2019-03-23, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är inte bara domen som saknas, åtalet existerar inte ens.

Det säger jag inget om men historiken och tendensen. Där är jag stenhård. Den som beter sig så är en krutdurk!
Citera
2019-03-23, 22:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det säger jag inget om men historiken och tendensen. Där är jag stenhård. Den som beter sig så är en krutdurk!

En enda incident gör det inte till en tendens. Det behövs fler situationer där han visat våldsamt beteende och detta saknas.

Edit: en människa kan vara den mest lugnaste men bli våldsamt om hen befinner sig i en situation där hen känner sig trängd. Instinkten att skydda sig kickar in, snabbare hos en del som ex. varit med om trauma förut. Det vet vi ingenting om SD, han kanske har varit med om våld och missbruk i sin barndom. Det är ovanligt tyst om hans familj och det är inget gott tecken.
Senast redigerad av Rosamund 2019-03-23 kl. 22:21.
Citera
2019-03-23, 22:20
Medlem
Citat:
Historiken finns men domen saknas. Det var inte heller "bara" en knoggnuggning utan nedtryckning av huvudet. "Rätta mig om jag har fel."

Nu skrev jag aldrig "bara en knoggnuggning", jag skrev blivit knoggnuggad.
Citera
2019-03-23, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det finns ingen annan misshandelshistorik varken med LW eller annan kvinna. Det var nog det CarlJanne menade när han sade att det bara var knoggnuggningen.

Folk som känner BO har skrivit här i tråden att det finns mycket mer på MGM, har du glömt det? Det har de säkert delat med sig till utredarna.
Citera
2019-03-23, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men tillåt mig le. Vem tror du att du är?
Sitter du och jämför dig med Spr*ngare?
Det är inte lite du klappar dig på axeln
FYI: Jag skrev i mitt inlägg att jag INTE jämför mig med polis PS.
Citera
2019-03-23, 22:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Folk som känner BO har skrivit här i tråden att det finns mycket mer på MGM, har du glömt det? Det har de säkert delat med sig till utredarna.

"Mer" behöver inte innebära våld. Det kan handla om ofredande, stalking, kontroll och dylikt. Hade det funnits fler misstandelssituationer hade vi fått nog läsa om dem också.
Inte minst hade Lena anmält om hon anmälde något relativt milt som bil och bullbråket.
Citera
2019-03-23, 22:31
Medlem
Citat:

Ingen liten gnutta kritik ens till den som tvingade sig
kvar i hans bil?
Citera
2019-03-23, 22:32
Medlem
Citat:
Nu skrev jag aldrig "bara en knoggnuggning", jag skrev blivit knoggnuggad.

Där missförstod du nog mig. Det är jag som skriver "bara" eftersom det fanns något mer.
Citera
2019-03-23, 22:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
kvar i hans bil?

Hade det varit SD som tvingat sig kvar i bilen och LW som knoggnuggat undrar jag vad folk hade sagt? Knappast dömt LW till misshandlare som SD har blivit.
Senast redigerad av Rosamund 2019-03-23 kl. 22:37. Anledning: Sf
Citera
2019-03-23, 22:35
Medlem
Citat:

Säkert "jättemycket mer", men tydligen inget som räcker till inlåsning.
Citera
2019-03-23, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hade det varit SD som tvingat sig kvar i bilen och LW som knoggnuggat undrar jag vad folk hade sagt? Knappast dömt LW som de dömer SD nu iaf.

Precis, då hade det låtit helt annorlunda.
Citera
2019-03-23, 22:37
Medlem
Citat:
kvar i hans bil?

Det ser jag som det mindre problemet (i den mån hon nu tvingade sig kvar). Jag hade själv inte agerat med maktdemonstration på det viset, men vi är alla olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in