2019-03-24, 22:11
Medlem
Hoyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Fast Farmen-Tobbe var ju hal som en ål och undvek alla former av konflikter. Dessutom svansade han runt och smörade för alla för att ingen skulle ogilla honom. Carl-Stefan må vara en taktiker men taktiken skiljer sig avsevärt från Farmen-Tobbes.

Håller med, skulle säga att det är stora skillnader på de karaktärerna. Precis som du beskriver här.
Citera
2019-03-24, 22:11
Medlem
PKarlsson1s avatar
Tror faktiskt Emilio kan bli trött på ADHDnilsons översittarstil och gå med Carl. "Vi vill inte att du ska tycka att du gör allt" ADHDnilson "nej det kommer inte bli så" Nästa öråd "Det känns som att jag gör allt" Carl har ju rätt om att ADHDnilson har ju alzheimers. Lucas kallar Carl för en pajas samtidigt som han blev krossad i individuella pristävlingen och trodde tack på fijianska var "chewbacca". Emilio såg ändå lite sugen ut på Carls förslag om att inte rösta ut Anna.
Citera
2019-03-24, 22:12
Medlem
Typisk skolgårds-mentalitet uppvisas av korvgubbarna och lättmanipulerade kvinnor som faller offer för flockbeteende följer dom oavsett hur korkade dom är. Korvgubbarna är fega veklingar ensamma, lätt att spela tuff när man är i grupp mot en individ. Hoppas på att Carl tar sig långt, en värdig vinnare!
Citera
2019-03-24, 22:13
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Haha adenilsson kan inte stava...
ANA ?
Citera
2019-03-24, 22:14
Medlem
Hoyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Haha adenilsson kan inte stava...

I Afrika stavas det Ana, uttalas Anna. Så med hans bakgrund så stavade han helt korrekt.
Citera
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Hur skulle det ha gått till menar du, när beslutet om dubbla immuniteter fattades innan tävlingen startat?

Det är klart att produktionen förmodligen vill ha CH kvar i tävlingen eftersom han skapar bra tv till skillnad från övriga, och därmed bestämmer att de ska tävla om dubbla immuniteter för att förbättra hans chanser. Det tar dock ingenting från Carls prestation och har ingenting att göra med att "han höll på att förlora". Tvärtom så tror jag CH hade vunnit immuniteten om det så bara funnits en. Adnilson såg tröttare ut i slutskedet av tävlingen.

Men kom igen nu. Det är väl helt jävla uppenbart att de kör med två immuniteter för att ge Anna någon som helst jävla chans över huvud taget. Att Mr Big skulle vinna fanns det ju inga frågetecken kring. Herr Nilsson låg ju och flåsade och frustade under halva tävlingen. Men om hon skulle ha någon chans så behövde de ha två immuniteter, så det var fair mot henne.
Citera
Medlem
tuffkatts avatar
Kvällens öråd var ju för övrigt en intressant studie i mänsklig psykologi. Lukas och Adnilson, som under örådet fick representera övriga i gruppen, blev så känslomässiga i att avståndstagande från Carls mobbning att de själva förvandlades till två mobbare. De kastade minst lika mycket skit på Carl som han gjorde mot dem, och ingen av de övriga vågade yppa ett ord om varken deras mobbning eller någonting annat.

Av det jag sett hittills så är de två grabbarna större översittare och mobbare än vad Carl är, inte minst Adnilson som verkligen behöver komma ned på jorden igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Guest2185
Typisk skolgårds-mentalitet uppvisas av korvgubbarna och lättmanipulerade kvinnor som faller offer för flockbeteende följer dom oavsett hur korkade dom är. Korvgubbarna är fega veklingar ensamma, lätt att spela tuff när man är i grupp mot en individ. Hoppas på att Carl tar sig långt, en värdig vinnare!

This!
Citera
2019-03-24, 22:16
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyos
I Afrika stavas det Ana, uttalas Anna. Så med hans bakgrund så stavade han helt korrekt.
Det spelar ingen roll hur det uttalas, hon stavar "Anna". Du ändrar väl inte ditt namns stavning om du är i andra länder? Eller menar du om man tex heter Rikard så om man kommer till Brazilien så heter man Ricardo helt plötsligt?
Citera
2019-03-24, 22:16
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Men kom igen nu. Det är väl helt jävla uppenbart att de kör med två immuniteter för att ge Anna någon som helst jävla chans över huvud taget. Att Mr Big skulle vinna fanns det ju inga frågetecken kring. Herr Nilsson låg ju och flåsade och frustade under halva tävlingen. Men om hon skulle ha någon chans så behövde de ha två immuniteter, så det var fair mot henne.

Ja, jag har inte sagt någonting annat? Konstaterar bara att de omöjligt kan ha bestämt sig för att köra med två immuniteter efter det att tävlingen avgjorts, som ett resultat av att CH höll på att förlora.
Citera
2019-03-24, 22:19
Medlem
Hoyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Det spelar ingen roll hur det uttalas, hon stavar "Anna". Du ändrar väl inte ditt namns stavning om du är i andra länder? Eller menar du om man tex heter Rikard så om man kommer till Brazilien så heter man Ricardo helt plötsligt?

Finns de som gör. Precis som de som kommer hit ändrar till något närliggande ibland för att underlätta för den svenska fonetiken. Känner sådana exempel.

(Även jag har fått ändra mitt namn till något mer fonetiskt fungerande när jag bott utomlands. Så supersvenskt namn jag nu har.)
Senast redigerad av Hoyos 2019-03-24 kl. 22:22.
Citera
2019-03-24, 22:21
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Kvällens öråd var ju för övrigt en intressant studie i mänsklig psykologi. Lukas och Adnilson, som under örådet fick representera övriga i gruppen, blev så känslomässiga i att avståndstagande från Carls mobbning att de själva förvandlades till två mobbare. De kastade minst lika mycket skit på Carl som han gjorde mot dem, och ingen av de övriga vågade yppa ett ord om varken deras mobbning eller någonting annat.

Av det jag sett hittills så är de två grabbarna större översittare och mobbare än vad Carl är, inte minst Adnilson som verkligen behöver komma ned på jorden igen.

This!

Exakt. Det är 7 mot 2. Ändå är det dom som är i minoritet (Carl-Stefan och Anna) som utmålas till mobbare.
Citera
2019-03-24, 22:22
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:

Riktig panikmode av Åsa som bara blev nervösare och nervösare av den hetsiga diskussionen och bara satt och stenlog. Jobbigt för personer som hon och Anna som hamnar i kläm för sådana här bråk, tycker det är lite orättvist mot dem båda, de vill bara vara där och tävla i normala lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in