Så vad gör detta FISA warranten till i laglig mening?
Nu kanske det slinker med något som inte stämmer men det här är min uppfattning om läget;
DNC betalar för Steele report som jag ju summerade för ett par dagar sedan som att de stora avslöjandena var inte sanna men det fanns sanning i rapporten, en del stämde.
John McCain ger den till FBI för att göra rapporten kredibel, hade D gett den till FBI hade det kunnat tolkas som smutskastning.
FBI vet vi nu genom page-strzok meddelandena pushade hårt för att få igenom FISA hos DOJ baserat på steele rapporten, dom har officiellt meddelat att det fanns russian collusion, det finns dokumenterat, och det var inte sant.
Fisa gällde initiellt för en person som inte åtalats, ett flertal ur Trumps inner cirkel har åtalats men inget som har med russian collusion att göra.
Trump har frikänts.
Värt att påtala här är att obstruction of justice inte fanns med i Muellers mandat eller FISA, det var ju ett resultat av utredningen.
Vad gör detta då FISA till, helt onödig är väl det minsta man kan säga, olaglig får väl Hueber avgöra.
Vad gör detta då DNC och alla de som skrikit om russian collusion till, lögnare för dom har inte haft en gnutta bevis som styrkt sina påståenden.
Sen är det väl inte olagligt att tycka illa om trump men de som i sin yrkesutövning agerat på detta kan nog räkna med rättslig påföljd.
Mueller har mandat att också utreda CF, pedofili, prostituion och vad mer så hans nät är nog minst lika stort och finmaskigt som Muellers. Skall bli kul att se vad som fastnar.
Jag tror inte för en sekund att Trump kommer försitta chansen att försöka trycka dit alla som står bakom FISA, han slår mig inte som den förlåtande typen direkt