Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-03-15, 19:44
Medlem
Vilka lätta frågor hon har fått, att Hippo, betyder häst vet väl dom flesta? Och sedan behöver man ju inte vara någon expert på Taube eller tycka om visor för att veta i vilken stad den glade bagaren höll till.
Citera
2019-03-16, 09:41
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vilka lätta frågor hon har fått, att Hippo, betyder häst vet väl dom flesta? Och sedan behöver man ju inte vara någon expert på Taube eller tycka om visor för att veta i vilken stad den glade bagaren höll till.

Nu var det iofs ett rent "välgörenhets-avsnitt" men vis av erfarenheten från sådana avsnitt tror jag det hon sa med att en del av pengarna skulle gå till välgörenhet spelar in så hon får betydligt lättare frågor.
Citera
2019-03-22, 20:11
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Allvarligt? "Vem har skrivit Principia Mathematica?" på 500k-nivå... Frågan före var ju också grundskolenivå.
Citera
2019-03-22, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Allvarligt? "Vem har skrivit Principia Mathematica?" på 500k-nivå... Frågan före var ju också grundskolenivå.
Skämtar du nu eller? Mig veterligen har jag aldrig hört talats om den boken. Fick googla fram svaret. Varför skulle denna fråga höra till allmänbildningen?
Citera
2019-03-22, 20:20
Medlem
Såklart någon foliehatt skulle komma in och förminska damens prestation . Hon är mycket duktig och väldigt skicklig på att resonera sig fram till rätt svar , även fast hon inte varit säker. Frågesporttrådarna drar verkligen till sig dom största besserwissrarna man kan hitta.
Citera
2019-03-22, 20:25
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Skämtar du nu eller? Mig veterligen har jag aldrig hört talats om den boken. Fick googla fram svaret. Varför skulle denna fråga höra till allmänbildningen?
Världens kanske mest kända naturvetenskapliga verk tillhör inte allmänbildningen? Tyckte du även "exoterm"-frågan på 350k var svår? Det märks att det är ett välgörenhetsavsnitt

Edit: Foliehatt och besserwisser . Låt mig gissa, du har även enorma problem med naturvetenskapsfrågorna i TP och liknande sällskapsspel?
Senast redigerad av Ralph Wiggum 2019-03-22 kl. 20:30.
Citera
2019-03-22, 20:30
Medlem
Citat:
Världens kanske mest kända naturvetenskapliga verk tillhör inte allmänbildningen? Tyckte du även "exoterm"-frågan på 350k var svår? Det märks att det är ett välgörenhetsavsnitt
Kan medge att jag aldrig varit speciellt litteraturintresserad men försök inte lura i mig att det verkligen var en fråga man verkligen ska kunna. Sedan om du tror att allt man lärt sig i grundskolan sitter kvar hela livet, ja det får stå för dig. Det är uppenbart att du enbart är ute efter att förminska hennes insats , vilket folk ofta gör när någon går långt , oavsett välgörenhet eller ej. Ta din avundsjuka någon annanstans.
Citera
2019-03-23, 08:15
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Hon har haft den lättaste vägen uppåt man sett för en "vanlig" deltagare, självklart spelar henne snack om välgörenhet för pengarna in i det.
Om man nu inte skulle ha kunnat frågan utan alternativ kan man enkelt avfärda övriga alternativ av olika orsaker, så är det ju ofta. Man behöver inte nödvändigtvis ens kunna frågans rätta svar direkt utan genom att avfärda övriga alternativ som "omöjliga rätta svar" får man rätt.

Hon inledde med en relativt lätt bokfråga på 150 tusen dessutom.
Sedan huvudstaden i Bangladesh med dom alternativen? Vad tusan var det? Alla alternativ är ju städer man enkelt placerar i respektive land.
Energi-frågan om vi kallar den så gjorde hon också rätt på, bara att gå på ordens betydelse.

Boken du nämner är ju rätt enkel att även den svara på, och återigen kan man inte svaret direkt var det ju bara att avfärda övriga då alla tre andra alternativen var döda när den skrevs/gavs ut...
Citera
2019-03-23, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Hon har haft den lättaste vägen uppåt man sett för en "vanlig" deltagare, självklart spelar henne snack om välgörenhet för pengarna in i det.
Om man nu inte skulle ha kunnat frågan utan alternativ kan man enkelt avfärda övriga alternativ av olika orsaker, så är det ju ofta. Man behöver inte nödvändigtvis ens kunna frågans rätta svar direkt utan genom att avfärda övriga alternativ som "omöjliga rätta svar" får man rätt.

Hon inledde med en relativt lätt bokfråga på 150 tusen dessutom.
Sedan huvudstaden i Bangladesh med dom alternativen? Vad tusan var det? Alla alternativ är ju städer man enkelt placerar i respektive land.
Energi-frågan om vi kallar den så gjorde hon också rätt på, bara att gå på ordens betydelse.

Boken du nämner är ju rätt enkel att även den svara på, och återigen kan man inte svaret direkt var det ju bara att avfärda övriga då alla tre andra alternativen var döda när den skrevs/gavs ut...
Hon har ju en lång karriär bakom sig på SVT Nöje så hon känner naturligtvis teamet på TV4 sedan tidigare. Större än så är inte tv-branschen i stockholm.
Citera
2019-03-23, 13:27
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Du menar vilka? Den skrevs av Alfred North Whitehead och Bertrand Russel.
Citera
2019-03-23, 15:32
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Du menar vilka? Den skrevs av Alfred North Whitehead och Bertrand Russel.

Det finns två böcker som heter samma sak, författad av olika personer.
Citera
2019-03-23, 22:00
Medlem
Säkert att hon fuskade eller något chansa när man är i miljon frågan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in