2019-03-23, 12:20
Medlem
Honan6s avatar
Under 312 dagar och snart 14 timmar har mördaren varit fri. Känner hen sig nöjd eller flashar bilderna av Lenas sista 5 minuter i livet som en mara i hens huvud?

För Lena och hennes efterlevandes skull vill jag tro att mordet kommer att klaras upp - snart eller någon gång i framtiden om/när någon med fakta vill rensa sitt samvete.
Citera
2019-03-23, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Under 312 dagar och snart 14 timmar har mördaren varit fri. Känner hen sig nöjd eller flashar bilderna av Lenas sista 5 minuter i livet som en mara i hens huvud?

För Lena och hennes efterlevandes skull vill jag tro att mordet kommer att klaras upp - snart eller någon gång i framtiden om/när någon med fakta vill rensa sitt samvete.
Var och en får ju lägga sitt hopp var den vill, men nog tycker jag att du kunde lagt din ribba åtminstone liite högre.

För min del vill jag att det här mordet klaras upp inte bara för LW:s och hennes efterlevandes skull, utan framförallt för rättsefterlevnadens och samhällskontraktets skull!

En polisorganisation som, p g a aktiv vilseföring(?), under flera dygn letar efter en försvunnen/bortförd kvinna medan hon ligger mördad ett stenkast från sin bostad, den organisationen har skäl att i grunden rannsaka hur verksamheten bidrivs.
Tycker jag.
Citera
2019-03-23, 17:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Du försöker väl ändå inte få oss att tro det är för Lena och dom efterlevandes skull du så gärna vill få St*fan Dav*dsson att framstå som ett sjukt, egoistiskt samvetslöst svin?

Citat:
Går på vad - att jag och andra i tråden följer hans "lekar"?
Går på vad - jo att du är alldeles uppslukad av varje stavelse i SD:s liv. Är det som du säger eller inbillar dig så går det väl inte klandra honom så som du missaktat honom i förment skydd av intresse för att lösa mordet på Lena Wesström?

Varför jag skriver förment är för att det är uppenbart att SD "onormalitet" är betydligt viktigare att framhålla än dom få fakta som talar för honom som gärningsmän.

Av tidsskäl har jag bara tagit med dom 30 st sista (icke raderade ochendast feb-mars) missaktningar du vanvördat SD:s person med.

hans sjuka voyeur-beteend
konstiga sms till kvinnor
kick- och maktsökande individ
högst obehaglig människa som inte verkar frisk i huvudet
SD är en märklig figur
Och som SD saknar nerver
SD beter sig och har betett sig "sjukt"
han är en spänningssökare som är samvets-, trohets- och gränslös
så krävs det att han gör farliga saker för att känna något
Därför njuter han sannolikt av att som MGM bli sedd, hörd och bekräftad.
SD var självutnämnd samarit i smyg i vintras när LW behövde hjälp
Han har nog en hel del memorerat i sin hjärna.
SD kan fortsätta sin ego-resa och göra illa nya kvinnor
jag tycker SD är ett egoistiskt svin
jag tror snarare att han är samvetslös.
Sånt är inte ett friskt beteende,
SD och HD verkar ha en härligt fin skilsmässa
förklaring till de sjuka tilltagen?.
totalt känslolös
Han är byggd utan nerver
enormt nederlag av att bli singel
väldigt tufft för den bekräftelsehungrande mannen
Under de ensammaste stunderna gror hatet.
Den lilla 5-åringen i vuxen kropp
SD känner sig ynklig,.
Det kan ha stuckit hårt i SD
Kontrollfreaket SD
den grandiose SD.
SD blir galen
Det brinner i SD:s huvud

Nej, jag hatar honom inte (vet inte ens om jag kan hata).

-----------------
Man får inte vara så nedlåtande och dömande mot en annan medmänniska. Därför vill jag påminna dig om allvaret i vad du skriver.
Det är inte bara en annan människa du gör våld på det är oss alla. Döm inte så ska du heller inte bli dömd Honan6.

Du vill väl inte med trovärdighet påstå att dina påståenden om SD:s mentala hälsa inte är ägnade att så klander och utsätta Ste*an Dav*dsson för andras missaktning?

Hela St*fans namn skrevs för att påminna dig om att det är en icke dömd barnafar tillika människa med vänner och anhöriga du försöker avhumanisera och karraktärsmörda.
Det går inte ens med bra vilja finna skälig grund eller att det är försvarbart att lämna dom uppgifter du spridit(er)

Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning.

Med "är ägnade" åsyftas att uppgifterna typiskt sett ska räcka för att få den utpekade missaktad. Det behöver inte visas att uppgifterna faktiskt har lett till missaktning. Ej heller behöver det visas att anklagade hade uppsåt att uppgifterna ska leda till missaktning.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Förtal

Frågan är om den långa tiden och systematiken i förtalen måhända rubricerar uppgiferna som grovt förtal och att påföljden då kan bestämmas till böter eller fängelse i högst två år.

Lagens tillkomst är inte svårt att förstå med mera än att oräkneligt många människor har fått sina liv förstörda på samma otillbörliga sätt som i tråden.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-03-23 kl. 17:47.
Citera
2019-03-23, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ju längre tid den här utredningen tar
desto mer ökar risken att någon tar saken
i egna händer.

Än så länge har det blivit som tjackaren
skrev; att allt skulle rinna ut i sanden.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Skrämmande att så många tar så lätt på att en person som inte fått sin sak prövad i domstol blir överfallen på ett event, som jag ser på saken är det ett övergrepp i rättssak och borde faktiskt rendera den som angrep ett kännbart straff, fy satan så primitivt att låta någon form av "lynchjustis" vara en acceptabel form av rättvisa i ett samhälle.

Var går gränsen för er som trivialiserar anfallet?

Gäller det endast det här fallet eller kan samma sak appliceras på de flesta rättsfall där MGM är på fri fot?
Jag plockade fram ett inlägg som skribenten Reimer postade 6 nov.
Det som h*n då kommenterade var den attack som SD utsattes för under GC-eventet i Sundsvall. Frågorna som ställs är relevanta, då som nu.

Du bakom kontot gloriouslife skriver att "risken" för att nån tar saken i egna händer kan tänkas öka med tiden.
Är det inte så att du, som tillhör "uthängarfalangen", där istället hellre kunde använt ordet "chansen"? Vore trevligt med ett svar från dig. Vore också trevligt med en kommentar till min replik gällande att en känd komiker är fälld för skattebrott, du som påstår att jag bedriver "hat" i en annan tråd. Eftersom det där blir offt, kan du PM:a mig.
Med din ursäkt, alltså.

En annan sak: Det är bara dumt att likt VigosRos skriva om att det ropas på censur här i tråden.
För min del räcker det mer än väl att man följer regler. Syftar då på anständighetens regler..
Citera
2019-03-23, 19:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag plockade fram ett inlägg som skribenten Reimer postade 6 nov.
Det som h*n då kommenterade var den attack som SD utsattes för under GC-eventet i Sundsvall. Frågorna som ställs är relevanta, då som nu.

Du bakom kontot gloriouslife skriver att "risken" för att nån tar saken i egna händer kan tänkas öka med tiden.
Är det inte så att du, som tillhör "uthängarfalangen", där istället hellre kunde använt ordet "chansen"? Vore trevligt med ett svar från dig. Vore också trevligt med en kommentar till min replik gällande att en känd komiker är fälld för skattebrott, du som påstår att jag bedriver "hat" i en annan tråd. Eftersom det där blir offt, kan du PM:a mig.
Med din ursäkt, alltså.

En annan sak: Det är bara dumt att likt VigosRos skriva om att det ropas på censur här i tråden.
För min del räcker det mer än väl att man följer regler. Syftar då på anständighetens regler..

Om jag skriver ”risken” så menar jag ”risken”. Du behöver inte lägga ord i min mun.
Vad jag menar är att det ligger i rättsväsendets intresse att leverera resultat om de inte vill att någon ska bli
frestad att ta lagen i egna händer.

Vad gäller en ev ursäkt så kan vi ta den diskussionen i den andra tråden.
Citera
2019-03-23, 21:17
Medlem
Citat:
Vad bra att du har den inställningen och insikten!

Det blir då förstås ännu märkligare varför du ägnar dig åt uthängningar och otrevliga spekulationer om privatpersoner, istället för att t ex med kraft kräva resultat från Örebropolisen och ifrågasätta hur de hanterade de första fyra dygnen.

Det som är ännu märkligare är din post.

Menar du på fulla allvar att alla skribenter ska sluta spekulera och diskutera om vem som har utfört mordet på LW och istället kräva resultat från polisen (med kraft?). Vilken skillnad tror du det skulle göra? Skulle polisen plötsligt arbeta annorlunda för att du sitter i en tråd på flashback ock kraftfullt kräver resultat?

Kritiken mot polis och åklagare har ältats i hundratals om inte tusentals sidor. Och det hjälper inte ett dugg och gör ingen skillnad vad vi på fb tycker.

Vill du diskutera polis och åklagares rutiner finns det säkerligen mer lämpade trådar. Du kan säkert hitta trådar om älgar också.

I den här tråden diskuteras mordet på en trebarnsmamma. Då är det en självklarhet att den som av polis och åklagare är misstänkt kommer diskuteras. Det kan du inte påverka oavsett hur kraftfullt du försöker censurera och styra diskussionerna.
Citera
2019-03-23, 21:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Vad bra att du har den inställningen och insikten!

Det blir då förstås ännu märkligare varför du ägnar dig åt uthängningar och otrevliga spekulationer om privatpersoner, istället för att t ex med kraft kräva resultat från Örebropolisen och ifrågasätta hur de hanterade de första fyra dygnen.

Den frågan tycker jag att du ska rikta till Spring*re.
Citera
2019-03-23, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Hur är det med SD:s "misshandelshistorik", finns det några kända exempel på där han misshandlat någon svårt, i vredesmod eller överhuvudtaget? Med "svårt" menar jag i princip slagit sönder och samman.

Vi vet ju inte hur svårt LW blev misshandlad men "kraftigt våld" har nämnts. Steget från "knoggnuggning" (eller vad det var) till sådant kraftigt våld är stort, för mig känns det som det är i en helt annan division.

Finns inga uppgifter om någon misshandelshistorik när det gäller SD.

När det gäller bil å bullbråket så kom polisen hem till LW på natten då hon
anmälde SD för misshandel.
Hon hade då en rodnad i hårbotten där hon blivit "knoggnuggad".

Jag förmodar att du vet att ÅK lade ärendet.
Citera
2019-03-23, 21:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Hade en man suttit kvar i min bil trots att jag bett honom avlägsna sig hade jag nog gjort mer än knoggnuggat. Hade drämt till honom ordentligt, ingen får ta sig rätten att vara i mitt personliga space. Polisen hade inte gjort någonting mot mig heller om kräket ens fått för sig att anmäla.

Men nu är ju SD en man och LW en kvinna. Direkt när könsrollerna blir ombytta görs det en större incident av det. Hade det varit LW som försökt avlägsna SD hade ingen i tråden tyckt det var fel. Då hade SD varit idioten som stalkat henne och vägrat lämna henne ifred.
Citera
2019-03-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Historiken finns men domen saknas. Det var inte heller "bara" en knoggnuggning utan nedtryckning av huvudet. "Rätta mig om jag har fel."
Citera
2019-03-23, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Historiken finns men domen saknas. Det var inte heller "bara" en knoggnuggning utan nedtryckning av huvudet. "Rätta mig om jag har fel."

Det är inte bara domen som saknas, åtalet existerar inte ens.
Citera
2019-03-23, 22:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Det finns ingen annan misshandelshistorik varken med LW eller annan kvinna. Det var nog det CarlJanne menade när han sade att det bara var knoggnuggningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in