2019-03-22, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
Var det hans skumraskaffärer som gjorde att han kidnappades tidigare?

Och hur insyltade är sossarna i Östersund i denna soppan? AnnSofie Andersson (S) skall ju avgå nästa vecka pga hennes inblandning.

Finns det något som bekräftar att kidnappningen verkligen har skett?
Citera
2019-03-22, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boven541
Finns det något som bekräftar att kidnappningen verkligen har skett?

Mig veterligen gör det inte det.
Citera
2019-03-22, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
Mig veterligen gör det inte det.

En riktigt märklig man:

”Kindberg vill och kan inte berätta mer än så om händelsen. Han vill heller inte berätta syftet bakom kidnappningen.
– Det är faktiskt av hänsyn till mitt tidigare arbete och de människor jag arbetat med. Mycket är hemligstämplat. Mitt jobb inom det militära var förstås orsaken till det som skedde, men mer än så kan jag inte säga, säger han.
– Denna händelse var en av många traumatiska händelser som jag upplevde under perioden 1994 till 2004. Helt klart är att de bidragit till att göra mig till den jag är idag.”

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/gPR4X9/kindberg-kidnappades-hade-inte-klarat-mig
Citera
2019-03-22, 18:59
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
En riktigt märklig man:

”Kindberg vill och kan inte berätta mer än så om händelsen. Han vill heller inte berätta syftet bakom kidnappningen.
– Det är faktiskt av hänsyn till mitt tidigare arbete och de människor jag arbetat med. Mycket är hemligstämplat. Mitt jobb inom det militära var förstås orsaken till det som skedde, men mer än så kan jag inte säga, säger han.
– Denna händelse var en av många traumatiska händelser som jag upplevde under perioden 1994 till 2004. Helt klart är att de bidragit till att göra mig till den jag är idag.”

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/gPR4X9/kindberg-kidnappades-hade-inte-klarat-mig

Jag tycker det låter helmysko. Kidnappad av fyra personer som stannar vid en bensinstation (skulle man ta den risken med en kidnappad person i bilen?) och sedan lyckas han smita (skulle personerna vara så ouppmärksamma när de tagit en stor risk och genomfört en kidnappning?).

Sedan säger han att det hade koppling till hans jobb som militär. Det första man tänker på då är att något annat lands underättelsetjänst eller liknande skulle ligga bakom. Och då är vi tillbaka vid det jag skrev i första stycket: Skulle en militär underrättelsetjänst agera så klantigt?
Citera
2019-03-22, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Jag tycker det låter helmysko. Kidnappad av fyra personer som stannar vid en bensinstation (skulle man ta den risken med en kidnappad person i bilen?) och sedan lyckas han smita (skulle personerna vara så ouppmärksamma när de tagit en stor risk och genomfört en kidnappning?).

Sedan säger han att det hade koppling till hans jobb som militär. Det första man tänker på då är att något annat lands underättelsetjänst eller liknande skulle ligga bakom. Och då är vi tillbaka vid det jag skrev i första stycket: Skulle en militär underrättelsetjänst agera så klantigt?

Självklart är det bara ytterligare en historia för att göda hans ego.
Citera
2019-03-22, 22:01
Medlem
Det kan ju vara ett skämt som genomfördes av hans kompisar när han var i fyllan och villan. Kompisen Hans som UG jagade in på en toalett vet kanske mer?
Citera
2019-03-22, 22:05
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Ända sedan dag ett jag hörde om Daniel Kindberg så har man insett att han är ett psykfall.

Såklart, han är ju fd. officer.
Citera
2019-03-22, 22:06
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
En riktigt märklig man:

Mytomani. Tycker det bara är tragiskt hela historien Kindberg.
Citera
2019-03-22, 22:10
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag säger inte att han är ärlig utan jag vill påstå att det alltid är nån eller några som alltid myglar i nån större affär. Antingen är det mutor för att få affärer eller så är det något annat fulspel

Ja men absolut, håller ju helt med dig. Men ser man på UG så känner man ju hur unkelt allt är.
Egentligen är inte Kindberg den största boven här utan det är kommunpolitikerna och Länshövdingen som låter sig korrumperas och mutas.
Med tanke på de höga positioner och det förtroende de åtnjuter inom samhället så gör ju detta saken än mera allvarlig.
Citera
2019-03-22, 22:31
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ja men absolut, håller ju helt med dig. Men ser man på UG så känner man ju hur unkelt allt är.
Egentligen är inte Kindberg den största boven här utan det är kommunpolitikerna och Länshövdingen som låter sig korrumperas och mutas.
Med tanke på de höga positioner och det förtroende de åtnjuter inom samhället så gör ju detta saken än mera allvarlig.

En annan sak är ju också revisorerna/ekonomiansvariga. Någon måste ju ha granskat allt och bör misstänka något om det är suspekt. Daniel kindstrand sköter ju inte allt inom östersundshem och har troligtvis inte lika bra koll som de som jobbar med ekonomin där. Det finns även ett ansvar hos revisorer som granskar och de ger ju oftast styrelsen ansvarsfrihet om allt ser bra ut.
Citera
2019-03-22, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord

Det jag hört är att han fick avbryta sin utlandstjänst och blev hemskickad från Kosovo på grund av sammarbetsproblem.

Han avslutade även sin militära karriär på ett spektakulärt sätt.
Citera
2019-03-23, 18:41
Medlem
lindemanns avatar
Har säkert länkats tidigare i tråden, men jag har inte hittat det iaf:
Olof Lundhs podcast med Daniel Kindberg
Från oktober 2017.

Från ca minut 20 och framåt ställs det en hel del intressanta frågor rörande de ekonomiska bitarna. Dröjde ju bara ett halvår efter intervjun så blev Kindberg anhållen.
Citat:
DK: Det är en viktig parameter, för att jag tycker att det är väldigt viktigt att vi liksom förhåller oss till fakta och tittar på avtal. Vi har inga problem att vi visar sådana saker, det är helt öppet.
...
OL: Du måste ju också kunna se problematiken i att ni är sponsorer till där du är ordförande?
DK: Absolut. Absolut. Men vi är ju helt transparenta, med det. Det finns ju ingenting som skyls, ingenting som vi försöker mygla eller gömma undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in