Citat:
Nej, vad jag har torgfört är att det är lättare att argumentera för minskad asylinvandring om Sverige inte underblåser konflikter med sitt stöd. Det är mycket lättare att ha ett nationellt perspektiv om man inte har fingrarna i den globala syltburken. Det är lättare att inte bli inblandad i skit om man heller inte deltar i skit, jämför dåligt umgänge.
Det är ju bara kolla på rubriken i denna tråd. Magdad Bob säger att Sverige går mot tuffaste läget på hundra år - vad har orsakat det? Jo, geopolitiska krafter i kombination med ett naivt perspektiv hos befolkningen.
Citat:
Svenskt näringsliv konvergerar med statens politruker. Var icke naiv.
Att det finns svenskar aktiva i företag som ev driver på konflikter i syfte att utvinna olja är en fokusförflyttning. Det betyder inte att Sverige har intressen där.
Politik i praktiken är ekonomi.
Citat:
Jag säger inte att Sverige inte har höga bidrag för asylinvandringen. Jag säger att det blir mer konsekvent att kritisera invandringen om man också kritiserar den svenska geopolitiken.
Vi har inte sålt mer vapen till Somalia än vad Polen eller Litauen har gjort. I Polen och Litauen bor det noll somalier. I Polen eller Litauen får somalier inga bidrag. Det är vad det handlar om.
Ungefär som Kinnunen gjorde när han kritiserade Sveriges deltagande i Libyen:
”Instabiliteten i Libyen har också spillt över på inbördeskriget i Syrien på det sätt att vapen i betydande mängder hamnat hos stridande parter. Instabiliteten i Libyen har även påverkat Europa i den meningen att den libyska kusten numera frekvent används av människosmugglare och på detta sätt bidragit till asylkrisen i Europa”
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/sveriges-insats-i-libyen_H4023276
Här har vi alltså direkt koppling mellan asylkrisen och Sveriges krigsdeltagande, enligt Kinnunen.
Citat:
Men du försvarar globalistisk geopolitik?
Att invandringsvansinnet i Sverige är drivet av globalister är jag helt enig med dig om. Globalistmedia hejar på och köpta politiker öppnar bakdörren.
Senast redigerad av frasselito 2019-03-25 kl. 00:17.
Senast redigerad av frasselito 2019-03-25 kl. 00:17.