2019-03-23, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Mod, styrka, envishet, drivs av tekniska utmaningar, löser svåra tekniska problem, hanterar vid behov tunga maskiner och ger sig inte förrän problemet är löst.
Stoicism och jävlar anamma. Plus att de är lagspelare "when the going gets tough".
Se klassisk rugby och betänk termen scrum.
Inga hjälmar och skydd och skit.
https://svenska.yle.fi/artikel/2019/03/22/haka-slar-till-gar-rakt-in-i-ditt-hjarta-och-far-haret-att-resa-sig-pa-din-rygg

Haka är en sann display av powwa given av naturen. Män är krigare, jag är krigare, du är krigare. Vi är erövrare och beskyddare.

Jag är stolt över att vara man.
Citera
2019-03-23, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Kanske vill du väl. Men jag saknar fortfarande ett enda inlägg från dig med länk till artiklar, forskning, exempel, som styrker dina påståenden. T.ex om kvaliteten på kvinnors planerande eller exempel på kvinno-grupper som planerar någonting komplicerat. Jag påstår att det inte existerar. Vore det inte underbart att knäppa mig på näsan med ett exempel?
Forskning som styrker mina påståenden om att du drar slarviga, ogiltiga slutsatser?
Citera
2019-03-23, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Det där stämmer tyvärr nuförtiden. Kanske alltid varit så men en del män är värre än den värsta jävla syjuntan. Det skvallras, bjäbbas och småjävlas likt dagisungar. Jag vet inte vad man skall göra åt det, jag står utan svar. Är man på plats kan man ta sånt där på uppstuds och motverka beteendet men det känns som att så fort man vänder ryggen till blossar det upp på något annat ställe.

Vi snackar alltså om vuxna människor som uppenbarligen inte kan samarbeta som folk utan överinseende. Helt otroligt. Jag fattar verkligen inte. Det måste väl ändå vara roligare att gå till jobbet om man känner att man hjälps åt för att lösa uppgifterna.
Jag har lämnat det där, jag orkar fan inte med det. De jag har kvar är två riktiga gammaldags lutherska kämpar. Gnäller aldrig, klagar aldrig men säger till som vanligt folk om de har något på hjärtat. Att de sen svär, gormar och ber allt och alla dra åt helvete kan jag leva med eftersom de å andra sidan är helt fokuserade på uppgiften.

Jag vet inte heller vad man gör åt sånt och jag orkar inte heller. Tror att det är det man kan göra egentligen, att som du kliva av och vägra vara med. Möjligen diskutera t.ex. skvaller och dess skadeverkningar under mindre infekterade perioder samt hur man själv har bestämt sig för att aldrig föra sånt vidare etc. Äh, jag vet inte. Jag gör så i alla fall, inte sällan till visst förtret för den som berättar för då känner den sig förstås som att jag försöker göra mig lite bättre och ser ner på vederbörande. Men det skiter jag i för ja, jag tar tusen gånger hellre konfrontationer i verkligheten och nutid än ett evigt, illasinnat gerillakrig som aldrig tar slut eftersom ingen egentligen är intresserad av att lösa problem utan bara vill vinna. Usch för sånt!
Citera
2019-03-23, 16:54
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Haka är en sann display av powwa given av naturen. Män är krigare, jag är krigare, du är krigare. Vi är erövrare och beskyddare.

Jag är stolt över att vara man.
Det tycker jag att du ska vara.

Men det går väl att göra utan att samtidigt pissa på kvinnor, som hela den här tråden är ett lysande exempel på?
Citera
2019-03-23, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Det tycker jag att du ska vara.

Men det går väl att göra utan att samtidigt pissa på kvinnor, som hela den här tråden är ett lysande exempel på?

Jag vill inget hellre än att ta upp er kvinnor till vuxenrummet.
Citera
2019-03-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så bra, då vet vi att män är bättre än kvinnor på alla dessa områden. Annars hade det varit 50/50.

Du är nog den enda på FB som anser att "33%" är bättre än "67%".

Extra kul med dina stärkande inlägg eftersom "de tre kvinnorna" i den här tråden precis avfärdat mina påstående som ovetenskapliga.
Nej, det hade det inte. Förstod du inte alls vad jag skrev?
Citera
2019-03-23, 17:13
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Vad vi vet är att modern "svensk arkitektur" till övervägande del är betongbrutalism med lite glas som pynt... som om man aldrig förstått att Bauhaus var en politisk markering utan relevans idag, vilket ytterligare förvärrats av att man tydligen inte förstått estetiken !

Min gissning vill vara att det faktiskt saknas kvinnliga arkitekter att försköna omgivningen, vilket vidare ville skapa en större marknad för ingenjörer att konkretisera vilka idéer som är praktiskt/tekniskt möjliga.
Den svenska ny-arkitekturen är förskräcklig, själv är jag med i Arkitektupproret. Men här diskuterar vi "Är kvinnor bättre än män på något?", och antalet wiki-artiklar om arkitekter visar att kvinnor inte är bättre än män som arkitekter. Som om det inte vore uppenbart, av de 100 vackraste husen i Sverige är säkert 95-99 ritade av män. Men det är bra att kunna visa svart på vitt. Tack lupac.
Citera
2019-03-23, 17:16
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Jag vill inget hellre än att ta upp er kvinnor till vuxenrummet.
Vi är redan där. Har puffat kuddarna och väntar på den där skogshuggaren som ska ha sin kött och potatismiddag.

Skämt åsido...

Jag älskar män, för det mesta. Och har flera fina i mitt liv. Men den här tråden. Den gör mig, eh, ilsken på ett ohälsosamt vis.
Citera
2019-03-23, 17:16
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Nej, det hade det inte. Förstod du inte alls vad jag skrev?
Nej jag förstår inte. Förklara hur kvinnor kan vara bättre än män på ett område där 33% är kvinnor och 67% är män. För de som skött den anställningen måste ju ha hål i huvudet i så fall, som väljer dåliga män när han kunde valt 100% kvinnor.
Citera
2019-03-23, 17:22
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Aha! Konstsim, finns det ens en manlig gren där? Hm ... Kan det vara därför inga män syns till på prispallarna i konstsim, tro? Wake up, little Suzie!

Mm, du vann diskussionen, absolut. Dutti.
Det är som att prata med 8-åringar i den här tråden, sannolikt den dummaste någonsin på FB.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Synchronised_swimming

Män är förbjudna att delta i Syncreonized swimming. Det var en manssport till 1941, så länge vi fick vara med vann vi det mesta. Har ingen aning om varför män inte får vara med. Och jag bryr mig inte, och inga män heller, maken till fjantig sport.

Kallas för manssplaining. Att jag berättar fakta för kvinnor som de redan borde veta. Men det går väl in genom ena örat och ut genom andra.
Citera
2019-03-23, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Vi är redan där. Har puffat kuddarna och väntar på den där skogshuggaren som ska ha sin kött och potatismiddag.

Skämt åsido...

Jag älskar män, för det mesta. Och har flera fina i mitt liv. Men den här tråden. Den gör mig, eh, ilsken på ett ohälsosamt vis.

Nej, jag vill hävda att ni quinnor (i Svensk kontext) är som brådmogna tonåringar. Ni har antagligen världens bästa män som inget annat än vill göra er lyckliga men på något skruvat sätt kommit till slutsatsen att #InteErKvinna

....
Citera
2019-03-23, 17:36
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Nej, jag vill hävda att ni quinnor (i Svensk kontext) är som brådmogna tonåringar. Ni har antagligen världens bästa män som inget annat än vill göra er lyckliga men på något skruvat sätt kommit till slutsatsen att #InteErKvinna

....
Inte med q....för mycket vispoet min vän.

Nja, stor dra alla över en kam där?

Jag var inte med i det tramset, jag förstår varifrån det stammar men båda sidorna gick in i hyperbole.

Svenska män är fan bra. Men mindre bra ting är män som inte blir emotsagda av andra män när de kör ”kvinnor är värdelösa luder”-tropen ett varv till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in