Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
Låt oss försöka finna en gemensam väg framåt. Jag och andra försöker bara bidra till gåtans lösning. För mig framstår det som självklart att tiderna inte stämmer när det gäller YN:s observation och det måste då få en trovärdig förklaring.
Ok, varför inte en enkel l lösning?
Efter skotten tvekar/kontrollerar GM verkan, sedan går han ur ABs synfält. Förmodligen med mycket adrenalin i kroppen, och stänk av kroppsvävnad i ansiktet. Krutlukten och eldsflammorna har förvandlat hela trottoaren.
Gumman skriker.
Han går/småspringer med ljusa anklar/för korta byxor/lågskor och vill inte halka. Bara en av fyra riktningar är rimlig, den in mot tunneln. Rocken/jackan fladdrar. Anna ser ljuset mellan vaderna. Snygg kropp, eller välekiperad. Inte med en yngre mans vighet, en aldrig skådad springstil, tung stil.
Förbi barackerna. Står det nån där? Upp för trappan! På krönet vänder han sig.
Folk har samlats. Gumman som sett honom rakt i ansiktet skriker fortfarande därnere. Jo, det stod en vid byggbarackerna. Han tittar uppåt. Polisen kommer! Går utom synhåll, verkar lugnt på Malmskillnadsgatan.
Kippar efter luft, ställer sig vid hörnet, kikar försiktigt. Oj, nu kommer killen efter?! Gör han? Ja.
Jävlar, får springa längre bort.. Är han död? Kände hon igen mig? Nerför David Bagare.
Här har du ett alternativ, Basfakta.