Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
MyFirstSexTeacher - Moment22x22.2160p.mpg
Du låter mer och mer som Diciplina. Det är inget gott betyg om du frågar mig. Politik handlar om att ställa grupp mot grupp. Gnäll kan man också kalla för kritik.
Vad är värde för dig? För det är så, och detta är inget trams, det är att kvinnan är väldigt bra på att planera för sig själv och sina barn. Mannen är blott ett verktyg.
Kvinnor som går efter tuffa killar som helt plötsligt vill ha en stabil man, det är kvinnor som planerar för sig själva och sin avkomma. Och detta är vad gruppen kvinnor gör.
Jag argumenterar inte emot dig som individ, utan gruppen du tillhör.
Om du vore en individ som inte är som andra kvinnor så skulle du inte ta åt dig så himla mycket om vad "män" skriver om kvinnor. Men Thai fucking Chi, så vill du tillhöra gruppen kvinnor när det är positivt. Men när det är negativt....... Ja då är du bara en individ.
Skippa att snacka om mig. Du förordar att diskutera grupp, föregå då med gott exempel själv.
Nu är det så att jag är av åsikten att man inte på ett konstruktivt sätt kan argumentera mot en hel grupp. Det blir fiasko av det eftersom inte alla eller ens de flesta är likadana. Man kan säga att där finns vissa beteenden man kan se generellt, men att argumentera mot hela gruppen för det, nej.
Trams är när man påstår att män som grupp är bättre på att planera för att de planerar husbyggen. För att sedan fortsätta med att kvinnor inte kan planera någonting av värde när det bevisligen är fullständig bullshit.
Disciplina har jag förvisso respekt för. Inte debatterat så mycket med henne men hon är inte dum. Det märks ganska fort om man har att göra med en korkad person, en halvpsykotisk person, en bitter person, eller bara en allmänt kvinno, eller ska jag kanske säga människohatande typ.
Vad som identifierar en bitter person är att vederbörande inte kan se någonting positivt med andra människor så länge de tillhör gruppen som vederbörande blivit bitter av. Såna debattörer finns det gott om här.
Jag kan förstå att man blir fientlig om man blir sviken eller utnyttjad. Men att för den sakens skull sänka sig till iq-badboll nivå i argumentationer förstår jag inte hur man kan nedlåta sig själv till.
Om nu gruppen kvinnor går efter en tuff man för att sedan stadga sig med en lite frommare typ, på vilket sätt hänger det ihop med att kvinnor skulle sakna planeringsförmåga för större projekt?