2019-03-24, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Örjan 'Bad Boy' Ramberg vågade väl inte visa sej på Dramaten med tanke på demonstrationen utanför. Inte klokt att gubben som var 20 år äldre än Josefin kom undan med villkorlig dom. Hoppas att gubbskrället mår extra dåligt när hans skitiga och råa beteende äntligen avslöjats för allmänheten.

Han kommer inte att bry sig och han blir säkert omhuldad av ett kristeam från Dramaten
Citera
2019-03-24, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Det lär väl knappast vara förtal då han faktiskt blev dömd. Att inte ens media vågar peka ut Dramaten som arbetsgivare är minst sagt patetiskt om man beaktar hur lättvindligt man hänger ut andra människor/arbetsplatser

Om man undersöker vilka som sitter i Dramatens styrelse och teaterledning blir det hela uppenbart; när det passar ljuger, undanhåller, förvränger och förlöjligar makt/mediaeliten efter behag och egna intressen.

Eva Hamilton
- Nuvarande styrelseledamot vid Sveriges Television AB, Sveriges Radio Förvaltnings AB och Radiotjänst i Kiruna AB, TV-produktionsbolaget Nexiko ...
- VD för SVT 2006-2014
- Tidigare anställningar på SVT bl.a utrikeskorrespondent, olika chefsbefattningar o.s.v
- Tidigare journalist på bl.a Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Dagens Industri o.s.v https://sv.wikipedia.org/wiki/Eva_Hamilton

Sara Danius
Knytblus-överklass-narcissist-feministen som inte vill kacka i eget bo.

Amanda Lundeteg
Identitetspolitisk feminist som hatar vita män (om de inte jobbar på Dramaten förstås) https://www.civilekonomen.se/aktuellt/amanda-lundeteg-manskligt-att-fela-sa-lange-du-ar-vit-och-man/

Raoul Grünthal
Gossen med nuvarande operativt uppdrag som VD Schibsted. Tidigare operativa uppdrag Svenska Dagbladet, VD TT o.s.v

Maria Groop Russel
Tidigare divisionschef för Allmän-TV, SVT:s programverksamhet i Umeå, Stockholm, Malmö och Göteborg. Har arbetat på Sveriges Radio och på produktionsbolag i Sverige och Danmark.

https://www.dramaten.se/om-dramaten/bolagsstyrning/

--------

JAG VILL INTE FINANSIERA DENNA SKIT MED MINA SKATTEPENGAR LÄNGRE!
Senast redigerad av Passepartout 2019-03-24 kl. 19:17.
Citera
2019-03-24, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Vi har vittnesmål från minst tre kvinnor som berättat om hans våldsamma sida.

Lena Olin
Josefin Nilsson
Och en väninna till Malin Berghagen.

Det finns förmodligen fler som i fallet med JCA, tycker du verkligen att rättssystemet fungerar?

Och tycker du att det är rimligt att han får fortsätta och att han skyddas av etablissemanget? Han skulle givetvis stoppats för länge sen, allt annat är orimligt, men Örjan 'Bad Boy' Ramberg får fortsätta som tidigare, han får roller och pris precis som om ingenting har hänt.

Dramaten publicerade denna text på sin Facebook:
Med anledning av gårdagens manifestation utanför Dramaten vill vi betona att Dramaten kraftfullt tar avstånd från alla former av kränkningar och våld. Dramaten arbetar förebyggande och har noll tolerans mot trakasserier. Varken i egna eller i andra kanaler kommer vi att kommentera enskilda medarbetare.
Facebook och Wikipedia skyddar honom, Wikipedia har suddat bort ett trettiotal ändringar under dagen.

Expressen väljer att återge texten men suddar bort 'Dramaten' allt för att skydda honom, det ger iaf mig en bitter smak och är ohederlig journalistik.

LÄNK

/Provokatör
Och dessa kvinnors har naturligtvis polisanmält honom i vederbörlig ordning så att saken blivit prövad i domstol.
Citera
2019-03-24, 19:17
Medlem
9797s avatar
Tror många ”etablerade” medier ligger lite lågt med namngivning efter #metoo som ju kantades av en del debacel. Timell planerar väl att försöka stämma skiten ur TV4. Expressen fälldes väl av PO för ett antal artiklar om Bromé och Aftonbladet likaså gällande Benny Fredriksson, han tog ju dessutom livet av sig så det sved ju lite extra så klart.

Det som gör det ofattbart i det här fallet är ju dock att det faktiskt finns en dom och svinet Ramberg borde hängas ut överallt och hela tiden.

Och hur roligt det än är att se ett riktigt pompöst as störta ner i avgrunden så missar svensk media alltid den större poängen - precis som i många andra fall så visste alla, kollegor, chefer och vänner, vad som pågick men ingen gör något. För fan, till och med Benny Andersson sitter och säger att han såg blåmärken överallt. Man skulle ju kunna tro att han var mäktig nog att bara ringa ett par samtal och så skulle Örjan fått skratta sig lycklig om han så mycket som fick stå på en amatörscen i Flen och spela improvisationsteater. Men tydligen tyckte inte Benny, eller någon annan, att detta var något att lägga tid på.
Senast redigerad av 9797 2019-03-24 kl. 19:21.
Citera
2019-03-24, 19:18
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Journalisterna är oerhört försiktiga efter det som hände Benny Fredriksson. Aftonbladet har fått sanslöst med skit för detta. Fallen Virtanen och Timell problematiseras också av många nu i efterhand. Metoo-masspsykosen är över och redaktionscheferna ser till att alla sitter ned i båten. Ett tag alltså, om trycket på sociala medier fortgår så kommer de att ge vika, och då springer alla åt samma håll igen. Välkommen till svensk journalistik.

Det är inte upp till de individuella journalisterna om man ska gå ut med någons namn. Det är ansvarig utgivare som bestämmer det. Men i övrigt tror jag du har rätt. Kvällspressen i synnerhet är nog väldigt försiktiga med att hänga ut folk i den här typen av sammanhang.
Citera
2019-03-24, 19:18
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag blir inte klok på varför media skyddar honom? Han är dömd för misshandel och har ett omvittnat förflutet men Örjan går från kvinna till kvinna och upprepar sitt beteende, han får priser och medverkar i roll efter roll, hans sida på Wikipedia är vit som snö.

Ett Axplock av skit han åstadkommit.

Igår var det en ljusmanifestation till minne av Josefin Nilsson utanför Elverket (Dramaten), Aftonbladet rapporterar inte att dom var utanför just Elverket där han spelar nu:
Hundratals personer samlades vid 18-tiden på Östermalm i Stockholm för att hedra Josefin Nilsson och för att protestera mot mäns våld mot kvinnor.
Samma sak med DN

DN:
Vid 18.15 på lördagen hölls en ljusmanifestation på Östermalm i Stockholm till minne av Ainbusk-sångerskan Josefine Nilsson, även känd för sin roll som Eva i filmen ”Eva & Adam”.
SVT visar en film om Josefin Nilsson och berättar hennes livsöde men att det är Örjan som är hennes plågoande nämns aldrig.

Cissi Wallin berättar om att inlägg om manifestationen raderas av Facebook: LÄNK

Han åtnjuter trots allt inte dom vanliga egenskaperna som brukar skydda mot namnpublicering, han är en äldre vit man, han är inte en HBTQ aktivist, han är inte homosexuell, han är inte invandrare, han tillhör inte en minoritet, han är inte kvinna, han är inte feminist, han är inte journalist, han är inte muslim och han är inte okänd men likförbannat så skyddas han.

Vad är egentligen anledningen till att han skyddas av media, kan det ha att göra med att han haft en relation med en journalist som jobbat både på Aftonbladet och Expressen.

Jag fattar inte varför i helvete media skyddar honom, förslag?

/Provokatör

PS Tyvärr funkar inte archive.is fullt ut idag så en länk går direkt till Aftonbladet (den om journalisten).

Örjan Ramberg misshandlade även Johannes Brost https://stoppapressarna.se/utlandskt/johannes-brosts-attack-mot-orjan-ramberg
som inte anmälde honom.
Journalisterna har sannolikt snortat från samma spegel som apan Ramberg. Då skrivs det inget.
Citera
2019-03-24, 19:19
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Han har begott ett brott, blivit dömd och fått ett straff, korrekt? Rättssytemet tycks alltså fungera. Så vad är det som fattas enligt dig?

Nu är det inte jag som startat tråden så det är möjligt att jag har fel, men vad som fattas är väl egentligen inte en uthängning av Ramberg utan snarare någon form av "likabehandling" från MSM. Personligen har jag inte mycket till övers för "skampålejournalistik" men nog är det aningen märkligt att MSM hänger ut folk på löpande band medan vissa helt slipper undan.
Citera
2019-03-24, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
I praktiken är det som du vet näst intill omöjligt att få en tidning fälld för förtal. PO lägger ner i princip alla fall. Om du driver målet via TR riskerar du att få betala motpartens rättegångskostnader på i de flesta fall flera miljoner.
Men det var inte poängen med mitt inlägg. Medierna kan skylla på förtal, men jag skrev inte att det är något egentligt hinder. Tvärtom, faktiskt.
Citera
2019-03-24, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gruva
Jag förstår din upprördhet. Problemet är att medierna när som helst kan peka på reglerna kring förtal. Det spelar förstås ingen större roll om medierna faktiskt vill peka ut någon. Men om de inte vill så är det bekvämt att peka på förtalsparagrafen.

Det handlar inte om det. Dubbelspelet ligger i öppen dag = mediaeliten sitter i Dramatens styrelse och ledning.
Citera
2019-03-24, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nu är det inte jag som startat tråden så det är möjligt att jag har fel, men vad som fattas är väl egentligen inte en uthängning av Ramberg utan snarare någon form av "likabehandling" från MSM. Personligen har jag inte mycket till övers för "skampålejournalistik" men nog är det aningen märkligt att MSM hänger ut folk på löpande band medan vissa helt slipper undan.

Klart att de inte hänger ut sina egna. F-n vad förbannad jag är!

Edit: Jag vill absolut inte ha någon "skampålejournalistik", men mediernas makt är mer än oroväckande.
Senast redigerad av Passepartout 2019-03-24 kl. 19:30.
Citera
2019-03-24, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Om man undersöker vilka som sitter i Dramatens styrelse och teaterledning blir det hela uppenbart; när det passar ljuger, undanhåller, förvränger och förlöjligar makt/mediaeliten efter behag och egna intressen.

Eva Hamilton
- Nuvarande styrelseledamot vid Sveriges Television AB, Sveriges Radio Förvaltnings AB och Radiotjänst i Kiruna AB, TV-produktionsbolaget Nexiko ...
- VD för SVT 2006-2014
- Tidigare anställningar på SVT bl.a utrikeskorrespondent, olika chefsbefattningar o.s.v
- Tidigare journalist på bl.a Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Dagens Industri o.s.v https://sv.wikipedia.org/wiki/Eva_Hamilton

Sara Danius
Knytblus-överklass-narcissist-feministen som inte vill kacka i eget bo.

Amanda Lundeteg
Identitetspolitisk feminist som hatar vita män (om de inte jobbar på Dramaten förstås) https://www.civilekonomen.se/aktuellt/amanda-lundeteg-manskligt-att-fela-sa-lange-du-ar-vit-och-man/

Raoul Grünthal
Gossen med nuvarande operativt uppdrag som VD Schibsted. Tidigare operativa uppdrag Svenska Dagbladet, VD TT o.s.v

Maria Groop Russel
Tidigare divisionschef för Allmän-TV, SVT:s programverksamhet i Umeå, Stockholm, Malmö och Göteborg. Har arbetat på Sveriges Radio och på produktionsbolag i Sverige och Danmark.

https://www.dramaten.se/om-dramaten/bolagsstyrning/

--------

JAG VILL INTE FINANSIERA DENNA SKIT MED MINA SKATTEPENGAR LÄNGRE!

Finns redan en tråd om dessa,

(FB) Skvaller om Örjan Ramberg?
Citera
2019-03-24, 19:40
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Klart att de inte hänger ut sina egna. F-n vad förbannad jag är!

Kan så vara, men frågan är om inte andra som hängdes ut till följd av #metoo även de räknades som "de egna".

En skillnad när det gäller Ramberg och de som hängdes ut i samband med #metoo var väl även att det Ramberg sysslat med inte var något nytt och att han redan var dömd för en del av det. Om vi ser till Timell, Virtanen, osv. så var väl deras påstådda synder något nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in