Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
Min kritik är legitim. Din "sanning" är inte validerat och är inte bevisförings-underlag.
Du har verkligen god uppfattningsförmåga när det kommer till de ynka självklarheterna.
Din kritik är mest fullkomligt onödig.
Du som påstår dig vara akademiskt skolad,
Hur gamla akademier har du besökt?
Har du besökt pyramiderna utefter kräftans vändkrets tex?
Jag rekommenderar att börja med Giza, Heliopolis, Abydos, Karnak/Luxor, Alexandria, Sinai och Jerusalem och sen arbeta sig österut (Asien) för att sist avsluta här hemma i Europa.
Västra och mer centrala Afrika har jag tyvärr dålig koll på, men önskar besöka. Mer centrala Amerika är också rikt på gamla tempel, där är bara att välja och vraka.
Om du sett dessa tempel jag talar om hade du förstått att människans vetenskap kom med hennes religion.
Många av de verktyg vi använder i dagens akademiska institutioner är tusentals år gamla och uppfunna av religiösa.
Vetenskap har alltid ansetts heligt. Det var vetenskapen man utvecklade i templen!
Det är Bevisat att ”bevis” alltid har varit och fortsätter att vara en religiös term.
Jag har aldrig påstått mig komma med bevis! Vill du lära dig läsa lite bättre? Kanske tom förstå symbolik?