2019-03-23, 18:19
Medlem
Kära bevakare. Vilken ära att du intresserar dig över hur jag ska det 😊 Nej, det är inte någon märklig inställning. Man ändrar sin åsikt lite då och då. Jag gillade inte broccoli förut, nu älskar jag dem! Men här har jag inte vänt kappan eller ändrat åsikt utan trots att jag inte tror Hanna var med på att mörda flickorna så skuldbelägger jag henne för att inte skydda dem från den elitistiska mördaren.
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Först skriver du att flickorna blev mördade pga två idioter till föräldrar. Och i nästa citat skriver du att en majoritet inte tror på detta, däribland du om jag förstår dig rätt. Du kallar det BS, (bullshit?). Så hur ska du ha det? Bara en stilla undran. Du vänder kappan efter vinden som det behagar dig. Märklig inställning.
Citera
2019-03-23, 18:23
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Så det är intressant med mer fakta - bara det inte går ut på att fria H?.??

Det är väl ungefär det några av oss också har uppfattat att resonemanget drejer sig kring.

Problemet är att sannolikheten för att H skulle strypts ihjäl av någon annan än O är försumbar.
Där är bevisen fullkomligt överväldigande med kopior av obduktionsprotokoll i FUP.
Kommer aldrig gå att få O friad från detta, hans skuld är fastlagd.

Den enda vuxna person som kan vara helt oskyldig till mord är H.
O är redan en klarlagd strypmördare.

Så tyvärr går det inte att önska fram fler bevis utan att samtidigt riskera att H kan visa sig vara oskylldig. Det kanske är den risken några av er här i tråden inte vill ta...?

Det finns ingenting som pekar på att H är oskyldig till detta. Har inte sett några bevis i den riktningen. Det intressanta är hur föräldrarna kom fram till detta och det blir svårt att diskutera när allt handlar om att leta efter bevis att H är oskyldig.
Citera
2019-03-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är klart att dom inte såg texten, då hade väl även vittnena sett den och ringt polisen omedelbart. Man såg ju omedelbart att testamentet talade om vad som skulle ske efter att hela familjen var död.

Klart som korvspad. Om du vill lura någon så är det enkelt. Oskar och Hanna litade på varandra. Ja, egentligen så undrar jag varför det var så viktigt med det jordiska. Rättigheterna på en monografi? Som arvtagaren inte behöver. Har man verkligen bekymmer hemma när man tänker på såna onödigheter i nödens stund.
Citera
2019-03-23, 18:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vad har jag för konspirationsteorier, menar du? Berätta gärna det. Väntar med spänning på svaret.
konspirationer och alternativa teorier heter tråden. Du får kalla det vad du vill.

Du vill läsa FUP, då blir du så övertygad, polis säger inte allt och du har ju innan skrivit om både gräl och att hon nog kan ha ångrat sig.
Du sitter väl och gissar antar för nåt fog för det antar jag du inte kan leverera?
Stick i stäv med förundersökningens resultat vill säga.

För polis har då inte fått några indikationer på att hon inte är annat än delaktig och skyldig.

Där har professioner med allt från NFC till krimmare utrett att hon är skyldig och det är inte bara ett avskedsbrev de går på utan även digital media som undersökts.

Sitter hon och messar sin man aktuell kväll så lär det väl ge en viss vägledning och frågar du varför just du inte får veta dess innehåll så svarar jag:
Högst troligt står det om barnen eftersom det är de som ska mördas.
Sen lär det ju ha skett en BP undersökning med spårsäkring och så finns obduktionen.
Märk väl: Jag konspirerar inte. Jag påstår inte att så är fallet.

De har bevisning och vad det rör sig om vet vi inte för att det är sekretessat.
Senast redigerad av develi 2019-03-23 kl. 18:41.
Citera
2019-03-23, 18:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Det där kan du väl inte veta? Eller hur vet du i så fall det? Trodde du kallade sånt för konspirationsteorier, men när det är du som skriver sånt så är det kanske hypoteser? Ingen av oss vet det.
Nej då. Jag skriver exempel kring vad det kan röra sig om när det kommer till sekretess.

Jag påstår liksom inte att det är så.

För övrigt anser jag Hanna skyldig till detta likaväl som Oskar serru. Då konspirerar jag inte kring det resultat som Fu gett.
Citera
2019-03-23, 18:48
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är klart att dom inte såg texten, då hade väl även vittnena sett den och ringt polisen omedelbart. Man såg ju omedelbart att testamentet talade om vad som skulle ske efter att hela familjen var död.
Just det, ingen såg texten ovanför. Vill du inte förstå eller låtsas du inte förstå det uppenbara?
Vem som helst kan inse att H kan ha trott sig skriva under ett helt annat testamente; ett förslag om tillägg, en korrigering av ett tidigare testamente.
Här kan du inte som argument hänvisa till polisens slutsats i ärendet. För frågan som lyder är: är det möjligt att O lurade H om han var den som hanterade testamentet hos grannarna, om H aldrig kontrollerade texten ovanför innan påskrift samt om H ej heller befattade sig med dokumentet efteråt? Är svaret ja; påverkas styrkan i bevismaterialet?

Man har lagt ner tid på att undersöka namnunderskrifternas äkthet och okända fingeravtryck mm. Av dessa framförda uppgifter kan vi också rimligen anta att inga handskrivna fantasibrev har delats ut till anhöriga. Och då duger inga - men, det fanns nog både film och handskrivna brev till de anhöriga. - Varför tror du det? - Det vet jag inte, men de brydde sig säkert om sina anhöriga och ville efterlämna en personlig förklaring. - Varför har isåfall inte polisen talat om det? - De jättehemliga breven var ju inget som polisen ville gå ut med.
Citera
2019-03-23, 18:48
Medlem
develis avatar
Citat:

Det är väl ungefär det några av oss också har uppfattat att resonemanget drejer sig kring.

Problemet är att sannolikheten för att H skulle strypts ihjäl av någon annan än O är försumbar.
Där är bevisen fullkomligt överväldigande med kopior av obduktionsprotokoll i FUP.

Så tyvärr går det inte att önska fram fler bevis utan att samtidigt riskera att H kan visa sig vara oskylldig. Det kanske är den risken några av er här i tråden inte vill ta...?
Du har inte ens rätt i ordval strypmördare - som du med förkärlek använder när du bytt bort Bjärredsstryparen och trippelmördaren.
Obducenter brukar annars ligga lågt i sånt ordval eftersom det heter bragd om livet.
Hur går det med Anovski? Är hon under press från anhöriga.
Citera
2019-03-23, 18:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Du kan överklaga allt i fupen, maskningen och att få ut den omaskad och/eller få ut hela fupen. Därmed inte sagt att det kommer bifallas. Det viktiga är att du kommer med bra argument för din överklagan.
Ja, detta lär ju vara av vikt om man anser sig så förfördelad av all maskning. Jag har ställt frågan två ggr nu men det är visst inte lika relevant att utnyttja möjligheterna att ifrågasätta sekressat material.
Märkligt så mycket gnäll som det är i den här tråden.
Citera
2019-03-23, 18:55
Medlem
Citat:

Ja. "Gemensamt och i samförstånd" är den tråd som flera i tråden hänger sig fast i, som en drunknande som klänger sig fast i en livboj. Man kan tydligen inte inse att många andra undrar om det kan vara på ett annat sätt. Inte att jag tror att polisen ljuger, men att de inte har berättat såpass mycket att alla kan svälja den förklaring de framfört, eftersom det är delar i uttalandet som naturligtvis ställer så många följdfrågor.

Vem som än har mördat den ena eller andra.

Ingen av oss behöver några snaskiga detaljer, enbart ett uttalande som hänger ihop.
Citera
2019-03-23, 18:58
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du har inte ens rätt i ordval strypmördare - som du med förkärlek använder när du bytt bort Bjärredsstryparen och trippelmördaren.
Obducenter brukar annars ligga lågt i sånt ordval eftersom det heter bragd om livet.
Hur går det med Anovski? Är hon under press från anhöriga.

Hanna är bragd om livet av annans handhavande genom strypning till döds.
Det betecknas, utreds och handläggs som strypmord.

Hurvida en försvarare i en rättegång skulle hävda att det fanns förmildarnde omständigheter, att hon helt osannolikt bad om att strypmördas, att det skedde av en olyckshändelse eller vilka skäl en bra advokat nu kan framföra för att få ner straffet till en dråpdom och därmed en kortare fängelsevistelse är en teknikalitet i domstolen.

Arbetsnamnet hos polisen vid dylika dödsfall är strypmord. Så kommer hennes död också redovisas statistiskt : mord genom strypning. Ev till och med planerat strypmord.
Den som dödade henne kallas strypmördare i dagligt tal.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-23 kl. 19:10.
Citera
2019-03-23, 19:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Hanna är bragd om livet av annans handhavande genom strypning till döds.
Det betecknas, utreds och handläggs som strypmord.

Hurvida en försvarare i en rättegång skulle hävda att det fanns förmildarnde omständigheter, att hon helt osannolikt bad om att strypmördas, att det skedde av en olyckshändelse eller vilka skäl en bra advokat nu kan framföra för att få ner straffet till en dråpdom och därmed en kortare fängelsevistelse är en teknikalitet i domstolen.

Arbetsnamnet hos polisen vid dylika dödsfall är strypmord. Så kommer hennes död också redovisas statistiskt : mord genom strypning. Ev till och med planerat strypmord.
Den som dödade henne kallas strypmördare i dagligt tall.
Domstolen avgör om det är mord. Annars får du väl dra in åklagaren i Bjärredsmålet som skriver en stämningsansökan.
Citera
2019-03-23, 19:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja. "Gemensamt och i samförstånd" är den tråd som flera i tråden hänger sig fast i, som en drunknande som klänger sig fast i en livboj. Man kan tydligen inte inse att många andra undrar om det kan vara på ett annat sätt. Inte att jag tror att polisen ljuger, men att de inte har berättat såpass mycket att alla kan svälja den förklaring de framfört, eftersom det är delar i uttalandet som naturligtvis ställer så många följdfrågor.

Vem som än har mördat den ena eller andra.

Ingen av oss behöver några snaskiga detaljer, enbart ett uttalande som hänger ihop.
Ja och det beror på förundersökningens resultat och handlar om det juridiska begreppet medgärningsmannaskap - precis som läskiga Möller och Rajabi.

Förundersökningsledare Svensson tycks också ha hängt upp sig som en drunknande i en livboj:

”– Så som ni förstår där så ger utredningen sammantaget här stöd för att båda föräldrarna tydligt har planerat att gemensamt och i samförstånd genomföra den här gärningen tillsammans, och båda två är därför också så klart formellt misstänkta i ärendet för att gemensamt och i samförstånd har dödat sina två döttrar”.
Senast redigerad av develi 2019-03-23 kl. 19:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in