2019-03-25, 20:15
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Men hon o Hannes var väl långt innan Örjan?

Hannes och Josefin blev tillsammans under inspelningen av filmen
Adam och Eva -97 .
Örjan och Josefin var ihop runt 94-96.
Citera
2019-03-25, 20:29
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Josefin hade ju förhållanden med flera snälla män efter Ramberg, bla Hannes Holm. Vad vet vi om dessa förhållanden, varför tog de slut så snabbt, vilken lämna vem osv.

Skulle inte säga att förhållanden är korta om man är ihop
2-3 år.inget onormalt egentligen.
Tror att Josefin var en rastlös själ,det kan ju inte ha blivit
bättre efter hennes relation med Örjan.
Hon var inte superung, men inte gammal heller vid 25,
Örjan var ju över 20 år äldre än henne, så självklart
måste denna relation ha präglat henne i fortsatta
förhållanden med andra män.
När man utvecklar PTSD påverkas ofta tilliten till omgivningen
vid våldsbrott.

Så här beskrev hon sig själv, 2008.
uppenbart att hon var konstant osäker på sig själv, verkar aldrig bottna.

Citat:
Folk tror nog att jag är väldigt tuff. Och visst, jag är inte rädd för att säga mina åsikter och tankar. Speciellt inte i mitt arbete. Är det kärlek så är det mycket kärlek. Jag är mycket i allting. Jag är stark, men är precis lika skör. Och det tror jag kan bli snurrigt för vissa människor ibland. Arbetskamrater, vänner och pojkvänner. Det är två sidor av myntet.
I dag mår hon bra, men för några år sen var hennes privatliv inte lika harmoniskt.
– När jag ser tillbaka kan jag tycka att jag varit superstark. Men det finns också en liten tjej som verkligen behöver en trygg hand att hålla i när det blåser. Och den finns väl någonstans ...

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/MgAAbo/jag-behover-en-trygg-hand-att-halla

Tråkigt att det slutade som det gjorde.
Senast redigerad av cece123 2019-03-25 kl. 20:33.
Citera
2019-03-25, 20:30
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Persbrandt har spöat upp Örjan en gång. Verkar varit i tiden då det hände Josefin, han och Josefin var ju vänner. Så Persbrandt ger nog inte 5 öre för Örjan Ramberg. Flink däremot är kompis med alla som kan låna han 500 spänn så han skiter nog i vilket.

Bra gjort av Persbrandt om det stämmer och var anledningen. Hade kanske behövt hända oftare tyvärr (är annars inte för våld).
Citera
2019-03-25, 20:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Persbrandt har spöat upp Örjan en gång. Verkar varit i tiden då det hände Josefin, han och Josefin var ju vänner. Så Persbrandt ger nog inte 5 öre för Örjan Ramberg. Flink däremot är kompis med alla som kan låna han 500 spänn så han skiter nog i vilket.

Vad mer har du hittat på när du satt och fantiserade?
Citera
2019-03-25, 20:36
Medlem
MeanMachine69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmittz
Stackars arma Josefin och här går det djävla svinet till kvinnomisshandlare kvar på dramaten tydligen av vad jag hört och spelar allan.Precis en sådan ligist som man skulle kunna tänka sig att offra sin frihet för.Djävlar vad ilsken man blir över detta pack.
Ja en sån här jävel borde man sätta minst 5 välplacerade kulor i. Dessutom borde väl den här skithögen blivit utraderad för länge sen?!
Citera
2019-03-25, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad mer har du hittat på när du satt och fantiserade?

Sitter du på information som styrker det motsatta är jag och flertalet här inne idel öra.
Citera
2019-03-25, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Men hon o Hannes var väl långt innan Örjan?
Du kanske tänker på Anders Lundin.
Anders Lundin och Hannes Holm är väl ändå rejäla och snälla grabbar, numera gubbbar de också.
Citera
2019-03-25, 20:42
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bensaagen
Sitter du på information som styrker det motsatta är jag och flertalet här inne idel öra.

Det är den som påstår att något har hänt som ska bevisa det. Intill dess är det fria fantasier som så mycket annat i den här tråden.
Citera
2019-03-25, 20:46
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Skulle inte säga att förhållanden är korta om man är ihop
2-3 år.inget onormalt egentligen.
Tror att Josefin var en rastlös själ,det kan ju inte ha blivit
bättre efter hennes relation med Örjan.
Hon var inte superung, men inte gammal heller vid 25,
Örjan var ju över 20 år äldre än henne, så självklart
måste denna relation ha präglat henne i fortsatta
förhållanden med andra män.
När man utvecklar PTSD påverkas ofta tilliten till omgivningen
vid våldsbrott.

Så här beskrev hon sig själv, 2008.
uppenbart att hon var konstant osäker på sig själv, verkar aldrig bottna.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/MgAAbo/jag-behover-en-trygg-hand-att-halla

Tråkigt att det slutade som det gjorde.

2004-2005 verkar ha varit en jobbig period, låter nästan som hon hade det mycket jobbigare då än när hon var ihop med Ramberg 10 år tidigare. Var hon i ett förhållande då och i så fall med vem.
Citera
2019-03-25, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är den som påstår att något har hänt som ska bevisa det. Intill dess är det fria fantasier som så mycket annat i den här tråden.

Jag får intrycket att du verkar känna till en del om relationerna när det begav sig eller att du åtminstone vill ge sken av det.
Dina påståenden om fantasier är lika mycket eller litet sannolika fantasier de med.
Med tanke på vad som sipprat ut om vad som har utspelat sig mellan vissa skådespelare i synnerhet en del av dessa som är eller har varit knutna till Dramaten, ter det sig inte osannolikt att de båda hetsporrarna Persbrandt och Ramberg rykt ihop vid något tillfälle.
Citera
2019-03-25, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
En anledning till att media låtit Ramberg vara ifred skulle kunna vara att om man mer ingående skulle börja gräva i deras förhållande så skulle man tvingas gå till botten med Josefins mörkare sidor.
Tror du det?
Hon, Josefin spred inte mörker omkring sig, hon har beskrivits som gullig och snäll, ville hjälpa Ö.R så han skulle kunna bli en bra partner. Ingenstans har framkommit att Josefin var en mörkretskvinna, vid denna tidpunkt,
hennes svårigheter uppkom i samband med att relationen kraschade, när hon ville göra slut på förhållandet, han var väl otrogen, han har själv sagt han var sexmissbrukare.
Tror inte Josefin ville va´en av nymferna i hans harem, hon ville ha honom för sig själv.
Hon va ju en bonnjänta från Gotland.
Men beckmörkret fanns inom Ö.R, han var också dragplåster på teatern, hans teatraliska utspel skattades högt,
att han begick sådana fadäser som att slå, sparka o hota kvinnor skylldes nog på kvinnorna själva, allt var deras eget fel, själv var han suverän i hemmarollen -så Tuktas en argbigga, eller så framförde han någon våldsam rollscen från Linje Lusta.Se han drevs av sin "konstnärlighet".
Allt våld han begick mot Josefin kom inte heller fram vid rättegången, dessutom förklarade han sig skyldig, och accepterade den behandling som erbjöds, om han verkligen gick i behandling/terapi, 'är oklart.
Senast redigerad av moshes 2019-03-25 kl. 21:14.
Citera
2019-03-25, 21:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bensaagen
Jag får intrycket att du verkar känna till en del om relationerna när det begav sig eller att du åtminstone vill ge sken av det.
Dina påståenden om fantasier är lika mycket eller litet sannolika fantasier de med.
Med tanke på vad som sipprat ut om vad som har utspelat sig mellan vissa skådespelare i synnerhet en del av dessa som är eller har varit knutna till Dramaten, ter det sig inte osannolikt att de båda hetsporrarna Persbrandt och Ramberg rykt ihop vid något tillfälle.

Du visar med det fetade att det bara är fantasier och för vissa önsketänkande. Lite grann som när småbarn fantiserar om att deras äldre bror ska slå någon annan som varit dum. Våld ska mötas med våld och våld hyllas.

Sluta tro på vad anonyma personer postar bara för att du vill att det ska vara så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in