Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-24, 11:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vigilate
Det som skiljer en smart människa från en IQ-befriad är att den smarte oftast tror i väntan på fler bevis som stödjer påståendet. Den IQ-befriade pratar med tvärsäker röst, för hen vet ju att det är rätt. Där har vi dina ”nyckelord”.

Att Trump har fått hjälp av ryssarna kommer att framgå i Muellers rapport, frågan var egentligen huruvida Trump själv var med på det (det verkar inte finnas tillräckligt bevis för det, varför Mueller inte kommer åtala fler). 25 ryssar är åtalade av Mueller, säger det inget till dig?

Jag läser inte CNN, jag försöker använda min egen analytiska förmåga. Jag antar att du är en inbiten FOX-newsare? Det säger rätt mycket om dig.
Detta har faktiskt suddats ut under denna tid och varför utredningen startade och dess syfte.
Och syftet var och ta reda på vad Ryssland gjort.
Inte för det ändrar jätte mycket, men det är ju en mer korrekt beskrivning i Muellers uppdrag.
Inte som tråden utvecklats sig att det är Mueller och Demokrater som är ute och jagar efter trumpen.(För det vet vi är fel)

Men som vi hävdat väldigt tidigt i Mueller-utredningen, så är Mueller-utredningen den mest framgångsrika i POTUS och följe någonsin, maken till kriminalitet och korruption går inte hitta ens i närheten(Om man nu inte går till Nixons tid, som man kommer överträffa.

När det gäller åtal, så är det inte alls säkert dessa är slut på heller.

Dock är en sak uppenbar, inget har ändrat sig sedan före avsluta av Mueller-utredningen.
Vi vet lika lite/mycket som före som nu efter, det är först vid det fullständiga presenterande av Mueller´s utredning som vi har svaren Mueller lyckades hitta.
Sen har man troligen händelser på en stor hög man aldrig kunnat substantiera.
2019-03-24, 11:14
Medlem
raxmouses avatar
https://taibbi.substack.com/p/russiagate-is-wmd-times-a-million

Klockrent.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Kontext är att vi vet inte mer än vad vi gjorde förrgår och om vad Mueller har i sin rapport.
Självförklarande kallar man sånt här.

Jag behöver inte berätta nått om dessa åtal, allt du behöver göra är och läsa dom själv.
Så slipper jag.

Du hade inte behövt berätta eller diskutera med mig heller från första början. Så slapp jag ännu en irrelevant användare som ändå inte är intresserad av att presentera sina påståenden.

Kontexten blev alltså det inte finns några åtal än, jobbigt med vanföreställningar. http://lmgtfy.com/?q=Russiagate+charges grodan vann.
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Försök berätta litegrann om åtalen, vad du tror de handla om. Förstår du varför det är omöjligt för dig att göra det?

Självkart förstår hen det. Att insuinera och löpa "ryssens fel" är en medveten strategi. Det är därför mueller inte heller kan släppa rapporten i klartext. Foliehattar så äre med de

Citat:
Men kära någon, hur lågt kan man sjunka? Jag säger inget om själva videomaterialet, jag påpekade bara att RT är världens största propagandamaskin för Kremln samtidigt som du anklagade msm för att vara censurerade. Ser du inte ironin? Eller rättare sagt, tragedin i din text?

Inget illa menat, men har du någon störning kognitivt? Förklara hur Crosstalk på RT är kreml vänligt och propaganda.

Du är väl en såndär sosse antisemit så du hatar väl Keiser report med.
Senast redigerad av raxmouse 2019-03-24 kl. 11:27.
2019-03-24, 11:14
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Men som vi hävdat väldigt tidigt i Mueller-utredningen, så är Mueller-utredningen den mest framgångsrika i POTUS och följe någonsin, maken till kriminalitet och korruption går inte hitta ens i närheten(Om man nu inte går till Nixons tid, som man kommer överträffa.
Försök berätta litegrann om åtalen, vad du tror de handlar om. Förstår du varför det är omöjligt för dig att göra det?

Orsaken till att du inte kan hitta maken etc. är att du inte vet någonting om vad som har hänt, du kan inte sätta något av det här i sammanhang. Watergate-kommisionen lyckades avsätta presidenten och fängsla flera personer. Men du tror att det är MER framgångsrikt att slösa två år och miljoner dollar på att INTE hitta något.

Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Självkart förstår hen det. Att insuinera och löpa "ryssens fel" är en medveten strategi. Det är därför mueller inte heller kan släppa rapporten i klartext. Foliehattar så äre med de
Jag är inte säker på att klyban förstår varför han inte kan berätta vad han tänker. Men håller med, bland andra personer är det ofta en medveten otydlighet där man låtsas att de här åtalen och plea deals är något som har med "ryssen" att göra.
Senast redigerad av Finisterre 2019-03-24 kl. 11:25.
2019-03-24, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du kan ju själv kolla på videomaterialet, direkt från MSNBC. Att RT skriver om videon & länkar till kommentarer gör ju inte videon mindre verklig. Ta dig samman.

https://dailycaller.com/2019/03/22/rachel-maddow-tears-mueller-report/

Ni griper verkligen efter halmstrån just nu. Sluta förnedra er.

Men kära någon, hur lågt kan man sjunka? Jag säger inget om själva videomaterialet, jag påpekade bara att RT är världens största propagandamaskin för Kremln samtidigt som du anklagade msm för att vara censurerade. Ser du inte ironin? Eller rättare sagt, tragedin i din text?
2019-03-24, 11:22
Medlem
Det verkar inte ha blivit ens en tumme. En bra sammanfattning i NPR politics-podden av Mueller-utredningen.

https://www.npr.org/podcasts/510310/npr-politics-podcast
2019-03-24, 11:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
https://taibbi.substack.com/p/russiagate-is-wmd-times-a-million

Klockrent.

Du hade inte behövt berätta eller diskutera med mig heller från första början. Så slapp jag ännu en irrelevant användare som ändå inte är intresserad av att presentera sina påståenden.

Kontexten blev alltså det inte finns några åtal än, jobbigt med vanföreställningar. http://lmgtfy.com/?q=Russiagate+charges grodan vann.
Har faktiskt ingen aning vad du tror dig säga.
Saken är att vi vet lika lite idag som vi visste för några dagar sedan och före Mueller-utredningens färdigställande.
Och inget du skrev där ändrade på detta, inte ens på nått sätt.

Åtal skrivs aldrig i sten att de ALDRIG kan hända, jag tror mer åtal kommer komma.
Men bara tiden kan berätta om jag har fel eller rätt, men nått säger mig med så mycket kriminalitet och korruption i POTUS och följe.
Så kan vi vara säkra på se mer åtal som så, sen om de kommer alla av Mueller det tror jag då inte.
Och efterspelen kommer vara långa.

Dock kvarstår faktum att detta är den mest kriminella och korrupta POTUS med följe.
Jag har lärt mig med åren att man pratar mycket om att man vill bekämpa korruption och kriminalitet kring politiker.
Och svaret av Republikanerna är mer korruption och kriminalitet, bara kolla in alla åtalen och domar och plea deals som vi inte vet syftet med än till fullo.

Jag vet att du kommer ignorera allt detta, men det är som gör det så roligt och denna selektivitet.
Citat:
Försök berätta litegrann om åtalen, vad du tror de handlar om. Förstår du varför det är omöjligt för dig att göra det?

Orsaken till att du inte kan hitta maken etc. är att du inte vet någonting om vad som har hänt, du kan inte sätta något av det här i sammanhang. Watergate-kommisionen lyckades avsätta presidenten och fängsla flera personer. Men du tror att det är MER framgångsrikt att slösa två år och miljoner dollar på att INTE hitta något.
Alla kan läsa dessa åtal själv(Som är officiella), så sätt igång och läs om du är osäker.Vad du behöver mig till en sådan simpel sak, det kan man verkligen fråga sig.
Eller är det den oberoende fister som är "oberoende" igen

Och svaret på vad som är hittat av Mueller, det vet vi inte än.
Men kanske det kommer så vi får se, men för ha hävdat att du var oberoende.
Så är du ovanligt aggressiv med att förekomma saker, finner sånt mycket intressant.

Dock så är detta den mest korrupta och kriminella POTUS och följe.
Vilket aldrig kommer försvinna.
Och här har vi inte ens börjat snudda vid all inkompetens man plockat in.
2019-03-24, 11:34
Medlem
raxmouses avatar
Inget åtal har väckts, bevisläget är minst sagt mycket klent. Grodan vann. Wikileaks.

Hur länge tror vi att det ska dras ut på med den här utredningen? Att få ett avslut gynnar ju bara sanningen. Det kanske är viktigare att sprida rasistiska konspirationsteorier och sprida splittring. Härligt att det fått maximalt effekt motsatt från intentionen.

Grodan vann.

https://www.google.com/search?q=Russiagate+charges

Verkar som att google styrs från kreml, förbaskade putler

Citat:
Jag är inte säker på att klyban förstår varför han inte kan berätta vad han tänker. Men håller med, bland andra personer är det ofta en medveten otydlighet där man låtsas att de här åtalen och plea deals är något som har med "ryssen" att göra.

Ja, personen har skrivit ovanför här men jag besparar min tid och ignorerar det. Det är skönt att vi är fler som vågar vara ärliga.
Senast redigerad av raxmouse 2019-03-24 kl. 11:46. Anledning: Ynglen....ett yngel flera yngel. Ååå Wikileaks, journalistens stolthet.
2019-03-24, 11:38
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Vad du behöver mig till en sådan simpel sak, det kan man verkligen fråga sig.
Jag berättade det ju för dig. Det var en uppmaning och en fråga riktad till dig.
Uppmaningen: försök berätta vad DU tror åtalen handlar om.
Frågan: förstår DU varför det är omöjligt för DIN hjärna att berätta vad DU tror?

Du har matats med propaganda som du inte förstår. Det är omöjligt för dig att kritisera vad du tror, eller ta in att verkligheten strider mot vad du matats med. Det är därför det "aldrig kommer försvinna".
2019-03-24, 11:39
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:

Alla medier är partiska. RT står nära ryska staten.

Vilka står CNN nära? MSNBC? SVT?

Kan du inte svara på det så ser åtminstone jag ironin.
2019-03-24, 11:56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag berättade det ju för dig. Det var en uppmaning och en fråga riktad till dig.
Uppmaningen: försök berätta vad DU tror åtalen handlar om.
Frågan: förstår DU varför det är omöjligt för DIN hjärna att berätta vad DU tror?

Du har matats med propaganda som du inte förstår. Det är omöjligt för dig att kritisera vad du tror, eller ta in att verkligheten strider mot vad du matats med. Det är därför det "aldrig kommer försvinna".
Jag har matas av propagandan att man måste veta vad man pratar om, innan man kan ha en slutsats.
Men du som oberoende har ju en FIXERAD syn på detta, och inte ens klarar av att vänta tills vi ser vad vi har och arbeta med.

Finner inte du det intressant hur en oberoende som du förekommer Mueller-utredningen.
Nästan som att du har investerat hela ditt liv på ett enda resultat.
Så jag redan nu förstår att din "oberoende" kommer förekomma saker som ingen kan veta här.
Sånt är intressant.

Vad är det för fel på dig som inte klarar av att vänta på resultatet av utredningen, och förekomma resultatet?

Och du kan läsa åtalen om du är osäker vad de handlar om.
Vi redan förklarat innan i tråden att dessa inte är direkt kopplade till uppdraget Mueller fått, vilket även detta står tydligt att han ska göra och ta brottslighet när han träffar på det.
Vilket är exakt vad som skett.

Så frågan är varför har du en så stor hybris att du inbillar dig det är samma, är du så clueless i att förstå vad som är vad?
Undrar för den oberoende fister, skulle aldrig någonsin göra nått sånt.
Faktum är att just nu vi inte vet nått mer än före kungörandet, just för Mullers utredning är inte presenterad.
Nått som vi upprepat långt före denna punkt i tiden.

Ditt beteende tyder på stor oro, varför vet jag inte.
Jag personligen känner noll oro och för jag inte målat in mig i nått hörn som dig.(Allt du nu har och hoppas på, det är att Mueller inte hittat nått, det är enda som kan rädda dig, men alla påtalade ryssar säger nått annat, alla åtalade korrupta och kriminella i POTUS och följe säger nått annat(men vi får se, jag har inte målat in mig i ett hörn som dig i alla fall)).

Och vi vet ju redan vart allt började, "Nej, vi har alllllldrig träffat ryssar", oops, det hade man visst.
2019-03-24, 12:01
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Då var det klart med Rysslands"utredningen" för korrupte Mueller.

Citat:
NEW YORK. Den särskilda åklagaren Robert Mueller verkar inte väcka några fler åtal mot Donald Trump eller hans närmaste medarbetarna inom ramen för Rysslandsutredningen, som blev klar på fredagen.
Det är en seger för presidenten.

https://www.di.se/nyheter/utredningen-ar-en-seger-for-trump/

MAGA
2019-03-24, 12:04
Medlem
Citat:
Jag har matas av propagandan att man måste veta vad man pratar om, innan man kan ha en slutsats.
Men du som oberoende har ju en FIXERAD syn på detta, och inte ens klarar av att vänta tills vi ser vad vi har och arbeta med.

Finner inte du det intressant hur en oberoende som du förekommer Mueller-utredningen.
Nästan som att du har investerat hela ditt liv på ett enda resultat.
Så jag redan nu förstår att din "oberoende" kommer förekomma saker som ingen kan veta här.
Sånt är intressant.

Vad är det för fel på dig som inte klarar av att vänta på resultatet av utredningen, och förekomma resultatet?

Och du kan läsa åtalen om du är osäker vad de handlar om.
Vi redan förklarat innan i tråden att dessa inte är direkt kopplade till uppdraget Mueller fått, vilket även detta står tydligt att han ska göra och ta brottslighet när han träffar på det.
Vilket är exakt vad som skett.

Så frågan är varför har du en så stor hybris att du inbillar dig det är samma, är du så clueless i att förstå vad som är vad?
Undrar för den oberoende fister, skulle aldrig någonsin göra nått sånt.
Faktum är att just nu vi inte vet nått mer än före kungörandet, just för Mullers utredning är inte presenterad.
Nått som vi upprepat långt före denna punkt i tiden.

Ditt beteende tyder på stor oro, varför vet jag inte.
Jag personligen känner noll oro och för jag inte målat in mig i nått hörn som dig.(Allt du nu har och hoppas på, det är att Mueller inte hittat nått, det är enda som kan rädda dig, men alla påtalade ryssar säger nått annat, alla åtalade korrupta och kriminella i POTUS och följe säger nått annat(men vi får se, jag har inte målat in mig i ett hörn som dig i alla fall)).

Och vi vet ju redan vart allt började, "Nej, vi har alllllldrig träffat ryssar", oops, det hade man visst.

Jag skulle verkligen inte slösa mer tid på dessa foliehattar (läs rysstroll och nyttiga idioter). Dessa personer är tvärsäkra på sina påståenden, finns inte minsta tvivlan i deras påståenden. Läskigt. Dom föregår Muellerutredningen som fortfarande är hemlighetstämplad. Sorgligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in