2019-03-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quillin
Det som är ännu märkligare är din post.

Menar du på fulla allvar att alla skribenter ska sluta spekulera och diskutera om vem som har utfört mordet på LW och istället kräva resultat från polisen (med kraft?). Vilken skillnad tror du det skulle göra? Skulle polisen plötsligt arbeta annorlunda för att du sitter i en tråd på flashback ock kraftfullt kräver resultat?

Kritiken mot polis och åklagare har ältats i hundratals om inte tusentals sidor. Och det hjälper inte ett dugg och gör ingen skillnad vad vi på fb tycker.

Vill du diskutera polis och åklagares rutiner finns det säkerligen mer lämpade trådar. Du kan säkert hitta trådar om älgar också.

I den här tråden diskuteras mordet på en trebarnsmamma. Då är det en självklarhet att den som av polis och åklagare är misstänkt kommer diskuteras. Det kan du inte påverka oavsett hur kraftfullt du försöker censurera och styra diskussionerna.

"SD falangen" vill styra tråden / fostra, hur man skriver, vad man tänker och vem man ska misstänka som GM. Helst ska det vara ett minderårig barn till LW som ska vara MGM, eller exmannen eller varför inte extradottern? Nåde den som diskuterar MGM och dennes exfru.
Det är ju synd om det stackars paret....
Men en lång och mysig och trivsam semester fick de tillsammans i somras...
Ja fortsätt och gulla på med SD.
Om det är så att ÅK har hand om Vivallamorden som är uppe i rätten nu kan vi hoppas på att detta mord står i tur på listan.
Citera
2019-03-23, 22:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det ser jag som det mindre problemet (i den mån hon nu tvingade sig kvar). Jag hade själv inte agerat med maktdemonstration på det viset, men vi är alla olika.

I den mån hon tvingade sig kvar? Hon erkände ju själv att hon ombads stiga ur men valde att sitta kvar för att få prata klart.

Vänligen välj inte att blunda för och ignorera det som inte passar din ståndpunkt. Det är därför det är viktigt att vara objektiv för att kunna ta in all fakta och inte ta bort sådant som inte överensstämmer med ens egen åsikt.
Senast redigerad av Rosamund 2019-03-23 kl. 22:42.
Citera
2019-03-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hade det varit SD som tvingat sig kvar i bilen och LW som knoggnuggat undrar jag vad folk hade sagt? Knappast dömt LW till misshandlare som SD har blivit.

Hade hon ens orkat trycka ned honom för att kunna knoggnugga?
Citera
2019-03-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Säkert "jättemycket mer", men tydligen inget som räcker till inlåsning.

Men.... de har gått ut i media att det är ett komplicerat fall då BO har en stor bekantskapskrets. Alla tips ska föjas upp och då brukar det uppstå frågor som också ska följas upp. Hur svårt kan det vara att förstå? Vad säger du den dagen när rättegången börjar?
Kommer du be om ursäkt eller försvinner du bara ur tråden?
Citera
2019-03-23, 22:45
Medlem
Citat:
I den mån hon tvingade sig kvar? Hon erkände ju själv att hon ombads stiga ur men valde att sitta kvar för att få prata klart.

Vänligen välj inte att blunda för och ignorera det som inte passar din ståndpunkt. Det är därför det är viktigt att vara objektiv för att kunna ta in all fakta och inte ta bort sådant som inte överensstämmer med ens egen åsikt.

Tyvärr har jag inte läst hennes erkännande. Tråden har berättat om att parets berättelser delvis var lika men gick isär någonstans.
Citera
2019-03-23, 22:46
Medlem
Citat:
"Mer" behöver inte innebära våld. Det kan handla om ofredande, stalking, kontroll och dylikt. Hade det funnits fler misstandelssituationer hade vi fått nog läsa om dem också.
Inte minst hade Lena anmält om hon anmälde något relativt milt som bil och bullbråket.

Har du glömt det också att hon ville anmäla med vågade inte då hon förstog att situationen bara skulle bli värre?
Citera
2019-03-23, 22:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tyvärr har jag inte läst hennes erkännande. Tråden har berättat om att parets berättelser delvis var lika men gick isär någonstans.

Hennes "erkännande" stod i tidningsartikeln. Bådas historier var sammanfattade där och det var så tråden fick information om fallet.
De gick isär när det gäller delen där knoggnuggningen kom in. Lena påstod att det var våldsamt och SD att det inte var särskilt hårt (enkelt uttryckt.)
Citera
2019-03-23, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men.... de har gått ut i media att det är ett komplicerat fall då BO har en stor bekantskapskrets. Alla tips ska föjas upp och då brukar det uppstå frågor som också ska följas upp. Hur svårt kan det vara att förstå? Vad säger du den dagen när rättegången börjar?
Kommer du be om ursäkt eller försvinner du bara ur tråden?

När rättegången börjar om den nu gör det så kommer jag att säga, det va fan på tiden.

Vem ska jag be om ursäkt, och för vad?
Citera
2019-03-23, 22:58
Medlem
Citat:
Hennes "erkännande" stod i tidningsartikeln. Bådas historier var sammanfattade där och det var så tråden fick information om fallet.
De gick isär när det gäller delen där knoggnuggningen kom in. Lena påstod att det var våldsamt och SD att det inte var särskilt hårt (enkelt uttryckt.)

Jag har sagt tidigare att det gör j-ligt ont. Särskilt för offret! Var hon inte astmatiker också? Då kan jag tänka mig svårigheten att andas om man får huvud och överkropp nedtryckt. Nej, jag sitter inte här nu och talar om hur det var. Sanningen vet vi inte.
Citera
2019-03-23, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
När rättegången börjar om den nu gör det så kommer jag att säga, det va fan på tiden.

Vem ska jag be om ursäkt, och för vad?

Och inte kan vi träffas där allihop för det blir väl lyckta dörrar?
Citera
2019-03-23, 23:02
Medlem
Citat:

Ska du vara en psykolog?
Om ord står mot ord friar man hellre än fäller. Om det inte vore våldsamt hade hon väl aldrig ringt polisen och de kom till hennes hem för att ta uppgifterna. Varför kan ni inte acceptera att han skadade henne. Nej, ingen blev dömd och de pga att det inte fanns bevis, som sagt var.
Citera
2019-03-23, 23:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Har du glömt det också att hon ville anmäla med vågade inte då hon förstog att situationen bara skulle bli värre?

Ja, det är möjligt. Jag säger inte emot på något vis ang. detta. Ingen kan ju veta sanningen. Jag reagerar ibland bara på att saker görs större och värre än vad de är (i tråden), som jag upplever det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in