Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
Under 312 dagar och snart 14 timmar har mördaren varit fri. Känner hen sig nöjd eller flashar bilderna av Lenas sista 5 minuter i livet som en mara i hens huvud?
För Lena och hennes efterlevandes skull vill jag tro att mordet kommer att klaras upp - snart eller någon gång i framtiden om/när någon med fakta vill rensa sitt samvete.
Du försöker väl ändå inte få oss att tro det är för Lena och dom efterlevandes skull du så gärna vill få St*fan Dav*dsson att framstå som ett sjukt, egoistiskt samvetslöst svin?
Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
Går på vad - att jag och andra i tråden följer hans "lekar"?
Går på vad - jo att du är alldeles uppslukad av varje stavelse i SD:s liv. Är det som du säger eller inbillar dig så går det väl inte klandra honom så som du missaktat honom i
förment skydd av intresse för att lösa mordet på Lena Wesström?
Varför jag skriver
förment är för att det är uppenbart att SD "onormalitet" är betydligt viktigare att framhålla än dom få fakta som talar för honom som gärningsmän.
Av tidsskäl har jag
bara tagit med dom 30 st sista (icke raderade ochendast feb-mars) missaktningar du vanvördat SD:s person med.
hans sjuka voyeur-beteend
konstiga sms till kvinnor
kick- och maktsökande individ
högst obehaglig människa som inte verkar frisk i huvudet
SD är en märklig figur
Och som SD saknar nerver
SD beter sig och har betett sig "sjukt"
han är en spänningssökare som är samvets-, trohets- och gränslös
så krävs det att han gör farliga saker för att känna något
Därför njuter han sannolikt av att som MGM bli sedd, hörd och bekräftad.
SD var självutnämnd samarit i smyg i vintras när LW behövde hjälp
Han har nog en hel del memorerat i sin hjärna.
SD kan fortsätta sin ego-resa och göra illa nya kvinnor
jag tycker SD är ett egoistiskt svin
jag tror snarare att han är samvetslös.
Sånt är inte ett friskt beteende,
SD och HD verkar ha en härligt fin skilsmässa
förklaring till de sjuka tilltagen?.
totalt känslolös
Han är byggd utan nerver
enormt nederlag av att bli singel
väldigt tufft för den bekräftelsehungrande mannen
Under de ensammaste stunderna gror hatet.
Den lilla 5-åringen i vuxen kropp
SD känner sig ynklig,.
Det kan ha stuckit hårt i SD
Kontrollfreaket SD
den grandiose SD.
SD blir galen
Det brinner i SD:s huvud
Nej, jag hatar honom inte (vet inte ens om jag kan hata).
-----------------
Man får inte vara så nedlåtande och dömande mot en annan medmänniska. Därför vill jag påminna dig om allvaret i vad du skriver.
Det är inte bara en annan människa du gör våld på det är oss alla. Döm inte så ska du heller inte bli dömd Honan6.
Du vill väl inte med trovärdighet påstå att dina påståenden om SD:s mentala hälsa inte är ägnade att så klander och utsätta Ste*an Dav*dsson för andras missaktning?
Hela St*fans namn skrevs för att påminna dig om att det är en icke dömd barnafar tillika människa med vänner och anhöriga du försöker avhumanisera och karraktärsmörda.
Det går inte ens med bra vilja finna skälig grund eller att det är försvarbart att lämna dom uppgifter du spridit(er)
Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning.
Med "är ägnade" åsyftas att uppgifterna typiskt sett ska räcka för att få den utpekade missaktad. Det behöver inte visas att uppgifterna faktiskt har lett till missaktning. Ej heller behöver det visas att anklagade hade uppsåt att uppgifterna ska leda till missaktning.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Förtal
Frågan är om den långa tiden och systematiken i förtalen måhända rubricerar uppgiferna som grovt förtal och att påföljden då kan bestämmas till böter eller fängelse i högst två år.
Lagens tillkomst är inte svårt att förstå med mera än att oräkneligt många människor har fått sina liv förstörda på samma otillbörliga sätt som i tråden.