2019-03-25, 15:55
Bannlyst
Får inte deltagarna betalt för att vara med, precis som i Farmen?
Citera
2019-03-25, 16:01
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja, det går att tävla på olika sätt. Var då tolerant inför det. Det är alltid de som viftar mest frenetiskt med tolerans-kortet och säger "Alla är ju olika och det är helt ok!" som är mest intoleranta.

I Sverige ska alltid de som vill och kan prestera saktas ner av hänsynen till de som inte vill eller kan. Alla ska gå i samma takt. Inse att den som är duktig blir otålig av att saktas ner. Jag tolkar inte alls Carl som att han är empatilös. Hur f-n vet man det, baserat på det man sett? Han är tävlingsinriktad och kritiserar individer i gruppen som tar irrationella beslut, något som i högsta grad påverkar hans egna möjligheter i tävlingen. Varför skulle det betyda att han är empatilös? Det hänger inte ihop.

Varför inte ta bort tävlingsmomentet i Robinson och bara filma människor som svälter i månad på en Fidji-ö? Alla nöjda o glada då?
Det är väl ingen som kritiserat hans vinnarinstinkt? I så fall har jag missat det. Däremot hyser han ett tydligt människoförakt som med all säkerhet kommer att sätta käppar i hjulet för honom i Robinson lika väl som i verkliga livet. Alla gillar en vinnare men ingen gillar ett svin.
Citera
2019-03-25, 16:02
Medlem
Så HerrNilson är kung i lag syd nu när agent Hamilton Med rätt att vara jobbig har abdikerat.. segt.
Citera
2019-03-25, 16:05
Medlem
Screems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agnetax
Får inte deltagarna betalt för att vara med, precis som i Farmen?

Man får betalt. Inte speciellt mycket, men för att klara att betala hyran i två månader.

Sen kan man få mer ifall man är lite speciell, tänkt dig Nick.
Citera
2019-03-25, 16:18
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Min amortering, ränta och levnadskostnader ligger på långt över 30k SEK per månad.

Arvodet för deltagande räcker knappt till en pepsi max och en kabanoss på närmaste pressbyrå.

/C

Om du nu är CSH vet jag inte, men denna "man" vågade inte längre vara kvar och ville bli diskad. Synd, där försvann mycket underhållningsvärde.
Citera
2019-03-25, 16:18
Medlem
Waross avatar
Förstår inte alls varför TV4 släpper veckans avsnitt på en gång... Blir ju inte samma spänning. Särskilt inte när man är här inne och läser och alla spoilar!
Citera
2019-03-25, 16:28
Medlem
NOlies avatar
Citat:
Du verkar inte förstå skillnaden på jurist och advokat. Jag gör advokatprovet just nu, men kan inte bli advokat här i england tidigast 2021. Nu är jag helt sonika jurist. Stor skillnad, då advokat är en skyddad titel.

Hur provar man på att vara en legionär? Har du någon erfarenhet?

/C

Ja, du blir en bra " Djävulens Advokat" ...... total avsaknad av empati och dessutom greedy.
Citera
2019-03-25, 16:31
Medlem
peterZiipens avatar
Kontrasten mellan Paolo och Arga snickarN när någon vill åka hem är verkligen som natt och dag. Vill minnas hur Paolo stod och skrek på stranden att man var självisk jävel som väljer att åka hem.
Citera
2019-03-25, 16:39
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
1. Mastiff stämmer mig för kontraktsbrott och kommer då bli tvingade att släppa bandet där adnilson får psykbryt och ska döda och ha sig. (Disclosure)

2. I stort sätt ingen. De var på. Ön kanske 1 timme om dagen plus synkarna som varade 3-5minuter. Jag fick dock göra 100 synkar mer än övriga packet då det klagades något enormt att de var sämst i sina synkar.

3. Man får inte en spänn. Vilket jag var helt ok med. Sålänge kontraktet följdes. Men när mastiff börjar bryta mot kontraktet för att ha med sin älskade strandpojke så krävde jag mer deg. Finns ingen självbevarelsedrift i att säkra inkomster för mastiff ocj TV4 när de helt öppet väljer att skydda korvgubben när han står och skriker att jag inte kommer levande från stranden ocj att han slå slå ut mina tänder (information som produktionen definitivt gett till adnilson då jag har flertalet tandimplantat efter en bilolycka)

/C
Tummen upp för dig Carl 👍 Jag förstår dig precis, det går inte att umgås med Low-IQ’s. Precis som i vanliga livet håller de på med flockbeteende och ingen kan tänka självständigt. Synd att inte jag var där. Tror att vi hade funkat bra ihop 🥂

Sen att TV4 alltid har en agenda där ”vissa” deltagare favoriseras är inget nytt, tyvärr. Kolla bara Mahsa i senaste Farmen. Hon skrek och betedde sig, men blev aldrig tillsagd. Däremot blev två av hennes antagonister utkastade för skitsaker.
Citera
2019-03-25, 16:42
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOlie
Ja, du blir en bra " Djävulens Advokat" ...... total avsaknad av empati och dessutom greedy.

Du verkar inte veta vad djävulens advokat är?

Det är när man argumenterar för en ståndpunkt som nödvändigtvis inte är sin egen. Vilket man får svårt att göra om man saknar empati.

Programmet blir ju helt klart sämre utan Calle.
Citera
2019-03-25, 16:45
Medlem
Screems avatar
Citat:
Min amortering, ränta och levnadskostnader ligger på långt över 30k SEK per månad.

Arvodet för deltagande räcker knappt till en pepsi max och en kabanoss på närmaste pressbyrå.

/C

Okej, intressant. Skulle tippa på att Floyd Mayweather har 100 gånger dyrare levnadskostnader.

Arvodet är nog beräknat efter medianhyra per månad i Sverige. Om man köper pepsi och kabanoss för över 10 000kr så borde man gå till en annan kiosk.
Senast redigerad av Screem 2019-03-25 kl. 16:53.
Citera
2019-03-25, 16:58
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
I söndags blev man peppad inför säsongen men tyvärr försvann känslan idag. Kungen blir saknad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in