wikiislam.net/wiki/Qur%27an,_Hadith_and_Scholars:Fighting_Non-Muslims

Våldtäkt:

https://wikiislam.net/wiki/Qur%27an,_Hadith_and_Scholars:Rape
Citera
2019-03-25, 22:45
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Det "vatten" som IS och andra militanta islamistgrupper försökt tvinga västvärlden att dricka i Islams namn var i alla fall förgiftat med hat och hämnd. De har smutsat ner Islams varumärke för lång tid framåt så det behövs verkligen ett tålmodigt jobb från sanna muslimska missionärer som du, för att rena det igen.

Vi har alla ett ansvar att inte falla offer för hatet. Is representerar inte Islam, precis som KKK inte representerar kristendomen eller sionismen judendomen. Koranen finns i fysisk form och alla kan läsa den. Jag försöker att inte påverkas av det som hände i NZ fast det känns hårt. Att en grupp människor överraskas och mördas på ett för muslimerna heligt ställe, moskén där även det mest radikala extremister borde respektera och skona. Jag är övertygad om att han som begick missgärningen inte representerar icke-muslimer på samma sätt bör icke-muslimer förstå att IS inte representerar Islam.
Citera
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ex uppmaning till mord på apostater:

https://wikiislam.net/wiki/Al-Qaradawi_-_Waging_War_Against_Allah_-_Qur%27an_5:33_-_Refers_To_Apostasy

Här är några av mina favoriter:

https://wikiislam.net/wiki/Qur%27an,_Hadith_and_Scholars:Fighting_Non-Muslims

Våldtäkt:

https://wikiislam.net/wiki/Qur%27an,_Hadith_and_Scholars:Rape

HÄNVISA TILL KORANVERSER
Citera
Medlem
Citat:
Jag kan inte sharia lagar och därför uttalar mig inte om det. Dyu frågar vad jag tycker. Min personliga åsikt är att män och kvinnor är lika inför lagen. Ingen man bör ha fler än en kvinna åt gången och ingen kvinna bör få ha mer än en man åt gången. Jag predikar inte mångifte, jag säger att jag förstår budksapet i koranen som då tillät män 4 fruar. Viss skilland förstå det.
Jag är inte här för att säga att islamiska lagar ska gälla över allt. det ska vara si eller så. Allt är frivilligt. Mitt syfte är dessa: 1) minimera Islamofobin genom att förstå Islamofiber. 2) Förstå vilka kunskaper majoriteten av Islamofober har om islam. Hiitills har det visat sig att Islamofiber har väldigt begärnsade kunskap om Islam.

Om du inte vet något om sharialagar så vet du inte så mycket om Islam. Du propagerar alltså för något du inte känner till. I alla muslimska länder finns Sharialagstiftning som är allt annat än frivilligt.
Varför innehåller koranen en tredjedel dålig poesi? Varför tror din Gud att den heliga anden är jungfru Maria? Varför erbjuder din Gud 72 jungfruar till människorna efter döden? Muslimer är hatade i hela världen du kanske skulle fundera på varför istället för att prata om fobi.
Citera
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det spelar ingen roll, faktum är inte förhandlingsbara. Du kan inte hävda att något är perfekt om det inte är sant och man måste käka svamp i tjugo år för att kunna tolka något på det sätt som du hävdar att det är uppenbart att man ska tolka det. Du kan tycka att Koranen inte skall tolkas bokstavligt men det finns mängder med muslimer som tycker att den skall tolkas bokstavligt och diskussionen handlar om huruvida den är korrekt eller inte. Den är inte korrekt, den innehåller direkta felaktigheter. Allah blandar ihop Aarons syster Miriam med Jesus mamma. De levde antagligen i olika årtusenden. Du kan tycka att det är OK hur mycket du vill men det är fortfarande FEL. Om din Gud inte kan skilja på två personer som levde i olika årtusenden vad säger det om dig?
Fler falska ANALogier.

”Tror du inte vi vet vem du är?”

Vad fan vet du om min ”gud”?
Jag söker inte tro på annat än Sanningen.
Vad du Tror, det ger jag fan till.

Du besitter inga Fakta att tala om.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-25 kl. 22:50.
Citera
2019-03-25, 22:47
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Kuwait, Turkiet, Iran, Saudiarabien, Qatar, Indonesien, Marocko, Tunisien, Algeriet...

Av alla muslimska länder är de här de som du anser har mest fred? Turkiet är involverat i kriget i Syrien. Saudi är involverat i kriget i Yemen. Iran är involverat i Syrien och Israel by proxy.

Annan fråga: kan du nämna ett muslimskt land där muslimer har mer rättigheter än de har i Israel?
Citera
2019-03-25, 22:50
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
HÄNVISA TILL KORANVERSER

Alla normalbegåvade kan läsa koranverserna på sidan. Alla som är hyfsat insatta förstår också skillnaden mellan den traditionella ordningen och den kronologiska ordningen.
Citera
2019-03-25, 22:51
Medlem
Citat:
Kuwait, Turkiet, Iran, Saudiarabien, Qatar, Indonesien, Marocko, Tunisien, Algeriet... osv. Oroligheterna i dessa och många andra muslimska länder är inte större än roligheterna i tex Frankrike, Storbritannien, Sverige osv... Irak, Syrien, Afghanistan, Libyen drabbades av krig de senaste 20 åren på grund av naturresurser och väst har ett finger med i spelet. Dock har varken väst eller öst vunnit nåt på detta. Smida planer kan alla göra men Gud omintetgör alla planer som leder till fördärv.

Googla på valfritt muslimskt land förutom Irak,Syrien, Afghanistan, Libyen så får du med egna ögon observera att muslimska länder ÄR paradiset på denna jord. Känn dig välkommen att söka på ovanstående länder också dock lägg till före kriget. Mellanöstern Nordafrika är en pärla

I Algeriet har det dött över 200000 människor i inbördeskrig på grund av Islam.
Citera
2019-03-25, 22:58
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Om du inte vet något om sharialagar så vet du inte så mycket om Islam. Du propagerar alltså för något du inte känner till. I alla muslimska länder finns Sharialagstiftning som är allt annat än frivilligt.
Varför innehåller koranen en tredjedel dålig poesi? Varför tror din Gud att den heliga anden är jungfru Maria? Varför erbjuder din Gud 72 jungfruar till människorna efter döden? Muslimer är hatade i hela världen du kanske skulle fundera på varför istället för att prata om fobi.

Du har fel'! Sharia lagar är tolkningar av koranen. Koranen är nåt annat. Jag kan koranen men inte sharia lagar.
Citera
2019-03-25, 23:00
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Fast en religion är väl inte sin bok, en religion är väl människorna som utövar den?

Det finns 1,5 miljarder muslimer. inte ens 1% är radikala och extrema. Du väljer att fokusera på mindre än en % och beskylla alla muslimer. Jo koranen låter oss förstå huruvida de som begår brott i religionens namn har misstolkat den eller förstått den. Koranen är svaret på frågan huruvida Islam är god eller ond.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in