2019-01-23, 11:32
Medlem
Chemtrails finns förstås i bred mening, det är en definitionsfråga vad man menar med ordet. Jetflygplan går på svavelrik flygfotogen och orsakar utsläpp som bidrar till global uppvärmning och försurning. Läs mer via länken nedan. Men att det skulle innehålla diverse tillsatser för att exempelvis styra befolkningen i viss riktning är förstås bara konspirationsteorier. Men det hjälper ju inte direkt till att flygplanstillverkarna använder vattentankar för att simulera passagerarnas vikt...

https://en.wikipedia.org/wiki/Environmental_impact_of_aviation#Mechanisms_and_cu mulative_effects_of_aviation_on_climate
https://en.wikipedia.org/wiki/Chemtrail_conspiracy_theory#/media/File:Second_floor.A-380_(4020687953).jpg
Citera
2019-03-25, 08:19
Medlem
I somras protesterade en grupp utanför SMHI, Transportstyrelsen och Luftfartsverket i Norrköping, övertygade att myndigheterna mörkar om konspirationsteorin chemtrails. Jag var där och rapporterade inifrån demonstrationen.

Del 1 i en dokumentärtriologi om konspirationsteorier.

https://vimeo.com/287019791/030e56b003

Så vitt jag vet så finns det inte så många filmer/reportage som skildrar konspirationsteoretikerna i just Sverige? Så då kan det kanske vara av intresse för er i denna forumdel?
Citera
2019-03-25, 13:45
Medlem
LeifMohammeds avatar
Funkar orgonit och ångad ättika mot dagens chemtrails? Funkade bra för några år sen iaf.
Citera
2019-03-25, 13:51
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifMohammed
Funkar orgonit och ångad ättika mot dagens chemtrails? Funkade bra för några år sen iaf.

Jag tror faktiskt inte det spelar så stor roll exakt vad du använder, jag lovar att du får samma effekt med t.ex apelsinsaft och legobitar.

Det viktiga är trots allt att du tror att det funkar.
Senast redigerad av madtop 2019-03-25 kl. 13:53.
Citera
2019-03-25, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifMohammed
Jadå. Lika bra funkar äppelsaft och potatischips. Vanligt vatten går också bra, och är billigare.

Fast allra billigast är att inte använda någonting alls. Det funkar lika bra det också - eftersom chemtrails inte existerar.
Citera
2019-03-25, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ARRRGGGGHHHH
I somras protesterade en grupp utanför SMHI, Transportstyrelsen och Luftfartsverket i Norrköping, övertygade att myndigheterna mörkar om konspirationsteorin chemtrails. Jag var där och rapporterade inifrån demonstrationen.

Så vitt jag vet så finns det inte så många filmer/reportage som skildrar konspirationsteoretikerna i just Sverige? Så då kan det kanske vara av intresse för er i denna forumdel?
Jadå, visst har den intresse i den här tråden. Framförallt för att den inte ger något nytt utan enbart upprepar det vanliga gamla tramset. Tre saker:

1. Mannen som påstår att de kvarliggande vita strimmorna efter flygplanen inte fanns i hans barndom har helt fel. Och det vet jag av egen erfarenhet. Som liten grabb såg jag att de vita strimmorna ibland försvann snabbt, och ibland låg kvar länge. Jag minns mycket väl att jag diskuterade detta med föräldrar och andra vuxna. De gav precis samma förklaring som vi har läst i den här tråden.

2. Varje tänkande människa borde inse att de påstådda nanopartiklarna inte kan breda ut sig över hela himmelen såsom det påstås. Såvida inte "nanopartiklarna" är försedda med propeller.

3. Det påstås att man har analyserat tungmetaller, virus, vacciner, och allt möjligt från utsläppen.
Struntprat! Vad man har analyserat är regnvatten. Sedan påstår man att regnvattnet har samlat på sig ämnen från "chemtrails".

Alla borde inse att om man analyserar tillräckligt mycket regnvatten tillräckligt noga så kan man hitta vad som helst. Och säkert hela periodiska systemet! Analyser av regnvatten är alltså nonsens i sammanhanget!
Citera
2019-03-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Jadå, visst har den intresse i den här tråden. Framförallt för att den inte ger något nytt utan enbart upprepar det vanliga gamla tramset. Tre saker:

1. Mannen som påstår att de kvarliggande vita strimmorna efter flygplanen inte fanns i hans barndom har helt fel. Och det vet jag av egen erfarenhet. Som liten grabb såg jag att de vita strimmorna ibland försvann snabbt, och ibland låg kvar länge. Jag minns mycket väl att jag diskuterade detta med föräldrar och andra vuxna. De gav precis samma förklaring som vi har läst i den här tråden.

2. Varje tänkande människa borde inse att de påstådda nanopartiklarna inte kan breda ut sig över hela himmelen såsom det påstås. Såvida inte "nanopartiklarna" är försedda med propeller.

3. Det påstås att man har analyserat tungmetaller, virus, vacciner, och allt möjligt från utsläppen.
Struntprat! Vad man har analyserat är regnvatten. Sedan påstår man att regnvattnet har samlat på sig ämnen från "chemtrails".

Alla borde inse att om man analyserar tillräckligt mycket regnvatten tillräckligt noga så kan man hitta vad som helst. Och säkert hela periodiska systemet! Analyser av regnvatten är alltså nonsens i sammanhanget!

Är det så? Jag har ingen aning. Minns inte att jag funderat så mycket på kondensstrimmor som barn.

Jag bryr mig inte så värst mycket heller, ärligt talat. Folk får tro vad de vill, mig gör det inget. Plus, idag känns det som om alla är konspirationsteoretiker. Finns så många därute som ser världen i svart och vitt och vrider och vänder på saker för att få det att överensstämma med deras verklighet.

Men jag är genuint nyfiken på konspirationsteorier och kommer nog göra fler filmer på temat. Eller konspirationsteorierna bryr jag mig väl inte så mycket om, utan jag är mer intresserad av människorna som tror på dem. Där kan man snacka underdogs Och mitt hjärta slår hårt för underdogs.
Citera
2019-03-26, 07:50
Medlem
SKA FÖRENTA NATIONERNA STYRA GLOBAL VÄDERMODIFIERING?

Flertalet medlemsländer inom Förenta Nationerna pushar för att FN ska bli det globalt styrande organdet för geoengineering.

Jim Lee driver sajten Climateviewer.com och han berättar om en artikel i tidningen Scientific American som kom ut nyligen. Artikeln säger att Förenta Nationernas organ UNEP (United Nations Environment Assembly) hade ett möte i Nairobi Kenya i mars 2019 och att Schweiz och nio andra länder ville att UNEP ska undersöka geoengineering djupare i syfte att kunna bekämpa klimatförändringarna. Man vill även att FN ska bli det globalt styrande organet för geoengineering om man bestämmer sig för att använda dessa tekniker. Detta förslag stoppades av USA, Saudiarabien och Brasilien. När jag läser artikeln så inser jag att det är många FN-länder som pushar för att använda geoengineering i syfte att bekämpa klimatförändringarna.

Video ovan: Jim Lee från sajten Climateviewer.com berättar det senaste om geoengineering.

AEROSOLER I ATMOSFÄREN

Jim Lee hänvisar till en annan artikel på sajten Climatechangenews. Artikeln nämner det faktum att Schweiz och nio andra länder vill använda metoder som gör att solens strålar inte når fram till jordytan genom att beströ atmosfären med aerosoler (små partiklar) och skapa konstgjorda moln. Man vill även ta bort koldioxid från atmosfären. Andra metoder som diskuteras i artikeln är att bespruta moln med sjövatten i syfte att få molnen mer reflekterande. Kritiska röster i artikeln säger att vädermodifiering kan förvärra klimatet, användas som vapen. Man menar att vädermodifiering skulle kunna leda till förändrade vädermönster, förstöra jordbruket och förvärra politiska relationer.

Lee nämner även att FN:s förre generalsekreterare Ban Ki-Moon pushar för vädermodifiering i syfte att bearbeta klimatförändringarna i en artikel i tidningen Project Syndicate nyligen. Ban Ki-Moon skriver bland annat i artikeln:

“En grupp självständiga globala ledare vid namn ‘The Elders’ vill ha ett globalt regelverk för vädermodifiering och få det operativt så snart som möjligt. Förenta Nationernas UN Environment Assembly vill starta en global informationskampan gällande vädermodifiering. Förenta Nationerna är den bästa organisationen för att styra global vädermodifiering”.

#förentanationernageoengineering #chemtrailssverige #vädermodfieringnato

Läs hela artikeln:

https://jmm.nu/fn-geoengineering-sverige_forenta-nationerna-chemtrails-klimatforandringar/
Citera
2019-03-27, 03:15
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:

Det var ju inte precis begåvningseliten som demonstrerade där om jag får vara lite elak. Om det är från samma grupp som stödjer andra konspirationer såsom "jorden är platt" så förstår jag lite mer vad det är för typ av folk jag läser om här.
Citera
2019-03-27, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Det var ju inte precis begåvningseliten som demonstrerade där om jag får vara lite elak. Om det är från samma grupp som stödjer andra konspirationer såsom "jorden är platt" så förstår jag lite mer vad det är för typ av folk jag läser om här.

Nja, jag skulle inte uttrycka mig så hårt. Men visst, det var en person där som inte verkade helt med i matchen, så att säga. Jag kan också tänka mig att konspirationsteorier drar till sig en del underliga människor. Men de flesta som jag träffat är överraskande normala, faktiskt.

Men en sak som jag lagt märke till... Jag är med i några slutna grupper på Facebook och där är det en blandning av människor. De bråkar dock mycket sinsemellan och verkar inte bara överens om så mycket.

Hur ser ni på det? Ni som är övertygade att Chemtrails och liknande fenomen faktiskt existerar. Hur ska ni nå ut till folket på gatan om ni inte kan enas om vad som är sant eller inte?
Citera
2019-03-27, 13:20
Medlem
madtops avatar
Citat:
Nja, jag skulle inte uttrycka mig så hårt. Men visst, det var en person där som inte verkade helt med i matchen, så att säga. Jag kan också tänka mig att konspirationsteorier drar till sig en del underliga människor. Men de flesta som jag träffat är överraskande normala, faktiskt.

Men en sak som jag lagt märke till... Jag är med i några slutna grupper på Facebook och där är det en blandning av människor. De bråkar dock mycket sinsemellan och verkar inte bara överens om så mycket.

Hur ser ni på det? Ni som är övertygade att Chemtrails och liknande fenomen faktiskt existerar. Hur ska ni nå ut till folket på gatan om ni inte kan enas om vad som är sant eller inte?

Det är exakt lika i den här tråden.
Olika troende för fram helt olika motiv för chemtrails, allt från kallare väder, via varmare väder till mer exotiska idéer såsom massmord, brain-control och rymdödlor.

De troende är inte ens överens om vem och hur. Vissa påstår att det är Nato medan andra påstår att det är nazi/jude/frimurare. Vissa påstår att det bara är militära flygplan medan andra hävdar att det är vanliga passagerarplan som utför besprutningen. Och så vidare.

Och att de inte är överens är inte så himla konstigt, det ligger i foliehattens natur. En typisk chemtrailstroende har en enorm förmåga att ändra sin tro allt eftersom de blir motbevisade. Om en chemtrailstroende t.ex påstår att det är endast är militära flygplan som strimmar och jag påpekar att de strimmorna vi ser i skyn kommer från vanliga passagerarplan svänger de snabbt och påstår att även vanliga passagerarplan chemtrailar. Och om man påpekar för en annan chemtrailstoende att det faktiskt inte finns plats för tiotusentals ton med chemtrailsvätska på ett vanligt passagerarplan så hävdar de att det endast är militärplan som sprayar. Och så går det runt och runt med ständigt flyttade målstolpar.
Citera
2019-03-30, 10:56
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det är exakt lika i den här tråden.
Olika troende för fram helt olika motiv för chemtrails, allt från kallare väder, via varmare väder till mer exotiska idéer såsom massmord, brain-control och rymdödlor.

De troende är inte ens överens om vem och hur. Vissa påstår att det är Nato medan andra påstår att det är nazi/jude/frimurare. Vissa påstår att det bara är militära flygplan medan andra hävdar att det är vanliga passagerarplan som utför besprutningen. Och så vidare.

Och att de inte är överens är inte så himla konstigt, det ligger i foliehattens natur. En typisk chemtrailstroende har en enorm förmåga att ändra sin tro allt eftersom de blir motbevisade. Om en chemtrailstroende t.ex påstår att det är endast är militära flygplan som strimmar och jag påpekar att de strimmorna vi ser i skyn kommer från vanliga passagerarplan svänger de snabbt och påstår att även vanliga passagerarplan chemtrailar. Och om man påpekar för en annan chemtrailstoende att det faktiskt inte finns plats för tiotusentals ton med chemtrailsvätska på ett vanligt passagerarplan så hävdar de att det endast är militärplan som sprayar. Och så går det runt och runt med ständigt flyttade målstolpar.

Alltså, det är knappast främmande för forskare att använda chemtrails för att kyla ned jorden, precis det som folk påstår ska forskare från Harvard göra. Nu i vår ska dom experimentera och dom har fått miljontals i anslag till detta project.

Det är ju bara naivt att tro att det inte har gjorts tidigare utan att det är först nu man ska testa det. Som om forskarna har lyssnat till konspirationsteoretiker och bestämt sig för att använda metoder från dessa teorier.

Vi kan, formellt, inom en snar framtid se fram emot syraregn och mycket mer förorenat färskvatten, men dom kommer ut med det nu fast det finns mycket som tyder på att det redan har gjorts länge fast då i skuggan med black budgets.

https://www.globalcitizen.org/en/content/climate-geoengineering-climate-change-block-sun/

https://www.forbes.com/sites/trevornace/2018/12/05/harvard-scientists-begin-experiment-to-block-out-the-sun/

Är det här fortfarande en konspirationsteori?

Det kommer dock inte att fungera då uppvärmningen har många orsaker, det finns inte mycket vi kan göra.

https://m.youtube.com/watch?v=T-5rB5ZSEM8

Kan tillägga att det är precis det här, exakt det som forskarna på Harvard ska göra och med exakt samma ämnen som ska sprayas i atmosfären, som insiders och visselblåsare kommit ut med sedan länge och dom hade helt rätt.

Denna tråd hör inte längre hemma i konspirationsteorier och alternativa teorier.
Senast redigerad av UndeadNinja 2019-03-30 kl. 11:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in