Citat:
Ursprungligen postat av
Vigilate
Jag skulle verkligen inte slösa mer tid på dessa foliehattar (läs rysstroll och nyttiga idioter). Dessa personer är tvärsäkra på sina påståenden, finns inte minsta tvivlan i deras påståenden. Läskigt. Dom föregår Muellerutredningen som fortfarande är hemlighetstämplad. Sorgligt.
Ja, det är rätt sorgligt.
Men sett lite intervjuer om Mueller utredningen och funderingar kring den och vad den vill ta reda på.
Och låt oss säga att vi har inte hanterat mycket av den delen utan att hela tiden involvera trumpen(Vilket säkert är legitimt i en del fall(och utan att veta nått)) och i denna tråd.
Utan tråden har ju startats med narrativet att Trump vs. Mueller, och där vinner Mueller med hästlängder och inte ens hotad.
Och när det kommer till utredningen, så skulle ju denna utreda vad Ryssland har gjort och inte specifikt vad trumpen gjort(även om dessa säkerligen är samma på vissa områden).
Och när man ser återberättelser hur Mueller arbetar, så håller han ett mycket snävt utredande och väljer besvara frågan mer än annat.
Och när jag hört dessa beskrivningar av Mueller, så inser jag att detta kommer handla mer om Ryssland än nått annat.
Sen om trump är med fullt ut här, då kommer inte utredningen bli officiell är min gissning.
Och vägrar man släppa utredningen, då har vi vårt svar redan och att det är nått man inte vill vi ska får reda på.
Men detta kan man förekomma genom ha förhör med Mueller i huset tex.
Dock kommer den vara samma för oss, = sekretessen fortsätter. och fortfarande BARA spekulationer som före Muellers utrednings avslutande.
Publicerar man hela rapporten, så är detta bra.
Många har målat in sig i hörnen på bägge sidor, samtliga trumpnissar här har.
Så om det går emot dom, så kommer de bara låtsas som inget.
Går det emot mig kan det aldrig göra, då jag alltid varit öppen med att jag väntar på resultatet.
Men självfallet har jag sett hur man ljuger om ryssar hela tiden, och beteendet handen-i-kakburken-beteendet som får mig tro de är i knät hela högen på Putin.
Men det har jag extremt låga förhoppningar på att man kan påvisa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Finisterre
Så här är det: det är omöjligt för dig att berätta VAD åtalen säger. Det är omöjligt för dig att förklara VAD du tror att du "vet" om hur allt började, du kan inte förklara VAD som är problemet.
Förstår du varför det är omöjligt för dig att förklara?
Du tror att åtalen säger något, men du vet inte vad. Du kan inte berätta vad du vet, eftersom du inte vet. Du har i två år idisslat propagandabitar som du inte förstår, som du troligen aldrig kommer förstå.
Vi vet vad åtalen säger, jag föreslår du läser dessa om du är osäker.
Jag är inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
...
Jag får väl ha överseende med er nuvarande förvirring. Det kan inte vara lätt att komma ut ur två års vanföreställningar utan att sprattla lite av bitterhet.
...
Dock vet vi lika lite i en sekretessbelagd utredning idag, som förrgår.