Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-24, 12:07
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ditt beteende tyder på stor oro, varför vet jag inte.
Jag personligen känner noll oro och för jag inte målat in mig i nått hörn som dig.(Allt du nu har och hoppas på, det är att Mueller inte hittat nått, det är enda som kan rädda dig, men alla påtalade ryssar säger nått annat, alla åtalade korrupta och kriminella i POTUS och följe säger nått annat(men vi får se, jag har inte målat in mig i ett hörn som dig i alla fall)).

Och vi vet ju redan vart allt började, "Nej, vi har alllllldrig träffat ryssar", oops, det hade man visst.
Så här är det: det är omöjligt för dig att berätta VAD åtalen säger. Det är omöjligt för dig att förklara VAD du tror att du "vet" om hur allt började, du kan inte förklara VAD som är problemet.

Förstår du varför det är omöjligt för dig att förklara?
Du tror att åtalen säger något, men du vet inte vad. Du kan inte berätta vad du vet, eftersom du inte vet. Du har i två år idisslat propagandabitar som du inte förstår, som du troligen aldrig kommer förstå.
2019-03-24, 12:13
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Då var det klart med Rysslands"utredningen" för korrupte Mueller.

Citat:
NEW YORK. Den särskilda åklagaren Robert Mueller verkar inte väcka några fler åtal mot Donald Trump eller hans närmaste medarbetarna inom ramen för Rysslandsutredningen, som blev klar på fredagen.
Det är en seger för presidenten.

https://www.di.se/nyheter/utredningen-ar-en-seger-for-trump/

MAGA
Ja, det verkar som om utredningen fick rakt motsatt effekt till vad de Trumhatande kommissions-medlemmarna hade hoppats. Den förefaller ha grundmurat en seger för Trump 2020.
Senast redigerad av wwr 2019-03-24 kl. 12:32.
2019-03-24, 12:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vigilate
Jag skulle verkligen inte slösa mer tid på dessa foliehattar (läs rysstroll och nyttiga idioter). Dessa personer är tvärsäkra på sina påståenden, finns inte minsta tvivlan i deras påståenden. Läskigt. Dom föregår Muellerutredningen som fortfarande är hemlighetstämplad. Sorgligt.
Ja, det är rätt sorgligt.
Men sett lite intervjuer om Mueller utredningen och funderingar kring den och vad den vill ta reda på.
Och låt oss säga att vi har inte hanterat mycket av den delen utan att hela tiden involvera trumpen(Vilket säkert är legitimt i en del fall(och utan att veta nått)) och i denna tråd.
Utan tråden har ju startats med narrativet att Trump vs. Mueller, och där vinner Mueller med hästlängder och inte ens hotad.

Och när det kommer till utredningen, så skulle ju denna utreda vad Ryssland har gjort och inte specifikt vad trumpen gjort(även om dessa säkerligen är samma på vissa områden).
Och när man ser återberättelser hur Mueller arbetar, så håller han ett mycket snävt utredande och väljer besvara frågan mer än annat.
Och när jag hört dessa beskrivningar av Mueller, så inser jag att detta kommer handla mer om Ryssland än nått annat.
Sen om trump är med fullt ut här, då kommer inte utredningen bli officiell är min gissning.

Och vägrar man släppa utredningen, då har vi vårt svar redan och att det är nått man inte vill vi ska får reda på.
Men detta kan man förekomma genom ha förhör med Mueller i huset tex.
Dock kommer den vara samma för oss, = sekretessen fortsätter. och fortfarande BARA spekulationer som före Muellers utrednings avslutande.

Publicerar man hela rapporten, så är detta bra.
Många har målat in sig i hörnen på bägge sidor, samtliga trumpnissar här har.
Så om det går emot dom, så kommer de bara låtsas som inget.
Går det emot mig kan det aldrig göra, då jag alltid varit öppen med att jag väntar på resultatet.
Men självfallet har jag sett hur man ljuger om ryssar hela tiden, och beteendet handen-i-kakburken-beteendet som får mig tro de är i knät hela högen på Putin.
Men det har jag extremt låga förhoppningar på att man kan påvisa.
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Så här är det: det är omöjligt för dig att berätta VAD åtalen säger. Det är omöjligt för dig att förklara VAD du tror att du "vet" om hur allt började, du kan inte förklara VAD som är problemet.

Förstår du varför det är omöjligt för dig att förklara?
Du tror att åtalen säger något, men du vet inte vad. Du kan inte berätta vad du vet, eftersom du inte vet. Du har i två år idisslat propagandabitar som du inte förstår, som du troligen aldrig kommer förstå.
Vi vet vad åtalen säger, jag föreslår du läser dessa om du är osäker.
Jag är inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
...

Jag får väl ha överseende med er nuvarande förvirring. Det kan inte vara lätt att komma ut ur två års vanföreställningar utan att sprattla lite av bitterhet.

...
Dock vet vi lika lite i en sekretessbelagd utredning idag, som förrgår.
Senast redigerad av klyban 2019-03-24 kl. 12:21.
2019-03-24, 12:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Men kära någon, hur lågt kan man sjunka? Jag säger inget om själva videomaterialet, jag påpekade bara att RT är världens största propagandamaskin för Kremln samtidigt som du anklagade msm för att vara censurerade. Ser du inte ironin? Eller rättare sagt, tragedin i din text?
Jag tror du blandar ihop mig med någon annan, jag har inte skrivit ett enda ord om msm:s censur i den här tråden.

Det som rapporterades i tråden var att Trumphataren Rachel Maddow, nyhetsankare på MSNBC, såg ut att vara nära till tårarna i direktsändning när nyheten om att hela rysslandshysterin nu faller samman som ett korthus. Vilket tydligt kan ses på den länkade videon.

Många har skrivit om detta. Men du tycker att allt är en bluff för att även RT har skrivit om det. Trots att källmaterialet finns tillgängligt för alla online. Ditt argument är att då RT skriver om bevisbar fakta, så är denna bevisbara fakta plötsligt suspekt på något vis.

Jag får väl ha överseende med er nuvarande förvirring. Det kan inte vara lätt att komma ut ur två års vanföreställningar utan att sprattla lite av bitterhet.

Jag förstår er sorg över att verkligheten kommit ifatt. Men jag kan inte låta bli att glädjas lite.

Misströsta inte, ni hittar säkert någon annan vanföreställning att trösta er med. Annars återstår alltid veganism, klimathysteri & psykisk ohälsa som en reträttväg.
2019-03-24, 12:20
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja, det verkar som om utredningen fick helt motsatt effekt mot vad de Trumhatande kommissions-medlemmarna hade hoppats. Den förefaller ha grundmurat en seger för Trump 2020.

Men...men...men...jag blev juuuu lååvad att Trumpå skulle åka in i finkan, av liberalerna
2019-03-24, 12:29
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Jag är inte.
Nej, VI vet inte. Du har inte läst åtalen. Du gissar att de säger något, men du vet inte inte vad.
Senast redigerad av Finisterre 2019-03-24 kl. 12:37.
2019-03-24, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror du blandar ihop mig med någon annan, jag har inte skrivit ett enda ord om msm:s censur i den här tråden.

Det som rapporterades i tråden var att Trumphataren Rachel Maddow, nyhetsankare på MSNBC, såg ut att vara nära till tårarna i direktsändning när nyheten om att hela rysslandshysterin nu faller samman som ett korthus. Vilket tydligt kan ses på den länkade videon.

Många har skrivit om detta. Men du tycker att allt är en bluff för att även RT har skrivit om det. Trots att källmaterialet finns tillgängligt för alla online. Ditt argument är att då RT skriver om bevisbar fakta, så är denna bevisbara fakta plötsligt suspekt på något vis.

Jag förstår er sorg över att verkligheten kommit ifatt. Men jag kan inte låta bli att glädjas lite.

Misströsta inte, ni hittar säkert någon annan vanföreställning att trösta er med. Annars återstår alltid veganism, klimathysteri & psykisk ohälsa som en reträttväg.

Du väljer att misstolka mig för att det skall passa din världsbild bättre. Jag sa inte att videon i sig är fake, bara det att man ens refererar till RT samtidigt som skriver om att MSNBS/twitter censurerar i samma mening är ironiskt. RT skriver fake news dag in och dag ut, det är deras uppgift att lura er foliehattar och nyttiga idioter on behalf of the russian government . Det är svårare att förfalska (än så länge) en video, varför den inte är fake även om den visas på propagandanyhetssajter som RT, Sputnik, Samtiden (ryssfinansierad), Nordfront (också ryssfinansierad) etc.
Senast redigerad av Vigilate 2019-03-24 kl. 12:55.
2019-03-24, 12:59
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Du väljer att misstolka mig för att det skall passa din världsbild bättre. Jag sa inte att videon i sig är fake, bara det att man ens refererar till RT samtidigt som skriver om att MSNBS/twitter censurerar är ironiskt. RT skriver fake news dag in och dag ut, det är deras uppgift att lura er foliehattar och nyttiga idioter on behalf of the russian government . Det är svårare att förfalska (än så länge) en video, varför den inte är fake även om den visas på propagandanyhetssajter som RT, Sputnik, Samtiden (ryssfinansierad), Nordfront (också ryssfinansierad) etc.
Haha, ja den visades även på ökända propagandakanalen MSNBC. Väldigt intressant sidospår du har startat om regimmedia. Kanske borde få en egen tråd.
Efter 2 år av att ha haft fel får ni ett stort misslyckande som pris. Berätta om hur det känns.
2019-03-24, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Haha, ja den visades även på ökända propagandakanalen MSNBC. Väldigt intressant sidospår du har startat om regimmedia. Kanske borde få en egen tråd.
Efter 2 år av att ha haft fel får ni ett stort misslyckande som pris. Berätta om hur det känns.

Kan du specificera vart ”vi” har haft fel? Att ryssland blandat sig i ett (läsa flera) amerikanskt demokratiskt val?
2019-03-24, 13:18
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Kan du specificera vart ”vi” har haft fel? Att ryssland blandat sig i ett (läsa flera) amerikanskt demokratiskt val?
Ni har misslyckats med propagandan, dvs det enda ni kan. Ingen har blivit åtalad för att ha gjort något med "Ryssland". Den demokratiskt valde presidenten har inte blivit bortkuppad. Gallup säger att över 50% av väljarna nu håller med Trump om att ni ägnar er åt häxjakt.
Berätta hur det känns, tack.

Citat:
Jag är inte.
klyban, har du förstått att antalet personer som har åtalats för "collusion" med "Ryssland" är noll?
Senast redigerad av Finisterre 2019-03-24 kl. 13:24.
2019-03-24, 13:22
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
"Crying for indictments?"

Rachel Maddow/MSNBC har svårt att hålla tillbaka tårarna när hon rapporterar slutet på Muellerutredningen.

https://www.rt.com/usa/454554-maddow-crying-mueller-report-indictment/amp/
https://twitter.com/deeg25/status/1109282590232592385?s=19

MSNBC och andra objektiva media får väl göra som på den film som läckte från Google, där Page ledde ett stormöte där alla uppmanades att krama den som satt bredvid för att trösta sig, när Trump vunnit valet.
Jag är övertygad om att många "journalister" kommer få byta jobb snart. Maddows kanske kan få rapportera om bortsprungna katter eller liknande. Har svårt att tänka mig att någon kan hysa större tilltro till denna människa. Att behålla henne som politisk reporter, blir nog svårt.

Vi ser det även här i tråden bland nyreggade användare som dyker upp och försöker trolla sönder tråden i desperation. Detta inlägg är ju talande:

Citat:
Det som skiljer en smart människa från en IQ-befriad är att den smarte oftast tror i väntan på fler bevis som stödjer påståendet. Den IQ-befriade pratar med tvärsäker röst, för hen vet ju att det är rätt. Där har vi dina ”nyckelord”.

Att Trump har fått hjälp av ryssarna kommer att framgå i Muellers rapport, frågan var egentligen huruvida Trump själv var med på det (det verkar inte finnas tillräckligt bevis för det, varför Mueller inte kommer åtala fler). 25 ryssar är åtalade av Mueller, säger det inget till dig?

Jag läser inte CNN, jag försöker använda min egen analytiska förmåga. Jag antar att du är en inbiten FOX-newsare? Det säger rätt mycket om dig.

Vi kommer nu få dras med trollen som väljer att spamma sönder tråden och dilla om att alla som inte håller med dem är ryska spioner.

Citat:
Haha, refererar till RT. Ni (läs troll) försöker få RT att framstå som en erkänd, väletablerad nyhetskanal.

Eller varför inte försöka helt byta fokus. Utredningen har tydligen aldrig ens handlat om Trump.

Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Hela den här utredningen har aldrig ens handlat om Trump, utan den gick ut på att undersöka om USAs val påverkades av utländska aktörer. Vad det betyder får Mueller och hans gäng demokrater som utreder detta definiera. Till viss grad påverkas alla val i hela världen av utländska aktörer.

Sen har sinnessvaga människor fått det att låts som en undersökning om Trump.

Med tanke på domarna som utdelats, är det mer korrekt att hävda att utredningen inriktats på att utreda skattebrott och sätta dit medarbetare till Trump ör diverse mer eller mindre påhittade "brott". Vi vet inte ens om dessa ryssar existerar i verkligheten. Ingen rättegång kommer bli av, eftersom det skulle vara för pinsamt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Det verkar inte ha blivit ens en tumme. En bra sammanfattning i NPR politics-podden av Mueller-utredningen.

https://www.npr.org/podcasts/510310/npr-politics-podcast
Som sagt, huvuden kommer rulla. Journalister kommer fölorar jobbet. De som lurat amerikanska folket och de som försökt kuppa bort presidenten, bör hudflängas i offentliga rättegångar. Omgående!
2019-03-24, 13:53
Medlem
Här är en lista på de personer som Trump haft nära samarbete med och som redan är dömda till fängelse eller samarbetat med myndigheterna för att undvika fängelse. De är b.la dömda för skattebrott, fusk med kampanjmedel, bedrägerier, och samarbete med utländsk makt(Ryssland). Det här är inga spekulationer, inga konspirationsteorier, de är redan dömda.

Om Trump inte visste något om de här brotten som begicks av hans medarbetare är han inkompetent, om han visste om det är han medskyldig. Allt tyder på att han visste om det och att mycket även skedde enligt hans instruktioner(t.ex. Stormy Daniels-betalningarna), vilket inte är någon överraskning om man betänker att Trump varit en skojare i flera decennier: https://www.theatlantic.com/politics/archive/2017/01/donald-trump-scandals/474726/

Trump-medarbetare som redan är dömda till fängelse:

Michael Cohen, Trumps personlige advokat i 10 år:
https://abovethelaw.com/2018/08/michael-cohen-is-going-to-jail/

Paul Manafort, en av Trumps kampanjgeneraler 2016:
https://hollywoodlife.com/2019/03/07/paul-manfort-sentenced-years-prison-guilty/

George Papadopoulos, rådgivare till Trumps 2016-kampanj:
https://www.politico.com/story/2018/09/07/george-papadopoulos-jail-sentence-809381

Har erkänt brott och samarbetar med myndigheterna för att undvika fängelse:

Michael Flynn, National Security Advisor under Trump 2016-2017:
https://www.nytimes.com/2017/12/01/us/politics/michael-flynn-guilty-russia-investigation.html

Rick Gates, ordförande för Trumps installationskommitté:
https://www.nytimes.com/2018/02/23/us/politics/rick-gates-guilty-plea-mueller-investigation.html

Arresterad, ännu inte dömd:

Roger Stone, rådgivare till Trumps 2016-kampanj och långvarig supporter:
https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2019/01/25/grand-jury-indicts-donald-trump-aide-roger-stone/2675742002/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in