2019-03-25, 21:31
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
2004-2005 verkar ha varit en jobbig period, låter nästan som hon hade det mycket jobbigare då än när hon var ihop med Ramberg 10 år tidigare. Var hon i ett förhållande då och i så fall med vem.

Var läser du in det ?
Citera
2019-03-25, 21:35
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
När gick den omtalade, i media, dokumentären på SVT? Går den i repris?
Den har inte sänts än, men lades ut i förväg på SVT play med anledning av att Josefin skulle fyllt 50 22 mars.
Första ordinarie sändning är nu på fredag 20;00.
Citera
2019-03-25, 22:10
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Jag tog upp i allmänhet om de som skriver så, dock skriver jag ingenstans att du gör det.
Så aktsam över vad jag skriver tänker jag inte vara.
Har du inte skrivit det jag uppger, behöver du heller inte ta åt dig.

De som känt Josefin vet ju bäst vilken effekt Örjan Ramberg hade för hennes hälsa och hur det utvecklade sig, kan inte riktigt läsa mig till det du läser in.Men du gjorde din tolkning.

Tänk då på att i framtiden ta sådan kritik i ett separat inlägg, för så här ser det ut för andra trådskribenter; jag är en i "gänget" som ser mellan fingrarna när det kommer till våld mot kvinnor. Jag tror du kan förstå varför jag tar åt mig.

Ja, min tolkning står jag fortfarande fast vid;

1) Ja, han är ett svin, kanske rent av ett ärkesvin som misshandlade JN

2) Jag är däremot inte så säker på att man med enkelhet kan sammankoppla detta med hennes död, 20 år senare.

Det är det jag menar med att kunna ha två tankar i huvudet samtidigt; rasa gärna mot hans våld mot JN, mot mäns våld mot kvinnor i allmänhet - men att gå så långt som att säga att han har gjort sig skyldig till mord är inte helt oproblematiskt. För någonstans är det vad som antyds i sociala medier.
Citera
2019-03-25, 22:10
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
När gick den omtalade, i media, dokumentären på SVT? Går den i repris?
Dokumentären finns på SVT play men kommer även på TV.
SVT Play https://www.svtplay.se/video/21549186/josefin-nilsson-alska-mig-for-den-jag-ar
SVT2 Fredag 29 mars kl 20.00
SVT2 Söndag 31 mars kl 9.00
SVT2 Måndag 1 april kl 18.30
Senast redigerad av Timeout 2019-03-25 kl. 22:16.
Citera
2019-03-25, 22:13
Medlem
Över 1000 inlägg och ännu har ingen luskat fram domen... någon som sitter på den eller kan luska fram? Jag borde inte vara den enda intresserade...
Citera
2019-03-25, 22:27
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldspade
Över 1000 inlägg och ännu har ingen luskat fram domen... någon som sitter på den eller kan luska fram? Jag borde inte vara den enda intresserade...

Ring till Stockholms hovrätt imorgon när de öppnar. Du får gärna lägga upp den här sedan
Citera
2019-03-25, 22:39
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Tänk då på att i framtiden ta sådan kritik i ett separat inlägg, för så här ser det ut för andra trådskribenter; jag är en i "gänget" som ser mellan fingrarna när det kommer till våld mot kvinnor. Jag tror du kan förstå varför jag tar åt mig.

Ja, min tolkning står jag fortfarande fast vid;

1) Ja, han är ett svin, kanske rent av ett ärkesvin som misshandlade JN

2) Jag är däremot inte så säker på att man med enkelhet kan sammankoppla detta med hennes död, 20 år senare.

Det är det jag menar med att kunna ha två tankar i huvudet samtidigt; rasa gärna mot hans våld mot JN, mot mäns våld mot kvinnor i allmänhet - men att gå så långt som att säga att han har gjort sig skyldig till mord är inte helt oproblematiskt. För någonstans är det vad som antyds i sociala medier.

Om det stämmer att Josefins ryggkotor blev förskjutna p g a misshandeln så kan detta orsakat livslång smärta. Denna smärta kan hon ha försökt medicinera bort och alla mediciner kan ha varit orsaken till hennes död. Denna smärta kan också varit orsaken till att hon kanske valde att avsluta ett lidande.

Om ovan stämmer så är Ramberg enligt mig skyldig till hennes död även om han inte kan dömas för vållande.
Citera
2019-03-25, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Ja vem är rädd för Virginia Wolf
alltså en matrona av samma kaliber, med erfarenhet av gatuslagsmål i förorten.
Men han drogs inte till de hårdkokta kvinnorna, han ville ha unga mjuka formbara kvinnor.

Precis, och även om övriga dramatentåget har lite trasiga vagnar, så är det väl ingen som har misshandlat på den här nivån och med karriären i behåll? Persbrand och co gillar också mjukt och formbart precis som andra egofixerade talanger.
Citera
2019-03-25, 22:41
Medlem
Äcklig misogyn kvinnohatare. Hur kan han gå fri?
Citera
2019-03-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tror du det?
Hon, Josefin spred inte mörker omkring sig, hon har beskrivits som gullig och snäll, ville hjälpa Ö.R så han skulle kunna bli en bra partner. Ingenstans har framkommit att Josefin var en mörkretskvinna, vid denna tidpunkt,
hennes svårigheter uppkom i samband med att relationen kraschade, när hon ville göra slut på förhållandet, han var väl otrogen, han har själv sagt han var sexmissbrukare.
Tror inte Josefin ville va´en av nymferna i hans harem, hon ville ha honom för sig själv.
Hon va ju en bonnjänta från Gotland.
Men beckmörkret fanns inom Ö.R, han var också dragplåster på teatern, hans teatraliska utspel skattades högt,
att han begick sådana fadäser som att slå, sparka o hota kvinnor skylldes nog på kvinnorna själva, allt var deras eget fel, själv var han suverän i hemmarollen -så Tuktas en argbigga, eller så framförde han någon våldsam rollscen från Linje Lusta.Se han drevs av sin "konstnärlighet".
Allt våld han begick mot Josefin kom inte heller fram vid rättegången, dessutom förklarade han sig skyldig, och accepterade den behandling som erbjöds, om han verkligen gick i behandling/terapi, 'är oklart.

Från en grisuppfödarfamilj. Låter mindre trevligt.
Citera
2019-03-25, 23:00
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Var läser du in det ?
I dokumentären bl.a
Citera
2019-03-25, 23:05
Medlem
Enligt uppgift sambodde Josefin under 2007-2008 i Uppsala med en man.
Vem kan det ha varit?
Nån som var bra för henne?
Nån som vet nåt om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in