2019-03-25, 07:22
Medlem
Ni såg väl hur snabbt Barrs brev kom ut?

Det var väl hintar om att vi inte ens skulle få läsa Barrs summary tidigare?

Jag har väldigt svårt att tro att med den mediala uppmärksamhet detta fått så skulle Barr, på instruktion av Trump, ändra på Muellers slutsatser.

Det hade tagit 20 minuter och sen hade D fått sitt Obstruction of Justice med extra allt.
Citera
2019-03-25, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Anklagelserna kanske var felaktiga, men det vet vi ju inte - inga bevis har hittats, men Mueller har inte friat Trump från misstankar..

Nu kanske jag läser detta fel men hur tänker du här?

Dom har inte hittat några bevis för "Russian Collusion" och därför är Trump friad från alla misstankar.
Vill man hävda att Muellers rapport eller Barrs rapport inte stämmer så bör man väl presentera BEVIS för motsatsen?

När det gäller obstruction of Justice så friade just Rosenstein och Barr honom från alla misstankar eftersom dom valde att inte åtala honom så igen, vill du påstå att vi inte vet, BEVIS för motsatsen.
Citera
2019-03-25, 07:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Samma som ni troll ljuger om. Beskriver rysslandsutredningen men klipper in en kommentar från en annan (obstruction of justice). Som gräddet på moset ignoreras det faktum att Barr klart och tydligt anger att något åtal för obstruction of justice inte är aktuellt.

Jaha, ja där har du väl en poäng - om än en rätt petimäteraktig sådan. Läser man SVT's artiklar så framgår det tydligt att Trump frikänts från misstankar om inblandning i ryssfrågan samt att han inte kommer åtalas för obstruktion heller - samt att det är i frågan om obstruktion misstankarna inte kunnat avskrivas.

Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det kan du ju tycka men det var ju det vi pratade om.
Åkte vi inte dessutom på Off Topic för denna diskussion?
Då kanske det är dags att lägga ner den då?

Citat:
Nu kanske jag läser detta fel men hur tänker du här?

Dom har inte hittat några bevis för "Russian Collusion" och därför är Trump friad från alla misstankar.
Vill man hävda att Muellers rapport eller Barrs rapport inte stämmer så bör man väl presentera BEVIS för motsatsen?

När det gäller obstruction of Justice så friade just Rosenstein och Barr honom från alla misstankar eftersom dom valde att inte åtala honom så igen, vill du påstå att vi inte vet, BEVIS för motsatsen.

Man blir inte friad från misstankar för att man inte blir åtalad - dock ansågs Barr att det inte fanns tillräckligt med bevis för att gå till åtal angående obstruktion. I ryssfrågan är dock misstankarna mycket riktigt avskrivna då inga tecken på Trumps inblandning i sådan verksamhet har hittats.
Citera
2019-03-25, 10:10
Medlem
nerdnerds avatar
Ang Muellers utredning kan det nog iaf konstateras att den ende, utanför Mueller och hans "13 angry Democrats" (lol), som har läst den, är Barr, tRumps egen handplockade justitieminister. Och att Barr har varit involverad förr i att rädda GOP-presidenter från hotande åtal.

"Trumps öde hos justitieministern – har räddat president förr"

https://www.svd.se/trumps-ode-hos-justitieministern--har-raddat-president-forr
Senast redigerad av nerdnerd 2019-03-25 kl. 10:54.
Citera
2019-03-25, 10:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ni såg väl hur snabbt Barrs brev kom ut?

Det var väl hintar om att vi inte ens skulle få läsa Barrs summary tidigare?

Jag har väldigt svårt att tro att med den mediala uppmärksamhet detta fått så skulle Barr, på instruktion av Trump, ändra på Muellers slutsatser.

Det hade tagit 20 minuter och sen hade D fått sitt Obstruction of Justice med extra allt.

Barr hade hela helgen på sig att skriva och läsa så jag tror inte det var någon fara med att skriva ihop en summering på 3-4 sidor, det är något som jag klarar på mindre än 8 timmar så jag tror att Barr lätt skulle kunna göra det på kortare tid.

Dock så ska det bli spännande och se om/när rapporten släpps och hur mycket som är censurerat osv och speciellt om det skulle skilja sig på tok för mycket mellan vad Mueller har kommit fram till och vad Barr har sagt, speciellt rörande Obstruktion. (Nu tror inte jag att det lär skilja sig mer än hur man tolkar olika saker)

Skulle det visa sig att rapporten visar ganska klart och tydligt på saker som Barr nekar finns i den så lär det uppstå ett krisläge i USA men jag tror som sagt inte att fallet är så.
Citera
2019-03-25, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Barr hade hela helgen på sig att skriva och läsa så jag tror inte det var någon fara med att skriva ihop en summering på 3-4 sidor, det är något som jag klarar på mindre än 8 timmar så jag tror att Barr lätt skulle kunna göra det på kortare tid.

Dock så ska det bli spännande och se om/när rapporten släpps och hur mycket som är censurerat osv och speciellt om det skulle skilja sig på tok för mycket mellan vad Mueller har kommit fram till och vad Barr har sagt, speciellt rörande Obstruktion. (Nu tror inte jag att det lär skilja sig mer än hur man tolkar olika saker)

Skulle det visa sig att rapporten visar ganska klart och tydligt på saker som Barr nekar finns i den så lär det uppstå ett krisläge i USA men jag tror som sagt inte att fallet är så.

Japp, om Trump har hard-armat Rosenstein och fått Barr att mörka - då har D sin obstruction of justice rakt av och jag tror väldigt lite kan rädda Trump isåfall.

Hoppas också på att rapporten antingen offentliggörs eller läcks i sin helhet.
Citera
2019-03-25, 10:54
Medlem
Citat:
SnakePlisssken,
Då kanske det är dags att lägga ner den då?
Ja låt oss göra det.
Citat:
SnakePlisssken,
Man blir inte friad från misstankar för att man inte blir åtalad - dock ansågs Barr att det inte fanns tillräckligt med bevis för att gå till åtal angående obstruktion. I ryssfrågan är dock misstankarna mycket riktigt avskrivna då inga tecken på Trumps inblandning i sådan verksamhet har hittats.
När det gäller obstruktionen tänker jag så här att om Trump obstruerade i något han utreddes för som senare visade sig vara fel/inkorrekt, då vore väl det vettiga att avskriva obstruktionen också?
Jag är medveten om att obstruction of justice är ett brott men om hela utredningen mynnade ut i inget för Trump + kampanj så vore det ju lite larvigt att säga att vi iallafall tog honom på obstruction *high five*.

Det Barr säger är att allt Trump gjort har han gjort öppet och att det då inte skulle platsa som korrupt intent.

Vi får väl i allafall lägga stor vikt vid att Mueller efter två år valt att inte rekommendera att Trump skall bli lagförd och att han i fallet "russian collusion" blivit helt rentvådd.

Att Barr och Rosenstein har valt att inte åtala Trump kan vara ett bias men frågar du mig så tror jag inte dom är så dumma att dom skulle öppna upp för ett riktigt obstruction of justice.

Nu hoppas iallafall jag att dom släpper så mycket av denna rapport som möjligt eller att den i varje fall läcks.
Citera
2019-03-25, 11:04
Medlem
Citat:
Ja märkligt att Q är knäpptyst efter detta, jag hade nog gissat att han skulle vara direkt på den bollen för maximal effekt.

Skumt tycker jag, enligt mallen för hans oponionsbildning så borde han ju varit direkt på den här bollen och directat sin meme-brigade till utvalda tweets och FOX news artiklar.

Det är helt out-of-sync, för ett par dagar sedan tok-postade han om Rachel chandler och nu är det knäpptyst.

Svaren till Trumps victory-tweet är ju trump negativa och det flödet brukar ju fyllas av meme-brigade när Q pekar med hela handen.
Citera
2019-03-25, 11:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
När det gäller obstruktionen tänker jag så här att om Trump obstruerade i något han utreddes för som senare visade sig vara fel/inkorrekt, då vore väl det vettiga att avskriva obstruktionen också?
Jag är medveten om att obstruction of justice är ett brott men om hela utredningen mynnade ut i inget för Trump + kampanj så vore det ju lite larvigt att säga att vi iallafall tog honom på obstruction *high five*.
Om någon har gjort sig skyldig till att försöka förhindra rättvisans gång är det givetvis ett allvarligt brott, och för en president skulle det vara katastrofalt i allt utom rena diktaturer.

Citat:
Skumt tycker jag, enligt mallen för hans oponionsbildning så borde han ju varit direkt på den här bollen och directat sin meme-brigade till utvalda tweets och FOX news artiklar.
knäpptyst.

Svaren till Trumps victory-tweet är ju trump negativa och det flödet brukar ju fyllas av meme-brigade när Q pekar med hela handen.

Den enda logiska förklaring jag kan komma på är att Q är precis lika ovetande om vad rapporten innehåller som alla andra.
Citera
2019-03-25, 11:36
Medlem
Så vad gör detta FISA warranten till i laglig mening?
Nu kanske det slinker med något som inte stämmer men det här är min uppfattning om läget;

DNC betalar för Steele report som jag ju summerade för ett par dagar sedan som att de stora avslöjandena var inte sanna men det fanns sanning i rapporten, en del stämde.

John McCain ger den till FBI för att göra rapporten kredibel, hade D gett den till FBI hade det kunnat tolkas som smutskastning.

FBI vet vi nu genom page-strzok meddelandena pushade hårt för att få igenom FISA hos DOJ baserat på steele rapporten, dom har officiellt meddelat att det fanns russian collusion, det finns dokumenterat, och det var inte sant.

Fisa gällde initiellt för en person som inte åtalats, ett flertal ur Trumps inner cirkel har åtalats men inget som har med russian collusion att göra.

Trump har frikänts.
Värt att påtala här är att obstruction of justice inte fanns med i Muellers mandat eller FISA, det var ju ett resultat av utredningen.

Vad gör detta då FISA till, helt onödig är väl det minsta man kan säga, olaglig får väl Hueber avgöra.
Vad gör detta då DNC och alla de som skrikit om russian collusion till, lögnare för dom har inte haft en gnutta bevis som styrkt sina påståenden.
Sen är det väl inte olagligt att tycka illa om trump men de som i sin yrkesutövning agerat på detta kan nog räkna med rättslig påföljd.

Mueller har mandat att också utreda CF, pedofili, prostituion och vad mer så hans nät är nog minst lika stort och finmaskigt som Muellers. Skall bli kul att se vad som fastnar.

Jag tror inte för en sekund att Trump kommer försitta chansen att försöka trycka dit alla som står bakom FISA, han slår mig inte som den förlåtande typen direkt
Citera
2019-03-25, 11:45
Medlem
Citat:
SnakePlisssken,
Om någon har gjort sig skyldig till att försöka förhindra rättvisans gång är det givetvis ett allvarligt brott, och för en president skulle det vara katastrofalt i allt utom rena diktaturer.
I detta fallet, vilken rättvisa tänker du på då?

Citat:
Den enda logiska förklaring jag kan komma på är att Q är precis lika ovetande om vad rapporten innehåller som alla andra.
Det tror jag också, hans kontakt (som jag gissar att han har) sitter inte i den inre cirkeln.
Däremot så trodde jag att han skulle hoppa på tåget så fort det gick, det är trots allt tidig morgon i new york nu och han är nästan sist på bollen.
Citera
2019-03-25, 11:51
Medlem
Citat:
Q !!mG7VJxZNCI ID: 917b1e No.2776566 📁
Aug 28 2018 20:57:13 (EST)
If the FAKE Steele Dossier constituted the 'bulk' of the 'facts submitted' to FISC to obtain FISA warrant(s) against POTUS….
Dossier dismissed as FAKE/BASELESS.
If Mueller was appointed as SC based on the Dossier - and the Dossier was proven to be FAKE/DISINFORMATION - and the Dossier was proven to be the 'bulk' of the information submitted to FISC in order to obtain the warrants (+FISA signers 'pre-mediated' neglect to disclose the actual FACTS (lied to)) - then how is Mueller still SC?
BO never called to testify re: Mueller?
Mueller investigating 'Russian Collusion'?
Why would Mueller not contact BO?
BO was the 'BACKCHANNEL' between FBI/DOJ & STEELE.
Why wouldn't Mueller seek testimony?
Mueller: Impeach POTUS operation?
If impeachment is the goal via retake House (midterms), does it still not require a 2/3 vote in the Senate?
What will the [20] FISA 4th warrant disclose?
Trust the Plan.
HUBER has EVERYTHING.
Q

Och för sakens skull, Q called this out för ett tag sedan.

Vilken var den fjärde FISA warranten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in