2019-03-25, 18:47
Medlem
TS, har lagt en tråd. 110 inlägg i samma ämne..En fanatiker som är såld på islam.
Citera
2019-03-25, 18:58
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Ville du känna dig lite edgy nu igen när du highlightade din svordom och därmed underströk hur språkmässigt depraverad du är?
Överdrifter verkar vara din grej.

Men för att ta en liten jämförelse när du ändå pratar om hur saker kan övertolkas.

Svenska tjejer i minikjol och tanktop (=finns rum för tolkningar) blir tyvärr ibland våldtagna när de raglar iväg från krogen tillsammans med nåt killgäng hon tolkat som "sina vänner". Kolla in Metoo-rörelsens alla stackars offer.
Ser du hur idiotiskt du resonerar? (troligen inte)
Att någon övertolkar saker betyder inte att det är det som är representativt.
Du framstår som representant av islam i denna tråd, men du väljer dina argumentationstillfällen ytterst selektivt, varför?

Tyvärr, dock - så framstår det mest som trollande när du skriver som du gör. Men det är kul att du kan elda i en tråd.
Citera
2019-03-25, 18:58
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Allah är det arabiska ordet för gud.
Det har samma semitiska rot som det hebreiska Elohim i Gamla Testamentet.

Att Allah var en mångud bland hedniska araber är en teori. En teori som jag har lite svårt att tro på.
Men att Muhammed kombinerade både hedniskt arabisk tro och abrahamitism råder det ingen tvekan om.

Enligt en del muslimer predikade Jesus och profeterna på arabiska. Grekiska talades aldrig i Palestina. Förklaringen till varför det inte finns några judiska texter på arabiska är att judarna brände dem efter att de kastades ut ur Arabiens heliga städer. Romerska kejsare brände alla de ursprungliga kristna texterna.

http://www.answering-christianity.com/muslims_during_early_christians_times.htm

Vilket sammanträffande... judarna var långt före Hitler med konceptet på sina egna heliga texter.
Citera
2019-03-25, 19:15
Medlem
LadySwedens avatar
Människosonen har ett nytt namn: Emmanuel (det betyder Gud med oss).

... men Guds yttre, det är kroppen, är inte Gud mer än vi är vårt kött. Samtidigt är det genom vårt kött världen kan känna oss och ingenting annat. Kroppen är alltså vi själva, men är samtidigt inte vi själva. Kroppen är ett tempel för Anden, och Anden är medvetandet om vem vi är (I Guds fall givetvis om vem Gud är).

Troende är alltså ljus i världen, men Ljuset är Guds Ord för oss alla utgivet. Kristi kropp som Han offrade för oss, för att vi skulle kunna få liv.

Det är förstås dock rappakalja för alla som inte är medvetna om synden i världen som talar till köttet.

... Men om man givits den tron, så får Koranen enormt liv. Det är ett kraftfullt ord.
Citera
2019-03-25, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Om du nu vill lära dig något:

Det du försöker förespråka är samma idé som de kristna, läs på lite om ”Jesus” och vad ”Han/det” är för någon/något.

Det är du som är hjärntvättat av makten! Hört talas om Babylons torn?

Du är i det närmaste en komplett idiot Leo, försök att inse det.
Du springer judens ärenden.
Dessutom vet du som sagt inte ens vad logik är och vill inte lära dig.
Hopplöst.

Problemet med Ateisterna här i tråden är att de inte ens vet vad ”Religion”, ”Gud” och ”Islam” betyder.
Jag önskar folk kunde lära sig att tänka och lära innan de talar.

En ateist är inte av en mycket högre logisk karaktär än en religiös. Vadan drar du in judendomen vilken är precis av samma biologiskt skymfande art? Jag endast söker förståelse för oss Homo sapiens genom förståelse för det djur vi faktiskt är. Hur skulle skaparen av kontrabiologiska tankar se på ett Lejon som bestämmer sig för att sluta leva i flock på savannen, söka över tala dom andra lejonen att följa honom och börja leva efter en sago bok, sluta jaga dom djuren dom är ämnade att jag och äta, sluta leva i den flock dom är ämnade att leva i? Finns absolut ingen som helst logik i det syn sättet! Vi är djur och logik är en biologiskt programmerad egenskap som för ädlats genom det Naturliga urvalet och evolutionen. Är du bara av en lägre logisk förmåga och allmänt låg begåvad eller försöker söker du korrumpera och förstöra din egen art med din kontra biologiska ut talanden?
Citera
2019-03-25, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Försök att vakna upp ur din psykos, för verkligheten och framtidens skull.
Vi mer förnuftiga människor tycker synd om dig och dina skygglappar.

Med vilket förnuft för nekar man sig självt att leva efter hur man som art är ämnad att leva? Vilken framtid? Vår art lever inte längre i den flock vi är programmerade att leva i, bejakar vi våra biologiska drifter får vi sanktioner av samhället eller tror vi blir straffade av den sago figur ni avarter kallar gud! Paralellt med det ologiska liv vi lever förstör vi sam tidigt den natur vi är ämnade att leva av och programmerade att leva i. Jag tycker synd om vår art som går mot sin egen under gång med avarter likt dig själv i spetsen av idioti och bristande rationalitet
Citera
2019-03-25, 19:31
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Islam har den rimligaste synen på Gud. Till skillnad från kristendomen som påstår att Gud är tre och att Gud blev till genom kvinnans vagina, bland blod och var, som sedan dessutom dog på korset, menar Islam att Gud är unik, en allena, finns inget som kan linas vid honom. Låter rimligt eftersom ursprunget till alltet ska vara unikt, orimligt om skaparens attribut helt och hållet återfanns i skapelsen också. Skaparen måste stå över skapelsen, vilket är den ärligaste bilden.

Kristendomens syn är felaktig eftersom den säger att döden hade makt över Gud över om Gud i slutändan besegrar döden, låter hela berättelsen orimlig. Döden kan inte ha makt över Gud.

Islam är inkluderande. Det spelar ingen roll om du är svart, vit, gul, fattig, rik, lång, smal ful, vin. Tron förenar alla muslimer och de är som syskon. Till skillnad från judendomen som endast accepterar judar.

Avgudadyrkare vilket omfattar buddhismen, hinduismen, soldyrkare, elddyrkare osv låter orimligt eftersom dessa finns i tid och rum och påverkas av yttre omständigheter därför kan de inte vara Gud.

Islam innehåller alla andra religioner inklusive kristendomen och judendomen men också avgudadyrkarnas religioner och tro. Islam uppmanar muslimer att tro på alla profeter från Adam till Muhammed inklusive Jesus, Moses men också innehåller Islam och uppmanar muslimer att hålla avstånd från avgudadyrkare tex buddhismen, hinduismen osv.

Med Islam skulle frågor om rasism, etnicitet, sociala, kulturella, ekonomiska, militära frågor lösas enkelt. Vi skulle få en betydligt fredligare värld och säkra en evighet i lycksaligheter.

Gud den vise säger i koranen:

Säg: ”Han är Gud – En, Gud, den Evige, den av skapelsen Oberoende, av vilken alla beror. Han har inte avlat och inte blivit avlad, och ingen finns som kan liknas vid Honom.”1

Er Gud är en Gud – det finns ingen annan gud än Han och Han omfattar allt med Sin kunskap!2
Det är Gud som har skapat himlarna och jorden och som låter regn falla från skyn för att därmed frambringa frukter för er försörjning; [det är Han] som har gett er skepp, som seglar över haven på Hans befallning, och som har skapat floderna till er nytta, och [det är Han] som har gett er solen och månen, som löper [i sina banor] utan att förtröttas, och [Han] som har gett er natten och dagen för era behov.3
Gud är himlarnas och jordens ljus. Hans ljus kan liknas vid en nisch där en lykta står. Lyktan är [omsluten] av glas och glaset lyser med en stjärnas glans. [Det är en lykta] tänd [med olja] från ett välsignat träd, ett olivträd som varken tillhör öst eller väst och vars olja nästan lyser utan att eld har rört vid den. Ljus över ljus! Gud leder till Sitt ljus den Han vill och därför framställer Han liknelser för människorna. Gud har kunskap om allt.4
Gud skapar er i ett tillstånd av svaghet; därefter låter Han svagheten följas av styrka [och] därefter låter Han styrkan följas av svaghet och gråa hår. Han skapar vad Han vill – Han är Den som har kunskap om allt, Den som är mäktig allt.5
Han är Gud; ingen gudom finns utom Han! Han känner allt det som är dolt för människor liksom det som de kan bevittna – Han, den Nåderike, den Barmhärtige.6
Han är Gud, det finns ingen gud utom Han. Honom tillkommer allt lov och pris i denna värld och i evigheten. Domen är Hans och till Honom skall ni föras åter.7

Vad hindrar människan att ta detta enkla och lättförståeliga budskap till sig?

Ännu en vilseledd själ vars tolkning av bibeln är helt uppåt väggarna.
Citera
2019-03-25, 19:41
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leo.Galli
En ateist är inte av en mycket högre logisk karaktär än en religiös. Vadan drar du in judendomen vilken är precis av samma biologiskt skymfande art? Jag endast söker förståelse för oss Homo sapiens genom förståelse för det djur vi faktiskt är. Hur skulle skaparen av kontrabiologiska tankar se på ett Lejon som bestämmer sig för att sluta leva i flock på savannen, söka över tala dom andra lejonen att följa honom och börja leva efter en sago bok, sluta jaga dom djuren dom är ämnade att jag och äta, sluta leva i den flock dom är ämnade att leva i? Finns absolut ingen som helst logik i det syn sättet! Vi är djur och logik är en biologiskt programmerad egenskap som för ädlats genom det Naturliga urvalet och evolutionen. Är du bara av en lägre logisk förmåga och allmänt låg begåvad eller försöker söker du korrumpera och förstöra din egen art med din kontra biologiska ut talanden?
Jasså?

Vilken planet är du född på då?

För inte fan kan det var jorden..
Citera
2019-03-25, 19:47
Medlem
Citat:
Dina åsna? fin svenska. Håll dig till assyriskan! Källa på dina påståenden?

Ge mig en källa på att kvinnor behandlas lika som männen i den muslimska världen.
Citera
2019-03-25, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Polyteism är knappast rationellt.

Treenigheten är fortfarande monoteistisk.

Citat:
Förutom att messias inte "nämns överallt". Det finns typ sju messianska profetior, vilka alltså inte Jesus uppfyllt, medan kristendomen har uppfunnnit hundratals fabricerade profetior.

Det finns hundratals messianska profetior, det finns en del som gäller Jesu återkomst och kommer uppfyllas i framtiden men vi har bokstavligen hundratals som redan uppfyllts. I kontrast till det så har muslimer knappt kunnat hitta en enda passage som skulle syfta på Mohammed.

Läs Jesaja, kaptitel 53, till exempel och säg mig att det inte är Jesus som det talas om.

Läs vidare här på en judisk-kristen sida, judar som har blivit övertygade från den heliga skrift om att Jesus är messias: https://jewsforjesus.org/answers/top-40-most-helpful-messianic-prophecies/
Citera
2019-03-25, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Du framstår som representant av islam i denna tråd, men du väljer dina argumentationstillfällen ytterst selektivt, varför?

Tyvärr, dock - så framstår det mest som trollande när du skriver som du gör. Men det är kul att du kan elda i en tråd.
Jag är verkligen ingen representant för Islam 😊 men jag försöker besvara oklarheter kring Islam så gott jag kan.
Jag vill inte säga saker om Islam som inte är sant och utmåla Islam annorlunda för att det ska låta mer västerländskt eller hur man ska uttrycka sig. Hellre sanningen än de söta falska orden. Man ska aldrig ljuga om Islam. Hellre vara tyst eller svara att man inte vet på de saker man inte kan när det kommer till Islam.

Jag väljer att svara på vissa saker jag ser som jag tycker jag kan svara på och som behöver besvaras men jag lägger inte ner möda på att besvara sånt jag ser som lönlöst att besvara. Vissa tar ändå inte in ett ord av svaret och gormar och upprepar bara felaktigheter om och om igen i tråd efter tråd. De flesta av dessa ignorerar jag bara, man ser tydligt syftet med frågorna. Ibland svarar jag för att försöka klarlägga saker som relaterar till andra spår i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Jag har frågat lite enkla frågor, kanske du kan svara på?
Angående det med skolbänken, det är vad man tänker, inte vad man hör - som gör vem man är, tillika vad man gör.
Förlåt, jag såg inte din fråga förrän nu. Menar du denna fråga så,

Sure, nåt sånt.
Citera
2019-03-25, 19:58
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Islam har den rimligaste synen på Gud. Till skillnad från kristendomen som påstår att Gud är tre och att Gud blev till genom kvinnans vagina, bland blod och var, som sedan dessutom dog på korset, menar Islam att Gud är unik, en allena, finns inget som kan linas vid honom. Låter rimligt eftersom ursprunget till alltet ska vara unikt, orimligt om skaparens attribut helt och hållet återfanns i skapelsen också. Skaparen måste stå över skapelsen, vilket är den ärligaste bilden.

Kristendomens syn är felaktig eftersom den säger att döden hade makt över Gud över om Gud i slutändan besegrar döden, låter hela berättelsen orimlig. Döden kan inte ha makt över Gud.

Islam är inkluderande. Det spelar ingen roll om du är svart, vit, gul, fattig, rik, lång, smal ful, vin. Tron förenar alla muslimer och de är som syskon. Till skillnad från judendomen som endast accepterar judar.

Avgudadyrkare vilket omfattar buddhismen, hinduismen, soldyrkare, elddyrkare osv låter orimligt eftersom dessa finns i tid och rum och påverkas av yttre omständigheter därför kan de inte vara Gud.

Islam innehåller alla andra religioner inklusive kristendomen och judendomen men också avgudadyrkarnas religioner och tro. Islam uppmanar muslimer att tro på alla profeter från Adam till Muhammed inklusive Jesus, Moses men också innehåller Islam och uppmanar muslimer att hålla avstånd från avgudadyrkare tex buddhismen, hinduismen osv.

Med Islam skulle frågor om rasism, etnicitet, sociala, kulturella, ekonomiska, militära frågor lösas enkelt. Vi skulle få en betydligt fredligare värld och säkra en evighet i lycksaligheter.

Gud den vise säger i koranen:

Säg: ”Han är Gud – En, Gud, den Evige, den av skapelsen Oberoende, av vilken alla beror. Han har inte avlat och inte blivit avlad, och ingen finns som kan liknas vid Honom.”1

Er Gud är en Gud – det finns ingen annan gud än Han och Han omfattar allt med Sin kunskap!2
Det är Gud som har skapat himlarna och jorden och som låter regn falla från skyn för att därmed frambringa frukter för er försörjning; [det är Han] som har gett er skepp, som seglar över haven på Hans befallning, och som har skapat floderna till er nytta, och [det är Han] som har gett er solen och månen, som löper [i sina banor] utan att förtröttas, och [Han] som har gett er natten och dagen för era behov.3
Gud är himlarnas och jordens ljus. Hans ljus kan liknas vid en nisch där en lykta står. Lyktan är [omsluten] av glas och glaset lyser med en stjärnas glans. [Det är en lykta] tänd [med olja] från ett välsignat träd, ett olivträd som varken tillhör öst eller väst och vars olja nästan lyser utan att eld har rört vid den. Ljus över ljus! Gud leder till Sitt ljus den Han vill och därför framställer Han liknelser för människorna. Gud har kunskap om allt.4
Gud skapar er i ett tillstånd av svaghet; därefter låter Han svagheten följas av styrka [och] därefter låter Han styrkan följas av svaghet och gråa hår. Han skapar vad Han vill – Han är Den som har kunskap om allt, Den som är mäktig allt.5
Han är Gud; ingen gudom finns utom Han! Han känner allt det som är dolt för människor liksom det som de kan bevittna – Han, den Nåderike, den Barmhärtige.6
Han är Gud, det finns ingen gud utom Han. Honom tillkommer allt lov och pris i denna värld och i evigheten. Domen är Hans och till Honom skall ni föras åter.7

Vad hindrar människan att ta detta enkla och lättförståeliga budskap till sig?
Slutade läsa efter 3e felaktiga påståendet om kristendomen. Läs på innan du ska kritisera något du inte ens vet något om. Islam kommer alltid att vara en förkastlig religion och är helt fel. Hoppas du hittar lyckan i livet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in